پشت فرمان پژو 508 هیبرید 2020 جدید

 

امکان کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار

 
با سخت گیرانه تر شدن قوانین آلایندگی خودروها در سال جاری میلادی، خودروهایی همچون پژو 508 هیبرید به زودی تبدیل به گزینه‌هایی معمول و همه‌گیر در بازار خواهند شد؛ و این یک بازی دو سر برد برای خریداران است زیرا هر خودروسازی که نتواند به اهداف آلایندگی ذکر شده دست یابد با جریمه‌های سنگین نقره‌داغ خواهد شد.
 
 
و قطعاً پژو می‌خواهد با 508 هیبریدی میانگین آلایندگی محصولات خود را پایین بیاورد. این خودرو به‌صورت رسمی در هر کیلومتر تنها 29 گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند. خودروهایی همچون 508 هیبرید و نمونه‌های تمام الکتریکی 208 و 2008 نشان می‌دهند که چرا پژو برخلاف برخی برندهای دیگر عدم نگرانی خود درباره پاس کردن استانداردهای آلایندگی جدید را ابراز می‌کند.
 
 
اما پیش از آنکه به جزئیات چگونگی دست‌یابی فرانسوی‌ها به چنین آلایندگی پایینی بپردازیم بیایید خود 508 را بررسی کنیم. رقیب اشکودا ساپرب روش متفاوتی در مقایسه با برخی خودروهای دیگر در این کلاس را در پیش گرفته و درحالی‌که اکثر رقبا به ایجاد حداکثر فضای کابین و بار فکر می‌کنند، 508 طراحی ظاهری و کابین را در اولویت قرار داده است. البته اضافه شدن قوای محرکه هیبریدی تأثیری روی فضای بار نداشته و صندوق خودرو هنوز هم حجم 487 لیتری دارد.
 
 
سواری خودرو هم هیجان‌انگیز بوده و این نسخه هیبریدی نسبت به دیگر مدل‌های 508 تفاوت چندانی ندارد. چسبندگی خودرو برجسته بوده و خودرو در زمان عبور از پیچ‌ها تخت باقی می‌ماند و زمانی که خودرو سرعت بگیرد آن را کروزی عاری از استرس خواهید دانست.
 
 
نسخه هیبریدی پژو 508 از نظر طراحی ظاهری و داخلی تفاوت چندانی با برادران بنزینی و دیزلی خود ندارد. بدنه پذیرای برخی نشان‌های هیبریدی شده و یک پانل اضافی هم درگاه شارژ را پوشانده است. وقتی قدم داخل کابین بگذارید شاهد داشبوردی جذاب خواهید بود. پشت آمپرها گرافیک جدیدی داشته و از نوع دیجیتالی هستند. در این بخش میزان استفاده از باتری و قوای محرکه نشان داده می‌شود. سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو هنوز هم آزار دهنده بوده و برای روشن کردن بخاری و کنترل بخش اعظم عملکردها باید از صفحه لمسی استفاده کنید که وقت‌گیر است.
 
 
 
کلید پیانو مانند را که فشار دهید به اولین منوها دسترسی پیدا خواهید کرد. صفحه جدید نشان‌دهنده‌ی عملکردهای خاص مدل هیبریدی است که از جمله آن‌ها می‌توان به گرافیک جریان انرژی سیستم هیبریدی و چگونگی ترکیب قدرت پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی در زمان رانندگی اشاره کرد. همچنین تنظیماتی وجود دارد که به راننده اجازه می‌دهد تا انرژی را در باتری ذخیره کرد و بعداً برای نواحی شهری با آلایندگی پایین بکار گرفت.
 
 
در این حالت شما شعاع الکتریکی حدود 50 کیلومتری را کسب خواهید کرد. پیشرانه الکتریکی خودرو قدرت 108 اسبی داشته و کاملاً برای ترافیک شهری کافی است.
 
 
اگر نیازمند قدرت بیشتر باشید پیشرانه 1.6 لیتری توربوی بنزینی وارد میدان خواهد شد. این نیروگاه قدرت 178 اسبی داشته و اگر هر دو باهم ترکیب شوند قدرت کل 222 اسبی را در اختیار راننده قرار خواهند داد. این قدرت در قوی‌ترین نسخه 508 بنزینی هم وجود دارد اما این خودرو به خاطر مجموعه باتری خود چند صد کیلویی سنگین‌تر است.
 
