جدایی سه مدیر بالارده بخش اپل کار در شش ماه گذشته

 

جدایی سه مدیر بالارده بخش اپل کار در شش ماه گذشته

 
گفته می‌شود دیو اسکات که در رأس تیم رباتیک Apple Car قرار داشت، اپل را به مقصد هایپرفاین ترک کرده است. او سومین مدیر ارشد بخش اپل کار است که در شش ماه گذشته این شرکت را ترک کرده‌اند.
 
به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به بلومبرگ، دیو اسکات (رهبر تیم رباتیک پروژه‌ی اپل کار) کوپرتینویی‌ها را به‌ دلیل تصدی سِمَت مدیرعاملی شرکتی فعال در حوزه‌ی مراقبت‌های بهداشتی ترک کرده است. این سومین خروج بزرگ از پروژه‌ی خودروهای الکتریکی و خودران اپل از آغاز سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.
 
اعتقاد بر این است که دیو اسکات در بخش SPG (گروه ویژه‌ی پروژه‌ها) که تیم‌های اصلی را در زمینه‌ی مهندسی رباتیک Apple Car هدایت می‌کرد، در ماه می ۲۰۲۱ اپل را به مقصد شرکت هایپرفاین ترک کرده و سکان مدیرعاملی آن را در اختیار گرفته است‌. به گفته بلومبرگ، عزیمت اسکات نشانه فرسودگی در تیم اتومبیل اپل است؛ زیرا مدتی پیش دو مدیر بالارده‌ی دیگر این بخش را ترک کرده بودند.
 
در فوریه سال جاری میلادی (اسفند ۱۳۹۹) مدیر ارشد اپل، جیمه ویدو که احتمالا تیم‌های فعال در زمینه ایمنی خودرو را هدایت می‌کرد، این شرکت را ترک کرد. وی اکنون به‌عنوان مدیر ارشد فناوری روی همان موضوعات در شرکت حمل‌ونقل کاونو مستقر در واشنگتن دی‌سی کار می‌کند. افزون بر این، بنجامین لیون، کارشناس حسگر، مدیر باسابقه و یکی از اولین اعضای پروژه‌ی تیتان، اپل را به قصد کار روی پروژه‌ی جدید استارتاپ آسترا (Astra) ترک کرده است.
 
پیش از ترک اپل، لیون روی آیفون، سخت‌افزار حسگرها و در نهایت، خودرو خودران اپل کار می‌کرد. در سال ۲۰۱۹، لیون زیر نظر باب منسفیلد فعالیت می‌کرد؛ اما با کناره‌گیری منسفیلد و آغاز رهبری جان جیاناندریا، گفته می‌شود او یکی از معدود افرادی بود که گزارش‌های خود را مستقیما به داگ فیلد، مهندس سابق تسلا و معاون رئیس پروژه تحویل می‌داد. لیون از سال ۲۰۱۴ عضو تیم توسعه‌ی Apple Car بوده و به نقل از بلومبرگ، تمام تغییرات ساختاری در پروژه را تجربه کرده است.
 
مقاله‌ی مرتبط:
اپل رئیس توسعه شاسی خودروهای پورشه را استخدام کرده است
این اولین‌بار نیست که بلومبرگ از مشکلات بخش Apple Car و خروج مدیران بالارده‌ی آن گزارش می‌دهد. برای مثال، در سال ۲۰۱۶ خبرگزاری مذکور گزارش داد که استیو زادسکی، مدیر ارشد پروژه‌ی تیتان به دلیل برخی جنجال‌ها و مسائل شخصی اپل را ترک کرده و مدیر سابق سخت‌افزار این شرکت، یعنی باب منسفیلد جایگزین وی شده است تا پروژه‌های ویژه این شرکت در حوزه خودرو را هدایت کند. استیو زادسکی مهندس اسبق فورد موتور بود و در سال ۱۹۹۹ این شرکت را به مقصد غول دنیای فناوری واقع در کوپرتینو ترک کرد و از آن به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین افراد در ایجاد آیفون و آیپد یاد می‌شود. زادسکی در طی حضور در اپل بیش از ۹۰ پتنت برای این شرکت به‌ ثبت رساند.
 
