خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 

خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 
در تازه ترین گزارش سنجش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد منتشر شده، امتیاز کسب شده شرکت های خودروساز سواری در سال گذشته 731 امتیاز بوده در حالی سقف امتیاز تعیین شده هزار بوده است.
بررسی گزارش عملکرد شرکت های خوروساز در رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نشان می دهد که 4 شاخص برای اندازه گیری میزان رضایت وجود داشته که شامل شبکه خدمات پس از فروش، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات، برخورد و پاسخگویی و زمان صرف شده است.
بررسی این روند نشان می دهد که این میزان رضایت در سال های 91 تا 93 به مراتب بالاتر از این میزان بوده و حتی در سال 93 به عدد 758 نیز رسیده بود اما با این حال 731 امتیاز کسب شده در سال 97 به مراتب بیشتر از سال 96 بوده است.
در همین حال بررسی مبادی رسیدگی به شکایات خودرویی نیز نشان می دهد که 94.3 درصد شکایت ها از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران وصول شده که معادل 903 شکایت بوده و تنها 1.4 درصد شکایت ها از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شده که 13 شکایات را در بر می گیرد در این میان نیز 41 شکایت به وزارت صنعت ارسال شده است. 
گزارش های شرکت بازرسی کیفیت استاندارد نشان می دهد که تهران با 78 درصد پراکندگی، بیشترین میزان شکایت را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب البرز با 3.7 درصد، گلستان و گیلان با 3.1 درصد، فارس با 2.7 درصد، آذربایجان شرقی و غربی با 2.5 درصد، اصفهان و قزوین 1.5 درصد، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی 1.1 درصد و خوزستان با0.09 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند و 5 درصد نیز به سایر استان ها تعلق گرفت. 
بررسی تعداد بازدیدهای انجام شده نیز نشان می دهد که تهران 394 مورد بازدید فنی و کیفی داشته که با احتساب 28 بازدید سانحه دیده این میزان به 422 مورد رسیده است در این میان تعداد شکایات مختومه شده 741 مورد بوده و درصد بازدید از شکایات مختومه شده نیز 57 درصد بوده است.
نگاهی به جدول درصد نحوه مختومه شدن پرونده ها نشان می دهد از مجموع 559 شکایات به سرانجام رسیده مرتبط با تعهدات شرکت های عرضه کننده 67.1 درصد رضایتمندی حاصل شده و 32.9 درصد نیز عدم رضایت داشته است.
در بخش رضایتمندی 4.5 درصد منجر به تعویض خودرو، 34.7 درصد کنجر به دریافت خسارت و 27.9 درصد منجر به رفع عیوب شده است. 
در عدم رضایت ایجاد شده نیز 32.5 درصد شکایات برای اعلام نظریه به مراجع پیگیر ارسال شد و 0.04 نیز رفع عیب با هزینه شاکی بود. 
در همین حال بررسی عیوب مطرح شده در شکایات واصله به تفکیک چهار شرکت خودروساز منتخب نشان می دهد که 279 مورد شکایت در ایران خودرو مختومه شده که بیشترین میزان نارضایتی با 61.6 درصد به خدمات پس از فروش و اعتراض به نحوه آن بوده و 33.7 درصد از شکایات نیز مرتبط با مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی است. بدنه 11.5 درصد، سیستم تعلیق 10.4 درصد، گیربکس و کلاچ 9.3 درصد، رنگ 7.5 درصد، برق 6.8 درصد و ترمز 5 درصد شکایات ایران خودرو را شامل شده است.
در سایپا نیز 181 مورد شکایت مختومه وجود داشت که همانند ایران خودرو 61.9 درصد اعتراض ها به خدمات پس از فروش بوده است. مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی نیز به21 درصد، گیربکس و کلاچ 11 درصد، سیستم تعلیق 11 درصد، رنگ 7.7 درصد، سانحه 6.6 درصد  و کولر و بخاری 6.1 درصد اعتراض های گروه خودروسازی سایپا در بر گرفته است.
اما در همین حال مدیران خودرو و کرمان موتور با توجه به پراکندگی تعداد کمتری شکایت داشتند به طوری که به ترتیب 111 مورد و 128 مورد شکایت برای این شرکت ها به ثبت رسیده که اعتراض به خدمات پس از فروش مدیران خودرو 56.8 درصد  و کرمان موتور 38.3 درصد بوده است.
 

