پشت فرمان پژو 508 هیبرید 2020 جدید

 

امکان کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار

 
با سخت گیرانه تر شدن قوانین آلایندگی خودروها در سال جاری میلادی، خودروهایی همچون پژو 508 هیبرید به زودی تبدیل به گزینه‌هایی معمول و همه‌گیر در بازار خواهند شد؛ و این یک بازی دو سر برد برای خریداران است زیرا هر خودروسازی که نتواند به اهداف آلایندگی ذکر شده دست یابد با جریمه‌های سنگین نقره‌داغ خواهد شد.
 
 
و قطعاً پژو می‌خواهد با 508 هیبریدی میانگین آلایندگی محصولات خود را پایین بیاورد. این خودرو به‌صورت رسمی در هر کیلومتر تنها 29 گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند. خودروهایی همچون 508 هیبرید و نمونه‌های تمام الکتریکی 208 و 2008 نشان می‌دهند که چرا پژو برخلاف برخی برندهای دیگر عدم نگرانی خود درباره پاس کردن استانداردهای آلایندگی جدید را ابراز می‌کند.
 
 
اما پیش از آنکه به جزئیات چگونگی دست‌یابی فرانسوی‌ها به چنین آلایندگی پایینی بپردازیم بیایید خود 508 را بررسی کنیم. رقیب اشکودا ساپرب روش متفاوتی در مقایسه با برخی خودروهای دیگر در این کلاس را در پیش گرفته و درحالی‌که اکثر رقبا به ایجاد حداکثر فضای کابین و بار فکر می‌کنند، 508 طراحی ظاهری و کابین را در اولویت قرار داده است. البته اضافه شدن قوای محرکه هیبریدی تأثیری روی فضای بار نداشته و صندوق خودرو هنوز هم حجم 487 لیتری دارد.
 
 
سواری خودرو هم هیجان‌انگیز بوده و این نسخه هیبریدی نسبت به دیگر مدل‌های 508 تفاوت چندانی ندارد. چسبندگی خودرو برجسته بوده و خودرو در زمان عبور از پیچ‌ها تخت باقی می‌ماند و زمانی که خودرو سرعت بگیرد آن را کروزی عاری از استرس خواهید دانست.
 
 
نسخه هیبریدی پژو 508 از نظر طراحی ظاهری و داخلی تفاوت چندانی با برادران بنزینی و دیزلی خود ندارد. بدنه پذیرای برخی نشان‌های هیبریدی شده و یک پانل اضافی هم درگاه شارژ را پوشانده است. وقتی قدم داخل کابین بگذارید شاهد داشبوردی جذاب خواهید بود. پشت آمپرها گرافیک جدیدی داشته و از نوع دیجیتالی هستند. در این بخش میزان استفاده از باتری و قوای محرکه نشان داده می‌شود. سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو هنوز هم آزار دهنده بوده و برای روشن کردن بخاری و کنترل بخش اعظم عملکردها باید از صفحه لمسی استفاده کنید که وقت‌گیر است.
 
 
 
کلید پیانو مانند را که فشار دهید به اولین منوها دسترسی پیدا خواهید کرد. صفحه جدید نشان‌دهنده‌ی عملکردهای خاص مدل هیبریدی است که از جمله آن‌ها می‌توان به گرافیک جریان انرژی سیستم هیبریدی و چگونگی ترکیب قدرت پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی در زمان رانندگی اشاره کرد. همچنین تنظیماتی وجود دارد که به راننده اجازه می‌دهد تا انرژی را در باتری ذخیره کرد و بعداً برای نواحی شهری با آلایندگی پایین بکار گرفت.
 
 
در این حالت شما شعاع الکتریکی حدود 50 کیلومتری را کسب خواهید کرد. پیشرانه الکتریکی خودرو قدرت 108 اسبی داشته و کاملاً برای ترافیک شهری کافی است.
 
