خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 

خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 
در تازه ترین گزارش سنجش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد منتشر شده، امتیاز کسب شده شرکت های خودروساز سواری در سال گذشته 731 امتیاز بوده در حالی سقف امتیاز تعیین شده هزار بوده است.
بررسی گزارش عملکرد شرکت های خوروساز در رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نشان می دهد که 4 شاخص برای اندازه گیری میزان رضایت وجود داشته که شامل شبکه خدمات پس از فروش، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات، برخورد و پاسخگویی و زمان صرف شده است.
بررسی این روند نشان می دهد که این میزان رضایت در سال های 91 تا 93 به مراتب بالاتر از این میزان بوده و حتی در سال 93 به عدد 758 نیز رسیده بود اما با این حال 731 امتیاز کسب شده در سال 97 به مراتب بیشتر از سال 96 بوده است.
در همین حال بررسی مبادی رسیدگی به شکایات خودرویی نیز نشان می دهد که 94.3 درصد شکایت ها از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران وصول شده که معادل 903 شکایت بوده و تنها 1.4 درصد شکایت ها از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شده که 13 شکایات را در بر می گیرد در این میان نیز 41 شکایت به وزارت صنعت ارسال شده است. 
گزارش های شرکت بازرسی کیفیت استاندارد نشان می دهد که تهران با 78 درصد پراکندگی، بیشترین میزان شکایت را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب البرز با 3.7 درصد، گلستان و گیلان با 3.1 درصد، فارس با 2.7 درصد، آذربایجان شرقی و غربی با 2.5 درصد، اصفهان و قزوین 1.5 درصد، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی 1.1 درصد و خوزستان با0.09 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند و 5 درصد نیز به سایر استان ها تعلق گرفت. 
بررسی تعداد بازدیدهای انجام شده نیز نشان می دهد که تهران 394 مورد بازدید فنی و کیفی داشته که با احتساب 28 بازدید سانحه دیده این میزان به 422 مورد رسیده است در این میان تعداد شکایات مختومه شده 741 مورد بوده و درصد بازدید از شکایات مختومه شده نیز 57 درصد بوده است.
نگاهی به جدول درصد نحوه مختومه شدن پرونده ها نشان می دهد از مجموع 559 شکایات به سرانجام رسیده مرتبط با تعهدات شرکت های عرضه کننده 67.1 درصد رضایتمندی حاصل شده و 32.9 درصد نیز عدم رضایت داشته است.
در بخش رضایتمندی 4.5 درصد منجر به تعویض خودرو، 34.7 درصد کنجر به دریافت خسارت و 27.9 درصد منجر به رفع عیوب شده است. 
در عدم رضایت ایجاد شده نیز 32.5 درصد شکایات برای اعلام نظریه به مراجع پیگیر ارسال شد و 0.04 نیز رفع عیب با هزینه شاکی بود. 
در همین حال بررسی عیوب مطرح شده در شکایات واصله به تفکیک چهار شرکت خودروساز منتخب نشان می دهد که 279 مورد شکایت در ایران خودرو مختومه شده که بیشترین میزان نارضایتی با 61.6 درصد به خدمات پس از فروش و اعتراض به نحوه آن بوده و 33.7 درصد از شکایات نیز مرتبط با مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی است. بدنه 11.5 درصد، سیستم تعلیق 10.4 درصد، گیربکس و کلاچ 9.3 درصد، رنگ 7.5 درصد، برق 6.8 درصد و ترمز 5 درصد شکایات ایران خودرو را شامل شده است.
در سایپا نیز 181 مورد شکایت مختومه وجود داشت که همانند ایران خودرو 61.9 درصد اعتراض ها به خدمات پس از فروش بوده است. مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی نیز به21 درصد، گیربکس و کلاچ 11 درصد، سیستم تعلیق 11 درصد، رنگ 7.7 درصد، سانحه 6.6 درصد  و کولر و بخاری 6.1 درصد اعتراض های گروه خودروسازی سایپا در بر گرفته است.
اما در همین حال مدیران خودرو و کرمان موتور با توجه به پراکندگی تعداد کمتری شکایت داشتند به طوری که به ترتیب 111 مورد و 128 مورد شکایت برای این شرکت ها به ثبت رسیده که اعتراض به خدمات پس از فروش مدیران خودرو 56.8 درصد  و کرمان موتور 38.3 درصد بوده است.
 

