مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

در این قسمت به بررسی انواع مسابقات و جوایز رقابت های کارتینگ می پردازیم. با ما همراه باشید. 

انواع مسابقات

مسابقات کارتینگ در کلاس های مختلفی برگزار می شوند. این کلاس ها عبارتند از:

- رقابت های بین المللی

کمیته بین المللی کارتینگ، مجوز برگزاری مسابقات KF1، KF2، KF3، KZ1، KZ2، و سوپرکارت را در سطح بین المللی صادر می کند. این مسابقات که به عنوان مسابقات حرفه ای کارتینگ شناخته می شوند، به صورت قهرمانی کشوری نیز برگزار می شوند. رده بندی CIK-FIA به ترتیب زیر است:

KF1 (مسابقات حرفه ای)، KF2، KF3، KF4 (مسابقات پایه). در تمامی این رقابت ها از کارت هایی با موتورهای دو زمانه 125 سی سی بدون گیربکس و مجهز به سیستم آب خنک، استارتر، و کلاچ، با مشخصات فنی متفاوت استفاده می شود.

KZ1 و KZ2، با کارت های 125 سی سی مجهز به گیربکس.

سوپرکارت، با کارت های 250 سی سی مجهز به گیربکس.

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

- رقابت های کشوری

در انگلستان مسابقات کشوری کارتینگ که با نام Super One نیز شناخته می شوند، از اهمیت بسیاری برخوردارند. این رقابت ها در سه سطح برگزار می شوند:

مسابقات MSA که شامل رقابت های KF2، KF3، Formula KGP، Super Cadet، و Cadet می شود.

مسابقات Rotax که شامل رقابت های Minimax، Junior Max، Senior Max، و Senior Max 177 می شود.

مسابقات TKM که شامل رقابت های Formula Junior TKM، Formula TKM Extreme، وTKM Senior 4-stroke می شود. از سال 2006 رقابت های Honda Cadet نیز، به این مجموعه اضافه شده اند. 

مسابقات Birel Easykart (مورد تائید MSA) که شامل رقابت های Cadet 60cc، Junior 100cc، Senior Light 125cc، و Senior Heavy 125cc می شود. 

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

رقابت های قهرمان کشوری BRKC انگلستان که بین کارت های اجاره ای برگزار می شود، در حقیقت مجرای ورود به مسابقات قهرمانی جهان کارتینگ است. در ایالات متحده آمریکا، مسابقات Speedway بخش اعظم رقابت های کارتینگ را تشکیل می دهند. این مسابقات بیش تر در نواحی جنوب شرقی و میدوست برگزار می شوند. در مناطق غربی، مسابقات Sprint از محبوبیت بیش تری برخوردارند. در استرالیا این مسابقات در رده های Cadet (Midget Rookie، Junior National Pro، Junior National، Junior Clubman، Junior Rotax (JmaxKF3، Senior National، Senior Rotax، Senior Clubman، و Senior TAG (محدود و غیرمحدود) برگزار می شوند. شایان ذکر است، اغلب این مسابقات در کلاس های سبک وزن، سنگین وزن، و فوق سنگین برگزار می شوند. 

 

مسابقات قهرمانی کارتینگ

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

رقابت های قهرمانی جهان کارتینگ (Karting World Championship) که توسط کمیته بین المللی کارتینگ و هر سال در یک کشور برگزار می شود، به عنوان مهم ترین رخداد در دنیای کارتینگ شناخته می شود. از سال 2011 این رقابت ها در 5 مرحله و هر مرحله در یک کشور برگزار می شود. در سال های گذشته، در این مسابقات از کارت های 100 سی سی فرمول A استفاده می شد. اما در سال 2007 و با تغییر قوانین، کارت های 125 سی سی KF1 مجهز به استارتر برقی، کلاچ، و محدودکننده دورموتور جایگزین کارت های فرمول A شدند. این رقابت ها در سال 2010 با کارت های KF2 برگزار شدند. در فهرست زیر، انواع رقابت های قهرمانی کارتینگ ذکر شده اند: 

مسابقات قهرمانی دانشگاه های انگلستان

مسابقات قهرمانی KF1 اروپا

مسابقات قهرمانی آلمان

مسابقات Open Masters ایتالیا

مسابقات Kart Cup نوجوانان موناکو

مسابقات قهرمانی جهان

لیگ کارتینگ Lytchett انگلستان

رقابت های Rotax Max

مسابقات قهرمان کشوری Super 1

مسابقات WSK

 

