پشت فرمان هیوندای سوناتا هیبرید لیمیتد ۲۰۲۰، خوبی که خوب‌تر شد!

 

پشت فرمان هیوندای سوناتا هیبرید لیمیتد ۲۰۲۰، خوبی که خوب‌تر شد!

 

سوناتا چند ماهی است که وارد نسل جدید خود شده و البته ظاهر جنجالی آن انتقادات فراوانی را به همراه داشته است؛ اما همه‌چیز یک خودرو به طراحی آن مربوط نمی‌شود. ما اخیراً توانسته‌ایم نسخه هیبریدی این سدان کره‌ای را بررسی کنیم. قوای محرکه هیبریدی سوناتا باعث شده وضعیت کلی خودرو بهبود یابد. آنچه از نظر خواهید گذراند تجربه بررسی تخصصی این خودروست. با ما همراه باشید.

  • طراحی (امتیاز ۷ از ۱۰)

پشت فرمان هیوندای سوناتا هیبرید لیمیتد ۲۰۲۰، خوبی که خوب‌تر شد!

در نگاه اول و دوم و سوم، هیوندای سوناتا هیبرید شبیه گربه‌ماهی بوده و جلوپنجره بزرگ آن کاملاً آماده‌ی بلعیدن غذاست؛ اما جدای از این موارد ما واقعاً ظاهر این خودرو را دوست داریم. مدل هیبریدی از همان سپر جلوی مدل پایه استفاده کرده و در کل ظاهر منسجم‌تری را ایجاد کرده است.

همچنین مدل لیمیتد به‌صورت استاندارد با پانل خورشیدی بزرگ در سقف عرضه می‌شود که طبق ادعای هیوندای باعث می‌شود در هر روز حدود ۳ کیلومتر به برد الکتریکی خودرو اضافه شود. این امر قابل‌دستیابی به نظر می‌رسد زیرا اگر خودرو را به مدت ۲ ساعت زیر نور خورشید پارک کنید سقف خورشیدی می‌تواند ۲۵ درصد باتری را شارژ کند. برای افرادی که پارکینگ سرپوشیده ندارند این یک ویژگی خوب بوده اما احتمالاً ارزش استهلاک کابین در درازمدت را نخواهد داشت.

یکی از دلایل استایل ظریف سوناتا نمای جلویی است که فاقد فاصله پانلی عجیب بین جلوپنجره و کاپوت می‌باشد. همه‌چیز سوناتا هیبرید مانند برادران استاندارد خود بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به پروفایل کلی فست بک مانند، تریم LED و کروم غیرعادی و… اشاره کرد.

کابین نیز متمایز بوده و یک صفحه‌نمایش ایستاده، انتخاب‌گر دنده دکمه‌ای و فرمان مشابه نمونه‌های موجود در هواپیماها در آن دیده می‌شوند. مدل حاضر در تست از پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی سود برده بود. کیفیت کابین عالی نیست و پلاستیک‌های سخت در نقاطی همچون بخش بالایی درب‌ها و کنسول مرکزی دیده می‌شوند. شاید کیفیت کابین سوناتا در سطح متوسط این کلاس باشد اما طراحی آن خوب است.

  • راحتی (امتیاز ۷ از ۱۰)

پشت فرمان هیوندای سوناتا هیبرید لیمیتد ۲۰۲۰، خوبی که خوب‌تر شد!

یک سواری طولانی در روز یکشنبه باعث شد حس خوبی از سوناتا هیبرید در جاده‌های باز را به دست آوریم. صدای باد و جاده به خوبی سرکوب شده و سیستم صوتی Bose کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. سواری خودرو در جاده‌های ناهموار احساس‌برانگیز بوده که یکی از دلایل آن رینگ‌های ۱۷ اینچی است.

در بخش جلو فضای کافی برای راننده و سرنشین وجود داشته و مونروف پانورامیک حتی به‌صورت سفارشی در این مدل عرضه نمی‌شود و این موضوع باعث شده فضای سر بهبود یابد. صندلی‌های گرم و سرد شونده نیز برای افراد بزرگ‌سال عالی بوده و در کل عملکرد خوبی دارند.

