جدایی سه مدیر بالارده بخش اپل کار در شش ماه گذشته

 

جدایی سه مدیر بالارده بخش اپل کار در شش ماه گذشته

 
گفته می‌شود دیو اسکات که در رأس تیم رباتیک Apple Car قرار داشت، اپل را به مقصد هایپرفاین ترک کرده است. او سومین مدیر ارشد بخش اپل کار است که در شش ماه گذشته این شرکت را ترک کرده‌اند.
 
به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به بلومبرگ، دیو اسکات (رهبر تیم رباتیک پروژه‌ی اپل کار) کوپرتینویی‌ها را به‌ دلیل تصدی سِمَت مدیرعاملی شرکتی فعال در حوزه‌ی مراقبت‌های بهداشتی ترک کرده است. این سومین خروج بزرگ از پروژه‌ی خودروهای الکتریکی و خودران اپل از آغاز سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.
 
اعتقاد بر این است که دیو اسکات در بخش SPG (گروه ویژه‌ی پروژه‌ها) که تیم‌های اصلی را در زمینه‌ی مهندسی رباتیک Apple Car هدایت می‌کرد، در ماه می ۲۰۲۱ اپل را به مقصد شرکت هایپرفاین ترک کرده و سکان مدیرعاملی آن را در اختیار گرفته است‌. به گفته بلومبرگ، عزیمت اسکات نشانه فرسودگی در تیم اتومبیل اپل است؛ زیرا مدتی پیش دو مدیر بالارده‌ی دیگر این بخش را ترک کرده بودند.
 
در فوریه سال جاری میلادی (اسفند ۱۳۹۹) مدیر ارشد اپل، جیمه ویدو که احتمالا تیم‌های فعال در زمینه ایمنی خودرو را هدایت می‌کرد، این شرکت را ترک کرد. وی اکنون به‌عنوان مدیر ارشد فناوری روی همان موضوعات در شرکت حمل‌ونقل کاونو مستقر در واشنگتن دی‌سی کار می‌کند. افزون بر این، بنجامین لیون، کارشناس حسگر، مدیر باسابقه و یکی از اولین اعضای پروژه‌ی تیتان، اپل را به قصد کار روی پروژه‌ی جدید استارتاپ آسترا (Astra) ترک کرده است.
 
پیش از ترک اپل، لیون روی آیفون، سخت‌افزار حسگرها و در نهایت، خودرو خودران اپل کار می‌کرد. در سال ۲۰۱۹، لیون زیر نظر باب منسفیلد فعالیت می‌کرد؛ اما با کناره‌گیری منسفیلد و آغاز رهبری جان جیاناندریا، گفته می‌شود او یکی از معدود افرادی بود که گزارش‌های خود را مستقیما به داگ فیلد، مهندس سابق تسلا و معاون رئیس پروژه تحویل می‌داد. لیون از سال ۲۰۱۴ عضو تیم توسعه‌ی Apple Car بوده و به نقل از بلومبرگ، تمام تغییرات ساختاری در پروژه را تجربه کرده است.
 
مقاله‌ی مرتبط:
اپل رئیس توسعه شاسی خودروهای پورشه را استخدام کرده است
این اولین‌بار نیست که بلومبرگ از مشکلات بخش Apple Car و خروج مدیران بالارده‌ی آن گزارش می‌دهد. برای مثال، در سال ۲۰۱۶ خبرگزاری مذکور گزارش داد که استیو زادسکی، مدیر ارشد پروژه‌ی تیتان به دلیل برخی جنجال‌ها و مسائل شخصی اپل را ترک کرده و مدیر سابق سخت‌افزار این شرکت، یعنی باب منسفیلد جایگزین وی شده است تا پروژه‌های ویژه این شرکت در حوزه خودرو را هدایت کند. استیو زادسکی مهندس اسبق فورد موتور بود و در سال ۱۹۹۹ این شرکت را به مقصد غول دنیای فناوری واقع در کوپرتینو ترک کرد و از آن به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین افراد در ایجاد آیفون و آیپد یاد می‌شود. زادسکی در طی حضور در اپل بیش از ۹۰ پتنت برای این شرکت به‌ ثبت رساند.
 
البته اپل در سال‌های اخیر تعداد زیادی مدیر و مهندس فعال در حوزه خودرو را از شرکت‌های بزرگی مانند تسلا، فورد، فراری و... استخدام کرده است. برای مثال، اپل چندی پیش دکتر مانفرد هارر، نایب‌رئیس بخش کاین و مدیر توسعه‌ی شاسی خودروهای پورشه را استخدام کرد. مشخص نیست که هارر چه نقشی بر عهده خواهد گرفت؛ اما تصور می‌شود در ساخت شاسی Apple Car نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.
 
به‌طور کلی مشخص نیست که چند مدیر در پروژه‌ی Apple Car حضور دارند؛ اما بارها گزارش شده است که صدها نفر از پرسنل اپل روی آن کار می‌کنند. به نظر می‌رسد غول دنیای فناوری حداقل از سال ۲۰۱۴ در حال کار روی پروژه اتومبیل بوده و اخیرا در حال مذاکره با شرکت‌های دیگر برای برون‌سپاری یک وسیله نقلیه است. این گزارش‌ها توسط هیوندای و بخش کیا آن در اوایل سال ۲۰۲۱ تأیید شده؛ اما گفته می‌شود این گفت‌وگوها بی‌نتیجه مانده است.
 
