تسلا کارخانه تولید کاتد تأسیس می‌کند

 

جیپ گلادیاتور هلکت TR3 با پیشرانه ۷۰۷ اسب‌بخاری هلکت

 
تسلا در رویداد روز باتری (Battery Day) از برنامه‌های جدید این شرکت خبر داد.
 
روز گذشته، رویداد «روز باتری» تسلا برگزار شد و ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در این رویداد اعلام کرد که این شرکت برای استخراج لیتیوم از ۱۰،۰۰۰ آکر خاک‌رس (۴۰،۴۷۰،۰۰۰ مترمربع) در نوادا مجوز گرفته است و فعالیت کارخانه‌ی گیگافکتوری‌اش را توسعه می‌دهد. اواسط سال جاری میلادی، تسلا با پاناسونیک قرارداد همکاری سه‌ساله امضا کرد که براساس آن، شرکت ژاپنی در این منطقه باتری تولید و لیتیوم برای قراردادن در این باتری‌های لیتیوم‌یونی استخراج می‌کند. حدود یک‌ سال پیش، ماسک در جلسه‌ی سهام‌داران سال ۲۰۱۹ گفت که احتمالا شرکتش وارد فعالیت استخراج موادمعدنی کاربردی در باتری‌ خودروهای الکترونیکی می‌شود.
 
استخراج لیتیوم برای تولید باتری‌های ارزان‌تر و کارآمد یکی از اقدامات تسلا برای کاهش قیمت خودروهای الکترونیکی‌اش است. همچنین، این شرکت اعلام کرد که برای کاهش هزینه قصد دارد زنجیره‌ی تأمینش را به کارخانه نزدیک‌تر کند. در رویداد یادشده، تسلا و درو باگلینو، معاون بخش مهندسی انرژی و نیروگاه تسلا، درباره‌ی برنامه‌ی شرکت برای رسیدن به تولید ۱۰ تا ۲۰ تراوات ساعت باتری در سال خبر دادند و سپس، سلول‌های باتری بدون تب (Tabless) جدید موسوم به سلول‌های ۴۸۶۰ را رونمایی کردند. این باتری‌ها می‌توانند قدرت خودروهای الکترونیکی را بهبود بخشند. همچنین، دو عضو تیم تسلا از مأموریت‌های مهم دیگر این شرکت از‌جمله توسعه‌ی سیستم‌ جدید تولید باتری خبر دادند.
 
معدن لیتیوم و کارخانه‌ی کاتد دو فعالیت جدید در توسعه‌ی پرتفولیوی تسلا محسوب می‌شوند. کارخانه‌ی کاتد برای تولید باتری‌های این شرکت در نظر گرفته‌ شده که به کاهش هزینه‌ی زنجیره‌ی تأمین و تسهیل در تولید کاتد می‌انجامد. به‌گفته‌ی ماسک، روش استخراج کنونی تولید کاتد به‌صرفه نیست و تسلا در نظر دارد از فرایند دیگری استفاده ‌کند که ۷۶ درصد از هزینه‌ی کاتد می‌کاهد و هیچ آبی را هدر نمی‌دهد. روش جدید فرایندهای اولیه‌ی تولید کاتد را حذف می‌کند. تسلا در نظر دارد به‌دلیل کمبود منابع نیکل، از کاتدهای متنوع استفاده کند.
 
معاون تسلا درباره‌ی فعالیت‌های جدید تسلا گفت:
 
در نظر داریم کارخانه‌ی تولید کاتد در شمال آمریکا تأسیس کنیم و از تمامی منابع لیتیوم و نیکل این منطقه بهره‌ ببریم. با نزدیک‌کردن کارخانه و زنجیره‌ی تأمین کاتد، می‌توانیم ۸۰ درصد در مسافت طی‌شده برای تأمین مواد صرفه‌جویی کنیم.
 
همچنین به‌گفته‌ی باگلینو، تسلا تلاش می‌کند برای تبدیل لیتیوم از فرایند بدون سولفات استفاده کند که این کار می‌تواند ۳۳ درصد از هزینه‌ی لیتیوم را کاهش دهد. زمان و محل تأسیس کارخانه‌ی کاتد مشخص نیست؛ اما برای نزدیک‌کردن زنجیره‌ی تأمین، احتمالا درکنار معدن لیتیومی در نوادا تأسیس شود.
 
