تسلا کارخانه تولید کاتد تأسیس می‌کند

 

جیپ گلادیاتور هلکت TR3 با پیشرانه ۷۰۷ اسب‌بخاری هلکت

 
تسلا در رویداد روز باتری (Battery Day) از برنامه‌های جدید این شرکت خبر داد.
 
روز گذشته، رویداد «روز باتری» تسلا برگزار شد و ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در این رویداد اعلام کرد که این شرکت برای استخراج لیتیوم از ۱۰،۰۰۰ آکر خاک‌رس (۴۰،۴۷۰،۰۰۰ مترمربع) در نوادا مجوز گرفته است و فعالیت کارخانه‌ی گیگافکتوری‌اش را توسعه می‌دهد. اواسط سال جاری میلادی، تسلا با پاناسونیک قرارداد همکاری سه‌ساله امضا کرد که براساس آن، شرکت ژاپنی در این منطقه باتری تولید و لیتیوم برای قراردادن در این باتری‌های لیتیوم‌یونی استخراج می‌کند. حدود یک‌ سال پیش، ماسک در جلسه‌ی سهام‌داران سال ۲۰۱۹ گفت که احتمالا شرکتش وارد فعالیت استخراج موادمعدنی کاربردی در باتری‌ خودروهای الکترونیکی می‌شود.
 
استخراج لیتیوم برای تولید باتری‌های ارزان‌تر و کارآمد یکی از اقدامات تسلا برای کاهش قیمت خودروهای الکترونیکی‌اش است. همچنین، این شرکت اعلام کرد که برای کاهش هزینه قصد دارد زنجیره‌ی تأمینش را به کارخانه نزدیک‌تر کند. در رویداد یادشده، تسلا و درو باگلینو، معاون بخش مهندسی انرژی و نیروگاه تسلا، درباره‌ی برنامه‌ی شرکت برای رسیدن به تولید ۱۰ تا ۲۰ تراوات ساعت باتری در سال خبر دادند و سپس، سلول‌های باتری بدون تب (Tabless) جدید موسوم به سلول‌های ۴۸۶۰ را رونمایی کردند. این باتری‌ها می‌توانند قدرت خودروهای الکترونیکی را بهبود بخشند. همچنین، دو عضو تیم تسلا از مأموریت‌های مهم دیگر این شرکت از‌جمله توسعه‌ی سیستم‌ جدید تولید باتری خبر دادند.
 
معدن لیتیوم و کارخانه‌ی کاتد دو فعالیت جدید در توسعه‌ی پرتفولیوی تسلا محسوب می‌شوند. کارخانه‌ی کاتد برای تولید باتری‌های این شرکت در نظر گرفته‌ شده که به کاهش هزینه‌ی زنجیره‌ی تأمین و تسهیل در تولید کاتد می‌انجامد. به‌گفته‌ی ماسک، روش استخراج کنونی تولید کاتد به‌صرفه نیست و تسلا در نظر دارد از فرایند دیگری استفاده ‌کند که ۷۶ درصد از هزینه‌ی کاتد می‌کاهد و هیچ آبی را هدر نمی‌دهد. روش جدید فرایندهای اولیه‌ی تولید کاتد را حذف می‌کند. تسلا در نظر دارد به‌دلیل کمبود منابع نیکل، از کاتدهای متنوع استفاده کند.
 
معاون تسلا درباره‌ی فعالیت‌های جدید تسلا گفت:
 
در نظر داریم کارخانه‌ی تولید کاتد در شمال آمریکا تأسیس کنیم و از تمامی منابع لیتیوم و نیکل این منطقه بهره‌ ببریم. با نزدیک‌کردن کارخانه و زنجیره‌ی تأمین کاتد، می‌توانیم ۸۰ درصد در مسافت طی‌شده برای تأمین مواد صرفه‌جویی کنیم.
 
همچنین به‌گفته‌ی باگلینو، تسلا تلاش می‌کند برای تبدیل لیتیوم از فرایند بدون سولفات استفاده کند که این کار می‌تواند ۳۳ درصد از هزینه‌ی لیتیوم را کاهش دهد. زمان و محل تأسیس کارخانه‌ی کاتد مشخص نیست؛ اما برای نزدیک‌کردن زنجیره‌ی تأمین، احتمالا درکنار معدن لیتیومی در نوادا تأسیس شود.
 
