بررسی مرسدس بنز کلاس M

بررسی مرسدس بنز کلاس M

شرکت مرسدس بنز از سال 1990 تصمیم گرفت با همکاری شرکت میتسوبیشی شروع به تولید خودروی شاسی بلند کند. این قرارداد تا سال فوریه سال 1997 ادامه داشت که W163 کلاس M یکی از محصولات آن است. پس از آن کمپانی بنز تصمیم گرفت که به تنهایی به طراحی و تولید این نوع خودروها بپردازد که نتیجه آن افتتاح یک کارخانه در توسکالوسا در آلاباما بود.

بررسی مرسدس بنز کلاس M

مدل ML به خاطر کیفیت پایین مواد مصرفی مورد انتقاد قرار می گرفت تا زمانی  که Mk2 ML به بازار عرضه شد و توانست جوابگوی بسیاری از این انتقادها باشد. کمپانی دیملر در آلاباما بیش از 100,000 دستگاه خودرو را برای بزرگ ترین بازاهای فروش اتومبیل تولید می کرد. مدل ML در سال 1997 به مرز فروش 1.2 میلیون دستگاه رسید و آن را در ردیف یکی از  لوکس ترین خودروهای شاسی بلند جهان قرار داد. اما مهم ترین مساله ارتقای سطح کیفی کلاس M  است که طی نسل های گذشته پیشرفت خوبی را از خود نشان داده است.اوایل دهه 90 بود که نمونه اولیه Gelandewagen با ظاهری زمخت اما لوکس و شیک روانه بازار شد که برای اولین بار از موتور 4 سیلندر دیزلی استفاده شد و این انتظار می رفت که آمار درخواست ها را به طور چشمگیری بالا ببرد.

 

طراحی خارجی

بررسی مرسدس بنز کلاس M

طراحی منطقی و قابل قبول کلاس M امکان تجربه شاسی هایی که با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا همگام هستند را به شما می دهد؛ شاسی هایی که از پس هر نوع جاده ای برمی آیند. سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم و دیفرانسیل با قابلیت قفل شدن از مزایای این خودرو محسوب می شوند.. سازگاری در کمک فنرهای قوی و میل تعادل که در اکثرخودروهای شاسی بلند مشاهده نمی شود. مدل ML250 Bluetec یکی از خودروهای کلاس M است که ویژگی هایی از جمله راحتی، ایمنی، جاداری و لوکس بودن را یکجا دارد.

بررسی مرسدس بنز کلاس M

 نمای جلوی خودرو، با آرم ستاره در وسط جلو پنجره یکی از جذابیت های این شاسی بلند آلمانی است. نواری از جنس کروم که از پایین سپر جلو به بالا کشیده شده است جذابیت این خودرو را دوچندان کرده است. علاقه شدید خریداران انگلیسی به چرخ های بزرگ، طراحان را مجبور به انتخاب چرخ هایی با عرض 19 اینچ کرده ، که تنها رینگ های 21 اینچی مناسب آن ها است. ستون های قسمت  C رو به عقب طراحی شده اند و ستون های قسمت D باز هم مثل همیشه به گونه ای در عقب خودرو تعبیه شده اند که از دید خودرو کم نشود؛ هم چنین وجود یک باد شکن سه قسمتی که نقش روان کردن جریان هوا و جلوگیری از اصطکاک را ایفا می کند.

بررسی مرسدس بنز کلاس M
بررسی مرسدس بنز کلاس M بررسی مرسدس بنز کلاس M

 

طراحی داخلی

بررسی مرسدس بنز کلاس M

زمانی بود که خودروهای شاسی بلند تنها در ردیف وسایل نقلیه  برای حمل بارهای سنگین در جاده های صعب العبور قرار می گرفتند؛ اما امروزه از این خودروها به عنوان اتومبیلی راحت، جادار و آرام برای هر نوع سلیقه و جاده ای، استفاده می شوند که مرسدس های کلاس M نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

