مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

در این قسمت به بررسی انواع مسابقات و جوایز رقابت های کارتینگ می پردازیم. با ما همراه باشید. 

انواع مسابقات

مسابقات کارتینگ در کلاس های مختلفی برگزار می شوند. این کلاس ها عبارتند از:

- رقابت های بین المللی

کمیته بین المللی کارتینگ، مجوز برگزاری مسابقات KF1، KF2، KF3، KZ1، KZ2، و سوپرکارت را در سطح بین المللی صادر می کند. این مسابقات که به عنوان مسابقات حرفه ای کارتینگ شناخته می شوند، به صورت قهرمانی کشوری نیز برگزار می شوند. رده بندی CIK-FIA به ترتیب زیر است:

KF1 (مسابقات حرفه ای)، KF2، KF3، KF4 (مسابقات پایه). در تمامی این رقابت ها از کارت هایی با موتورهای دو زمانه 125 سی سی بدون گیربکس و مجهز به سیستم آب خنک، استارتر، و کلاچ، با مشخصات فنی متفاوت استفاده می شود.

KZ1 و KZ2، با کارت های 125 سی سی مجهز به گیربکس.

سوپرکارت، با کارت های 250 سی سی مجهز به گیربکس.

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

- رقابت های کشوری

در انگلستان مسابقات کشوری کارتینگ که با نام Super One نیز شناخته می شوند، از اهمیت بسیاری برخوردارند. این رقابت ها در سه سطح برگزار می شوند:

مسابقات MSA که شامل رقابت های KF2، KF3، Formula KGP، Super Cadet، و Cadet می شود.

مسابقات Rotax که شامل رقابت های Minimax، Junior Max، Senior Max، و Senior Max 177 می شود.

مسابقات TKM که شامل رقابت های Formula Junior TKM، Formula TKM Extreme، وTKM Senior 4-stroke می شود. از سال 2006 رقابت های Honda Cadet نیز، به این مجموعه اضافه شده اند. 

مسابقات Birel Easykart (مورد تائید MSA) که شامل رقابت های Cadet 60cc، Junior 100cc، Senior Light 125cc، و Senior Heavy 125cc می شود. 

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

رقابت های قهرمان کشوری BRKC انگلستان که بین کارت های اجاره ای برگزار می شود، در حقیقت مجرای ورود به مسابقات قهرمانی جهان کارتینگ است. در ایالات متحده آمریکا، مسابقات Speedway بخش اعظم رقابت های کارتینگ را تشکیل می دهند. این مسابقات بیش تر در نواحی جنوب شرقی و میدوست برگزار می شوند. در مناطق غربی، مسابقات Sprint از محبوبیت بیش تری برخوردارند. در استرالیا این مسابقات در رده های Cadet (Midget Rookie، Junior National Pro، Junior National، Junior Clubman، Junior Rotax (JmaxKF3، Senior National، Senior Rotax، Senior Clubman، و Senior TAG (محدود و غیرمحدود) برگزار می شوند. شایان ذکر است، اغلب این مسابقات در کلاس های سبک وزن، سنگین وزن، و فوق سنگین برگزار می شوند. 

 

مسابقات قهرمانی کارتینگ

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

رقابت های قهرمانی جهان کارتینگ (Karting World Championship) که توسط کمیته بین المللی کارتینگ و هر سال در یک کشور برگزار می شود، به عنوان مهم ترین رخداد در دنیای کارتینگ شناخته می شود. از سال 2011 این رقابت ها در 5 مرحله و هر مرحله در یک کشور برگزار می شود. در سال های گذشته، در این مسابقات از کارت های 100 سی سی فرمول A استفاده می شد. اما در سال 2007 و با تغییر قوانین، کارت های 125 سی سی KF1 مجهز به استارتر برقی، کلاچ، و محدودکننده دورموتور جایگزین کارت های فرمول A شدند. این رقابت ها در سال 2010 با کارت های KF2 برگزار شدند. در فهرست زیر، انواع رقابت های قهرمانی کارتینگ ذکر شده اند: 

مسابقات قهرمانی دانشگاه های انگلستان

مسابقات قهرمانی KF1 اروپا

مسابقات قهرمانی آلمان

مسابقات Open Masters ایتالیا

مسابقات Kart Cup نوجوانان موناکو

مسابقات قهرمانی جهان

لیگ کارتینگ Lytchett انگلستان

رقابت های Rotax Max

مسابقات قهرمان کشوری Super 1

مسابقات WSK

 