استخراج فلز قلیایی واکنش‌پذیر هزینه‌ی زیست‌محیطی در پی دارد و باعث آلودگی آب می‌شود. به‌طور سنتی، استخراج لیتیوم از آب زیادی استفاده می‌کند. برای انجام این فرایند، استخراج‌کنندگان زمین را می‌شکافند و آب نمکدار را به سطحی پمپاژ می‌کنند تا تبخیر شود. پس از تبخیر آب نمک، ترکیبی از موادمعدنی مانند منیزیم و لیتیوم باقی می‌ماند که پس از چندبار تصفیه، لیتیوم به‌دست می‌آید.
 
به‌گفته‌ی ماسک، شرکت تسلا از روشی جدید برای استخراج این فلز قلیایی استفاده می‌کند که در آن، لیتیوم با استفاده از سدیم‌کلراید یا نمک خوراکی از سنگ معدن به‌دست می‌آید.
 
ماسک درباره‌ی فرایند استخراج توضیح می‌دهد:
 
تا جایی که می‌دانم، تاکنون کسی از این روش استفاده نکرده است. تمامی مواد موردنیاز برای استخراج لیتیوم را می‌توان باردیگر استفاده کرد و روشی پایدار محسوب می‌شود.
 
تسلا برنامه‌هایی برای کاهش قیمت خودروهایش در نظر گرفته است. باتری بدون تب به کاهش هزینه‌ی تولید خودرو کمک می‌کند و سبب می‌شود خودروهای الکترونیکی تسلا با قیمت خودروهای بنزینی فروخته شوند. گفتنی است در رویداد اخیر، این شرکت از تولید خودروهای برقی ۲۵،۰۰۰ دلاری نیز خبر داد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدیa5 : سلام a5 ثبت نام تا جه تاریخ شهریور شاسی شده
پلاس : دو هفته است، حتی یک شاهین پلاس فاکتور نکردند،پلاک و تحویل داشتند،اما فاکتور خیر.
اکبر 2 : من آخر آذر تکمیل وجه کردم فروش فوق العاده خبری نیست امروز هم زنگ زدم گفتم تاریخ بده یک ماه دو ماه سه ماه کی تحویل می‌دهیم گفت مشخص نیست
مهدیa5 : سلام ثبت نام آذر ماه کسی شاسی شده
اردیبهشت : سلام شما فروش فوق العاده هستین ما ها پیش فروش البته من 2 اردیبهشت هستم ولی فاکتور نشدم
اردیبهشت : سلام من 2 اردیبهشت بودم فاکتور نشدم 🤔
بک ایکس سه : اول بهمن بک ایکس سه نوشتم هنوز ندادند.خیلی دروغ می‌گویند.
اکبر 2 : ما آذر بودیم فاکتور نشدیم تو اردیبهشت فاکتور شدی 😐😐
اسفندیار کورد : سلام عزیزان من 8 اردیبهشت تکمیل وجه کردم برا شاهین جی امروز فاکتور شده 😍
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
قازان قوزان دوگانه سوز : ساینا دوگانه تحویلی مرداد ماه بودم برام ساینا اس تک گانه بنزینی دعوتنامه اومد زود پرداخت کردم مبلغ حدودا 205 میلیون تومان
پیش فروش 9 اسفند : سلام برای بیمه و مالیات و اینا بازم باید پول واریز کنیم یا اینکه از سود تاخیر کم میکنن؟ اگه کم نکنن چقدر باید باز پول بدیم برای اینا؟ اینم بگم جهت اطلاع من اردیبهشت 170 ریختم 9 اسفند هم 197 هیچ خبری از فاکتور نیست
مجید : داداش مبارکه موقعه ثبت نام اولیه،تحویل خرداد بودی؟
کوییک gxrl : تکمیل وجه 20 اردیبهشت
کوییک S هشتادوپنج گانه تیرماهی : کوییک اس واریز 23/2 تحویل تیر فاکتورشدم
28 مهر : دوستان 27 مهر تکمیل وجه کردم 28 مهر سخا فاکتور شدم وامروزم پلاک شد فقط من ی چی تو این مدت فهمیدم ما بدبخت بیچاره ها هرجا شکایت کنیمم اصلا حرفمونو قبول ندارن فقط میگفتن صبوری کنید خدا کنه هرچی زودتر همه خلاص بشن واقعا من که زجر بزرگی کشیدم خدا ازشون نگذره
Abolfazl : سلام چه جالب ما هم زمان ثبت نام کردیم و دوتامون هم 25 خرداد تکمیل وجه کردیم کوییک Gxl
دانیال : سود روی پولی ومدت واریزی میاد
پلاک : پللک تهران رو « 60 و » دارن میدن
RS : ببخشید شما تحویل حضوری بودین یا از نمایندگی تحویل گرفتین ؟