خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 

خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 
در تازه ترین گزارش سنجش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد منتشر شده، امتیاز کسب شده شرکت های خودروساز سواری در سال گذشته 731 امتیاز بوده در حالی سقف امتیاز تعیین شده هزار بوده است.
بررسی گزارش عملکرد شرکت های خوروساز در رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نشان می دهد که 4 شاخص برای اندازه گیری میزان رضایت وجود داشته که شامل شبکه خدمات پس از فروش، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات، برخورد و پاسخگویی و زمان صرف شده است.
بررسی این روند نشان می دهد که این میزان رضایت در سال های 91 تا 93 به مراتب بالاتر از این میزان بوده و حتی در سال 93 به عدد 758 نیز رسیده بود اما با این حال 731 امتیاز کسب شده در سال 97 به مراتب بیشتر از سال 96 بوده است.
در همین حال بررسی مبادی رسیدگی به شکایات خودرویی نیز نشان می دهد که 94.3 درصد شکایت ها از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران وصول شده که معادل 903 شکایت بوده و تنها 1.4 درصد شکایت ها از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شده که 13 شکایات را در بر می گیرد در این میان نیز 41 شکایت به وزارت صنعت ارسال شده است. 
گزارش های شرکت بازرسی کیفیت استاندارد نشان می دهد که تهران با 78 درصد پراکندگی، بیشترین میزان شکایت را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب البرز با 3.7 درصد، گلستان و گیلان با 3.1 درصد، فارس با 2.7 درصد، آذربایجان شرقی و غربی با 2.5 درصد، اصفهان و قزوین 1.5 درصد، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی 1.1 درصد و خوزستان با0.09 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند و 5 درصد نیز به سایر استان ها تعلق گرفت. 
بررسی تعداد بازدیدهای انجام شده نیز نشان می دهد که تهران 394 مورد بازدید فنی و کیفی داشته که با احتساب 28 بازدید سانحه دیده این میزان به 422 مورد رسیده است در این میان تعداد شکایات مختومه شده 741 مورد بوده و درصد بازدید از شکایات مختومه شده نیز 57 درصد بوده است.
نگاهی به جدول درصد نحوه مختومه شدن پرونده ها نشان می دهد از مجموع 559 شکایات به سرانجام رسیده مرتبط با تعهدات شرکت های عرضه کننده 67.1 درصد رضایتمندی حاصل شده و 32.9 درصد نیز عدم رضایت داشته است.
در بخش رضایتمندی 4.5 درصد منجر به تعویض خودرو، 34.7 درصد کنجر به دریافت خسارت و 27.9 درصد منجر به رفع عیوب شده است. 
در عدم رضایت ایجاد شده نیز 32.5 درصد شکایات برای اعلام نظریه به مراجع پیگیر ارسال شد و 0.04 نیز رفع عیب با هزینه شاکی بود. 
در همین حال بررسی عیوب مطرح شده در شکایات واصله به تفکیک چهار شرکت خودروساز منتخب نشان می دهد که 279 مورد شکایت در ایران خودرو مختومه شده که بیشترین میزان نارضایتی با 61.6 درصد به خدمات پس از فروش و اعتراض به نحوه آن بوده و 33.7 درصد از شکایات نیز مرتبط با مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی است. بدنه 11.5 درصد، سیستم تعلیق 10.4 درصد، گیربکس و کلاچ 9.3 درصد، رنگ 7.5 درصد، برق 6.8 درصد و ترمز 5 درصد شکایات ایران خودرو را شامل شده است.
در سایپا نیز 181 مورد شکایت مختومه وجود داشت که همانند ایران خودرو 61.9 درصد اعتراض ها به خدمات پس از فروش بوده است. مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی نیز به21 درصد، گیربکس و کلاچ 11 درصد، سیستم تعلیق 11 درصد، رنگ 7.7 درصد، سانحه 6.6 درصد  و کولر و بخاری 6.1 درصد اعتراض های گروه خودروسازی سایپا در بر گرفته است.
اما در همین حال مدیران خودرو و کرمان موتور با توجه به پراکندگی تعداد کمتری شکایت داشتند به طوری که به ترتیب 111 مورد و 128 مورد شکایت برای این شرکت ها به ثبت رسیده که اعتراض به خدمات پس از فروش مدیران خودرو 56.8 درصد  و کرمان موتور 38.3 درصد بوده است.
 

source


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Karimi : اردیبهشت هم داره تموم میشع.از هفته بعد نوبت خرداد ماهیا هست؟
امیر : بخاطر اقساط اگ نقد داشتم ی ماشین بهتر میگرفتم
J7 بانک : همکارهایی که با ما ثبت نام کردن فردا میرن تهران واسه تحویل ولی ما هنوز خبری نیس ۲۸ اسفند شاسی شده دو هفته قبل پلاک شده دوشنبه هم کارت ماشین اومده ولی از خود ماشین خبری نیس
اطلس مادران : ۳۰ بهمن طرح مادران ۹۰ روزه چرا فاکتور نمیشه خسته شدم انقدر چک کردم
علیرضا : سلام مبارک باشه جریمه تاخیرچقدشد؟
S5 : اس ۵ مشکی ثبت/نام شهریور روی صدور پلاک مونده
تاراv4 : به نظرتون برای من که موعد تحویلش ۲۸ فروردین بود کی فاکتور میکنن
فرهاد : دوستان با پیامی که از چند وقت پیش زیر پروفایل هامون در سامانه صمت اومده "عدم ارسال اطلاعات از طرف خودروساز" بنظرم فعلا خبری از پیامک واریز نباشه چون در واقع معنی این پیام اینه که خودروساز فعلا ما رو قبول نکرده!!! در هر صورت امیدوارم خودروساز زودتر تکلیف ما رو روشن کنه و ما رو از این بلاتکلیفی خارج کنه اگه با ارسال پیامک واریز باشه که چه بهتر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا تکمیل وجه 3 بهمن29اسفند تحویل : 3بهمن همه فاکتور شدن یانه
شایان بهاری : دست من که نیست چرا این همه عجله .
دمپایی سایپا : الان بازار آزاد قیمت پراید وانت چنده?
رانا اسفند : کسانی که فاکتور میشن لطفا رنگ ماشین هم بگن
رضا : من گواهینامه ام اعتبارش رفته.گفت اعتبارش کن بعد برو از امور مشتریان ایران‌خودرو در تهران پیگیر کارت باش
اکبر : فکر کنم با لامبورکینی اشتباه گرفتی
207دستی سقف فلز : کسایی که فاکتور میشن اطلاع بدن کی تحویل گرفتن
یا ارحم الراحمین : اقای رضا شماهم مشکل بنده رو دارید؟؟؟ایرانخودرو چی بهتون گفته
چکاد : با سلام وقتی سایت جهت وجه کامل باز میشه مبلغ 558میلیون باید واریز شده و سه ماهه تحویل میده وقتی پیش فروش باشه مثل الان واسه دنا 6دنده تاریخ تحویل زده آبان یا آذر یعنی 6ماه . یعنی باید آذر یا آبان ماشین رو تحویل بدن بعد از آبان یا آذر می‌ره تاخیر. پس فرقی نمیکنه . وجه کامل سه ماهه پیش فروش نصف مبلغ 6ماهه یعنی تیر ماه یا شهریور دعوت نامه دوم میاد . اصلا نگران نباشید. چون هیچ فرقی با فروش فوری ندارع
سجاد : خردادیا اینجا کسی نیست