خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 

خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 
در تازه ترین گزارش سنجش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد منتشر شده، امتیاز کسب شده شرکت های خودروساز سواری در سال گذشته 731 امتیاز بوده در حالی سقف امتیاز تعیین شده هزار بوده است.
بررسی گزارش عملکرد شرکت های خوروساز در رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نشان می دهد که 4 شاخص برای اندازه گیری میزان رضایت وجود داشته که شامل شبکه خدمات پس از فروش، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات، برخورد و پاسخگویی و زمان صرف شده است.
بررسی این روند نشان می دهد که این میزان رضایت در سال های 91 تا 93 به مراتب بالاتر از این میزان بوده و حتی در سال 93 به عدد 758 نیز رسیده بود اما با این حال 731 امتیاز کسب شده در سال 97 به مراتب بیشتر از سال 96 بوده است.
در همین حال بررسی مبادی رسیدگی به شکایات خودرویی نیز نشان می دهد که 94.3 درصد شکایت ها از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران وصول شده که معادل 903 شکایت بوده و تنها 1.4 درصد شکایت ها از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شده که 13 شکایات را در بر می گیرد در این میان نیز 41 شکایت به وزارت صنعت ارسال شده است. 
گزارش های شرکت بازرسی کیفیت استاندارد نشان می دهد که تهران با 78 درصد پراکندگی، بیشترین میزان شکایت را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب البرز با 3.7 درصد، گلستان و گیلان با 3.1 درصد، فارس با 2.7 درصد، آذربایجان شرقی و غربی با 2.5 درصد، اصفهان و قزوین 1.5 درصد، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی 1.1 درصد و خوزستان با0.09 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند و 5 درصد نیز به سایر استان ها تعلق گرفت. 
بررسی تعداد بازدیدهای انجام شده نیز نشان می دهد که تهران 394 مورد بازدید فنی و کیفی داشته که با احتساب 28 بازدید سانحه دیده این میزان به 422 مورد رسیده است در این میان تعداد شکایات مختومه شده 741 مورد بوده و درصد بازدید از شکایات مختومه شده نیز 57 درصد بوده است.
نگاهی به جدول درصد نحوه مختومه شدن پرونده ها نشان می دهد از مجموع 559 شکایات به سرانجام رسیده مرتبط با تعهدات شرکت های عرضه کننده 67.1 درصد رضایتمندی حاصل شده و 32.9 درصد نیز عدم رضایت داشته است.
در بخش رضایتمندی 4.5 درصد منجر به تعویض خودرو، 34.7 درصد کنجر به دریافت خسارت و 27.9 درصد منجر به رفع عیوب شده است. 
در عدم رضایت ایجاد شده نیز 32.5 درصد شکایات برای اعلام نظریه به مراجع پیگیر ارسال شد و 0.04 نیز رفع عیب با هزینه شاکی بود. 
در همین حال بررسی عیوب مطرح شده در شکایات واصله به تفکیک چهار شرکت خودروساز منتخب نشان می دهد که 279 مورد شکایت در ایران خودرو مختومه شده که بیشترین میزان نارضایتی با 61.6 درصد به خدمات پس از فروش و اعتراض به نحوه آن بوده و 33.7 درصد از شکایات نیز مرتبط با مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی است. بدنه 11.5 درصد، سیستم تعلیق 10.4 درصد، گیربکس و کلاچ 9.3 درصد، رنگ 7.5 درصد، برق 6.8 درصد و ترمز 5 درصد شکایات ایران خودرو را شامل شده است.
در سایپا نیز 181 مورد شکایت مختومه وجود داشت که همانند ایران خودرو 61.9 درصد اعتراض ها به خدمات پس از فروش بوده است. مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی نیز به21 درصد، گیربکس و کلاچ 11 درصد، سیستم تعلیق 11 درصد، رنگ 7.7 درصد، سانحه 6.6 درصد  و کولر و بخاری 6.1 درصد اعتراض های گروه خودروسازی سایپا در بر گرفته است.
اما در همین حال مدیران خودرو و کرمان موتور با توجه به پراکندگی تعداد کمتری شکایت داشتند به طوری که به ترتیب 111 مورد و 128 مورد شکایت برای این شرکت ها به ثبت رسیده که اعتراض به خدمات پس از فروش مدیران خودرو 56.8 درصد  و کرمان موتور 38.3 درصد بوده است.
 