بررسی مرسدس بنز کلاس M
بررسی مرسدس بنز کلاس M بررسی مرسدس بنز کلاس M

در مورد تزیینات داخلی و طراحی اسپرت، این خودرو در مقایسه با رنج روور و پورشه کاین نمره قابل قبولی را نمی گیرد اما خصوصیاتی از قبیل معماری تشریفاتی و استفاده از رنگ های سنگین، دلایل خوبی برای نگه داشتن ML 250 در کورس رقابت هستند. طراحی دسته دنده، درست مطابق با سایز یک شاسی بلند انجام شده. هم چنین داشبورد پهن و برآمده و تودوزی زیبا از جمله موارد خیره کننده در طراحی داخلی به شمار می روند. صندلی قابل تنظیم برای راننده این امکان را به او خواهد داد که بهترین وضعیت را برای رانندگی خود انتخاب کند. هم چنین عرض دسته های قرار گرفته بر روی درها به اندازه 34 میلی متر افزایش یافته اند. علاوه بر این برای راحتی بیشتر یک زیر آرنجی  با عرض 25 میلی متر روی کنسول تعبیه شده است. در این مدل صندلی های ردیف وسط از طراحی خوبی برخوردار نیستند، اما فضای اختصاص داده شده به صندلی های ردیف سوم به گونه ای هستند که می توانید همانند یک تاکسی، در راه خود، مسافر هم سوار کنید!

 

عملکرد

بررسی مرسدس بنز کلاس M

قدرت 93 اسب بخاردر هرلیتر برای این خودرو مطابق با استاندارد موتورهای دیزلی است، اما کمی زمان می برد تا به این نوع قدرت موتور عادت کرد، مخصوصا برای افرادی که موتورهایی با قدرت 100 اسب بخار در لیتر را از ماشین های شاسی بلند انتظار دارند.قدرت 201 اسب بخار برای حجم موتور 2.1 لیتری و وزن 2310 کیلوگرم آن کافی نیست، اما گشتاور 500 دور بر نیوتن متر و جعبه دنده 7 سرعته برای انتقال قدرت، نیاز این خودرو را برآورده کرده است. علاوه بر این مدل ML250 در مقایسه با  رقبای خود که از موتورهای حجیم بهره می برند، ضعیف ظاهر شده است. مدت زمان صفر تا صد در این مدل 8.8 ثانیه است که برای این خودرو نقطه ضعف محسوب می شود.

بررسی مرسدس بنز کلاس M

انعطاف پذیری در تعویض دنده ها بسیار ستودنی است؛ بطوری که با وضعیت دنده هفتم شما سرعتی معادل 112 کیلومتر بر ساعت را تجربه خواهید کرد و به  راحتی در هنگام نیاز می توانید سرعت را کاهش دهید و از دنده سنگین استفاده کنید.از دیگر مزایای قابل توجه می توان به پمپ سوخت و مدت زمان کم در انتقال سوخت به موتور است، که باعث شتاب و سرعت بیشتر آن شده است، با توجه به این مساله چرا شاسی بلند دیگری را انتخاب کنید؟

بررسی مرسدس بنز کلاس M

صدای تولید شده توسط موتور ML 250  بسیار کم است و تنها صدایی را می شنوید که شما را از روشن بودن موتور مطمئن می کند. نهایت سرعت ثبت شده برای ML، 222 کیلومتر بر ساعت بوده است. مدل 6 سیلندر ML350 قابلیت های خود را نشان داده است، اما اینکه بتوان کاهش صدا، آلودگی، لرزش و افزایش عملکرد و کارایی را در یک شاسی بلند 4 سیلندر در کنار هم داشته باشیم، از شاهکارهای شرکت بنز به شمار می رود. مدل ML63 از دیگر مدل های این کلاس است که موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم 5.5 لیتری و قدرت 518 اسب بخار، سرعت  این خودرو  2345 کیلوگرمی را در کمتر از پنج ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رساند. گشتاور 699 نیوتن بر متر در 1750-5500 امکان سبقت در هر شرایطی را فراهم اورده است.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی مرسدس بنز کلاس M