استخراج فلز قلیایی واکنش‌پذیر هزینه‌ی زیست‌محیطی در پی دارد و باعث آلودگی آب می‌شود. به‌طور سنتی، استخراج لیتیوم از آب زیادی استفاده می‌کند. برای انجام این فرایند، استخراج‌کنندگان زمین را می‌شکافند و آب نمکدار را به سطحی پمپاژ می‌کنند تا تبخیر شود. پس از تبخیر آب نمک، ترکیبی از موادمعدنی مانند منیزیم و لیتیوم باقی می‌ماند که پس از چندبار تصفیه، لیتیوم به‌دست می‌آید.
 
به‌گفته‌ی ماسک، شرکت تسلا از روشی جدید برای استخراج این فلز قلیایی استفاده می‌کند که در آن، لیتیوم با استفاده از سدیم‌کلراید یا نمک خوراکی از سنگ معدن به‌دست می‌آید.
 
ماسک درباره‌ی فرایند استخراج توضیح می‌دهد:
 
تا جایی که می‌دانم، تاکنون کسی از این روش استفاده نکرده است. تمامی مواد موردنیاز برای استخراج لیتیوم را می‌توان باردیگر استفاده کرد و روشی پایدار محسوب می‌شود.
 
تسلا برنامه‌هایی برای کاهش قیمت خودروهایش در نظر گرفته است. باتری بدون تب به کاهش هزینه‌ی تولید خودرو کمک می‌کند و سبب می‌شود خودروهای الکترونیکی تسلا با قیمت خودروهای بنزینی فروخته شوند. گفتنی است در رویداد اخیر، این شرکت از تولید خودروهای برقی ۲۵،۰۰۰ دلاری نیز خبر داد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : شما گفتین قراره بجای 418 م 470 ازتون بگیرن و 90 روزه تحویل بدن هنوز چیزی مشخص نشده شما گفتم گفتم راه انداختین صبر کنید
لاماری سفید28آذر : تخصیص شده ولی پلاک نشده
سورن باز : یک سورن پلاس دارم دوگانه 220تا رو پر میکنه .پژو میخوره چیکار کنم
مهدی پلاس : درودبرشما شقایق خانم حالا حتما ۱۶ فروردین ماه پیامک تکمیل وجه میا مطمئن هستی. ممنون‌از اطلاعات شما
عای : منظورتون متوجه نشدم ، لطف توضیح بدین
شَهین : ما هم گفتیم اگه آشنا داری بهش بگو یه کاری کنه شاهینتو زودتر تحویل بگیری 😁
بیکران : سلام منم پیش فروش تحویل خرداد بودم تبدیل جی ال واریز کردم ماشین و هم گرفتم از ترس افزایش قیمت فکر کردم ساندروف ارزش این همه ریسک و نداشت آدم ۳ ماه منتظر بمونه حالا افزایش قیمت بیاد یا نیاد اون وقت هم نگن بیا جی ال ببر.
حامد : سلام حدودا ۶روز زمان مفید داره یادتون باشه حتما سخا (کدپستی )رو تایید کنید
شقایق : برین کامت ۲۷ مو بخونین که چی نوشتم دوهزاریتون بیفته چی‌گفتم گفتم که مدیر اشنا دارم دوباره بخونین چی نوشتم تا بفهمین شاهین پلاس داستانش چیه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی آریزو 5 : در جواب آقا سعید. اگه سخات ردیف باشه نهایتا 2 هفته همه تیکها میخوره بجز آخریش که تحویله بیمه هم صادر بشه برات پیامک میاد
سورن پلاسxu7p تحویل خرداد 404 : ابطال سند تقریبا یک ماه زمان بر هست تنها کاریم که میتونی انجام بدی 096440مرتب زنگ بزن و پیگیر باش
راضی : کلاه منم برداشت
مسعود : اون مفت بره
Emad : سلام ماشینتون هر وقت اومد خودشون واستون محاسبه میکنم میفرستین تهران سه ماه بعد واریز میشه به حسابتون
محسن x33mt : منم 4 فروردین چکم پاس شد. خبری از فاکتور. نیست ولی. شما مدل 403 خوردید؟
سعید : دوستان توی کاستومر بعد از تکمیل وجه که اسفند انجام شده نوشته تخصیص شاسی ، چند وقت طول میکشه تا این مرحله رد بشه کسی میدونه
مهدی : تشکر ممنون که جواب دادین
سایناتحویل16اسفند : سلام منم 16بهمن تکمیل وجه کردم که تحویلش 16اسفند بود که الان تو تاخیره نیومده تو وضعیت خودرو هم نگاه کردم هنوز تو حالت آماده برای تخصیص هستش
امیرحسین : سلام و عرض ادب ببخشید اگه تحویل سیستمی آخر فروردین باشه ،امکانش هست تو این دو هفته کاراش رو انجام بدم ،هنوز ماشین فاکتور نشده .