نسل بعدی شارژر بی سیم، خودروهای برقی را حین حرکت شارژ خواهد کرد

 

نسل بعدی شارژر بی سیم، خودروهای برقی را حین حرکت شارژ خواهد کرد

 
بر اساس آخرین تحقیقات دانشمندان دانشگاه کورنل، گسترش فناوری شارژ القایی خودروهای الکتریکی این امکان را فراهم می‌کند تا خودروها هنگام عبور از جاده‌ها شارژ شوند.
 
اضطراب مربوط به ظرفیت پیمایش و زیرساخت شارژ بزرگ‌ترین موانع استفاده‌ی گسترده از خودروهای الکتریکی هستند؛ اما اگر این خودروها بتوانند در جاده‌ شارژ شوند، چه اتفاق می‌افتد؟ به گزارش carscoops، گروهی از محققان دانشگاه کورنل می‌‌گویند برای این مشکلات راه‌ حلی دارند که امکان شارژ خودروی الکتریکی در جاده را فراهم می‌کند.
 
 شارژ القایی موضوع تازه‌ای نیست؛ حتی خودروسازان نیز به‌طور فزاینده از این فناوری بهره می‌برند و به سرنشینان اجازه می‌دهند تلفن همراه خود را به‌صورت بی‌سیم در خودرو شارژ کنند. خرم آفریدی، دانشیار دانشگاه کورنل که مسئولیت هدایت تحقیقات جدید را در این زمینه دارد، می‌گوید:
 
چالش بزرگ استفاده از فناوری شارژ القایی در جاده‌ها این است که تولید میدان‌های مغناطیسی که تلفن شما از آن استفاده می‌کند، در سطح مورد نیاز برای جاده‌ها گران‌قیمت و غیر قابل تحمل است.
 
در واقع این ایده در دهه ۸۰ در کالیفرنیا آزمایش شد؛ اما میدان‌های مغناطیسی متناوب به سخت‌افزار گران‌قیمت احتیاج دارند و انرژی بیشتری نسبت به آنچه تأمین می‌کنند، مصرف می‌کنند. آفریدی می‌گوید با تمام این موانع، فناوری که او و تیمش در حال توسعه آن هستند، به‌ جای میدان‌های مغناطیسی از میدان‌های الکتریکی با فرکانس بالا استفاده خواهد کرد. آفریدی از روزهای حضور در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در حال تحقیق درباره این فناوری است.
 
آفریدی می‌گوید:
 
آن‌ها فکر کردند این عملی نیست؛ زیرا تصور نمی‌‌کردند به سطح بالایی از فرکانس‌هایی که من فکر می‌‌کردم، برسند. اما این همیشه زمینه تحقیق من بوده است. واقعاً علاقه من این است که به فرکانس‌های بسیار بالا دست پیدا کنم و فناوری را به بالاترین فرکانس بالقوه خود برسانم. 
 
به لطف پیشرفت‌هایی که تیم آفریدی ایجاد کرده است، وسایل نقلیه با حداکثر فاصله ۱۸ سانتی‌متر (۷ اینچ) از سطح زمین (که بیشترین خودروی برقی هستند) می‌توانند توسط فناوری آفریدی شارژ شوند. انتقال انرژی از طریق صفحاتی در جاده صورت می‌‌گیرد که با فاصله‌ی ده‌ها فوت از یکدیگر تعبیه می‌شوند و به این ترتیب خودروها می‌توانند هنگام عبور از جاده شارژ شوند.
 
 
آن‌طور که خرم آفریدی می‌گوید، شارژ با فرکانس بالا قادر است خودرویی مانند نیسان لیف را در مدت چهار تا پنج ساعت شارژ کند. شارژ خودروی برقی با باتری بزرگ‌تر مانند تسلا، بیشتر طول می‌کشد؛ اما اگر به چیزی مانند استفاده از تلفن همراه هنگام اتصال به شارژر فکر می‌کنید، می‌تواند بسیار مفید باشد.
 