اگرچه ابعاد بدنه سوناتا هیبرید مشابه دیگر خودروهای این کلاس است اما بخش عقب کابین کمی تنگ حس می‌شود. اگرچه صندلی عقب این خودرو فضای خوبی دارد اما هوندا آکورد کابین جادارتری را ارائه می‌کند.

  • تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۹ از ۱۰)

پشت فرمان هیوندای سوناتا هیبرید لیمیتد ۲۰۲۰، خوبی که خوب‌تر شد!

هیوندای تلاشی جدی برای تمایز محصولات خود از نظر تکنولوژیکی انجام می‌دهد. لیست بلندبالای ایمنی فعال سوناتا هیبرید شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی، دستیار رانندگی در بزرگراه و… می‌باشد.

صفحه‌نمایش مرکزی ۱۰.۳ اینچی با پشت آمپرهای یاد شده باعث می‌شوند برخی عملکردها را بتوان با کمترین حواس‌پرتی کنترل کرد. اپل کارپلی و اندروید اتو هم به‌صورت استاندارد وجود دارند. نسخه لیمیتد این خودرو به‌صورت استاندارد از شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند سود برده ولی سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو به‌صورت انحصاری در این تریم دیده می‌شوند. عملکرد این سیستم صوتی واقعاً تحسین‌برانگیز است.

  • پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۷ از ۱۰)

هیوندای سوناتا هیبرید

پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری و واحد الکتریکی و باتری ۱.۶ کیلووات ساعتی سوناتا هیبرید قدرت ۱۹۲ اسبی ارائه می‌کنند که خیلی قابل‌توجه نیست اما خب بیشتر از قدرت نسخه‌های بنزینی می‌باشد.

اگرچه قدرت پیشرانه سوناتا هیبرید در این کلاس خیلی قابل‌توجه نیست اما وظیفه رساندن آن به چرخ های جلو بر عهده یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک گذاشته شده است که قدرت را بسیار لذت‌بخش‌تر از گیربکس‌های CVT موجود در رقبا منتقل می‌کند. به همین خاطر سوناتا مشتاق‌تر از رقبا حس می‌شود و تجربه سواری هیجان‌انگیزتری ارائه می‌کند. در جاده‌های پر پیچ و هم این خودرو حس خوبی را به راننده منتقل خواهد کرد.

درحالی‌که بسیاری از خودروها لذت رانندگی را با شتاب گیری سریع ارائه می‌کنند سوناتا هیبرید با مصرف سوخت اقتصادی چنین چیزی را میسر می‌سازد. البته برخلاف بسیاری از خودروهای الکتریکی شده، سوناتا نیازمند راننده‌ای مسن نیست و مصرف سوخت اقتصادی خود را به‌صورت نرمال به نمایش می‌گذارد. ترمزهای احیا شونده نیز عملکرد راحتی دارند.

  • ایمنی (امتیاز ۹ از ۱۰)

هیوندای سوناتا هیبرید

ایمنی فعال جزو ویژگی‌های استاندارد سدان های میان سایز امروزی است و بنابراین جای تعجبی ندارد که سوناتا هیبرید به‌صورت استاندارد با ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از مسیر، پایش نقاط کور و کروز کنترل تطبیقی عرضه شود. تریم لیمیتد تست شده همچنین به چراغ‌های جلوی LED مجهز بوده و توانسته امتیازات عالی را در تست‌های تصادف به دست آورد.

  • مصرف سوخت (امتیاز ۶ از ۱۰)

هیوندای سوناتا هیبرید

از آنجایی که اکثر رقبا برای کاهش حداکثری مصرف سوخت از گیربکس CVT استفاده می‌کنند بنابراین سورپرایز شدیم که دیدیم سوناتا هیبرید به همان گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک وفادار بوده و البته مصرف سوخت خوبی را بر جای گذاشته است. مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی این خودروی کره‌ای به ترتیب برابر با ۵.۲/۴.۶/۵ لیتر در هر صد کیلومتر است.