 
اگر نیازمند قدرت بیشتر باشید پیشرانه 1.6 لیتری توربوی بنزینی وارد میدان خواهد شد. این نیروگاه قدرت 178 اسبی داشته و اگر هر دو باهم ترکیب شوند قدرت کل 222 اسبی را در اختیار راننده قرار خواهند داد. این قدرت در قوی‌ترین نسخه 508 بنزینی هم وجود دارد اما این خودرو به خاطر مجموعه باتری خود چند صد کیلویی سنگین‌تر است.
 
 
تنظیمات هیبریدی 508 به اندازه برخی رقبا نرم و آرام نیست. اگر خودرو در حالت الکتریکی بوده و به دنبال قدرت بیشتر باشید از خواب بیدار شدن پیشرانه بنزینی کمی طول خواهد کشید. البته می‌توان حالت اسپورت رانندگی را اشاره کرد که در این صورت پیشرانه بنزینی همیشه حاضر خواهد بود و البته که مصرف سوخت خودرو بالاتر خواهد رفت.
 
 
و بحث مصرف سوخت جایی است که 508 هیبریدی در آن می‌درخشد. این خودرو مصرف سوخت کمتر از 2 لیتر در هر صد کیلومتر داشته اما مصرف واقعی خودرو کاملاً به نوع سفر و رانندگی شما بستگی دارد. اگر در خانه یا محل کار راننده جایگاه شارژ وجود داشته باشد و مسیر هم کوتاه و کم ترافیک باشد، احتمالاً نیازی به استفاده از پیشرانه بنزینی نخواهد بود. البته افرادی که مسافت‌های زیادی را طی می‌کنند شاهد مصرف سوخت بسیار بالاتر خواهند بود.
 
 
محصول هیبریدی پژو در تریم پایه اکتیو عرضه نشده اما در سه تریم دیگر قابل انتخاب می‌باشد. تریم Allure تمامی تجهیزات موردنیاز را داراست که از جمله آن‌ها می‌توان به رینگ‌های 17 اینچی، اپل کارپلی، اندروید اتو، ناوبری، دوربین دنده‌عقب، پکیج ایمنی شامل تشخیص نقاط کور، هشدار توجه راننده و تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد.
 
قیمت این خودرو از 34875 پوند برای تریم Allure شروع شده و به 40630 پوند برای نسخه GT می‌رسد. این پول هنگفتی برای خریداران شخصی بوده و با توجه به اینکه مدل‌های بنزینی و دیزلی چند هزار پوندی ارزان‌تر هستند، خرید این خودرو در صورتی توجیه خواهد داشت که خریدار مسافت‌های زیادی را تردد کرده و یا در مناطق شهری با مسیرهای مخصوص خودروهای پاک زندگی کند.
 
 
البته خریداران سازمانی پژو 508 هیبریدی را گزینه‌ای ایده آل خواهند یافت زیرا مالیات آن بسیارکم است.
 
 
سازمان‌ها و ارگان‌هایی که به دنبال خودرویی سواری، جذاب و هوشمند هستند احتمالاً از پژو 508 هیبرید بسیار خوششان خواهند آمد. این خودرو مالیات کمتری دارد؛ اما خریداران شخصی نسخه GT پژو 508 هیبریدی را خودرویی گران‌بها خواهند دانست.
 
 
مشخصات پژو 508 GT Hybrid
 
قیمت: 40630 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوی بنزینی به همراه پیشرانه الکتریکی
قدرت: 222 اسب بخار
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.3 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: کمتر از 2 لیتر در هر صد کیلومتر
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو 508