کمی لغزش در هنگام دور زدن در اکثر شاسی بلندها مانند X5 دیده می شود که ML نیز از این قاعده مستثنی نیست. مدل ML برای کمک  فنرهای خود از سیستم تعلیق بادی استفاده کرده است که در اکثر رنج روورهای اسپرت استفاده می شود. پایداری بدنه به خوبی مدل های پورشه کاین و بی ام و X5 نیست، اما قدرت مانور آن بسیار بالا است. در حین رانندگی صدای باد و جاده خیلی وارد کابین می شود و فرمان آن حتی در سرعت های پایین بسیار نرم عمل می کند. هندلینگ ML در مقایسه با شاسی بلندهای هم ردیف خود قابل تحسین است و در سرعت های پایین علی رغم وزن زیاد، بازخورد خوبی دارد. به خاطر نوع کمک های خاصی که در این مدل به کار گرفته شده است، با بالا رفتن وزن، چابکی لازم را در این خودرو مشاهده نمی کنید. وجود میل تعادل فعال ML را در ردیف خودروهای با عملکرد سریع قرار داده است.

 

مصرف سوخت و امکانات ویژه

بررسی مرسدس بنز کلاس M

قیمت مرسدس بنز ML250  در ردیف رقبای اصلی و قدرتمند خود از قبیل رنج روور اسپرت، پورشه کاین و بی ام و X5 نام برد که دارای موتورهای دیزلی با حجم 3.0 لیتر هستند. برگ برنده برای مدل ML250 مصرف سوخت پایین آن است که دلیل این مساله تعداد سیلندر کم تر است. مصرف سوخت 6 لیتر در هر 100 کیلومتر با حجم باک 93 لیتری، امکان مسافرت تا مسافت 1,500 کیلومتر را فراهم آورده است.انتخاب مدل ML 350 با دو سیلندر بیشتر و حجم 844 سی سی بالاتر به مراتب باعث عملکرد بهتر می شود. کمپانی مرسدس مدعی است که مصرف سوخت ML350 7 لیتر در 100 کیلومتر است.

 

نظر نهایی

بررسی مرسدس بنز کلاس M

اگر شما علاقه مند به رانندگی سریع در جاده ها هستید و اتومبیل شما شاسی بلند است، باید بگوییم که مرسدس بنز کلاس M انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود. خودروی ML سواری روان و مطمئن را به شما هدیه می دهد. همه کارشناسانی که این خودرو را مورد آزمایش قرار دادند از سرعت آن راضی بودند و این بدین معنا است که می توانید از یکسری ضعف های موتور آن چشم پوشی کرد. علاوه بر این، مصرف سوخت کم این خودرو در مقایسه با رقبا سبب شده است که بیش از پیش توجه علاقه مندان را به خود جلب کند.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی مرسدس بنز کلاس M


منبع AutoCar

 

 

 

 

 

 

برچسب : مرسدس بنز , بی‌ام‌و , پورشه , کلاس M , کاین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

