خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 

خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 
در تازه ترین گزارش سنجش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد منتشر شده، امتیاز کسب شده شرکت های خودروساز سواری در سال گذشته 731 امتیاز بوده در حالی سقف امتیاز تعیین شده هزار بوده است.
بررسی گزارش عملکرد شرکت های خوروساز در رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نشان می دهد که 4 شاخص برای اندازه گیری میزان رضایت وجود داشته که شامل شبکه خدمات پس از فروش، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات، برخورد و پاسخگویی و زمان صرف شده است.
بررسی این روند نشان می دهد که این میزان رضایت در سال های 91 تا 93 به مراتب بالاتر از این میزان بوده و حتی در سال 93 به عدد 758 نیز رسیده بود اما با این حال 731 امتیاز کسب شده در سال 97 به مراتب بیشتر از سال 96 بوده است.
در همین حال بررسی مبادی رسیدگی به شکایات خودرویی نیز نشان می دهد که 94.3 درصد شکایت ها از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران وصول شده که معادل 903 شکایت بوده و تنها 1.4 درصد شکایت ها از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شده که 13 شکایات را در بر می گیرد در این میان نیز 41 شکایت به وزارت صنعت ارسال شده است. 
گزارش های شرکت بازرسی کیفیت استاندارد نشان می دهد که تهران با 78 درصد پراکندگی، بیشترین میزان شکایت را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب البرز با 3.7 درصد، گلستان و گیلان با 3.1 درصد، فارس با 2.7 درصد، آذربایجان شرقی و غربی با 2.5 درصد، اصفهان و قزوین 1.5 درصد، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی 1.1 درصد و خوزستان با0.09 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند و 5 درصد نیز به سایر استان ها تعلق گرفت. 
بررسی تعداد بازدیدهای انجام شده نیز نشان می دهد که تهران 394 مورد بازدید فنی و کیفی داشته که با احتساب 28 بازدید سانحه دیده این میزان به 422 مورد رسیده است در این میان تعداد شکایات مختومه شده 741 مورد بوده و درصد بازدید از شکایات مختومه شده نیز 57 درصد بوده است.
نگاهی به جدول درصد نحوه مختومه شدن پرونده ها نشان می دهد از مجموع 559 شکایات به سرانجام رسیده مرتبط با تعهدات شرکت های عرضه کننده 67.1 درصد رضایتمندی حاصل شده و 32.9 درصد نیز عدم رضایت داشته است.
در بخش رضایتمندی 4.5 درصد منجر به تعویض خودرو، 34.7 درصد کنجر به دریافت خسارت و 27.9 درصد منجر به رفع عیوب شده است. 
در عدم رضایت ایجاد شده نیز 32.5 درصد شکایات برای اعلام نظریه به مراجع پیگیر ارسال شد و 0.04 نیز رفع عیب با هزینه شاکی بود. 
در همین حال بررسی عیوب مطرح شده در شکایات واصله به تفکیک چهار شرکت خودروساز منتخب نشان می دهد که 279 مورد شکایت در ایران خودرو مختومه شده که بیشترین میزان نارضایتی با 61.6 درصد به خدمات پس از فروش و اعتراض به نحوه آن بوده و 33.7 درصد از شکایات نیز مرتبط با مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی است. بدنه 11.5 درصد، سیستم تعلیق 10.4 درصد، گیربکس و کلاچ 9.3 درصد، رنگ 7.5 درصد، برق 6.8 درصد و ترمز 5 درصد شکایات ایران خودرو را شامل شده است.
در سایپا نیز 181 مورد شکایت مختومه وجود داشت که همانند ایران خودرو 61.9 درصد اعتراض ها به خدمات پس از فروش بوده است. مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی نیز به21 درصد، گیربکس و کلاچ 11 درصد، سیستم تعلیق 11 درصد، رنگ 7.7 درصد، سانحه 6.6 درصد  و کولر و بخاری 6.1 درصد اعتراض های گروه خودروسازی سایپا در بر گرفته است.
اما در همین حال مدیران خودرو و کرمان موتور با توجه به پراکندگی تعداد کمتری شکایت داشتند به طوری که به ترتیب 111 مورد و 128 مورد شکایت برای این شرکت ها به ثبت رسیده که اعتراض به خدمات پس از فروش مدیران خودرو 56.8 درصد  و کرمان موتور 38.3 درصد بوده است.
 

