پیش شرط های افزایش تیراژ تولید در صنعت قطعه چیست؟

 

پیش شرط های افزایش تیراژ تولید در صنعت قطعه چیست؟

 
در حالی فعالان صنعت قطعه معتقد به توانایی بالای این صنعت در افزایش تیراژ تولید بدون انجام سرمایه گذاری های جدید هستند که تامین نقدینگی به دلیل حذف خرید اعتباری و افزایش قیمت دلار را از ضرورت های این امر عنوان می کنند.
 
در حالی که هنوز وزارت صمت هیچ هدفگذاری برای تیراژ تولید خودرو در سال جاری انجام نداده اما فعالان این حوزه بر این عقیده هستند که با هر میزان تیراژ، توانایی تولید قطعه وجود دارد که تجربه آن به سال های نه چندان دور و تیراژ یک میلیون و 800 هزار دستگاهی خودرو بر می گردد اما در عین حال ضرورت هایی در این میان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
مهدی مطلب زاده، نایب رییس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به آمادگی فنی قطعه سازان برای تولید بیشتر و دستیابی به تیراژ بیش از یک میلیون و 500 هزار دستگاه در سال جهش تولید می گوید: تحقق این میزان تولید تنها در گرو تامین نقدینگی است که این موضوع هم اکنون در صنعت قطعه وجود ندارد زیرا بخشی از نقدینگی در اختیار خودروساز است.
 
وی با اشاره به سال های گذشته و توان تولید قطعه برای تیراژ یک میلیون و 800 هزار دستگاهی خودرو می افزاید: در آن بازه زمانی خودروساز نسبت به تسویه 60 روزه مطالبات قطعه سازان اقدام می کرد این در حالیست که هم اکنون این زمان به 120 روز افزایش یافته از سوی دیگر خرید مواد اولیه داخلی و خارجی از سوی قطعه سازان در گذشته بیشتر به صورت یوزانس و خرید اعتباری بود که هم اکنون این امکان وجود ندارد.
 
مطلب زاده ادامه می دهد: هم اکنون برای خرید مواد اولیه باید شش ماه قبل از حمل مبالغ پرداخت شود تا کالا ارسال شود که این امر نیاز به نقدینگی را چندین برابر می کند ضمن آن که افزایش قیمت دلار از سه هزار تومان به 16 هزار تومان نیاز به نقدینگی را به مراتب بیشتر کرده است.
این فعال صنعت قطعه با تاکید بر این که قطعه سازان آمادگی تولید قطعه به میزان تیراژ هدفگذاری شده را دارند به شرط آن که این موارد همواره لحاظ شود، تصریح می کند: قطعه سازان برای رسیدن به تیراژ بالا نیاز به سرمایه گذاری بالا ندارند و تنها با تکیه بر توانمندی های فعلی و با فراهم بودن شرایط قادر به تولید با تیراژ بالا هستند.
 
وی با بیان این که در سال گذشته 4500 میلیارد تومان تسهیلات به ایران خودرو و سایپا پرداخت و این رقم میان قطعه سازان تقسیم شد، اظهار می کند: این میزان تسهیلات رقم چشمگیری نبود و بانک ها نیز همکاری لازم را با فعالان این صنعت نداشتند و 20 درصد از رقم پیش بینی شده نزد بانک ها بلوکه شد که 5 هزار میلیارد تومان را کاهش داد بنابراین برخورد جزیره ای با قطعه سازان و عدم فروش اوراق از سوی خودروسازان با هدف پرداخت این رقم به قطعه سازان منجر به کمبود نقدینگی این صنعت شده است.
 
