تولید باتری خودرو با طول عمر ۱/۶ میلیون کیلومتر امکان‌پذیر است؟

 

تولید باتری خودرو با طول عمر ۱/۶ میلیون کیلومتر امکان‌پذیر است؟

 
براساس شایعات مختلف، تسلا در حال کار روی باتری‌هایی جدید برای خودروها است که می‌توانند بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر عمر داشته باشند. 
 
 
یکی از مشکلاتی که در مورد باتری‌های خودروهای الکتریکی وجود دارد، این است که پس از گذشت مدت زمانی دیگر مانند روزهای اول کارایی ندارند و میزان شارژدهی آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. برای مبارزه با مشکل افت کارایی باتری، خودروسازان تلاش می‌کنند باتری‌هایی بسازند که عمری بیشتر از خود خودرو داشته باشند.
 
چند ماه پیش ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا خبر داد که این خودروساز در حال کار روی باتری‌هایی است که می‌توانند تا ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر عمر داشته باشند. این ادعا تا حدودی غیر ممکن به نظر می‌رسید اما اخیرا دانشگاه دالهاوزی کانادا تحقیقی انجام داده که نشان می‌دهد، ساخت چنین باتری امکان‌پذیر است. تحقیق منتشرشده از سوی این دانشگاه ادعای تسلا را تأیید می‌کند. البته تسلا در حال حاضر به سوالات در این مورد پاسخی نداده است.
 
جف دان، مدیر تیم تحقیقاتی در دانشگاه دالهاوزی گفته است، این باتری جدید می‌تواند برای خودروهای خودران و کامیون‌هایی که باید مسافت طولانی را طی کنند بسیار مفید باشد. تسلا در حال حاضر در خودروهای سواری خود از باتری لیتیوم یون استفاده می‌کند که کارایی خوبی دارد ولی باتری جدید می‌تواند در کامیون تسلا که در آینده به بازار خواهد آمد استفاده شود.
 
 
اینکه چگونه تسلا به چنین طول عمر بالایی در باتری دست پیدا خواهد کرد را نمی‌دانیم اما یکی از اعضای تیم دان گفته که به نظر می‌رسید تسلا حتی باتری بهتری از آنچه در این تحقیق به آن اشاره شده است را در اختیار دارد. در حقیقت هر کسی با مطالعه‌ی نتیجه‌ی تحقیق مذکور می‌تواند به فرمول این باتری فوق‌العاده دست پیدا کند ولی تسلا باتری بهتری را در اختیار دارد؛ گرچه چنین چیزی به‌طور رسمی توسط کسی تأیید نشده است.
 
در این باتری با استفاده از علم شیمی کریستال‌های بزرگ برای استفاده در ساختار نانو کاتد تولید می‌شود که می‌تواند در افزایش عمر آن تأثیرگذار باشد. کریستال‌های بزرگ‌تر در باتری هنگام شارژ شدن شکسته نمی‌شوند؛ شکسته‌شدن کریستال‌ها کارایی باتری‌ را کاهش می‌دهد. فرمول شیمیایی جدید امکان برقراری تعادل خوبی را بین کارایی باتری و عمر باتری می‌دهد. براساس نتیجه‌ی این تحقیق با ۴ هزار بار شارژ و دشارژ شدن، ۱۰ درصد ظرفیت باتری کاهش پیدا کرده است. تحقیق دیگری که در سال ۲۰۱۴ انجام شده بود، نشان می‌داد که باتری لیتیون‌یوم فعلی در هر ۱۰۰۰ بار شارژ و دشارژ ۵۰ درصد از ظرفیت خود را از دست می‌دهد.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , باتری خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: EmoVergil
0

بستگی به استفاده داره
22:00  1398/08/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : منم ثبت نام نقدی ۲۷‌شهریورم شاسی نشدم اینا که الان شاسی شدن همه قسطی و ان تکمیل وجه نکردن اصن
علی اس۵ : سیاست کرمان موتور این هست که اونی نقدی پول داده که هیچ و اونی که قسطی خریداری چون چک دومشون نزدیک هست را شاسی میکنند که همه چک هاشونو پاس کنند
J7 مشکی : پاسخ به j7:ثبت نام تهران
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
21فروردین : سلام فعلا دارن اسفندرو فاکتور میکنن
پاسخ به یاشار قسمت دوم : ادامه . خب مزایا و معایب اطلس را گفتیم حالا رسیدیم به رانا پلاس ارتقایافته 1- مزایا : موتور شناخته شده و اصیل پرتوان و کم صدا و کم مصرف و کم استهلاک TU5 با حجم موتور 1600 سی سی با قدرت 105 اسب‌بخار و با گشتاور142 نیوتن‌متر و صرف سوخت ترکیبی6.9 لیتر در صد کیلومتر - دارای استاندارهای 85 گانه مثل اطلس فقط با چند آپشن بیشتر مثل کروز کنترل - پوزیشن لامپ (ساده بگم مثل دیلایت منتها در چراغهای عقب هست )- آیینه وسط الکتروکرومیک(که باعث میشه نور ماشینها در هنگام شب چشم را اذیت نکند)-ترمز های مطمِن و قابل قبول - شاسی محکم مناسب خانواده و مسافرت -صندوق جادار-طراحی پخته و هماهنگ -و مقداری تغییرات در چراغها و جلو پنجره و صفحه کیلومتر و آمپر (مثل اطلس) و سیستم مالتی پلکس . 2- معایب : فضای کم در ردیف عقب و نداشتن مانیتور . دیگه بقیه چیزها مثل نمایشگر تعوض دنده و دکمه های کنترلی روی فرمان و سنسور دنده عقب هر دو خودرو دارن . یاشار جان دیگه انتخاب با خودته میتونی اطلس بگیری میتونی یه پنجاه شصت بذاری روش رانا پلاس ارتقایافته بگیری ببین کدومش منطقی و بصرفه تره .
طاهره : سلام ببخشید من دی ماه بودم یکم اردیبهشت تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده کسی هست دی ماه باشه براش فاکتور شده باشه ممنون میشم جوابمو بدید
joni جون : هیچ اطلاعاتی از سمت عرضه کننده ارسال نشده است. بله برای منهم نوشته
S5 : من هم شهریورم دی ماه تکمیل وجه همون اول کار که ۲۰۰ دادیم دو ماه بعد جمعا شد ۶۰۰ بقیه هم دیماه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207اتومات رضا دی : منم 23اذر فاکتور نشدم
پیش فروش دی ماه دوگانه : بله من دی ماهی هستم ومتاسفانه هنوز فاکتور نشدم
مهدی ساینا85گانه : سلام 24پلاک شدم منتظر تحویل خودرو دوستانی که پلاک شدن وتحویل گرفتن اطلاع رسانی کنن
سورن تحویل 30ب : سلام مال شما دوگانه س
دوگانه بهمن ماه مبعث رسول : عزیز میشه بگی صفحه کیلومترش از کدومه و سویچش از اون تاشو هاس یا ساده اس
تحویل بهمن : تاریخ تکمیل وجهتون چندم بوده؟
عسل : سلام دوستان کسی درمورد مزایای کارت طلایی اطلاعات داره منو منو راهنمایی کنه ممنون میشم
207دستی سقف فلز : کسی خبر واقعی داره بنویسه اینجا ،،تکلیف این ماه دی کی فاکتور میشن؟
فائزه اسفند : از دی ماهیا پیش فروش دوگانه کسی مونده فاکتورنشده باشه لطفا خبربدید
سورن تحویل 30ب : سلام سود تاخیر دادن