باید به این نکته اشاره کرد که سوناتا هیبرید لیمیتد مصرف سوخت بزرگراهی بهتری نسبت به رقبا با تجهیزات مشابه داشته و افرادی که به مصرف سوخت پایین اهمیت زیادی می‌دهند می‌توانند سوناتا هیبرید بلو با مصرف سوخت بهتر را بخرند.

  • قیمت‌گذاری (امتیاز ۶ از ۱۰)

هیوندای سوناتا هیبرید

با قیمت پایه ۳۵۳۰۰ دلاری، هیوندای سوناتا هیبرید لیمیتد ضرورتاً ارزان نیست. این خودرو لیست تجهیزات پر و پیمانی داشته و مصرف سوخت آن نیز خوب است. هیوندای معمولاً آپشن های زیادی را عرضه نمی‌کند و تنها هزینه‌های تحویل بوده که قیمت را به ۳۶۲۷۵ دلار رسانده است.

سوناتا در مقایسه با هوندا آکورد تورینگ و فورد فیوژن تیتانیوم قیمتی رقابتی دارد. کمری XLE هیبرید قیمت پایه ارزان‌تری داشته ولی در صورت وجود تجهیزات مشابه گران‌تر خواهد بود. برخی از رقبا کابین جادارتر و شاید پیشرانه قوی‌تری داشته باشند؛ اما هیوندای با گارانتی طولانی خود می‌درخشد. برای بسیاری از افراد، سوناتا هیبرید ۲۰۲۰ می‌تواند یک خودروی روزمره عالی باشد.

  • قضاوت نهایی (امتیاز ۷.۳ از ۱۰)

پشت فرمان هیوندای سوناتا هیبرید لیمیتد ۲۰۲۰، خوبی که خوب‌تر شد!

آخرین باری که هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ را راندیم تحت تأثیر طراحی متمایز و تجهیزات ایمنی و رفاهی سخاوتمندانه آن قرار گرفتیم. ما مشتاق بودیم ببینیم آیا نسخه هیبریدی این خودرو نیز عملکرد مشابهی دارد یا خیر و به همین خاطر یک هفته آن را تست کردیم.

خودروی حاضر در تست از رنگ بدنه خاکستری و کابین مشکی سود برده و پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو جای خود را به نسخه ۴ سیلندر ۲ لیتری و باتری ۱.۶ کیلووات ساعتی و واحدی الکتریکی داده است؛ و شاید جای تعجبی نباشد که هیوندای تجربه رانندگی لذت بخشی را ارائه می‌کند.