 
تنظیمات هیبریدی 508 به اندازه برخی رقبا نرم و آرام نیست. اگر خودرو در حالت الکتریکی بوده و به دنبال قدرت بیشتر باشید از خواب بیدار شدن پیشرانه بنزینی کمی طول خواهد کشید. البته می‌توان حالت اسپورت رانندگی را اشاره کرد که در این صورت پیشرانه بنزینی همیشه حاضر خواهد بود و البته که مصرف سوخت خودرو بالاتر خواهد رفت.
 
 
و بحث مصرف سوخت جایی است که 508 هیبریدی در آن می‌درخشد. این خودرو مصرف سوخت کمتر از 2 لیتر در هر صد کیلومتر داشته اما مصرف واقعی خودرو کاملاً به نوع سفر و رانندگی شما بستگی دارد. اگر در خانه یا محل کار راننده جایگاه شارژ وجود داشته باشد و مسیر هم کوتاه و کم ترافیک باشد، احتمالاً نیازی به استفاده از پیشرانه بنزینی نخواهد بود. البته افرادی که مسافت‌های زیادی را طی می‌کنند شاهد مصرف سوخت بسیار بالاتر خواهند بود.
 
 
محصول هیبریدی پژو در تریم پایه اکتیو عرضه نشده اما در سه تریم دیگر قابل انتخاب می‌باشد. تریم Allure تمامی تجهیزات موردنیاز را داراست که از جمله آن‌ها می‌توان به رینگ‌های 17 اینچی، اپل کارپلی، اندروید اتو، ناوبری، دوربین دنده‌عقب، پکیج ایمنی شامل تشخیص نقاط کور، هشدار توجه راننده و تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد.
 
قیمت این خودرو از 34875 پوند برای تریم Allure شروع شده و به 40630 پوند برای نسخه GT می‌رسد. این پول هنگفتی برای خریداران شخصی بوده و با توجه به اینکه مدل‌های بنزینی و دیزلی چند هزار پوندی ارزان‌تر هستند، خرید این خودرو در صورتی توجیه خواهد داشت که خریدار مسافت‌های زیادی را تردد کرده و یا در مناطق شهری با مسیرهای مخصوص خودروهای پاک زندگی کند.
 
 
البته خریداران سازمانی پژو 508 هیبریدی را گزینه‌ای ایده آل خواهند یافت زیرا مالیات آن بسیارکم است.
 
 
سازمان‌ها و ارگان‌هایی که به دنبال خودرویی سواری، جذاب و هوشمند هستند احتمالاً از پژو 508 هیبرید بسیار خوششان خواهند آمد. این خودرو مالیات کمتری دارد؛ اما خریداران شخصی نسخه GT پژو 508 هیبریدی را خودرویی گران‌بها خواهند دانست.
 
 
مشخصات پژو 508 GT Hybrid
 
قیمت: 40630 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوی بنزینی به همراه پیشرانه الکتریکی
قدرت: 222 اسب بخار
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.3 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: کمتر از 2 لیتر در هر صد کیلومتر
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو 508