source


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سوم بهمن : کاربر X5 مشکی اصفهان سلام شما غیر از مابه التفاوت بیمه برای شاسی شدن پول دیگه ای هم واریز کردید؟ از ثبت نامی های سوم بهمن x5 کسی دیگه ای هم فاکتور و شاسی شده؟
حسین : سلام دوستان دیروزتحویل گرفتم ولی اصلا ماشین درست وحسابی نیست دنده رودورموتوررو۶۰۰۰عوض میشه شتابش ضعیف ترمزشم به شددددددت ضعیف تاته بایدفشاربدی تابه زوروایسه فرمونشم نسبت به دناخیلی سفت تره من قبلا دناداشتم نسبت به دناکه چه عرض کنم کلاماشین ضعیفیه
حسن : ایا بعد از واریز وجه میشه پلاک به اسم خودمون بزنیم یا تحویل خودرو صبر کنیم کسی دارع
V4 : به سلامتی خیرشو ببینی تکمیل وجه و موعد تحویلتون کی بود؟
V4 : به سلامتی خیرشو ببینی تکمیل وجه و موعد تحویلتون کی بود؟
م : امیر آقا شما ۱۴۰۱هستین بیشتر دوستان ۱۴۰۲هستن و تحویل سه ماهه قیمت قطعی هم پرداخت شده احتمال زیاد شامل ما نشه این مبلغ مازاد
محمد : سلام،آقا سایپا چرا دعوت نامه تکمیل وجه هفته چهارم اردیبهشت رو نمیفرسته؟؟؟
مرادی پیش فروش اطلس : عزیزان لطفاً اگه کسی میدونه بنده را راهنمایی کند ‌ . در روش پیش فروش اطلس باید سخا را تکمیل کنیم سپس تحویل نمایندگی که انتخاب کردیم بدهیم ؟ یا زمانی که دعوتنامه اومد و تکمیل وجه شد ببریم سخا را تحویل نمایندگی بدهیم ؟ اگه کسی مطلع هست لطفاً جواب بنده رو بدهد فکر میکنم سوال خیلی از دوستان باشه ممنون از شما مرادی
S3 ابان : ظاهرا به همه s3ها پیام دادن. من ک ۱۰آبان هستم... دوستانی که پیامک تحویل میاد یا زنگ میزنن بهشون بی زحمت اطلاع رسانی کنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 سقف اهنی : تحویل207 من اسفند 402 بوده.تمامی پرداخت ها را کردیم .الان 4 ماه هست که بلا تکلیف هستیم .میگنوفقط باید فاکتور بشه کی ... معلوم نیست .مشکلشون چیه نمیدونم .
207 سقف اهنی : چرا فاکتور نمیکنن .تحویل من گفتن تا اسفند 1402 میدن .تسویه حساب کردیم .پرداخت ها را همینطور هنوز فاکتور نشده .3 ماه بیشتره که منتظریم .چرا اینجوری میکنن
حسین : عید ولادت حضرت رضا علیه السلام بر همه ی شما عزیزان حاضر ددر این جمع تهنیت باد و همگی با تمام وجود برای صحت و سلامت رئیس جمهور محبوب و همراهانشان دست به دعا شده و با توسل به آن امام رئوف ختم بخیر شدن این حادثه را می طللبیم آمین یا رب العالمین 🤲🤲🤲
احمد رضا : سلام. به همه آقایون خانوما امروز واریزی 20 دی فاکتور میشه خبر دقیقه همه کاستومر ا دیروز به روز شدن یا علی
عباس : سلام پول شماروبرگردوندند
اریزو 6 : اقایون مدیران خودرویی از حکایت رئیس دولت درس بگیرید
دنا بهار : شانس نداریم ما ، ولی من راضی ام 1 ماه هم ندن پول تاخیر بدن
رانا + : برای بار دهم صور فاکتور به روز شو و ما همچنان منتظر فاکتوریم ..........
مهران 207 تبدیل شیشه تحویل 29 اسفند : باسلام..دوستانی که بیست و هفتم چن روز پیش ماشین تبدیلی به شیشه شون رو تغییر دادن به مشکی و فاکتور شدن...کسی هس پلاک شده باشه؟؟من بیست و هفتم زدم مشکی...روز بعدش جمعه فاکتور شد...میخام ببینم کسی هس قبلا مشکی زده باشه و پلاک شده باشه ؟؟
Vahid111370 : یعنی دیگه سفارشی بدون مانیوتو و بارینگ اسپورت 456 میلیون نمیدن؟ یا حتی پارس ساده هم نمیدن بجاش فقط elx هستش؟؟؟