خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 

خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 
در تازه ترین گزارش سنجش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد منتشر شده، امتیاز کسب شده شرکت های خودروساز سواری در سال گذشته 731 امتیاز بوده در حالی سقف امتیاز تعیین شده هزار بوده است.
بررسی گزارش عملکرد شرکت های خوروساز در رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نشان می دهد که 4 شاخص برای اندازه گیری میزان رضایت وجود داشته که شامل شبکه خدمات پس از فروش، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات، برخورد و پاسخگویی و زمان صرف شده است.
بررسی این روند نشان می دهد که این میزان رضایت در سال های 91 تا 93 به مراتب بالاتر از این میزان بوده و حتی در سال 93 به عدد 758 نیز رسیده بود اما با این حال 731 امتیاز کسب شده در سال 97 به مراتب بیشتر از سال 96 بوده است.
در همین حال بررسی مبادی رسیدگی به شکایات خودرویی نیز نشان می دهد که 94.3 درصد شکایت ها از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران وصول شده که معادل 903 شکایت بوده و تنها 1.4 درصد شکایت ها از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شده که 13 شکایات را در بر می گیرد در این میان نیز 41 شکایت به وزارت صنعت ارسال شده است. 
گزارش های شرکت بازرسی کیفیت استاندارد نشان می دهد که تهران با 78 درصد پراکندگی، بیشترین میزان شکایت را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب البرز با 3.7 درصد، گلستان و گیلان با 3.1 درصد، فارس با 2.7 درصد، آذربایجان شرقی و غربی با 2.5 درصد، اصفهان و قزوین 1.5 درصد، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی 1.1 درصد و خوزستان با0.09 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند و 5 درصد نیز به سایر استان ها تعلق گرفت. 
بررسی تعداد بازدیدهای انجام شده نیز نشان می دهد که تهران 394 مورد بازدید فنی و کیفی داشته که با احتساب 28 بازدید سانحه دیده این میزان به 422 مورد رسیده است در این میان تعداد شکایات مختومه شده 741 مورد بوده و درصد بازدید از شکایات مختومه شده نیز 57 درصد بوده است.
نگاهی به جدول درصد نحوه مختومه شدن پرونده ها نشان می دهد از مجموع 559 شکایات به سرانجام رسیده مرتبط با تعهدات شرکت های عرضه کننده 67.1 درصد رضایتمندی حاصل شده و 32.9 درصد نیز عدم رضایت داشته است.
در بخش رضایتمندی 4.5 درصد منجر به تعویض خودرو، 34.7 درصد کنجر به دریافت خسارت و 27.9 درصد منجر به رفع عیوب شده است. 
در عدم رضایت ایجاد شده نیز 32.5 درصد شکایات برای اعلام نظریه به مراجع پیگیر ارسال شد و 0.04 نیز رفع عیب با هزینه شاکی بود. 
در همین حال بررسی عیوب مطرح شده در شکایات واصله به تفکیک چهار شرکت خودروساز منتخب نشان می دهد که 279 مورد شکایت در ایران خودرو مختومه شده که بیشترین میزان نارضایتی با 61.6 درصد به خدمات پس از فروش و اعتراض به نحوه آن بوده و 33.7 درصد از شکایات نیز مرتبط با مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی است. بدنه 11.5 درصد، سیستم تعلیق 10.4 درصد، گیربکس و کلاچ 9.3 درصد، رنگ 7.5 درصد، برق 6.8 درصد و ترمز 5 درصد شکایات ایران خودرو را شامل شده است.
در سایپا نیز 181 مورد شکایت مختومه وجود داشت که همانند ایران خودرو 61.9 درصد اعتراض ها به خدمات پس از فروش بوده است. مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی نیز به21 درصد، گیربکس و کلاچ 11 درصد، سیستم تعلیق 11 درصد، رنگ 7.7 درصد، سانحه 6.6 درصد  و کولر و بخاری 6.1 درصد اعتراض های گروه خودروسازی سایپا در بر گرفته است.
اما در همین حال مدیران خودرو و کرمان موتور با توجه به پراکندگی تعداد کمتری شکایت داشتند به طوری که به ترتیب 111 مورد و 128 مورد شکایت برای این شرکت ها به ثبت رسیده که اعتراض به خدمات پس از فروش مدیران خودرو 56.8 درصد  و کرمان موتور 38.3 درصد بوده است.
 

