هیوندای سوناتا هیبرید مجسمهی سیال نسخه‌ی دوم

 

کشف 16 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران گمرک

 

رپورتاژ - هیوندای سوناتا هیبریدی کلاً به روز رسانی شده است و نسل دوم آن از داخل و خارج دوباره طراحی شده و موتور جدیدی زیر کاپوت آن قرار دارد؛ موتور بنزینی آن کوچکتر است اما با یک موتور الکتریکی بزرگتر و قویتر آمده است. این خودرو رقیب خوبی برای هوندا آکورد هیبریدی، تویوتا کمری هیبریدی و فورد فیوژن هیبریدی است.

 در سال ۲۰۱۶ سوناتای هیبریدی ظاهر جدیدی پیدا کرده است و این شرکت نام آن را مجسمه سیال نسخه دوم گذاشته است؛ در قیاس با نسل اول که ظاهری جعبه‌ای و سنتی دارد، نسل دوم نمای هنری و متمایزی پیدا کرده است. سوناتای هیبریدی ۲۰۱۶ ظاهر منحصر به فرد خود را از سوناتای سدان استاندارد گرفته است: نمای جلو و عقب این خودرو و آیرودینامیک آن بهتر شده است، مصرف سوخت کمتر شده و رینگ‌های اختصاصی ۱۷ اینچی از ایکو اسموک هم با نمای خارجی یک خودرو هیبریدی هماهنگی است. همه این بهینه سازی‌ها باعث بهبود آیرودینامیک کلاس سدان شده است با ضریب درگ ۲.۴، هیوندای ادعا می‌کند که با تسلا مدل s برابری می‌کند. سنسورهای شناسایی در جلو پنجره و سپرها را دارا می‌باشد.

 نمای داخلی خودرو هیوندای سوناتا هم منحصر به فرد است؛ چرم دلفینی صندلی‌ها که وسط آن یک نوار سفید رنگ دارد به عنوان آپشن وجود دارد، صندلی‌های این خودرو بسیار راحت هستند؛ در ضمن در نسخه لیمیتد صندلی‌های جلو دارای گرمکن و تهویه هستند، هر دو صندلی جلو تنظیم برقی دارند، طراحی داشبورد بسیار منظم اما مثل قبل هنرمندانه نیست. داشبورد این خودرو ظاهری سنتی‌تر و کاربردی‌تر پیدا کرده است. کنسول مرکزی جایگاه یک نمایشگر بزرگ و پیشرفته لمسی برای سیستم صوتی پیشرفته و سیستم سرگرمی و ناوبری است که تکنولوژی بلو لینک هیوندای هم در آن تعبیه شده است، کیفیت پخش صوت بسیار عالی، درگاه‌های اتصال گجت‌ها زیاد و متنوع هستند و از همه مهم‌تر اینکه به کارگیری آن‌ها از بعضی از رقبای این خودرو ساده‌تر است. چهار حالت کمکی برای راننده مثل: سیستم هشدار خروج از لاین، سیستم نظارت بر نقاط کور، هشدار تصادف از جلو و فرمان چرمی خودرو گرمکن دارد. بعضی از  مواد را به کار رفته درجه یک نیستند مثلا پنل داخلی درها بیشتر شبیه خودروهای اجاره‌ای است؛ به نظر بی‌کیفیت و ارزان قیمت می‌رسد. یکی از نقص‌های این خودرو نویز سانروف پانارومیک می‌باشد؛ وقتی با خودرو به دست‌انداز می‌رسید روکش ساندروف روی سقف میلرزد و به طور مداوم همه جور نویز و سر و صدا تولید می‌کند. صندلی عقب برای سه نفر کاملا اندازه است و دو عدد زیر آرنجی برای استراحت دست دارد و بر خلاف برخی از سدان‌های هیبریدی صندلی‌ها به روش ۶۰/۴۰ جمع می‌شوند تا فضای صندوق عقب افزایش یابد. فضای پا برای صندلی‌های عقب بسیار زیاد است و علاوه بر آن در مدل فول آپشن امکانات رفاهی بسیاری هم وجود دارد.

آپشن‌های این خودرو می‌توان به: کنترلگرهای سیستم صوتی و اطلاعاتی، آمپر دیجیتالی داشبورد سخنگو که قابل تنظیم است و خواندن داده‌های آن‌ها هم در شب و هم در روز راحت است، سانروف پانورامیک بزرگ که بخش جلویی آن باز شده و با یک روکش سقف پنهان میشود، دریچه تهویه عقب، گرمکن صندلی جلو و عقب، پرده حفظ حریم خصوصی برای صندلی عقب و صندوق عقب بسیار بزرگ اشاره کرد.

