جدایی سه مدیر بالارده بخش اپل کار در شش ماه گذشته

 

جدایی سه مدیر بالارده بخش اپل کار در شش ماه گذشته

 
گفته می‌شود دیو اسکات که در رأس تیم رباتیک Apple Car قرار داشت، اپل را به مقصد هایپرفاین ترک کرده است. او سومین مدیر ارشد بخش اپل کار است که در شش ماه گذشته این شرکت را ترک کرده‌اند.
 
به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به بلومبرگ، دیو اسکات (رهبر تیم رباتیک پروژه‌ی اپل کار) کوپرتینویی‌ها را به‌ دلیل تصدی سِمَت مدیرعاملی شرکتی فعال در حوزه‌ی مراقبت‌های بهداشتی ترک کرده است. این سومین خروج بزرگ از پروژه‌ی خودروهای الکتریکی و خودران اپل از آغاز سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.
 
اعتقاد بر این است که دیو اسکات در بخش SPG (گروه ویژه‌ی پروژه‌ها) که تیم‌های اصلی را در زمینه‌ی مهندسی رباتیک Apple Car هدایت می‌کرد، در ماه می ۲۰۲۱ اپل را به مقصد شرکت هایپرفاین ترک کرده و سکان مدیرعاملی آن را در اختیار گرفته است‌. به گفته بلومبرگ، عزیمت اسکات نشانه فرسودگی در تیم اتومبیل اپل است؛ زیرا مدتی پیش دو مدیر بالارده‌ی دیگر این بخش را ترک کرده بودند.
 
در فوریه سال جاری میلادی (اسفند ۱۳۹۹) مدیر ارشد اپل، جیمه ویدو که احتمالا تیم‌های فعال در زمینه ایمنی خودرو را هدایت می‌کرد، این شرکت را ترک کرد. وی اکنون به‌عنوان مدیر ارشد فناوری روی همان موضوعات در شرکت حمل‌ونقل کاونو مستقر در واشنگتن دی‌سی کار می‌کند. افزون بر این، بنجامین لیون، کارشناس حسگر، مدیر باسابقه و یکی از اولین اعضای پروژه‌ی تیتان، اپل را به قصد کار روی پروژه‌ی جدید استارتاپ آسترا (Astra) ترک کرده است.
 
پیش از ترک اپل، لیون روی آیفون، سخت‌افزار حسگرها و در نهایت، خودرو خودران اپل کار می‌کرد. در سال ۲۰۱۹، لیون زیر نظر باب منسفیلد فعالیت می‌کرد؛ اما با کناره‌گیری منسفیلد و آغاز رهبری جان جیاناندریا، گفته می‌شود او یکی از معدود افرادی بود که گزارش‌های خود را مستقیما به داگ فیلد، مهندس سابق تسلا و معاون رئیس پروژه تحویل می‌داد. لیون از سال ۲۰۱۴ عضو تیم توسعه‌ی Apple Car بوده و به نقل از بلومبرگ، تمام تغییرات ساختاری در پروژه را تجربه کرده است.
 
مقاله‌ی مرتبط:
اپل رئیس توسعه شاسی خودروهای پورشه را استخدام کرده است
این اولین‌بار نیست که بلومبرگ از مشکلات بخش Apple Car و خروج مدیران بالارده‌ی آن گزارش می‌دهد. برای مثال، در سال ۲۰۱۶ خبرگزاری مذکور گزارش داد که استیو زادسکی، مدیر ارشد پروژه‌ی تیتان به دلیل برخی جنجال‌ها و مسائل شخصی اپل را ترک کرده و مدیر سابق سخت‌افزار این شرکت، یعنی باب منسفیلد جایگزین وی شده است تا پروژه‌های ویژه این شرکت در حوزه خودرو را هدایت کند. استیو زادسکی مهندس اسبق فورد موتور بود و در سال ۱۹۹۹ این شرکت را به مقصد غول دنیای فناوری واقع در کوپرتینو ترک کرد و از آن به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین افراد در ایجاد آیفون و آیپد یاد می‌شود. زادسکی در طی حضور در اپل بیش از ۹۰ پتنت برای این شرکت به‌ ثبت رساند.
 