source


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جعفری : منم دقیقا تو همین شرایطم تحویل تابستان شاهین دستی دیروز رفتم سایپا گفتن احتمالا دیگه نیاد پیام منتظر نباشید خدا لعنتشون کنه
S3 : لطفا هر چه سریعتر اقدام کنین برای تجمع دقیقا تحویل خودرو های جایگزینشون هم ۶ ماهه هست اصلا زیر بار تبدیل نباید رفت و شکایت کنیم
مريم : دوستان نگران نباشيد پيامك مياد در ضمن فعلا دو روزه شهريور پر نشده، اين نشون ميده كه به كسايي كه پيام دادنبعضياشون نميخوان واريز كنن
فرید : نمیدونم والا امروز تو نمایندگی و بعد از وارد کردن کد ملی ام تو سیستم اینو بهم گفتن
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام ۱۸ اردیبهشت شاسی ۶ابان ارسال کارت ماشین ۱۷ آبان ارسال مدارک ماشین ۲۸ آبان که هنوز بدستم نرسیده امروز زنگ زدن که برم تحویل بگیرم
فیروزی : من خودم خداروشکر چندتاماشین دارم برام زیاد مهم نیست تی ۸ ثبتنام کردم که فقط برای صحرا می خوام پاژن هم دارم ولی دوستانی هستن که ماشینشون فروختن به امید اینکه ۶۰روزه صاحب ماشین بشن الان شش ماهه ماشین ندارن سخته
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : دوستان یه سوال دعوتنامه اومد هر کی زودتر واریز بکنه، زودتر خودرو بهش تحویل میدن؟ یا فرقی نداره ؟
وحید : منم خرداد j4 نوشتم فعلا خبری نیست!!
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : احتمالا از شنبه دعوتنامه آذر فعال بشه...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فقط خدا : سلام شبخیر دوستان عزیز لطف کنید کسایی که فاکتور میشن اعلام حضور کنن وتاریخ پذیرش وتاریخ فاکتور رو اعلام کنه ممنونم 👌👌👌
محمد بوشهر رانا پلاس : برادرا کسی هست جواب ما رو بده تاییدیه راهور یا پست فرق دارن تو سامانه سخا یا نه چون بخاطر همین هست که پلاک نشده ماشینم هر کی هست جواب بده پلاک هم نشده لطفا اعلام کنه بفهمیم
سعید : برا منم اومدم جریان این پیام چیه
دی ماه : مثل سگ پشیمانم بخدا کااااااش ثبت ونام نمیکردم. لعنت روسای سایپا
.1.Mehrdad : سوکت مانیتور شله ربطی ب هوای سرد نداره
سعید : باید بابت خدمات گارانتی که مثلاً کمک ماشین رو عوض نمی کنند به کجا شکایت کرد
آبتین : سلام. دوستان چراموعدتحویل ما15اسفندبوده تغییرکرده شده30اسفند. دوستان کسی هست اسفندباشه وزمان تحویلش تغییرکرده باشه؟
آبتین : سلام. دوستان چراموعدتحویل ما15اسفندبوده تغییرکرده شده30اسفند. دوستان کسی هست اسفندباشه وزمان تحویلش تغییرکرده باشه؟
محمد : چطور شماره پذیرش من 1535تا قبل ازشماست خودروی من سفید مشکی هنوز فاکتور نشده خواهشا راست بگید
محمد : چطور پذیرش من 480تا زودتر ازشماست فاکتور نشده