موتور ۲ لیتری توربو شارژ با ۱۵۴ اسب بخار قدرت و موتور الکتریکی قوی‌تر از موتور بنزینی که به صورت اشتراکی به گیربکس ۶ دنده اتوماتیک متصل شده است و نهایتاً ۱۹۳ اسب بخار قدرت تولید میکند. برای قدرت بیشتر میتوانید هر دو موتور را روشن کنید؛ موتور بنزینی باتری موتور الکتریکی را هم شارژ میکند. در این خودرو تعویض دنده نرم است و صدای موتور خیلی کم عادی است. مصرف سوخت این خودرو در شهر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶ لیتر و در بزرگراه ۵.۷ لیتر به صورت ترکیبی دو  موتور است.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار میرود برای خرید و فروش خودروی هیوندای سوناتا هیبریدی به آگهیهای پخش خرید خودرو مراجعه کنید.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سوناتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
1 اردیبهشت : یعنی چی بعد دو ماه تازه ۲۶ تموم شده 27 28 از کجا سر در اورد دیگه
محمد ۳اردیبهشت : منظورم شماره درخواست هست ممنون میشم عزیزان اردیبهشتی شماره درخواست رو بفرستید
اکبر 2 : مدیر عامل سایپا دنیا همینجور نمیمونه وقت شما هم میرسه
محمد ۳اردیبهشت : سلام لطفا اردیبهشتی ها شماره پذیرش رو بفرستید ببینیم چند چند هستیم
شاهین : اگه زودتر میخای تبدیل بزن ولی اگه وسیله زیر پاته تبدیل نزن
مهران : آقا تکمیل وجه 26 اسفند فاکتور شدن- منتها برخی به دلیل واریز وجه در تایم غیراداری بعد از ظهر واریز داشتن که اولویتشون افتاده 27 ام اسفند اونا هستن برخی هم به دلیل خطا و اشکال تراکنش بانکی به 28 اسفند موکول شدن بعد نوبت اردیبهشت هست. اما به دلیل عدم نقدینگی سایپا تامین سانروف میسر نیست و تاریخ مشخصی نداره!
شاهین G : برای تبدیل شاهین G به GL بایستی منتظر دعوتنامه موند یا مراجعه به نمایندگی؟؟
سرباز : منم فوق العاده پذیرش 17ام بودم 1ام مهر تبدیل زدم 9ام فاکتور شد
شاهین جی : برای دریافت پول ضرب العجل تعیین می کنند اما ماشینی که قرار بوده اسفند ۱۴۰۳ تحویل دهند را تا امروز ۱۰مهر هست تحویل ندادند و هیچ راه تماس و شکایتی هم نداریم اخه خدا لعنتتون کنه شما که ماشین ندارید بدید به ما چرا ثبت نامه میزارید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید ازنا لرستان : سلام دوست عزیز..شما کی فاکتورشدید؟من یکم فاکتورشدم هنوزبارگیری نشده..ماشینتون کدوم سایت بوده؟؟
علی : دوستان من برادر تو نمایندگی هست مگه یک دونه ماشین تو3ماه هست پلاک نشده
سورن 31 شهریور : سلام دوستان تحویل 31 شهریور دیروز بارگیری شده ، به نظرتون کی تحویل میدن؟
بهمن مضر : چراغ تحویل خودرو روشن شده ، ولی هنوز تحویل ندادن
کلهر : دروود بر شرف همه چت بازی اضافه ممنوع ،هیچ ماشینی پلاک نشده ونمبشه،فقط این گره با اعتراض باز میشه ،شنبه 9صبح تهران زامیاد، هر کی نتونست شهر خودتون درب نمایندگی
کلهر : دوستان هر کسی تونست بره تهران ،هر کی هم نتونست تو شهر خودتون رفیقاتون پیدا کنید برید اعتراض درب نمایندگی ،بزارین سرو صدا بشه کل ایران ،شاید به خودشون اومدن ،شنبه 9صبح
جمشید : من قطعا باید تجمع کنیم
کلهر : سبحان برادر ،برو یه خبر بگیر
ایمان : دوستان پذیرش 23و24 بهمن که فاکتور شدین کسی تحویل گرفته ماشین رو؟؟ چرا خبری از تحویل نیس ؟؟؟هرکی گرفته اعلام کنه لطفا
سورن پلاس موتور جدید : سلام کدام طرح بودین اگر طرح پیش فروش بودین واریزی دعوتنامه نامه چه تاریخ بود