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهرام . : بنده خدا دفعه اولشه. من با پذیرش 12414233 در انتظار فاکتور اصلا خیلی نگرانی دوتا رقم آخرش رو صفر بزار ندزدن ماشینتو :))
X5 اسفند : یه چیز دیگم ک یادم رفت نمونه حرفم واسه دیگنیتی بهمن موتور هست که یا قیمت قطعی و تحویل فوری یک هفته ده روز باز بود تو سایتش و کسی نمیخرید آخرش خودشون بستن و فروش خوبی نداشتن نمایندگی های بهمن موتور برین بهتون میگن واسه همین تا این ور سال خودروسازهای داخلی ایران خودرو و سایپا و بهمن و کرمان و مدیران افزایش ندارن البته این با خودروهای وارداتی مثل مزدا و تویوتا و حتی وارداتی ها همین کرمان مثل هیوندای و اینجور برندها فرق داره اونو ممکنه افزایش بخورن قبل سال بخصوص هیبریدی ها
شاهین پلاس : سلام دوست عزیز بعد از اردیبهشت اولین دعوتنامه مربوط میشه به تیر که دعوتنامه اش 15مرداد اومد که 12روز مهلت واریز وجه داشت از اون تاریخ تا الان دیگه دعوتنامه نیومده.
X5 اسفند : سلام من خودم فطعی ثبت نام کردم تحویل اسفند ولی دوستانی که دومرحله ای ثبت نام کردن برن با خیال راحت بخوابن هیچ افزایش قیمتی این ور سال نیست... اینو یکی از دوستان بخش فروش کرمان موتور گفتند به دلیل سیاست های بنزین دولت و حذف سهمیه های سوخت و الزام خودروسازها به ساخت خودروهای با مصرف سوخت کمتر مثل هیبریدی ها (کرمان موتورم داره می سازه)بهشون اجازه افزایش قیمت نمیدن این ور سال..البته خودروهایی که از اول سال تا الان افزایش نخوردن میتونن یکبار افزایش بدن ابن ور سال کرمان موتور این ور سال افزایش داده و دیگ مجاز نیست فقط پیگیری تحویل بموقع خودروها و خسارت های دیرکرد و اینجور چیزا باشین تو این صفحه و نگران صحبت های دلال ها برای افزایش قیمت بازار ماشین هاشون نباشین ابنم بگم خودروهای صفر جدید از آخر ماه بخاطر همین نداشتن کارت سوخت تو بازار آزاد خیلی افت میکنه که برای مصرف کننده مهم نیست ولی برای دلال آزاردهنده است و سودش تو افزایش قیمت کارخونس فقط ...
Samirax5 : https://www.karzar.net/268769 اینو بزن دوستان لطفا با گوشی خانواده هم وارد بشید امضا کنید
J7خرداد : هیچکس نمیاد سود ۷۰۰ تومنی و ول کنه ۲۰۰ تومنی و بخاد همه دنبال منافع خودشون هستن
X5 03/03 . مشهد : با سلام و احترام ؛ گل گفتی رفیق ؛ درود به اون شرفت ...
مینو : سلام برامن هم بیمه ملت زدن شما ماشینتون روتحویل گرفتین بلخره چیشد نکنه پلاک نشدن خودرو ربطی ب بیمه ملت داره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اکستند : چرا نیسان های تک سوز اکستند را پلاک نمیکنن فاکتور شده ولی پلاک نمیشه
دوگانه عادی 403 : سلام میشه شماره پذیرشتون رو بفرستید؟
علی پانا فولادی 30 دی : سلام مبارک باشه انشالله به خوشی سوار بشید 😍😍😍
مهندس : سلام صبح آدینه برهمگان خوش وخرم ی خبر خوب اینکه تاریخ بنزین فعلا نامعلوم شد و احتمالا همون کارت سوخت ها سرجاش باش بدلیل مشکلات نرم افزاری و دسترسی بحساب بانکی مردم . وخبر بد اینکه روند فاکتورگیری و تحویل خودرو بشدت کند شده و بدا بحال کسایی که تازه ثبت نام کردن امیدوارم از این مشکلات خودساخته دولت زودتر رها بشیم
خطاب ب مهدی از نیشابور : بنظر من تو برو یه فکری بکن ببین چجوری میتونی کار کنی که خدمتی بخلق الله باشه یا حداقل ناله پشتت نباشه این راه به هیچستان است و هیچ شاید چهار صباحی 2ریالی دستت باشه ولی عاقبتی نداره عاقبتم چشم برهم زدنی میاد
خطاب ب مهدی از نیشابور : عزیز میدونی با این غلط که داری میکنی داری خیانت ب چندهزار نفر میکنی؟ چندنا مثه تو هسن چندرغاز یا ارث رسیده یا گاو وگوسفند فروختن و ب اصطلاح بورسی شدن گوشکن بچه این نونی که میبری میخوری از نون کش دار بدتره با اینکار حق بقیه راضایع میکنی و گردن چارتا شرکت گردن کلفت را کلفت تر میکنی برو با سرمایه کاری بکن که به عده ایی خدمت کنی و به چند نفر نون حلال برسونی برو عزیز برو و یکم فکرکن ببین چیکار داری میکنی باخودت . راهی که میری به هیچستان است و قول میدم همش بعد بره جاهای ناخوشایند و دردناک التماس تفکر و انسانیت
رامین : منم از 20 آبان پلاک شدم هنوز تحویل نشدم . تهران هستم .
بی پول : داداش اینجا جای ساینا سوار هاست ما بی پول ها نمیتونیم به پولدارها در زمینه امور مالی مشورت بدیم برو با بچه های بالا صحبت کن جیگر
اردلان : از قدیم گفتن . کرم از درخته، نمیشه کارش کرد، من نمیدونم چرا ملت بی بخار از گرانی وافزایش قیمت خوششان میاد. از ماست که برماست ، واقعا متاسفم .