"دافی" (Duffy) با ارزش ترین جایزه رقابت های کارتینگ

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

سالانه صدها نفر از سراسر آمریکا به امید پیروزی و کسب عنوان قهرمانی برای خود و تیمشان، در رقابت های کشوری فدراسیون بین المللی کارتینگ شرکت می کنند. علاوه بر کسب این عنوان، جایزه "دافی" نیز در ترغیب رانندگان برای پیروزی تاثیر به سزایی دارد. هر ساله برخی از مهم ترین و سرشناس ترین کمپانی های دنیای کارتینگ، حمایت مالی این مسابقات را برعهده می گیرند. مسئولان مسابقه نیز با حک نام این کمپانی ها بر پایه دافی از آن ها تقدیر می کنند. شایان ذکر است، تیم های شرکت کننده در این رقابت ها نیز، با نام اسپانسر خود شناخته می شوند. تا قبل از سال 1976، به هر یک از قهرمانان مسابقات کشوری یک دستگاه تلویزیون یا یک پلاک طراحی شده به عنوان جایزه اهدا می شد. در جلسه هیئت مدیره فدراسیون بین المللی کارتینگ که در آوریل 1976 برگزار شد، باب گراهام، مدیر اجرایی وقت، یک مجسمه برنز 12 اینچی که بر روی یک پایه چوبی 6 اینچی قرار داشت، تقدیم اعضای هیئت مدیره کرد. طراح این مجسمه، پیت میلار بود. پس از این جلسه اعضای هیات مدیره به این نتیجه رسیدند که باید جایزه با ارزش تری برای قهرمان این مسابقات در نظر گرفته شود؛ جایزه ای منحصربه فرد و به یادماندنی.پس از رای گیری، این مجسمه به عنوان جایزه، نخستین بار در سال 1976 به قهرمان رقابت های کشوری اهدا شد. در فاصله سال های 1976 تا 1981، این جایزه با نام "جو کارتر" شناخته می شد. در جلسه هیات مدیره فدراسیون بین المللی کارتینگ مورخ ژانویه 1981، جان استراوسر، رئیس وقت فدراسیون به منظور قدردانی از زحمات یکی از فعالان دنیای کارتینگ، پیشنهاد کرد جایزه مسابقات قهرمانی را به نام "فرانک دافی لیوینگستون" نام گذاری کنند. شایان ذکر است، دافی سال ها به عنوان راننده، مکانیک، عضو فدراسیون، رئیس فدراسیون، و یکی از موسسان هیات و کلوپ کارتینگ آمریکافعالیت می کرد. از آن پس، این جایزه با نام دافی شناخته شد.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)


منبع

WikiPedia

برچسب : کارتینگ , مسابقه , دافی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کیان : دوست دخترم میگه برام kmc بخر😐😐😐
Mostafa : دوستان از این قانون مبارزه با سوداگری و سفته بازی که تصویب کردن من اینجوری متوجه شدم که در رابطه با خودرویی که تحویل بدن فرض مثال اگر قرار باشه اختلاف قیمت بازار و کارخانه ۲۰۰ میلیون باشه و شما به بخواین بفروشید به هر علتی ۴۰ درصد از دویست میلیون جدا از مالیاتی که در خرید خودرو و انتقال خودرو محاسبه میکنن از فروشنده به عنوان سود ناشی از محل سودا گری میگیرن تبریک به مسولان
سالار : مدارک خودرو دستم رسیده ، خودش رو کی تحویل میدن؟
حسن : تو خیابان ها و جاده ها حق و حقوق مردم رو برو ببین. دستمال کاغذی تولید میکنید فقط ادعا دارین
احسان شاهین دستی : شاهین جی ال لطفا هرکی فاکتورمیشه اطلاع بده میگن تا۲۱اردیبهشت فاکتورشده
الهه : شما تحویل گرفتین ؟
شاهین جی Escموعد تحویل اردیبهشت : ههه دلت خوشه هااا الآن 3 ماه تو انتظاریم 😒😞
X5 سفید بهمن : دلت خوشه ها مرد حسابی ما بهمن نوشتیم هنوز شاسی هم نشده و بعضی ها ثبت‌نام دی هستن هم شاسی نشدن بعد تو انتظار داری اسفند نوشتی اتفاقی بیوفته راحت ماله شما آخر شهریور یا اوایل مهر شاسی بخوره احتمالا
J4 : ثبت نام ۳۰بهمن فاکتور ۱۰تیر تحویل۲۵مرداد
X5 ثبت نام شهریور : من ماشینمو اردیبهشت تحویل گرفتم و 1هفته بعد شکایت کردم.چون شرکت کرمان، تهران است،پرونده در تهران رسیدگی میشه جلسه ی اول دادگاه برای تیر ماه بود،600 کیلومتر مسیر رو تا تهران رفتم ولی هیچ کس از طرف شرکت کرمان به جلسه نیومد و امروز پیام اومد که رسیدکی از شورای حل اختلاف به دادکاه واگذار شد تا جلسه ی بعدی تعین بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
77777777 : این اختلاف قیمت کم موقتی هست ،پاییز راحت 100 میلیون اختلاف کارخانه با بازار می شه
207 پانا : کسی از مرداد فاکتور نشده
8888888 : حداکثر یک هفته آیی بعد فاکتور شدن پلاک می شید چون صف انتظار خیلی کمه برای پلاک
آذر : برو خودت حضوری بگیر تحویل خودرو سایپا کیلومتر 15 منم مثل شما بودم ولی رفتم گرفتم حضوری
بزرگ آقا : چطوره که یکی ساعت 6 صبح فاکتور میشه یکی ساعت 10 شب فاکتور میشه یکی ساعت 5 بعدظهر
. : کارخانه 430 برات درمیاد .
ایمان : کوییک ار اس فروش 30روز تحویل گرفتم ولی چه فایده که آنقدر صبر کردیم آخرش قیمتش 515تومان بیشتر نیست کارخانه 470بازار 515اصلن باید نداره
اطلس دی : خودت و معرفی کن
پانا 31 تیر : پانا پیش فروش رینگ فولادی بود واریز وجه اولیه 18 بهمن واریز وجه دوم 31 اردیبهشت تبدیل به رینگ8 مرداد 18 مرداد فاکتور و 25 تحویل نمایندگی شد و 26 تحویل گرفتم از صمیم قلب ارزو دارم همه دوستان هر چه سریعتر خودروشان را تحویل بگیرند و همیشه با شادی و دل خوش از ان استفاده کنند