source


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عادل : سلام کسی تحویل خرداد هستش برای ساینا دوگانه من پارسال همین موقع صد میلیون خوابوندم واسه من زده تحویل خرداد ولی پیامک تکمیل وجه نیاورده اگه کسی خبر داره جواب بده ممنون
رضا چانگانی : شما احتما در ۴ سال گذشته خودرو صفر ثبت نامی گرفتید
S3 سفید : یکی از دلایل این هست که مثلاً شما ۸ آبان ثبت نام کردید و همون موقع تکمیل وجه، اما طرف میشناسم شهریور ثبت نام کرده ولی دی ماه تکمیل وجه انجام داده، خوب منطقیه که عملاً این شما هستید که جلوتر از ایشونید چون جلوتر تکمیل وجه انجام دادی
S3 سفید : این حرفای بی اساس چیه مینویسین؟!؟ آخه کارت و بیمه و شاسی و پلاک مگه الکی میشه؟!؟ مگه همه اینها دست شرکته؟!؟ راهور تا مأمورش نره خودرو رو ببینه شماره شاسی و شماره موتورش رو چک نکنه مجوز صدور پلاک صادر نمیکنه و کارت و سند نمیزنه، مگر مغز خر خورده بیاد برای خودش دردسر درست کنه و الکی پلاک بده و کارت ماشین بزنه و مهمتر از همه سند صادر کنه، برای بیمه هم شرکت تا پول به بیمه نده بیمه هم بیمه نامه ای صادر نمیکنه از طرفی تا مطمئن نشه خودرویی وجود داره یا نه بیمه بدنه صادر نمیکنه چون براشون کلی بار حقوقی و دردسر داره، درسته ما همه شاکی هستیم ولی دیگه هر مزخرفی رو قبول نمیکنیم
Cs55 ! : من میگم شاید حرفی که شما میزنین، در مورد عدم تخصیص ها باشه؟!
منا : دوستان تو پیام های قبل قید شده بود در صورت تمایل اما تو این پیام در صورت تمایل نداره یعنی اجبار سایپا کارشناساش میگفتن پیام در صورت تمایل اجبار بوده الان وضعیت ثبت نامتون ۵۰ ۵۰جاست حالا توقع دارین این که در صورت تمایل نداره اختیاری باشه‌؟
تارا پنج دنده مشکی : سلام دوستان تارا 6بهمن تحویلی به نظرتون کی فاکتور میشه خسته شدم
مش غلام‌علی : یعنی این ساناز تا چیزی می‌نویسه سریع یه خودشیرین پیدا میشه یه جواب مهربانانه بهش میده. آقا ممکنه ساناز اسم جعلیش باشه. آقا ممکنه کرد باشه اسم دوستش ساناز باشه. آقا ممکنه...‌. ای خدا این افراد مهربان چقدر خوووووبن. حالا ساناز فرق ترمز و گاز رو نمیدونه میخواد بره شمال واسه من. اصلا ساناز مال شماله؟ ساناز فقط جنوب مسیر ترددش. نهایتاً سلفچگان بره
شاهین اتومات : چرا شاهین اتومات فاکتور نمی کنن فروش فوری دی ماه
حسام : شما به عنوان یه دلال خیلی بیخود کردی رفتی پیگیر شدی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اتومات : عزیزان گرامی کارت ماشین رسیده دستم ولی هنوز از ماشین خبری نیست نه بیمه هنوز داره نه سند ،جایی هست برم تو تاریخ بنویسم ،روی صدور اسناد می‌چرخه
میلادسورون دوگانه تحویل اسفند : سلام مبارکه چندآذرتکمیل وجه کردی
علی ف : صد هزار متقاضی پارس را اذیت کردید 100هزار +خانواده هاشون میشود خیلی پس منتظر عذاب الهی باشید مسئولین و سهامداران ایرانخودرو وهمدستانتان و این دولت بی ابرو را بدتر خار وذلیل کردید .
محسن : اینجور که شما هم فکرمیکنی نیست که کارخانه 100ماشین تولید کرد بعد فراخوان کنه پارکینگ که نزدیک به 15هزار یابیشتر رسید فراخوان انجام میدن هرسه سایت دارن باقدرت تمام تولید میکنن انشاالله به زودی متوجه خواهی شد
صادق : ولا ما که پذیرش 19اسفندیم هنوز خبری از فاکتور نیست
محسن : من گفتم به همه پارس تحویل میدهند حالا هرکی خواست باورکنه یانکنه ولی بازم میگم تانفر آخرفراخوان میدهند این پیام های که گذاشتم انشاالله بعد ازاینکه همه فراخوان کردن به بعضی ازدوستان که میگن فراخوان نمیکنن نشون میدم یاعلی
یاسین : سامانه یک پارچه که خرابه باز نمیشه
در جواب رضا کارگر ایران خودرو : سلام من موعد تابستانم من نمی‌دونم کی واقعی هستی یا دروغی اما خدا می‌دونه من هیچ وقت عادت ندارم کسی رو نفرین کنم اما اگه راست میگی که به همه خرداد پارس میدن انشالله خدا بهترین ها برای خودت و خانوادت بخواد اما اگه الکی مردم رو سر کار میزاری واگزارت میکنم به اون بالایی ما که بهمون تا اینجا ظلم شد و دلمونو شکستتن بقیه اش باخدا
درجواب ج : حالا انشاالله خواهید دید
پارس ساده زمستان : دوستان اگرماشینو بفروشیم مالیات عایدی بهمون میخوره یانه چون کلی پول قرض کردم تا پرداخت کنم الان باید بفروشم بدهی رو بدهم خواهش میکنم جواب بدین