برای عملکرد این فناوری نیاز به تغییرات زیرساختی بسیار سنگین و گسترده است. آفریدی چند ایده دارد که می‌تواند کار را آسان کند. اول از همه، برنامه‌ی او به معنای استفاده از شارژ در تمام بزرگراه‌ها نیست. در عوض، این صفحات در امتداد خط ترافیک مانند خط ویژه HOV نصب می‌شوند. خودرو در مسیر حرکت می‌کند و جاده، صفحه نصب‌شده روی خودروی الکتریکی را می‌خواند و شروع به شارژ آن می‌کند. راننده، خودرو را از خط حرکت خارج و بعداً برای انجام شارژ صورت‌حساب دریافت می‌کند.
 
همچنین می‌‌توان این صفحات شارژ را در کنار علائم توقف و چراغ راهنمایی نصب کرد؛ جایی که احتمالاً رانندگان کمی کنار آن وقت می‌گذرانند و نصب آن نیز ساده‌تر است. در ابتدا آفریدی پیشنهاد می‌کند که این فناوری فقط در شلوغ‌‌ترین نقاط بزرگراه یا در مناطقی با زیرساخت شارژ کم نصب شود.
 
 
خودروسازان نیز باید در توسعه برخی قسمت‌های این فناوری سهیم شوند. یافتن کلیدها و سایر سخت‌افزارهایی که بتوانند از عهده فرکانس‌های بالا برای شارژ کارآمد برآیند، یکی از مهم‌ترین موانع در مقابل تیم آفریدی به شمار می‌رود؛ بنابراین در هر دو طرف برخی از تجهیزات تخصصی مورد نیاز است.
 
اما اگر خودروسازان وارد این حیطه شوند، در واقع می‌تواند مزیت بزرگی برای خودروسازان باشد. اگر این فناوری به اندازه کافی فراگیر شود، نیازهای وسایل نقلیه برای ذخیره انرژی خود کاهش می‌یابد. این می‌تواند به معنای باتری‌های کوچک‌تر باشد که منجر به تولید خودروهای سبک‌تر می‌شود و مهم‌تر از آن، بار زیست‌محیطی تولید باتری را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
 
متأسفانه «اما و اگرهای» زیادی در این مسیر وجود دارد و حتی در این سناریو چگونگی انجام برخی کارها مشخص نیست. حتی با تخمین آفریدی، این فناوری ۱۰ سال تا آماده بودن برای جاده‌های اصلی فاصله دارد؛ اما تا آن زمان، شارژ القایی احتمالاً در انبارها و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شارژر بی سیم