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Mohammad : داداش رنگ ماشینت چیه رفیق من هفته قبلی فاکتور شد ماشینش امد چطور تو میگی یک ماه هس فاکتور شدی ولی ماشینت نیومده رنگ های سفارشی دور میاد
Mostafa : سلام دوست عزیز.کجا یک یا دوماه تحویل میگیریم ما که شهریور ۱۴۰۳ هستیم هنوز هیچی اسی نیامد
وحید x5 : سلام آقا این قدر ناامید نباشید من 1402 اولین سری x5 ثبت نام کردم زودتر از موعد هم گرفتم حالا پارسال اردیبهشت و شهریوری ها به دلیل کمبود قطعه دیر تحویل شد دلیل نمیشه اینقدر همه رو بترسونین الان ثبت نام آبانی ها شاسی شدن ثبت نام آذر و دی هم تو اردیبهشت شاسی میشن تو خرداد یا نهایت اوایل تیر هم ثبت نام بهمن و اسفندی ها تحویل میگیرن مطمن باشین
CS55 : سلام انتخاب نمایندگی پیامکش اومده وارد سایت میشم فقط شهرو میشه انتخاب کرد گزینه نمایندگی هیچ موردی باز نمیکنه سایت مشکل داره اگه کسی اطلاعی داره راهنمایی کنه
Mahdi : سلام ببخشید شما سخارو کی فرستاده بودید چون منم ۲ بهمن تکمیل وجه کردم ولی هنوز فاکتور نشده
فرهاد x5 آبان : سلام،دوست عزیز نگران نباشید،انشالله سر موعد تحویل میدن.نهایتا ۱ یا ۲ ماه تاخیر داره.با حرف های دیگران اعصاب خودتون را بهم نریزید،صبر کنید انشالله به موقع تحویل میگیرید و ازش لذت میبرید.
شاهین اتومات cvt : بله برای همه همین هستش. سایپا سود مشارکت رو حذف کرده فقط داره 12 درصد دیر کرد رو میده. در صورتی که طبق قرارداد باید 20 درصد سود مشارکت بعلاوه 12 درصد جریمه تاخیر باشه. که سود مشارکت رو حذف و فقط 12 درصد رو میدن. دزدی توی روز روشن
بستان j4 : جی4 سال 1404 واسه کسی پلاک شده؟؟
مهدی : مبارکه انشاا... به سلامتی استفاده کنی
شاهین اتومات زمستان۱۴۰۳ : سلام جریمه تاخیر توی قرارداد نوشتن سود مشارکت +۱۲ درصد (بسته به نوع قرارداد می‌تونه متفاوت باشه)مثلا اینا چون سود مشارکت رو حذف کردن جریمه تاخیر هم ۱۲درصد خالی هست.... جریمه تاخیر هم تا روز فاکتور شدن محاسبه میشه و روی برگه کمپانی قید میشه مبلغش.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
م : ببخشید کل واریزی شما چقدر شد و کارت طلایی هم داشتید
سورن دوگانه 30 بهمن : ما هم همینطور تکمیل وجه ما 27 آذر بود شما تکمیل وجه اتون کی بوده؟
207 پانا سفید : سلام دوستان کسی هست 207 پانا رنگ مشکی باشه با هم عوض کنیم
جواد : عزیزان لطفا بفرمایید ماشین ثبت نامیتون چه رنگی هست .فقط ننویسید فاکتور شد) دوم اینکه تتریخ تکمیل وجه رو هم بنویسید
سارا : تحویلی کی بودید؟؟
اطلس اسفند 1402 : زمان اعلام کنید ما هم میاییم
فاطی 28 مهر اطلس g : ماها که نمیتونیم بیایم برای استان فارسیم چه کنیم
الهه 207 سقف فلز : ساعتشو نمیدونم ساعت 5 نگا کردم دیدم پلاکمو زده 15 دی تکمیل وجه کرده بوده 20 فرودین هم فاکتور امروزم پلاک شد پیش فروش طرح مادران اسفند
مجید آریزو 8 : هادی جان واقعا متوجه نمیشم ماشین آماده شده پلاک شده چرا مجوز صادر نمیشه منم مثل شما 7 ماه بی ماشینم دارم دیوونه میشم
لایذ : شرمنده برام سوال هست مگه شب ها هم پلاک یا فاکتور میکنند ایران خودرو؟