احمد
0

از بغل یه جوریه طراهیش.ولی رنده(خوبه)
15:12  1392/08/27
پاسخ دادن
نيما
2

به نظر من توي اين رده از ماشين ها بهترين انتخابه
22:30  1392/08/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رحیمی : برادرا.خواهرا.خواهش می‌کنم بیاید سه شنبه ساعت ۱۰ صبح بریم شرکت بسه آه ناله کردن خجالت بکشید.آدرس جاده مخصوص کرج تهران ۱۱کیلومتر تهران بازرگانی فروش سایپا. لطفا بیاید یک دس صدا نداره
سلام : پیام غر بیمه مرکزی میاد
هادی : دوستان اون موقع که ما ثبت نام کردیم ثبت نام خودروهای وارداتی مازاد بود با تحویل سه ماهه یعنی بهار ۴۰۳ پس هم واریزی های اسفند هم ما مردادیها ؛ تحویلمون بهار بوده . این اعتراض شامل ما هم میشود. یه دوستی تو سایپا دارم حدود یکماه پیش گفت که ما ۶۵ تا چانگان ۵۵ معوق داریم که بعد از اونا باید واریزی های مرداد رو بدیم . یک هفته پیش گفت تعداد زیادی چانگان اومده باید بره برای تست و تایید فنی وبعدش میتونیم تحویل بدیم دقیقا هم چند روز بعدش هم برامون پیامک انتخاب نمایندگی اومد . ماشینا که تایید بشن فاکتور میشه و میره برای کارهای شماره گذاری و سند و بعدش هم تحویل انشالله که زیاد طول نمیکشه
شاهین اتومات تحویل زمستان 403 : نام شرکت نام خودرو زمان ثبت سفارش موعد تحویل اولویت انتخابی دلیل عدم احراز وضعیت نوع طرح کد پیگیری عملیات پیگیری مراحل سایپا شاهین 06 خرداد 1402 - ساعت 17:46 زمستان 1403 1 - ارسال به خودروساز طرح عادی - - مشاهده اطلاعات بازگشتی خودروساز مدل خودرو آخرین تاریخ فراخوان آخرین تاریخ واریز آخرین تاریخ مهلت پرداخت تاریخ فاکتور تاریخ تحویل شاهينG اتوماتيك CVT 20 مهر 1402 23 مهر 1402 از 27 مهر 1402 تا 20 مهر 1402 - - این مشخصات خودرو من هست
رویا : نمایندگی میگه اشکال سیستمیه من سخا رو هم بردم اصلاح نشد همچنان نقص پرونده اس
Man : چه ماشینی؟ چه رنگی؟
عزیز ویسی : سلام الان که فریب روباه مکار کرمان موتور خوردیم
حمیدرضا : فعلا نقص پرونده س و یجور سوپاپ هست برای سایپا که بعد بهونه تراشی کنه
حامدم : اقا اینجوری نمیشه باید بریم در کارخونه دادو بیداد کنیم من اول شهریور پرداخت کردم هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امامی ،دنا دستی 30 آذر : سلام به حمید پیش فروش آبان هنوز فاکتور نشدند برای ما تا دو ماه دیگه فکر نمیکنم از فاکتور خبری باشه
سلمان : من امروز فاکتور شدم. واریزی پانزده آبان. پنح دنده
دلوین مشهد : سلام، من پذیرش 26 شهریور هستم. متاسفانه هنوز فاکتور نشده.
X22 اصفهان : سلام دوستان X22 pro دنده‌ای تا چه تاریخی شهریور یا مهر تحویل گرفتید، ممنون میشم کسایی ک تحویل گرفتن پاسخگو باشند🌺
آریزو 5 همدان : دوست عزیز آریزو 5 fl که تحویلت 25 شهریور فردا حتما زنگ بزن نمایندگی بپرس ببین مجوز خوردی یا نه ؟ بیا اینجا هم اطلاع بده مرسی . چون امروز 100 دستگاه آریزو 5 مجوز خروج خورد
x22 : سود تاخیرو چند وقت بعد تحویل ماشین میدن؟
آریزو 5 همدان : در پاسخ به آریزو 5fl امروز هم 100 دستگاه آریزو 5 مجوز خورد . احتمالا همون تا تاریخ شما مجوز خورده باشه . چون کسایی که تحویلشون شهریور و مهر بودن همه از برنامه فروش 15 یا 20 اسفند به صورت اقساط ثبت نام کردن . که بنظرم 15 اسفندی ها کامل تحویل گرفتن الان برنامه فروش 20 اسفند مونده تحویل بگیره . 15 اسفند کلا 240 دستگاه آریزو5 قسطی ثبت نام کردن 20 اسفند هم حدودا همین تعداد .
آذر ماه : کسی تازگی ها پلاک شده؟ کسایی که 29 آبان به بعد فاکتور شدن ولی پلاک نشدن لایک کنن
کاتبی : متاسفانه در ایران هیچ اهرم فشاری برای شرکت های دولتی وجود نداره، با تشکر از زحمات و تلاش عزیزان در پیگیری و اعلام شکایت از هر طریق
امین فوری اذر : تاریخ پذیرش چندمه؟