البته اپل در سال‌های اخیر تعداد زیادی مدیر و مهندس فعال در حوزه خودرو را از شرکت‌های بزرگی مانند تسلا، فورد، فراری و... استخدام کرده است. برای مثال، اپل چندی پیش دکتر مانفرد هارر، نایب‌رئیس بخش کاین و مدیر توسعه‌ی شاسی خودروهای پورشه را استخدام کرد. مشخص نیست که هارر چه نقشی بر عهده خواهد گرفت؛ اما تصور می‌شود در ساخت شاسی Apple Car نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.
 
به‌طور کلی مشخص نیست که چند مدیر در پروژه‌ی Apple Car حضور دارند؛ اما بارها گزارش شده است که صدها نفر از پرسنل اپل روی آن کار می‌کنند. به نظر می‌رسد غول دنیای فناوری حداقل از سال ۲۰۱۴ در حال کار روی پروژه اتومبیل بوده و اخیرا در حال مذاکره با شرکت‌های دیگر برای برون‌سپاری یک وسیله نقلیه است. این گزارش‌ها توسط هیوندای و بخش کیا آن در اوایل سال ۲۰۲۱ تأیید شده؛ اما گفته می‌شود این گفت‌وگوها بی‌نتیجه مانده است.
 
هنوز مشخص نیست اپل چگونه خودروی خودران را به‌صورت فیزیکی تولید خواهد کرد؛ ولی با استاد به گزارش‌های اخیر، احتمال دارد کوپرتینویی‌ها برای ساخت وسایل نقلیه از بازوی تولیدی شرکای خودروساز استفاده کنند. گفته می‌شود اپل به‌صورت سنتی و مانند آنچه در آیفون‌ و سایر محصولاتش انجام می‌دهد، قطعات خاصی از جمله حسگرهای لایدار (LiDAR) برای استفاده در Apple Car را از شرکت‌های شخص ثالث تهیه خواهد کرد.
 
