هیوندای سوناتا هیبرید مجسمهی سیال نسخه‌ی دوم

 

کشف 16 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران گمرک

 

رپورتاژ - هیوندای سوناتا هیبریدی کلاً به روز رسانی شده است و نسل دوم آن از داخل و خارج دوباره طراحی شده و موتور جدیدی زیر کاپوت آن قرار دارد؛ موتور بنزینی آن کوچکتر است اما با یک موتور الکتریکی بزرگتر و قویتر آمده است. این خودرو رقیب خوبی برای هوندا آکورد هیبریدی، تویوتا کمری هیبریدی و فورد فیوژن هیبریدی است.

 در سال ۲۰۱۶ سوناتای هیبریدی ظاهر جدیدی پیدا کرده است و این شرکت نام آن را مجسمه سیال نسخه دوم گذاشته است؛ در قیاس با نسل اول که ظاهری جعبه‌ای و سنتی دارد، نسل دوم نمای هنری و متمایزی پیدا کرده است. سوناتای هیبریدی ۲۰۱۶ ظاهر منحصر به فرد خود را از سوناتای سدان استاندارد گرفته است: نمای جلو و عقب این خودرو و آیرودینامیک آن بهتر شده است، مصرف سوخت کمتر شده و رینگ‌های اختصاصی ۱۷ اینچی از ایکو اسموک هم با نمای خارجی یک خودرو هیبریدی هماهنگی است. همه این بهینه سازی‌ها باعث بهبود آیرودینامیک کلاس سدان شده است با ضریب درگ ۲.۴، هیوندای ادعا می‌کند که با تسلا مدل s برابری می‌کند. سنسورهای شناسایی در جلو پنجره و سپرها را دارا می‌باشد.

 نمای داخلی خودرو هیوندای سوناتا هم منحصر به فرد است؛ چرم دلفینی صندلی‌ها که وسط آن یک نوار سفید رنگ دارد به عنوان آپشن وجود دارد، صندلی‌های این خودرو بسیار راحت هستند؛ در ضمن در نسخه لیمیتد صندلی‌های جلو دارای گرمکن و تهویه هستند، هر دو صندلی جلو تنظیم برقی دارند، طراحی داشبورد بسیار منظم اما مثل قبل هنرمندانه نیست. داشبورد این خودرو ظاهری سنتی‌تر و کاربردی‌تر پیدا کرده است. کنسول مرکزی جایگاه یک نمایشگر بزرگ و پیشرفته لمسی برای سیستم صوتی پیشرفته و سیستم سرگرمی و ناوبری است که تکنولوژی بلو لینک هیوندای هم در آن تعبیه شده است، کیفیت پخش صوت بسیار عالی، درگاه‌های اتصال گجت‌ها زیاد و متنوع هستند و از همه مهم‌تر اینکه به کارگیری آن‌ها از بعضی از رقبای این خودرو ساده‌تر است. چهار حالت کمکی برای راننده مثل: سیستم هشدار خروج از لاین، سیستم نظارت بر نقاط کور، هشدار تصادف از جلو و فرمان چرمی خودرو گرمکن دارد. بعضی از  مواد را به کار رفته درجه یک نیستند مثلا پنل داخلی درها بیشتر شبیه خودروهای اجاره‌ای است؛ به نظر بی‌کیفیت و ارزان قیمت می‌رسد. یکی از نقص‌های این خودرو نویز سانروف پانارومیک می‌باشد؛ وقتی با خودرو به دست‌انداز می‌رسید روکش ساندروف روی سقف میلرزد و به طور مداوم همه جور نویز و سر و صدا تولید می‌کند. صندلی عقب برای سه نفر کاملا اندازه است و دو عدد زیر آرنجی برای استراحت دست دارد و بر خلاف برخی از سدان‌های هیبریدی صندلی‌ها به روش ۶۰/۴۰ جمع می‌شوند تا فضای صندوق عقب افزایش یابد. فضای پا برای صندلی‌های عقب بسیار زیاد است و علاوه بر آن در مدل فول آپشن امکانات رفاهی بسیاری هم وجود دارد.

آپشن‌های این خودرو می‌توان به: کنترلگرهای سیستم صوتی و اطلاعاتی، آمپر دیجیتالی داشبورد سخنگو که قابل تنظیم است و خواندن داده‌های آن‌ها هم در شب و هم در روز راحت است، سانروف پانورامیک بزرگ که بخش جلویی آن باز شده و با یک روکش سقف پنهان میشود، دریچه تهویه عقب، گرمکن صندلی جلو و عقب، پرده حفظ حریم خصوصی برای صندلی عقب و صندوق عقب بسیار بزرگ اشاره کرد.