مطلب زاده می افزاید: از رقم پیش بینی شده همه آن جذب نشد و 20 درصد رقم دریافتی نیز نزد بانک ها بلوکه شد این در حالیست که صنعت خودرو و قطعه صنعت بزرگی است که خدمت بزرگی به اقتصاد و اشتغال می کند ضمن آن که 20 درصد ارزش افزوده صنعت به صنعت خودرو تعلق دارد و 4 درصد تولید ناخالص داخلی نیز متعلق به یکی از خودروسازان است که این موارد ضرورت توجه به این صنعت را افزایش می دهد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت قطعه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
. : کسی می دونه افزایش قیمت ها چطور خواهد بود؟
شاهین جی ال : سلام ما تحویل هفته چهارم شهریور هستیم و ۵ تیر ماه دعوتنامه اومد و ۱۹ تیر تکمیل وجه کردیم گفتن بعد تکمیل وجه ۳۰ الی ۴۰ روز کاری فاکتور میشه اما متاسفانه فعلا ک هیچ خبری نیست .
GL تکمیل وجه اردیبهشت : یک هفته هست که ماشین از نمایندگی تحویل گرفتم. ماشین خوبیه و راضی کننده فقط درهاش خیلی بد بسته میشه و چون صدای بیرون نمیاد داخل کلا صدای موتور میشنوی که یه کم زیاده و آزاردهنده انشاالله برای بقیه دوستان هم هر چه زودتر تحویل بشه
تارا : من تارا بودم فوری 31تیر پول ریختم 29 تحویل گرفتن
Cvt : سلام دعوتنامه من سوم خرداد اومد واریزی اولیه ۵ مهر ۴۰۲
محمدجواد : تنها راه ثبت شکایت از دفتر خدمات الکترونیکی قضایی هست هزینههم نداره
محمدجواد : تنها کاری ک میشه کرد شکایت از سایپا هست برید دفتر خدمات الکترونیکی قضایی با یه اظهار نامه و شرح حال و ثبت شکایت کنید هزینش نهایت با اظهار نامه ۴۰۰ تومن میشه
فائزه J4 اسفند : سلام توی سایت کرمان موتور وضعیت زده مرحله پلاک گذاری، تقریبا چند روز دیگه تحویل میدن؟
پلاس : حتی اگر این خبر صحیح باشه،باز جای امیدواری نداره:معنیش این میشه که اینهایی که الان هستند در این دو هفته باقیمانده کاری نمیکنند،آنها هم که دو هفته دیگه بیآن ،تا مستقر بشن و تا مهره های خودشون را بچینند و به اوضاع مسلط شوند،حداقل یکماه بعدش زمان میبره...ضمنا اگر واقعا کل مجموعه را بخرند دیگر نیازی ندارند که خودشون را نشان بدهند،به کی نشان بدهند!؟ دیگه صاحب اختیار هستند و راحت جولان میدهند.تجربه شرکتهای واگذار شده مثل آزمایش و ارج و صاایران و مبلیران و روغن نباتی شیراز و نیشکر هفت تپه و....نشان داده نه تنها رشد نکردند ، بلکه سریعتر نابود شدند.کدام شرکت واگذار شده ای را سراغ دارید که شکوفا شده باشد؟سایپا که همین الان هم پوکیده است.
سهندs : تحویل دی ماه بودیم ۷اردیبهشت تکمیل وجه کردیم .هنوز خبری ازتحویل ماشین نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک آر اس : نمایندگی هم نمیشه تغییر داد برای تحویل ماشین
کوییک آر اس : منظورتون یکی از شهرهای دیگه تو استان خودتونه دیگه درسته. چون استان دیگر که حرف نداشتید انتخاب کنید. سخا هم که شهر خودتونو باید بگیرید
کوییک آر اس : خوب این چه کاریه حتما واریز کن تک را وقتی گرفتی اون مبلغی که اینجا می خوای بذاری رو دعوتنامه اونجا بذار رو ماشینت برو دوگانه از بازار بگیر زودتر به دستت می رسه
ساینا : حمیدرضا جان مبارکه واریزی هفتم هستی ؟
Rs : شما از کارکنان سایپایی ؟
پررستور : یه بار هشتم مرداد فعال شد تا سیزدهم من نزدم پشیمون کردن اگه دوباره بیاد حتما میزنم اگه واست اومد اطلاع بده
حمیدرضا 7بهمن : سلام دوستان بنده از اخبار موثق تشکر میکنم که همه حرفاش راسته یه جورایی بهش ایمان آوردم .ازش تشکر میکنم.الان فاکتور شدم شماره پذیرش جهت اطلاع بهمن ماهی های زجر کشیده 12151413 به امید فاکتور شدن همه دوستان
تحویل 31 تیر س : فعلا سایتشون درست شد ولی همچنان منتظر فاکتور شدن
سا : سلام من ساینااس 28بهمن 403 واریز،کردم کسی می دونه کی فاکتور میشه ممنون میشم بگید
فوق العاده 8بهمن : خداوکیلی راست می گی پس چرا من فاکتور نشدم