کیا استینگر GT420 با موتور 422 اسب بخاری معرفی شد

 

کیا استینگر GT420 با موتور 422 اسب بخاری معرفی شد

 
کیا موتورز، نسخه‌ای ویژه از سدان اسپرت استینگر را با نام GT420 معرفی کرده است. این خودروی مخصوص پیست، از یک پیشرانه‌ی تقویت‌شده استفاده می‌کند. 
 
بخش بریتانیایی کیا نسخه‌ای مسابقه‌ای از سدان اسپرت کیا استینگر را با نام GT420 معرفی کرده که در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد از قدرت بالاتری برخوردار است. مدل جاده‌ای از استینگر ۳۶۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتون‌متر گشتاور دارد اما در مدل GT420 قدرت پیشرانه به ۴۲۲ اسب‌بخار و گشتاور آن به ۵۶۰ نیوتون‌متر افزایش پیدا کرده است.
 
تیم فنی هیوندای آلمان که مقر آن‌ها در روسلشایم است، هم در ساخت این خودرو با کیا همکاری کرده‌اند. تغییرات مدل GT420 در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد استینگر شامل شمع‌ها، فیلتر هوای K&N، خروجی‌های چهارگانه‌ی اگزوز ساخت Milltek و حذف کاتالیزور اگزوز هستند. طراحان استینگر GT420 برای اطمینان  از کارکرد صحیح جعبه‌دنده‌ی این مدل در پیست مسابقه اقدام به نصب یک خنک‌کننده‌ی روغن جعبه‌دنده کرده‌اند.
 
 
برای دستیابی به فرمان‌پذیری بهتر در پیست، کیا اقدام به افزایش زاویه‌ی فرمان کرده و از رینگ‌های بزرگ‌ ۱۹ اینچی هم استفاده کرده است. لاستیک‌های مورد استفاده در این مدل از برند پیرلی مدل تروفی R هستند. کمک فنرهای استاندارد استینگر همچنان در مدل GT420 وجود دارد ولی این بار در کنار آن‌ها از فنرهای اسپرت ساخت Eibach استفاده شده است که ارتفاع کم‌تری دارند. یک رول بار یا همان میل موجگیر با ضخامت بیشتر هم روی این مدل نصب شده است. همچنین، کیا در محور عقب ترمزهای استاندارد استینگر را حفظ کرده ولی در جلو از ترمزهای قوی‌تر برمبو با کالیپر شش پیستونه استفاده شده است.
 
از آنجایی که کیا، استینگر GT420 را مخصوص استفاده در پیست مسابقه طراحی کرده است در نتیجه در کابین این مدل شاهد تغییرات گسترده‌ای هستیم. تجهیز کیا استینگر GT420 در گاراژ Kia Press در چیپنهام انگلیس انجام شده است. سازندگان خودرو اقدام به حفظ کلیه‌ی پوشش‌های داخل کابین و فوم‌های عایق‌بندی کرده‌اند تا وزن خودرو کاهش پیدا کند. یک صفحه‌ی فولادی هم جایگزین سانروف شیشه‌ای شده‌ و کل مکانیزم باز و بسته شدن سانروف حذف شده است. کابین کیا استینگر GT420 به رول‌کیج محافظ هم مجهز شده است. حتی یک سری اصلاحات در شاسی خودرو انجام شده‌اند تا استحکام آن بیشتر شود. در نهایت پس از اعمال این تغییرات، مهندسان توانسته‌اند وزن مدل GT420 را در مقایسه با کیا استینگر GT استاندارد در حدود ۱۵۰ کیلوگرم کاهش دهند.
 
این کیا استینگر GT420 پیشینه‌ی بسیار جذابی دارد. خودروی مذکور، اولین نسخه‌ی پیش‌تولید استینگر بود که وارد بریتانیا شد. این مدل همان خودرویی است که در برنامه‌ی های تلویزیونی تاپ گیر و گرند تور مورد بررسی قرار گرفت. پس از پایان آزمایش توسط برنامه‌های تلوزیونی، کیا موتورز از دریافت مجوز خیابان برای این مدل صرف‌نظر کرد. معمولا وقتی خودروسازان، محصولات آزمایشی را اسقاط می‌کنند ولی این استینگر خوش شانس به‌جای نابودی جان دوباره‌ای گرفت و حالا در قامت یک خودروی مسابقه‌ای به حیات خود ادامه خواهد داد.
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , استینگر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس بهمن : امید خدا یک دست باشیم حق مونو میگیریم
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه
ساینا فوری : آفرین لطفا همگی همکاری و شرکت کنید تا نتیجه عالی بگیرید چون هر چه دست رو دست گذاشته بشه از فاکتور خبری نیست.
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه
7 اسفند پیش فروش : برا منم فاکتور نشده
وحید، فوق العاده : فال بد نیست ولی نظر شخصی اینه که سایپا حالا حالاها فوق العاده ها رو فاکتور نمیکنه. از اونجایی که طبیعی هست توی این نابسامانی ها شرایط مالی شرکت جالب نباشه، فوق العاده ها رو گذاشته تو آب نمک و میخواد قمار کنه، چون میدونه شرایط ایران ویران ما هر لحظه بوی جنگ میده، احتمالش هست بخش قابل توجهی از سود تاخیر فوق العاده ها رو با بند فورس ماژور جنگ و اعتصابات، بدزده و بکشه بالا. هم خودرو رو بنا به میل خودش دیر تحویل بده و هم با این کلک غیر اخلاقی، زیر بار سود تاخیر نره...
شیرار : دوستان یکم صبور باشید ایرانخودرو با یکی دوماه تاخیر طبیعی به نظر میاد تبدیل نکنید این همه پولتون خوابیده تو حساب ایرانخودرو حالا باز میان با قیمت روز دوباره بهتون خودرو میفروشن تبدیل نکنید