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رحیمی : تو تمام گروها اطلاع رسانی کنید سه شنبه۱۰ صبح هر کس تونس بیاد من که تصمیم گرفتم با چهار لیتر بنزین بیام اول شرکت بد کارمندانشو بعد خودمو آتیش بزنم تا درس عبرت بشه برا بقیه
تارا دستی : سلام تحویل ۱۵ مهر هنوز فاکتور نشده دوستان کسی فاکتور شده مهر ماه
V4 : سلام دوستان من تارا v4 نوشته تحویل ۱۳ بهمن به نظرتون کی دعوتنامه میاد؟
سامانt9 : سلام دوستان اینجا کسی هست که t9ثبت نام کرده باشه
محمدرضا : سلام کسی هس که ماشین رو تحویل گرفته باشه؟ چه تاریخی پول واریز کردین و کی تحویل گرفتین؟
علی : شمایی که میگید 700تمن پولی نیس..اره برا کسی که دستش تو جیب بابا یا کسدیگه باشه اره ..ولی 60درصد مردم ما درامدشون 20 تا 30هستش باید ازشکم زنو بچشون بزنن تا یه ماشین صفر سوار بشن...یه مثل داریم که میگه/ ادم سیر خبراز ادم گرسنه نداره..دقیق مثال شماش...پس حواست باشه باحرفات نمک رو زخم کسی نپاشی..مبدا ایمان وکعبه تو عربستانه که شو اف میلیون دلاری گرفتن با جونیفر وسلنا حالا هی تو بگو دین وایمان..انسانیت ووجدان خودت مهمه بقیش ..کیسه دوزی برای یه عده خاسه .
T8 سنه : سلام دوستان من امروز اومدم جنت اباد برای پیگیری ۳۰ ،۲۰ تا دختر اونجا تشریف دارن هر کدوم با یه لحن آدم رو تمبر میزنن یعنی تو تلفن هرچی شنیده بودم اومدم اینجا همون حرفها را بازگو کردن ۱۰۰۰کیلومتر راه اومده بودم هیچ تاثیری نداشت ۲۰ روزه میگن ماشین در انتظار مجوز حمل هستش خواستم بگم دوستان جنت اباد نرید هیچ تاثیری نداره اونجا چند تا پلیس هم آماده و موجود دارن خودشون میدونن بهمون دروغ می گن خنده شون میگیره رفتن اونجا هیچ تاثیری ندارد هرکی میگه پیگیری کردم نتيجه داد اشتباه گفته
مینا : سلام وقت بخیر من هم دقیقا با شرایط شما ثبت نام کردم البته تاخیر یک ماهه شده برام و تحویل نگرفتم هنوز زنگ زدم نمایندگی پیغام شمارو انتقال دادم گفتن اصلا همچین چیزی اعلام نشده و امکان نداره شما کدوم نمایندگی ثبت نام کردید
میثم : اون یکی گروه و از کجا باید پیدا کنم
رحیمی : من برا سه شنبه از امروز مرخصی رد کردم از رفقا تهران کرج قزوین قم که نزدیک هستن خواهش می‌کنم سه شنبه ساعت ۱۰ صبح همه کیلو متر ۱۱جاده مخصوص جلو شرکت بازاریابی سایپا باشید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کسری : سلام به دوستان عزیز... آقا ماهم تحویل 30 مهر بودیم آپشنال رنگ سفید پیش پرداخت 15/11/1402 و تکمیل وجه 3 شهریور...امروز بالاخره فاکتورش کردن...فقط این مرحله فک پلاکو اینا چقدری طول میکشه؟ انشالله زودتر ماشین همرو بدن ازین انتظار خسته شدیم واقعا...
امیر از اهواز : احتمالا بعد از فاکتور کردن شهریوری ها نوبت به دعوتنامه های دی برسه چونکه دعوتنامه های آذر رو ظاهرا آبان دادن
سعید : نیسان صفر گرفتم فرمونش همش سمت راست میکشه تنظیم فرمون وزیرو بند بردم همه چیش خوبه ولی دوباره سمت راست میکشه
اسماعیل : سلام منم مثل شما تغیری نداشته
runna : برای منم تغییر نکرده تاریخ
فاطمه : امیر ساینا85گانه 90 روزه تا قبل فاکتور شدن برای منم سفید بود، بعد فاکتور شد سفید شیری
حامد 207tu3 : سلام دوستان هفته پیش 5شنبه مدارکو کامل با سخا تحویل دادم به نمایندگی ولی تیک دریافت پرونده هنوز نخورده ،کسی هست مثل من باشه ؟
حامد 207tu3 : سلام دوستان هفته پیش 5شنبه مدارکو کامل با سخا تحویل دادم به نمایندگی ولی تیک دریافت پرونده هنوز نخورده ،کسی هست مثل من باشه ؟
علی x55 : درود. عزیزان هم درد .کسانی که لیزینگ بانک شهر بودن تا چه تاریخی وامشون واریز شده .چون من نحویای 10 شهریور بودم ولی هنوز وامم واریز نشده
سیدسهیل : سلام آقا فرهاد ، پلاک آنلاین شدید بعدش مرحله فیزیک پلاک هست. چک کنید؟ اگه فیزیک بشه یعنی ماشین کاملاً آماده حمل هست. من 16 آبان پذیرش شدم ،29 آبان فاکتور ، 3 آذر پلاک آنلاین! هنوز فیزیک نشدم. تحویل حضوری زدم.