در سالیان اخیر، پروژه‌ی تیتان با تغییر جهت و کاهش کارکنان رو‌به‌رو شده است؛ اما به نظر می‌رسد توسعه سیستم‌های خودران همچنان ادامه دارد و منابع متعددی عرضه‌ی خودرو خودران اپل را در سال‌های آینده قطعی می‌دانند. خبرگزاری دیجی‌تایمز بر این باور است که اپل خودروی خودران را تا سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار خواهد کرد و مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، معتقد است این شرکت در نهایت Apple Car را در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ رونمایی و عرضه خواهد کرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اپل کار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Nt : سلام پلاک ۹تیر صادر شده و ۱۰ تیر اعلام ارسال مدارک
شهریور A5 مشکی : 7 تیر ماه تحویل گرفتم.
Nt : سلام پلاک ۹تیر صادر شده و ۱۰ تیر اعلام ارسال مدارک
Nt : سلام پلاک ۹تیر صادر شده و ۱۰ تیر اعلام ارسال مدارک
شاهین اتومات cvt : فقط تجمع مسالمت آمیز و گسترده جلوی شرکت بی دروپیکر سایپا نتیجه داره. سایپا پول رو گرفته ؛ عین خیالش نیس. مردم اصن مهم نیستن. مردم عزیز اوضاع ملتهب هستش. ممکنه دوباره جنگ شروع بشه و احتمالش زیاده دوباره درگیری دیریازود شروع بشه. مث فردا موتورز که بمب زدن توی کارخونه. مردم عزیز بمب💣 و موشک 🚀 بخوره ماشینا آتیش بگیره. شرکت سایپا هیچکاری نمیکنه ؛ تا الان که شرایط عادی بود تحویل نمیدادن. پیشگیری بهتر از درمان است. چرا بذاریم کار به اینجاها برسه و خاهشمندیم شرکت سایپا خودروهارو قبل از اینکه بمب بزنن تحویل مردم بده. هموطنان و مردم رو مقابل همدیگر (مردم برابر سایپا) قرار نگیرند اتحاد رمز پیروزی✌️
نسیم شاهین اتومات : سلام برای اطلاع رسانی به دوستان که بدونن که پروسه بعد از فاکتور شدن چقد طول میکشه برای من به این صورت بود واریز اولیه ۲۳ اردیبهشت ۴۰۳ تکمیل وجه ۴اسفند ۵تیر فاکتور شد ۱۰ تیر پلاک امروزم چراغ تحویلش روشن شد و از نمایندکی زنگ زدن ولی بعد تعطیلات تحویل میگیرم انتظار واقعا سخته اونم بعد ۶ ماه امیدوارم پروسه تحویل زودتر بشه و ماشین هاتون رو تحویل بگیرید
شهابx5 آبان : سلام من هم امروز تحویل گرفتم ایشالا قسمت همه دوستان ثبت نام 13 آبان فاکتور 7 خرداد درباره ماشین: ماشین خوبیه کم صداس موتورش نرمال کار میکنه،بعضی اپشناش جذابه و کلا راحت بود کیفیت متریال داخلی خوب ولی بنظرم مصرفش بالاس نمی دونم شاید بخاطر اینه فعلا خشکه، نداشتن بعضی آپشن مانند نداشتن صندوق عقب برقی تو ذوق میزنه
عباسی : سند ماشین برامون اومده اما خود ماشین نرسیده
زارع cvt مهر ۴۰۲ : هادی جان این ۲۵۰۰ ماشینی هم که تولید کردن بازار آزاد فروختن.. به ماهایی ک ثبت نام کردیم و پول پرداخت کردیم حالا حالاها ماشین نمیدن . مگه برا شرکت سایپا و مدیران دزدش بد شده؟؟ با پول ماها دارن ماشین تولید میکنن بازار ازاد میفروشن .. مملکت ما یه مسئول باعرضه نداره که جلوی این کلاهبرداری رو بگیره ....
علی : پس A5 های سفید ثبت نامی 18 شهریور 1403 را کی تحویل می دهند فعلا برای من هیچ خبری نشده کسانی هستند که مراحلی از فرایند تحویل را طی و یا تحویل گرفته باشند خواهشن دوستان همراهی و اظهار نظرکنند.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محدثه : فازت چیه تو ماشین گرفتی برو دیگ
5دنده فوری تحویل مرداد : سلام شما ردیف قراردادتون چنده؟
فروش فوقالعاده بهمن و اسفند 1403 : روز دوشنبه ساعت 10 صبح، از تمام نقاط ایران خودتونو برسونید جلو در شرکت سایپا
امیر شیراز : خدا لعنت کنه سایپا رو 15 ماه شده پیش فروش اسفندماه 403 تحویل ندادند اصلا معلوم چه خبره باید اعتراض شدیدی بشه دیگه بسه صبر کردن کافیه سواستفاده کردن ازمشتری کافیه دست به هم بدیم پدر سایپا دربیاریم منم باچند نفر میام لطفا همگی بیاید بیخیال بشیم تا مهر تحویل نمیدن
ساینا : آرش 12، لطفا قاطی انسان ها نشو
مهرداد کرج. فوق العاده : سکوت لطفا احترام خودتو نگه دار
آرش 12 اسفتد : دوستان اونایی که ماشین از نمایندگی کاشان براشون میان اعلام حضور کنن من الان زنگ زدم به دوستم گفت شرکت کلآ تعطله به خاطر چنگ تا دوشنبه هفته اینده فاکتور شروع میشه
عسل نهاوند : سلام دوستان تحویل 31 تیر هستم دنا مشکی بورسی ، کسی اطلاع داره دنا 5 دنده تا چه تاریخی فاکتور شده ، سپاس
فروش فوقالعاده : جیره خوره سایپا بزن بیرون از توی سایت
فروش فوقالعاده های اسفند : توی گوگل مپ سرچ کن شهرک ویلاشهر منطقه 21 تهران، مستقیم از میدون آزادی یه ربع راهه