هنوز مشخص نیست اپل چگونه خودروی خودران را به‌صورت فیزیکی تولید خواهد کرد؛ ولی با استاد به گزارش‌های اخیر، احتمال دارد کوپرتینویی‌ها برای ساخت وسایل نقلیه از بازوی تولیدی شرکای خودروساز استفاده کنند. گفته می‌شود اپل به‌صورت سنتی و مانند آنچه در آیفون‌ و سایر محصولاتش انجام می‌دهد، قطعات خاصی از جمله حسگرهای لایدار (LiDAR) برای استفاده در Apple Car را از شرکت‌های شخص ثالث تهیه خواهد کرد.
 
در سالیان اخیر، پروژه‌ی تیتان با تغییر جهت و کاهش کارکنان رو‌به‌رو شده است؛ اما به نظر می‌رسد توسعه سیستم‌های خودران همچنان ادامه دارد و منابع متعددی عرضه‌ی خودرو خودران اپل را در سال‌های آینده قطعی می‌دانند. خبرگزاری دیجی‌تایمز بر این باور است که اپل خودروی خودران را تا سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار خواهد کرد و مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، معتقد است این شرکت در نهایت Apple Car را در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ رونمایی و عرضه خواهد کرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اپل کار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 62 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام کسی هست تحویل 31اردیبهشت فاکتور شده باشه
داریوش : سلام متاسفانه منم ثبت نام دی هستم تحویل اردیبهشت برای منم همین مبلغ اومده
مهدی : دوست عزیز قیمت رو داخل باما ببین ماشین من گرونتره، چون خانواده هستیم قصد عوض کردن دارم، تارا یه مقدار بدفروش هم هست، البته هر ماشین ایرانی به نحوی ایرادی داره و ماشین شما هم به این زودی ها فاکتور نمیشه
علی : تا اوایل دی ماه 403 فاکتور شده، هنوز ثبت نام بهمن یک ماه دگ تازه شاسی بشه و بعد شاسی یک ماه بعدش تحویلت میدن ، مرداد ماه منتظر تحویل باش یا باتاخیر شهریور ، روال اینه متاسفانه
علی : قیمت قطعی وجود ندارد قیمت مصوب هست شما سال 403 ثبت نام کردی مدل 404 و باید مابه‌التفاوت رو بدید ، قانونه ، از جیب شرکت که نمی دن
شاهین زمستان 03 : منظور اینه که شما ممکنه آذر403 پیش پرداخت واریز کرده باشی و موعد تحویلت آذر 404 باشه و شماره پذیرشت جلوتر از کسی باشه که دی 403 واریز کرده و موعد تحویلش شده مرداد 404 :)
علیرضا : تارا دستی تیتانیوم طرح مادران واریزی اول ۱۵ مهر واریزی دوم ۵ اسفند فاکتور ۲۸ اردیبهشت
میثم یا علی از تو مدد : من شاهدم که پول داد به رفیقم و ما با هم حواله خریدیم و من سود کردم
تبدیل به j7 : از ما بیچاره تر کسی نیست بعد ۱۱ ماه الان ۱۲ روزه پلاک و شاسی شدم روزی ۱۰ بار گوسی چک میکنم ببینم کی زنگ میزنند واسه تحویل ولی هیچ هیچ
رامین : سلام جناب میرزاده مشفقی،مبارکتون باشه و چرخش همیشه به سلامت بچرخه،لطفا بگید وضعیت ماشین توی سربالایی چطوره، باتوجه به سنگین بودن وزن ماشين و اتوماتیک بودن جواب میده؟ممنون میشم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس 21مهر : مبارکه تکمیل وجه سخا چه تاریخی بود برا شما
اطلس 21 مهر : توروخدا درست بیایید بگید کیا فاکتور شدن ما دیگه دیوانه شدیم به خدا من 21مهر تکمیل وجه داشتم سخاهم همون روز تحویل دادم
امیر : سلام اقا مجتبی مطمئنید تا 31 خرداد فاکتور شده
علی 8241 : آقا توحید من 29 بهمن تکمیل وجه کردم بنظرت کی فاکتور میشم
دوگانه : من 22 اسفند تکمیل وجه کردم. اوایل فروردین تماس گرفتم، کارشناسان گفتن تا 12 اسفند که طرح مادرانی هست، فاکتور شده.در واقع امسال فاکتوری از دو کانه انجام نشده. صمنا تا الان 36 روز در تاخیر جهت فاکتور هستم
اطلس جی : دم ثبت نام کننده مادیران گررم امروزه گل کاشتند شرکت با خاک خون یکی کردن حالا نوبت ماست تاکی این همه حق خوری ظلم
مرتضی آریزو 6پرو : فقط بهترین کار فقط تجمع تجمع تجمع اگه بقیه هیچ فایده ای نداره
تخ : ملتو چی فرض کردی
فرزانه : 🤣🤣🤣🤣🤣 راست گفتی
رضا17بهمن : سلام حسین چ روزی فاکتور شدی؟من چهارشنبه فاکتور شدم اما پلاک نشدم