"دافی" (Duffy) با ارزش ترین جایزه رقابت های کارتینگ

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

سالانه صدها نفر از سراسر آمریکا به امید پیروزی و کسب عنوان قهرمانی برای خود و تیمشان، در رقابت های کشوری فدراسیون بین المللی کارتینگ شرکت می کنند. علاوه بر کسب این عنوان، جایزه "دافی" نیز در ترغیب رانندگان برای پیروزی تاثیر به سزایی دارد. هر ساله برخی از مهم ترین و سرشناس ترین کمپانی های دنیای کارتینگ، حمایت مالی این مسابقات را برعهده می گیرند. مسئولان مسابقه نیز با حک نام این کمپانی ها بر پایه دافی از آن ها تقدیر می کنند. شایان ذکر است، تیم های شرکت کننده در این رقابت ها نیز، با نام اسپانسر خود شناخته می شوند. تا قبل از سال 1976، به هر یک از قهرمانان مسابقات کشوری یک دستگاه تلویزیون یا یک پلاک طراحی شده به عنوان جایزه اهدا می شد. در جلسه هیئت مدیره فدراسیون بین المللی کارتینگ که در آوریل 1976 برگزار شد، باب گراهام، مدیر اجرایی وقت، یک مجسمه برنز 12 اینچی که بر روی یک پایه چوبی 6 اینچی قرار داشت، تقدیم اعضای هیئت مدیره کرد. طراح این مجسمه، پیت میلار بود. پس از این جلسه اعضای هیات مدیره به این نتیجه رسیدند که باید جایزه با ارزش تری برای قهرمان این مسابقات در نظر گرفته شود؛ جایزه ای منحصربه فرد و به یادماندنی.پس از رای گیری، این مجسمه به عنوان جایزه، نخستین بار در سال 1976 به قهرمان رقابت های کشوری اهدا شد. در فاصله سال های 1976 تا 1981، این جایزه با نام "جو کارتر" شناخته می شد. در جلسه هیات مدیره فدراسیون بین المللی کارتینگ مورخ ژانویه 1981، جان استراوسر، رئیس وقت فدراسیون به منظور قدردانی از زحمات یکی از فعالان دنیای کارتینگ، پیشنهاد کرد جایزه مسابقات قهرمانی را به نام "فرانک دافی لیوینگستون" نام گذاری کنند. شایان ذکر است، دافی سال ها به عنوان راننده، مکانیک، عضو فدراسیون، رئیس فدراسیون، و یکی از موسسان هیات و کلوپ کارتینگ آمریکافعالیت می کرد. از آن پس، این جایزه با نام دافی شناخته شد.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)


منبع

WikiPedia

برچسب : کارتینگ , مسابقه , دافی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پانا 18 : پانا مشکی 14 خرداد فاکتور شد
فوق العاده بهمن 6بهمن : اطلاع رسانی کنید خواهشا دوشنبه 16تیر ساعت 10 ...کیلومتر 11 جاده مخصوص دفتر بازار یابی سایپا
سپهر لرستان دنا آپشنال : سلام و درود به دوستان عزیز این سایت. 🙋🏻الان دقیقا فروش فوری های دناپلاس آپشنال با موعد تحویل تیر تا چندم فاکتور شده!!!؟؟؟ بینم معلوم بشه تا نوبت به مردادیها کی برسه .
تیگو8 : سلام دوست عزیز تاریخ سیستم شما کی بوده
واریزی 9 فروردین1404 : همش الکیه .این بی شرف ها دارن با اعصاب مردم بازی میکنن ، این ها همون خائن ها وطن هستند باید بگیرنشون اعدامشان کنند
خسارت دیده از سایپا : دوشنبه کیامیان بریم دم در اون خراب شده؟ اعلام کنید جمع شیم
x33 cross mt??? : سلام مبارک باشه، کدوم شهر هستین؟ من 30 اردیبهشت تحویلم بوده هنوز دفتر مرکزی میگه یکی دو هفته دیگه بارگیری میشه!!
اطلس آذر : مثل این که هنوزآذر 3ماه دیگ مشخص نیست من بعدتعطیلات میرم ک پولموبگیرم ازاین دزدا چادرم میبرم همونجامیزنم هرکی آمد خوش آمدمن تاپولمونگیرم هم چادرجمع نمیکنم دیگ 17ساعت هم فاصله دارم ولی دیگ چاره ای نیست بایدبرم شماهم خواهش میکنم بیاین
ساینا اس بهمن : امید خدا یک دست باشیم حق مونو میگیریم
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه