خروج خودروسازان از زیاندهی با اجرای بسته جهش تولید/ تحقق جهش تولید در گرو اصلاح ساختار صنعت خودرو

 

خروج خودروسازان از زیاندهی با اجرای بسته جهش تولید/ تحقق جهش تولید در گرو اصلاح ساختار صنعت خودرو

 
وزارت صمت و ایدرو به دنبال آن هستند تا با اصلاح ساختار خودروسازان و همچنین اجرای بسته جهش تولید ضمن تحقق اهداف پیش بینی شده در زمینه رشد تولید خودرو، نسبت به جبران زیان انباشته خودروسازان با تکیه بر اقدامات تعریف شده اقدام کنند از این رو این بسته در جلسه شورای جهش تولید در دست بررسی است.
 
زیاندهی خودروسازان که در سال گذشته با تجدید ارزیابی تا اندازه ای جبران شده بود به دلیل عدم آورده نقدی و همچنین تداوم قیمت گذاری دستوری که منجر به تولید با زیان شده بود، در سال جاری در حال رکوردزنی است به طوری که بررسی صورت های مالی نشان می دهد که زیان انباشته این دو خودروساز در سال جاری در حال نزدیک شدن به 20 هزار میلیارد تومان است.
 
این شرایط در حالیست که وزارت صمت با تعریف برنامه جهش تولید در تلاش برای تحقق رشد 50 درصدی تولید خودرو است که به طور قطع این میزان رشد برای خودروسازان که ادعا می کنند بر روی هر محصول تا حداکثر 50 میلیون تومان در حال زیاندهی هستند، زیان انباشته بیشتری به همراه دارد.
پیش از این نیز برنامه جهش تولید در ستاد مربوطه ارایه شد اما مشخص نیست که در کنار این برنامه، راهکارهایی برای جبران زیان انباشته و کاهش آن تعریف شده است یا خیر؟
 
در این شرایط این پرسش مطرح می شود که آیا وزارت صمت به عنوان متولی تدوین برنامه جهش تولید برای جبران این زیان تدبیری اندیشیده و یا تنها به دنبال افزایش میزان عرضه با تکیه بر تولید بیشتر است؟
 
محسن صالحی نیا، رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به پیش بینی بسته ای با هدف جبران و کاهش زیاندهی خودروسازان می گوید: در بسته پیش بینی شده اصلاح فرایندهای مربوط به تامین قطعه در قالب قیمت تمام شده پایین، تامین مواد اولیه مناسب، تامین مالی برای زنجیره تامین نظیر اوراق گام و و اوراق مرابحه و همچنین افزایش سقف تسهیلات مورد تاکید قرار گرفته تا با تکیه بر این موارد ضمن جهش تولید، نسبت به جبران زیان خودروسازان اقدام شود.
 
وی می افزاید: در این بسته باید بتوانیم بخشی از این زیان را از طریق کاهش قیمت تمام شده و بخشی را نیز از طریق اصلاح قیمت برخی خودروها جبران کنیم و در عین حال نیز از زیان بیشتر جلوگیری کنیم.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که  این بسته فرازهای مختلفی دارد، تصریح می کند: این بسته در جلسه هفته گذشته شورای جهش تولید ارایه و مقرر شد تا در دو جلسه کارشناسی دیگر بیشتر به آن پراخته و موارد آن نهایی شود.
 
صالحی نیا ادامه می دهد: بر این اساس دومین جلسه در مورد این بسته نیز هفته گذشته برگزار شد که بر اساس این بسته سعی شده تا مجموعه ای از اقدامات به صورت مجموعه ای اجرایی شود تا هم مخاطبان از منظر مصرف کنند گان و هم شرکت های تولیدی و قطعه سازان قادر به عرضه تولیدات خود در زنجیره تامین باشند.
 
رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به این که با وجود این میزان زیاندهی خودروسازان، وزارت صمت چه اصراری بر تحقق جهش تولید دارد، اظهار می کند: به طور قطع باید ساختار خودروسازان اصلاح شود تا جلوی زیاندهی فعلی گرفته شود بدون شک در صورت عدم اصلاح ساختار، جهش تولید محقق نمی شود بنابراین باید جلوی زیاندهی را گرفت تا جهش تولید محقق شود.
 