مشخصات هیوندای سوناتا هیبرید لیمیتد

  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی/الکتریکی
  • قدرت: ۱۹۲ اسب بخار
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۵.۲/۴.۶/۵ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۳۵۳۰۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۳۶۲۷۵ دلار
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هیوندای سوناتا هیبرید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 74 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی j4 : از ۱۳ اردیبهشت پلاک شده ولی تحویل ندادن
واقعا : من به همه دوستان این گروه وابسته شدم.
علی j4 : از ۱۳ اردیبهشت پلاک شده ولی تحویل ندادن
علی j4 آذر ماه : سلام. کسی از آذر ماه تحویل گرفته؟
Em : در گروه ها نشر دهید هشدار به مردم و متقاضیان خرید خودرو از سایپا: پیش‌فروش اطلس E آغاز شده، در حالی که خریداران اطلس G هنوز حتی رنگ خودرو را ندیده‌اند! ما جمعی از مشتریانی هستیم که در ماه‌های مهر، آبان، آذر، دی و اسفند ۱۴۰۳ منتظر تحویل  خودروی اطلس G از سایپا بوده ایم . با اینکه ماه‌ها از زمان تحویل گذشته، هنوز هیچ خودرویی به دست‌مان نرسیده و شرکت سایپا هیچ زمان‌بندی مشخصی برای تحویل ارائه نمی‌کند. اما نکته تلخ‌تر این است که در نهایت به‌جای اطلس G، دعوت‌نامه خودروی کوییک برای ما ارسال شده! یعنی خودرویی کاملاً متفاوت، با سطح کیفی و قیمتی پایین‌تر، که هیچ تناسبی با انتخاب اولیه ما ندارد. اکنون در چنین شرایط مبهم و ناعادلانه‌ای، شرکت سایپا اقدام به پیش‌فروش خودروی جدید اطلس E کرده است؛ بدون آن‌که پاسخ‌گوی خلف وعده‌های قبلی‌اش باشد. ما هشدار می‌دهیم: تا زمانی که اطلس G به تمام ثبت‌نام‌کنندگان تحویل نشده، پیش‌خرید مدل جدید، فقط تکرار یک اشتباه است. از مردم می‌خواهیم با آگاهی، از خرید احساسی در پیش‌فروش‌های جدید پرهیز کنند. تجربه ما، زنگ هشداری برای شماست.
شاهین جی : من اهواز هستم.وگرنه حتما میومدم
صدرا : سلام آقای بلوطکی به شما خودرو تخصیص داده شده یا آماده تخصیصه
رضا بلوطکی : درود دوستان تحویل اسفند بودم ۱۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم میخواستم ببینم هنوز فاکتور نشدوم سود تاخیر به چه صورت است الان با اون ۳۷۰ تومن پیش پرداخت و تکمیل وجه که انجام دادم سود تاخییر تعلق میگیره؟
مشتری بی پناه : سلام من 2 سال پیش سامانه یکپارچه جک s5 رو 450 میلیون گرونتر دادن بهم کل مبلغ رو نقدی گرفتند . البته من یکنفر نبودم حدود چند هزار نفر از مونتاژی ها بودم .1/5 سال دویدم هنوز نتونستم مبلغ اضافه رو بگیرم.خلاصه حکم دادن 265 میلیون برگردنن.3 بار حکم دادن -حکم تجدید نظر قطعی 3 ماهه صادر شده.هنوز به پولم نرسیدم.همه دستشون تو دستم همه .هوای همو دارن .شما فکر کردین امشب صدا و سیما گفت فردا صبح به پولتون میرسید.مافیای خودرو قوی تر از این چیزاست .
شاهین جی : انشاالله خیر نبینن حالمونو خراب کردن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
منوچهر : مرسی آقا توحید ممنون از وقتی که برام گذاشتی و پاسخ دادی
دانیال : کاستومر اطلاعات خودرو پیش قرارداد یا بیمه باید باشه
207 پانا فولادی سفید 31 خرداد پیش فروش : داخل کاستوم دیدم
محسن : سلام توحید امیدی هست 29بهمن امروز فاکتور بشه
در آرزوی دنا پلاس : جواب به سعید . هیچ تضمینی نیست مشکی زودتر فاکتور بشه . من نمیدونم چرا دیرفاکتور میکنن . احساس میکنم این عرضه قطره چکانی یه فکرهای دارن میخوان دوباره گرون کنن . چقدر ما ایرانی ها برای یه ماشین بی ارزش داریم اذیت میشم اونهای که حوله دارن میخرن حواسشون باشه . البته دعا میکنم افزایش نداشته باشه
حسن : آقا هومن ماشین سفید رو که به رنگ سفید نمیشه تغییر بدی. خودت داری میگی از اول سفید انتخاب کرده بودی دیگه. این برا همه میاد فقط بدرد کسایی میخوره که رنگشون سفید نیست
ثبت نامی اطلس : ثبت شکایت ازسایپاوبارگزاری مدارک درسامانه 124انجام شد
حمید رضا : سلام آقا توحید بنده 6بهمن فروش فوری ساینا نوشتم ولی14اردیبهشت تحویل ماشین زدن چون سخااون روز تحویل دادم الان از ما هم بیمه و مالیات کسر میشه چون نمایندگی میگفت تکمیل وجه کردین دیگه نباید پولی بریزید
کوییک جی ایکس ال تحویل تیر404 : کسی هست اینجا کوییک جی ایکس ال تحویل تیر404 باشه براش دعوت نامه بیاد ؟؟؟؟؟
حسین : مبارک باشه محکم آقا