البته اپل در سال‌های اخیر تعداد زیادی مدیر و مهندس فعال در حوزه خودرو را از شرکت‌های بزرگی مانند تسلا، فورد، فراری و... استخدام کرده است. برای مثال، اپل چندی پیش دکتر مانفرد هارر، نایب‌رئیس بخش کاین و مدیر توسعه‌ی شاسی خودروهای پورشه را استخدام کرد. مشخص نیست که هارر چه نقشی بر عهده خواهد گرفت؛ اما تصور می‌شود در ساخت شاسی Apple Car نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.
 
به‌طور کلی مشخص نیست که چند مدیر در پروژه‌ی Apple Car حضور دارند؛ اما بارها گزارش شده است که صدها نفر از پرسنل اپل روی آن کار می‌کنند. به نظر می‌رسد غول دنیای فناوری حداقل از سال ۲۰۱۴ در حال کار روی پروژه اتومبیل بوده و اخیرا در حال مذاکره با شرکت‌های دیگر برای برون‌سپاری یک وسیله نقلیه است. این گزارش‌ها توسط هیوندای و بخش کیا آن در اوایل سال ۲۰۲۱ تأیید شده؛ اما گفته می‌شود این گفت‌وگوها بی‌نتیجه مانده است.
 
هنوز مشخص نیست اپل چگونه خودروی خودران را به‌صورت فیزیکی تولید خواهد کرد؛ ولی با استاد به گزارش‌های اخیر، احتمال دارد کوپرتینویی‌ها برای ساخت وسایل نقلیه از بازوی تولیدی شرکای خودروساز استفاده کنند. گفته می‌شود اپل به‌صورت سنتی و مانند آنچه در آیفون‌ و سایر محصولاتش انجام می‌دهد، قطعات خاصی از جمله حسگرهای لایدار (LiDAR) برای استفاده در Apple Car را از شرکت‌های شخص ثالث تهیه خواهد کرد.
 