source


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سایپای دزد : من که تبدیل زدم.خسته شدم ۹ ماه بدون وسیله هستم
ممد : سلام اقا این اینه های تخمی ایکس ۵ چجوری بسته مره
علی : خب شاید یه ماشین تصادفیشو برداشتن بازسازی کردن به اسم صفر تحویل دادن وگرنه انقدر سریع نمیشه
حسین : از فردای 90 روز، که میشد اواسط اسفند 1403، دقیقا همین حرفو میزنن!!!
حسین : چی چی فاکتور شدیم؟ در اصل بیخیال شدیم بخدا
ایکس5مشکی : چنین چیزی امکان نداره شما کل سوابق کرمان موتور رو هم بگردی یک موردم پیدا نمیکنی که انقدر زود و بدون تاخیر تحویل بدن شما هم کمتر خبر کذب اینجا بنویس و سعی نکن ابروی نداشته کرمان شتر رو حفظ کنی!!! بنده خودم در اردیبهشت تو نمایندگی1708 سلیمانی پور بصورت نقد و تحویل 20 روزه قرار داد دارم تازه از 11 مرداد فاکتور شدم هنوز مدارک هم به دستم نرسیده چه برسه به تحویل!!!!!!
ایگل خاکستری اهواز : با سلام امروز از نمایندگی تماس گرفتن که فردا برم برای تحویل خودرو. امیدوارم هر چه زودترقسمت همه بشه. تاریخ ثبت نام ۱۰ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، تاریخ تحویل سیستمی ۲۵ تیر بود که ۲۸ تیر فاکتور شد و یک مرداد مدارک هم ارسال شد. تحویل کارت خودرو ۱۳ مرداد و تحویل برگ سبز ۲۳ مرداد انجام شد. فقط جهت تسریع در درخواست کارت سوخت عرض کنم زمانی که در سایت سخا استعلام انجام دادید ، میتونید شماره سریال برگ سبز را استخراج و قبل از دریافت مدارک در سامانه کارت سوخت ثبت نمایید.
حسین j7 : سلام. منم ثبت نام بهمن ماه هستم. ۲ ماهه فاکتور شدم. همش میگن تو صف بارگیریه
مهدی مشهد : من زنگ زدم. گفتن از تاریخ ۲۱الی ۲۵مرداد خط تولید تعطیل بوده و از فردا تولید شروع میشه که نسبت به تعداد تولید همان روز فاکتور می‌شود انشالله فاکتورها از دو روز دیگه شروع میشه
ایکس5 : این خیلی عجیبه واقعا یا شما داری دروغ میگی یا از عوامل همین کرمان موتور هستی!! بنده خودم اردیبهشت ثبت نام نقدی کردم در نمایندگی 1708سلیمانی پور و تحویل 20 روزه هستم تازه 11مرداد شاسی شدم و هنوز مدارک هم نرسیده چه برسه به تحویل در ضمن از زمان فاکتور تا تحویل 20 الی30 روز کاری زمان میبره تا خودرو در صف بارگیری قرار بگیره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سیامک : همه بفکر اینن دیگران برن جلو برای گرفتن حقشون بلکه برای خودشونم آبی گرم بشه دوستان اینکه همه کار دارند درست اما برای گرفتن حق و ماشینتون باید چند ساعت از کارتون بزنید و بیاید تجمع
سیامک : تا حالا چندین بار در کانال فراخوان دادید و بجز افراد انگشت شمار کسی نیمد آخرین بار من که رسیدم فقط کسانی که شاهین تکمیل وجه کرده بودند جمع شده بودند همت کنید برای پول خودتو و حق زن و بچه تون بیاید تا بشه جلوی این ظلم رو بگیریم تابستونم داره تموم میشه حق ما این نیست بعد از 7 ماه تکمیل وجه کردن فقط نظاره گر باشیم هر تاریخی تعیین کردید من بشخصه خودم میام.بسم الله
سایپا حروم خور : اره منم موافقم هرکی موافقه مثبت سبز رو بزنه
سورن 6تیر : سورن طرح مادران تحویل 6تیر 15مرداد فاکتورشدامروز تحویل گرفتم دریچه سیمی سایت فارس
mh : خب تغییر رینگ بده تا سریع فاکتور شی دیگه؟؟؟
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : کی فاکتور شدی؟رو اسناد هم تیک سبز خورد قبل از تحویل یا نه؟
کوییک rs تکمیل 12 خرداد : من نمیدونم این اردیبهشت ماه چرا تموم نمیشه والا دیکه نمیدونیم حرف کی رو باور کنیم یکی تبدیلی یکی فرسوده یکی فوری یکی پیش فروش پس این سایپا و پارس خودرو ماشین دارن بابا اینقد ثبت نام نمیشه یکی نیست بکه این همه رو معلومه نمیشه داد ....
حامد : کوییک s تا کی فاکتور شده کسی نمیدونه؟؟؟
دوگانه 25 اسفند : داداش دروغه. توی این مملکت چی راسته که این باشه. من 25 اسفند تکمیل وجه کردم. حتی فاکتور هم نشده
جمشید : با شکایت و خواهش و تمنا، دستمون بجایی بند نمیشه. اینا باید فقط دست زور رو سرشون باشه! تجمع با تعداد زیاد و بنر چاپ شده. اول دفتر ریاست جمهوری و بعد دفتر فروش سایپا !!!!