موتور ۲ لیتری توربو شارژ با ۱۵۴ اسب بخار قدرت و موتور الکتریکی قوی‌تر از موتور بنزینی که به صورت اشتراکی به گیربکس ۶ دنده اتوماتیک متصل شده است و نهایتاً ۱۹۳ اسب بخار قدرت تولید میکند. برای قدرت بیشتر میتوانید هر دو موتور را روشن کنید؛ موتور بنزینی باتری موتور الکتریکی را هم شارژ میکند. در این خودرو تعویض دنده نرم است و صدای موتور خیلی کم عادی است. مصرف سوخت این خودرو در شهر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶ لیتر و در بزرگراه ۵.۷ لیتر به صورت ترکیبی دو  موتور است.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار میرود برای خرید و فروش خودروی هیوندای سوناتا هیبریدی به آگهیهای پخش خرید خودرو مراجعه کنید.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سوناتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایمان : نه هنوز که نیامده
احسان شاهین دستی : درجواب رسول تاده روزدیگه بهش میدنش مشخص میشه سانروف داره یانه اون موقعه خبرشومیدم
عباسی : اقا من واقعا موندم چیکارکنم یه هفته است اعصابم خورده S3 تیرماه ثبت نام کردم الان میگند تبدیل کن اونم با چه شرایطی و چه زمان تحویلی نمیدونم خانمم بگم طلا بفروشه x5 تبدیل کنم چه خاکی سرمون کنیم بعد از 6 ماه انتظار واسه تحویل خودرو
مهدی : احتمالا حذف شدید یه عده رو حذف کردن برید سایت سایپا ببینید اسمتون هست یا نه
محمد : سلام امروز حوالی ساعت 4/5 بعدازظهر با آقای فراغت صحبت کردم گفت همه ماشین ها اومده گمرک و به نوبت شماره پذیرش داره فاکتور میشه و اونایی هم که فاکتور شدن نهایت تا آخر هفته پلاک میشه و بعد تحویل میشه. من پرسیدم به فرض من نفر آخر هستم تا کی منتظر باشم چون پروفایلم هیچ تغییری نکرده هنوز. گفت قراره نهایت تا آخر دی قرار شده دیگه این قضیه جمع بشه. دقیقاً صحبت ایشون رو منتقل کردم
سجاد ۱۷ مرداد : دوستان تحویل حضوری کدوم شهره، کاشان؟
بهمن ۴۰۳ : اطلسعلی واسه بهمن چقدر باید بدیم بنظرت؟
J7خسته : سلام OK شاسی و فاکتور
رامین : سایپا دیگه از کشتن با پراید دست برداشته. با درگاه و پیش فروش داره بلا میاره سرمون.عزت نفس هم ندارم از خیر سود کم این آشغالا بگذرم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شاپور سوم‌ : زنگ بزن نمایندگی بهت میدن
207 سقف فلز اسفند : دوستان کسی میدونه دعوتنامه کی میاد،تحویل 30 اسفند هستم , و اینکه چقد دیگه باید بدم؟235 ت دادم،چقد دیگه مونده رو اگه میدونید بگید.تشکر
اتومات تیر : درپاسخ آقامرتضی ،تاریخ تکمیل وجه ورنگ ماشینو میفرمایید
مرتضی : من فاکتور شدم خدا رو شکر
X55 سعید : سلام دوستان مراحل من 3 آبان ثبت نام 17 آبان تایید لیزینگ 3 آذر فاکتور 4 آذر پیامک واریز 2 تومان 20 آذر پیامک کارمزد برداشت واریز وام 21 صدور بیمه نامه 22 صدرو پلاک 25 ارسال مدارک همه چراغ ها بجز تحویل سبز کسی ایکس 55 هست اعلام کنه و بنظتون کی بهم تحویل میدن تحویل سیستمی 25 اسفند
عموجون : عموجون ماش فقط موتورش از 16 سوپاپ میکردن 8سوپاپ افزایش قیمت میدادن کلی اپشن دیگه از کروز و رینگ اسپرت و غیره ازش کم کردن افزایش قیمت هم دادن:/
علی : گواهینامه میخواد، مادران نمیخواد
شاهرخ : با چی هست این ردیف قراداد
محمد : سلام چطور فهمیدی تیک خورده لطفا راهنمایی کنید
عموجون : عموجون نمیدونم چرا اینجا در مورد موضوع روشن اینقدر توضیح میدن تا روز افزایش قیمت هرکسی تکمیل وجه کرده یا موعد قراردادش تا روز قبل از افزایش قیمت بهت نمیخوره به همه دیگه میخوره تامام، به آذری ها هم میخوره