منبع

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان جهان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حامد : سلام حدودا ۶روز زمان مفید داره یادتون باشه حتما سخا (کدپستی )رو تایید کنید
شقایق : برین کامت ۲۷ مو بخونین که چی نوشتم دوهزاریتون بیفته چی‌گفتم گفتم که مدیر اشنا دارم دوباره بخونین چی نوشتم تا بفهمین شاهین پلاس داستانش چیه
بهی : دوستان دعوت نامه تکمیل وجه بهمن یا اسفند که براتون اومد چندروز مهلت تکمیل وجه داشت
کوروش : سلام ، من سامانه یکپارچه شاهین gاتوات ثبت نام کردم و مهر 1402مبلغ 290واریز کردم ، دعوت نامه برا زمستان 1403بوده ولی هنوز پیامک تکمیل وجه نیومده ، آیا کسی اطلاع داره چرا ؟و کی پیامک میدن؟ممنون
یزدانی : دوستان لطفا از سایت حمایت کنید. این کار وزارت سمت کاملا بی عدالتیه به زور و اجبار میخواستن پیش فروش رو به مردم بندازن الانم که عدم واریز وجه رو واسه ملت ثبت کردن
سهند_دی ماه : دوستان عزیز، من خودم نزدیک بیست سال هست که در خودروسازی کار میکنم، در مورد پارس خودرو یا سایپا بودن و کیفیت کوییک یا ساینا ی این دو شرکت باید خدمتتون عرض کنم که قطعات استفاده شده در این دو شرکت هیچ تفاوتی با هم ندارن و قطعات هر دو شرکت رو یک کارخانه تولید میکنه ، فقط و فقط محل مونتاژشون فرق میکنه.
مجید : باعرض سلام شما کدوم شهر ثبت نام کردین بنده از مشهد مثل شما ۲۰شهریور ثبت نام کردم اساط ۱۲ ماهه یه قسطی ش هم 12/15پرداخت کردم هنوز هیچ خبری نیس بعد تعطیلات بنده که میخوام از نمایندگی شکایت کنم
زهرا سادات : سلام چقدر بهتون پرداخت کردند؟؟؟
X5 ثبت نامی 25شهریور : از نمایندگی شکایت کردین یا خود شرکت مرکزی؟؟؟
منوچهر : سلام آقای محسن من نمیدونم شما دهه چندی هستین . فقط اینو میدونم دوچرخه دماوند تولید ایران حتی به صادرات پیوسته بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا : دقیقا مثله منی انشالله شنبه
،،،،،، : سلام،یه سری به دیوار بزنید قیمت پایه اطلسG با مدل 1403 گذاشتن 620 تا 650 خیالتون راحت قیمت اطلس بامدل 1404 حداقل700 من که شخصه برا مصرف شخصی میخوام قیمت ب ام مهم نیست ولی اگه مدل 404 تحویل میگیرین وقصد فروش دارین عجله نکنید
تبدیل به کوییک اس : سلام من یکشنبه ماشینو از نمایندگی تحویل گرفتم کارکردش 14 کیلومتر بود آیا برای دوستانی که تحویل گرفتن هم اینجور بوده؟
حسین : یه اطلس دارین میخواین بفروشید 1میلیارد حالا شما ماشینتو بگیر دیگه ب فکر فروش باش انگار لاماری داره
سحر : سلام ببخیشد ماشین ما x33دنده ای هستن الان دوماه از بیمه اش میره موعدتحویل 5خرداده ولی نوشته تحویل شده چراغ چشمک میزنه به نظربزرگان چیه اگه اطلاع داری بگید ممنون
ساشا : سلام 5 فروردین فوق العاده نادران واریز وجه کردم ولی وضعیت خودرو رو میزنه پرداخت در حال انجام!چرا؟؟ کسی میدونه!؟
محسن احمدی : سلام آقا توحید خسته نباشید ببخشید اگه تحویل حضوری بزنم چقدر پول میدن اصفهان
کیان : ما که تحویل 30 بهمن هستیم هنوز تحویل نگرفتیم ماشینی....
در جواب میثم نجفی : تا 20 فروردین حتماً خواهد اومد از این پیام من عکس بکیر
دنا آبشنال : سلام دوستان کسی هست که تحویل 30 اسفند باشه براش فاکتور زدن برامن که هنوزه تکمیل وجه 13 دی بود کسی خبر دار کی میخوان فاکتور بزنند