در سالیان اخیر، پروژه‌ی تیتان با تغییر جهت و کاهش کارکنان رو‌به‌رو شده است؛ اما به نظر می‌رسد توسعه سیستم‌های خودران همچنان ادامه دارد و منابع متعددی عرضه‌ی خودرو خودران اپل را در سال‌های آینده قطعی می‌دانند. خبرگزاری دیجی‌تایمز بر این باور است که اپل خودروی خودران را تا سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار خواهد کرد و مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، معتقد است این شرکت در نهایت Apple Car را در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ رونمایی و عرضه خواهد کرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اپل کار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محیا : دوستان من دوماهه پلاک شدم از مدارک هم فقط کارت خودرو دستم رسیده سند ها هنوز تو مبدان و ماشین هم مرحله ی حمل هست این طبیعیه؟بی خواب شدم خدالعنتشون کنه
وحید : به محسن خدارو شکر که جور شد، اون موقع ها آنقدر نگران بودی، منم هی دعا می کردم مال تو زودتر فاکتور بشه
وحید : ایشالا به موقع می دن، چون خیلی تولید و انبار کردن، فعلا بیرون ندادن که یهو چند هزار تا با هم بیرون بدن که قیمت بازار رو مدیریت کنن، چون اگه یکی دو تا می دادن بیرون، هر کی هر قیمت می خواست می فروخت
وحید : شما عادی بودی یا فرسوده؟فوری یا پیش فروش؟ من پیش فروش، جایگزینی فرسوده هستم، برای فروش فوری ها انجام شده، برای ما پیش فروش ها فعلا پیامک هم نفرستادن
J4مشکی گیلان : پس اینایی ک ثبت نامی اردیبهشت رنگ سفید و طوسی بودن چرا میگن شاسی شده و مرحله صدور پلاکه؟؟؟ اونام اردیبهشتی بودن دیگ. من ک ۳۱ خرداد هستم هنوز شاسی نشده. ولی بچه های اردیبهشت میگن شاسی شدیم چطور برای شما نشده؟؟
J4مشکی گیلان : من ۳۱ خرداد تو مرحله تکمیل وجه مونده و حتی شاسی هم نشده
نسرین قاسمیان : سلام میشه زحمت بکشید زمان دقیق تحویل خودرو ، رو به بفرمایید ممنون.
T8 : فک کنم این بنده خدا سنش بالاست بلد نیست با گوشی کارکنه ، هرچی پیام داده به اینو اون کپی کرده اینجا 😂😂 ، حالا شانس اوردیم عکس نمیشه فرستاد وگرنه گالری گوهربار حاج اقا رو مشاهده مینمودیم 😂
امیر حسین : سلام دوست عزیز منم ایکس ۵ مشکی صمصامی ثبت نام کردم ولی هنوز رو تکمیل وجه هست چند روز تهران زنگ زدم کسی جواب نداد آخر رفتم نمایندگی گفت داریم ماشینای اردیبهشت ماه رو تحویل میدیم نمیدونم دیگه کی می خوان بهمون بدن
X5 : 🟢افزایش قیمت ۹۰ میلیونی کرمان موتور فقط در یک روز! کی‌ام‌سی X5 ۱,۷۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ (‎۴.۲۶%‌)‎۷۰,۰۰۰,۰۰۰‌ قیمت کارخانه x5 افزایش خورد بالاخره الان ثبت نامی جدید با افزایش کارخانه لحاظ میشه ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییکGxl : 30روزه فروش فوری
سورن طرح مادران : سلام دیگه نمیشه تغییر ش داد ولی خوبیش اینه که خیلی زود فاکتور میشه. وقتی سیاست تغییر رنگ میاد و تو تغییر میدی رنگ ماشینت و خیلی زودتر از بقیه ماشین ها فاکتور میشه. شاید دو سه روز دیگه فاکتور بشه. مال منم اومده ولی من همون رنگ سفید و میخوام متطقه ی جنوب رنگ دیگه ای غیر سفید جواب نمیده
مهسا fx : والا منم نمیدونم مثل اینکه طبق الویت مجوز هاست.مثلا ایکس 33 از اف ایکس تحویلش عقب تر هست شاید.احتمالا برای شمارو تا هفته دیگه میریزن
ایران خودرو : حدود 350 میلیون
تبدیل پارس به سورن : انشالله خدا برسونه پولتون جور بشه ما هم شرایط شمارو داریم حتی بدتر از شما بخاطر ندیدن دوتا پیامک که قیمت تمام شده بود و بار سوم شرایط فروش رو عوض کردن و دوقسطی کردن 150 میلیون افتاد گردنموت باید بپردازیم فقط داریم خودخوری میکنیم
حمید33 : سلام 33اتومات قرارداد 2/29 وام و ریختن مدارک اومده.تاریخ تحویل سیستمی 16 مهر بود.که فعلا خبری نیست
کریم استیشن : من فقط میگم خدا لعنت کنه اول تا آخر مسئولین ایرانخودرو خدا ازشون نگذزه اینشالله
وحید : آقا یعقوب، این اعتراض ها بعد گرونی الان چند ساله که هست، هیچکدومم به نتیجه نرسیده، متاسفانه تنها صدایی که تو این کشور شنیده نمیشه صدای مردمه
کوییک اتوماتیک مشهد : جواب به علی آقا سلام پذیرش سایپا ؛30خرداد1402- تکمیل وجه 24 خرداد 1403 موعد تحویل سایپا؛بهمن 1402-فاکتور 28مهر-پلاک یکم یا دوم آبان- اما بعد از 9،8 ماه انتظار بلاخره امروز صبح نمایندگی برای تحویل دادن تماس گرفت الحمدلله.. ولی جالب بدونید تاریخ تولید را شهریور1403 نوشته بود در صورتیکه بهمن پارسال باید تحویل مدادن.. البته بعد چندین تماسی که با سایپا داشتم و اعتراضی که برای تاخیر تحویل کرده بودم و پیگیریهای مکرر..ولی بلاخره مجبور به تولید شدند البته بعد 6بار فرستادن پیامک، تحویل حضوری بلاخره امروز آماده تحویل شد خدا رو هزار مرتبه شکر
رسول : شماره پذیرشتوبگو