source


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شیرازی : سلام دوستان کسی امار از اخرین تحویل داره؟ شاهین جی یا جی ال
جمال : سلام بعد اردیبهشت .خرداد هم تکمیل وجه بوده یانه لطفا من. مرداد ش پ ۱۲۱۴۲۰۱۱
رضا : سلام دوستان من شاهین پلاس ثبت نام کردم بهمن ۴۰۳ حدود ۴۲۳ تومن پول واریز کردم قرار بوده مهر پیامکش بیاد ولی هنوز خبری نشده و پیامک تکمیل وجه نیومده ،کسی هست این شرایط و داشته باشه
میثم : خب مریم خانم شما قبلا چقدر پرداخت کرده بودی؟ جی ال تیر ۶۵۱ بوده اگه ۴۱۳ باز پرداخت کردی که شامل افزایش آبان هم شدی می‌بایست ۳۲۰ پرداخت میکردی و سود هم ازت کسر میشد بی زحمت پرداخت اولیه و سود مشارکت هم توضیح بدی ببخشید
پاسخ به مریم خانم : ببخشید خواهرم شما چند بار براتون پیامک اومد آخر بار چه تاریخی بود؟ حواله من خرداد بوده یه بار تو اردیبهشت یه بار خرداد آخر بار هم 20مرداد تبدیل اومد الان کارشناس میگه مال مرداد اجبار بوده من افزایش تیر هم شاملم نشد و به قیمت خرداد حساب کردن الان بخدا گرفتار شدم به حرف زنم گوش دادم پرداخت نکردم اون موقع با قیمت 573 برام حساب کردن و سود مشارکت هم کم کردن ولی الان میگن سود هم حذف میشه و قیمت جدید آبان ببخشید برای شما پیام اومد اواخر مهر افزایش شاملتون نمیشه آخه واسه من همچین پیامی نیومد ممنون میشم جواب بدی بخدا زندگیم بهم ریخته
امیر حسین : سلام دوست عزیز سود تاخیر چقدر پرداخت کردند
مريم : من مثل شما بودم ٣١٤ شد
مريم : شما كه خردادي يعني دو ماه هم از من جلوتري، من مرداد جي بودم كه ٢٠ آبان تبديل به جي ال زدم و فقط افزايش قيمت تير شامل من شد، ٤١٣ واريز كردم
میثم : سلام برادر منم شرایط شمارو دارم در جواب به منم گفتن فعلا باید صبر کنی و پیام جی ال بیاد افزایش میخوره ولی جی نه دیگه خودشون و خدای خودشون غیب که نداشتیم اجبار بوده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام خیر روی پرداخت وجه مونده
ابوالفضل آر اس : سلام آر اس تکمیل وجه دی ماهش به نظرتون کی میاد با چه مبلغی؟؟
متین : ثبت نام چه ماهی بودید؟ من اردیبهشت ثبت نام کردم هنوز نیومده
علیرضا 207اتومات پانا تحویل دی : برای من سوال بود چرا رنگ مشکی رو مشکلی به اشتباه تایپ کردی تا الان تصحیحش نکردی داداش 🤔😂😂
علی اهواز : با شماره 02182272727 داخلی صفر رو بگیر بهت میگه که مشکل از کجاست
دنا 6 دنده دیماه : سلام اره 25 وفیزیک پلاک 28 منتظرم بیاد نوشته حمل خودرو به نمایندگی
افسوس : من الان خودرو نیاز دارم، شمایی که نمیتونی جوابگو باشی چرا نمیزاری واردات آزاد باشه، هر چند وقت یه با یه دو تا ماشین میزارن برا فروش کسی صداش در نیاد
رادوین : دوستان ما دوگانه آذر ماه مرحله اول رو ریختیم دعوتنامه هفته چهارم آذر قرار بود بیاد برای کسی تبدیلی اومد؟
سیاوش : مرسی ممنونم دمت گرم
a : منظورتون ابانه؟ذ