اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 

اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 
اشکودا که برند اقتصادی گروه فولکس واگن محسوب می‌شود، یک اپلیکیشن موبایلی کاربردی با نام «تحلیلگر صدا» (Sound Analyser) توسعه داده است. این اپلیکیشن به تکنسین‌های کمپانی اجازه می‌دهد از طریق تلفن همراه هوشمند به راحتی خودروها را عیب‌یابی کنند.
 
تحلیلگر صدای شرکت اشکودا مکانیسم جالبی دارد. این اپلیکیشن هنگام روشن بودن خودرو، صدای تولیدی را ضبط کرده و آن را با الگوهای موجود در دیتابیس مقایسه می‌کند.
 
در صورت تفاوت الگوها، اپلیکیشن اشکودا موضوع را به تکنسین‌ها اطلاع داده و مشکل را با دقت 90 درصد ریشه‌یابی می‌کند. به گفته کمپانی این اپلیکیشن قادر است ده الگوی صوتی مربوط به سیستم‌های مختلف از جمله مجموعه فرمان، کمپرسور سیستم تهویه و کلاچ گیربکس DSG را تشخیص دهد.
 
 
همانطور که قابل حدس است، اپلیکیشن عیب‌یاب اشکودا برای انجام وظیفه از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد. این اپلیکیشن صدای ضبط‌شده را به طیف‌نگاره (Spectogram) تبدیل نموده و سیگنال‌های آکوستیک آن را بدست می‌آورد. در گام بعدی هوش مصنوعی با مقایسه این سیگنال‌ها و سیگنال‌های معیار دیتابیس میزان انحراف را شناسایی می‌کند. پس از این مرحله نوبت به الگوریتم پیشرفته می‌رسد تا نوع انحراف را تفسیر کرده و راهکار مناسب برای رفع مشکلات موجود را ارائه دهد.
 
 
اشکودا می‌گوید اپلیکیشن تحلیلگر صدا هم برای مالکین و هم برای نمایندگی‌ها چند مزیت دارد. بهینه‌تر شدن فرایندهای مربوط به نگهداری از خودرو و کاهش زمان مورد نیاز برای تعمیرات دو مورد از مهم‌ترین مواردی هستند که اشکودا به آنها اشاره کرده است. این شرکت معتقد است دو فاکتور مذکور در نهایت به افزایش میزان رضایتمندی مشتریان و ارتقای بهره‌وری منجر خواهند شد.
 
آنطور که اعلام شده، اپلیکیشن نوآورانه اشکودا به عنوان بخشی از یک برنامه پایلوت در 14 کشور مختلف در حال اجرا است و 245 نمایندگی از آن استفاده می‌کنند.
 
 
اشکودا افزوده در محصولات آتی خود از نوع تکامل یافته‌تر این تکنولوژی بهره خواهد برد که شامل نصب سنسور صوتی در قسمت‌های مختلف خودرو برای کشف هر گونه ایرادات احتمالی می‌شود. در این صورت نگهداری از وسیله نقلیه باز هم آسان‌تر شده و تنها با ارتباط اینترنتی می‌توان سرویس‌های دوره‌ای را هماهنگ کرد.
 
استانیسلاو پکار (Stanislav Pekař) مدیر خدمات پس از فروش اشکودا در اظهار نظری جالب گفته اپلیکیشن تحلیلگر صدا یک مثال بسیار خوب از فرصت‌های جدیدی است که دیجیتال‌سازی در اختیار آنها گذاشته است. وی اضافه کرده مهندسین این شرکت به طور مداوم از تکنولوژی هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتریان استفاده خواهند کرد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اشکودا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمزه : خیلی خوشمزه هستی اگر ترامپ بفهمه میاد ........ خیلی خودتو خار نکون بچه بشین
شاهین : سلام ما دوریم نمیتونیم بیام
محسن : جسارتا کدوم شهر هستین؟؟
شاهین جی : خواهشا شما فضولی نکنید برید پی زندگی خودتون
محمد : دوستان من قبلاهم‌گفتم. تجمع نکنید.... تجمع نکنید..😁😆
سهند دی ماه : سلام دوشنبه ۱۶تیرماه ۱۴۰۴ ساعت ۹ صبح جاده مخصوص خواهشا کوتاهی نکنید حتما بیایید
شاهین پلاس اتوماتیک : سلام و عرض ادب خدمت همگی دوستان. من امروز ماشین رو به صورت حضوری از سایت CNG تحویل گرفتم و نزدیک 700 کیلومتر تا شهرستان باهاش رانندگی کردم. واقعا لذت بخشه رانندگی با شاهین پلاس، البته خالی از ایرادم نیست مثل صدای موتور که در شتاب گیری های بالا اذیت می کنه و یک سری نکاتی که همه جا گفته شده (در استفاده مدام از کولر در سربالایی ها دمای آب بالا می ره ولی با یه کم کنترل و خاموش کردن موقتی کولر سریع برطرف می شه) ولی واقعا می خوام اینو بگم اگر با این یکی دوتا ایراد کنار بیای، شاهین پلاس با این قیمت به نظر من انتخاب خوبیه و من که ازش راضیم. من 22 اسفند تکمیل وجه و سخا رو انجام دادم، 27 یا 28 خرداد فاکتور شد و امروز یعنی 12 به صورت حضوری تحویل گرفتم اینم بگم پیامک تحویل همین دیروز برام ارسال شد. ایشالله همه دوستان به زودی ماشینشون تحویل بگیرن
رضا مرادی : حق خودمونه باید بگیریم خواهشن بیاین
امیر : 13ابان ثبت نام 10خردادپلاک هنوز خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا : روز تعطیل ؟
رانا پیش فروش 14 خرداد : سلام ایرانخودرو از 29 خرداد تا 6 تیر تعطیلات تابستانی بوده و تولید نداشته دوستان پیش فروش تا چه تاریخی فاکتور شده؟
پانا 18 : شماره قراردادم 153976بودم امروز صبح فاکتور شدم سود تاخیر 16/300
فوق العاده بهمن 6بهمن : احمق روبه روی کرزو دفتر بازاریابی هست اونجا مدیریت فروش هست تجمع همه حواله دارها اونجا بوده مثل شاهین اطلس سهند
کوییک اس : سلام دوستان واریزی و سخا 24 اردیبهشت که الان فاکتور شدم
اکبر اکبری : یعنی با 45 روز تاخیر تحویل میدن؟ای وااااای جریمه تاخیر نمیخوام ماشین را بدن
محمدرضا تحویل 11 خرداد : سلام ماشین من باید 11 خردا تحویل می شد 20 حرداد فاکتور شد در حالی که پلاک هم شد و کارت خودرو و برگ سبز هم ارسال شده و بدستم رسیده خودرو تحویلم نشده و تازه امروز وضعیت خودرو در سایت به قبل از فاکتور شدن برگشته و دکمه تبدیل که هیچ خودروی جایگزینی هم در آن پیشنهاد نمی شود فعال شده است ماجرااااا چیست ؟ کسی می دونه ؟
ساینا مرداد : سلام دوستان ساینا دوگانه مردادم الان دعوتنامه پیشنهادی اومده به نظرتون کی دعوتنامه دوگانه میاد
آدرس صحیح : مرد حسابی چرا ادرس غلط به مردم میدی هی رو به رو کروز رو به روکروز، اونجا ساختمان اداری سایپا هستش، باید رفت جلو در خود شرکت سایپا که مدیران حضور دارن
ساینا بهمن : از شیخ زاده کچلل بیشتر توقع نمیره