جدایی سه مدیر بالارده بخش اپل کار در شش ماه گذشته

 

جدایی سه مدیر بالارده بخش اپل کار در شش ماه گذشته

 
گفته می‌شود دیو اسکات که در رأس تیم رباتیک Apple Car قرار داشت، اپل را به مقصد هایپرفاین ترک کرده است. او سومین مدیر ارشد بخش اپل کار است که در شش ماه گذشته این شرکت را ترک کرده‌اند.
 
به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به بلومبرگ، دیو اسکات (رهبر تیم رباتیک پروژه‌ی اپل کار) کوپرتینویی‌ها را به‌ دلیل تصدی سِمَت مدیرعاملی شرکتی فعال در حوزه‌ی مراقبت‌های بهداشتی ترک کرده است. این سومین خروج بزرگ از پروژه‌ی خودروهای الکتریکی و خودران اپل از آغاز سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.
 
اعتقاد بر این است که دیو اسکات در بخش SPG (گروه ویژه‌ی پروژه‌ها) که تیم‌های اصلی را در زمینه‌ی مهندسی رباتیک Apple Car هدایت می‌کرد، در ماه می ۲۰۲۱ اپل را به مقصد شرکت هایپرفاین ترک کرده و سکان مدیرعاملی آن را در اختیار گرفته است‌. به گفته بلومبرگ، عزیمت اسکات نشانه فرسودگی در تیم اتومبیل اپل است؛ زیرا مدتی پیش دو مدیر بالارده‌ی دیگر این بخش را ترک کرده بودند.
 
در فوریه سال جاری میلادی (اسفند ۱۳۹۹) مدیر ارشد اپل، جیمه ویدو که احتمالا تیم‌های فعال در زمینه ایمنی خودرو را هدایت می‌کرد، این شرکت را ترک کرد. وی اکنون به‌عنوان مدیر ارشد فناوری روی همان موضوعات در شرکت حمل‌ونقل کاونو مستقر در واشنگتن دی‌سی کار می‌کند. افزون بر این، بنجامین لیون، کارشناس حسگر، مدیر باسابقه و یکی از اولین اعضای پروژه‌ی تیتان، اپل را به قصد کار روی پروژه‌ی جدید استارتاپ آسترا (Astra) ترک کرده است.
 
پیش از ترک اپل، لیون روی آیفون، سخت‌افزار حسگرها و در نهایت، خودرو خودران اپل کار می‌کرد. در سال ۲۰۱۹، لیون زیر نظر باب منسفیلد فعالیت می‌کرد؛ اما با کناره‌گیری منسفیلد و آغاز رهبری جان جیاناندریا، گفته می‌شود او یکی از معدود افرادی بود که گزارش‌های خود را مستقیما به داگ فیلد، مهندس سابق تسلا و معاون رئیس پروژه تحویل می‌داد. لیون از سال ۲۰۱۴ عضو تیم توسعه‌ی Apple Car بوده و به نقل از بلومبرگ، تمام تغییرات ساختاری در پروژه را تجربه کرده است.
 
مقاله‌ی مرتبط:
اپل رئیس توسعه شاسی خودروهای پورشه را استخدام کرده است
این اولین‌بار نیست که بلومبرگ از مشکلات بخش Apple Car و خروج مدیران بالارده‌ی آن گزارش می‌دهد. برای مثال، در سال ۲۰۱۶ خبرگزاری مذکور گزارش داد که استیو زادسکی، مدیر ارشد پروژه‌ی تیتان به دلیل برخی جنجال‌ها و مسائل شخصی اپل را ترک کرده و مدیر سابق سخت‌افزار این شرکت، یعنی باب منسفیلد جایگزین وی شده است تا پروژه‌های ویژه این شرکت در حوزه خودرو را هدایت کند. استیو زادسکی مهندس اسبق فورد موتور بود و در سال ۱۹۹۹ این شرکت را به مقصد غول دنیای فناوری واقع در کوپرتینو ترک کرد و از آن به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین افراد در ایجاد آیفون و آیپد یاد می‌شود. زادسکی در طی حضور در اپل بیش از ۹۰ پتنت برای این شرکت به‌ ثبت رساند.
 
البته اپل در سال‌های اخیر تعداد زیادی مدیر و مهندس فعال در حوزه خودرو را از شرکت‌های بزرگی مانند تسلا، فورد، فراری و... استخدام کرده است. برای مثال، اپل چندی پیش دکتر مانفرد هارر، نایب‌رئیس بخش کاین و مدیر توسعه‌ی شاسی خودروهای پورشه را استخدام کرد. مشخص نیست که هارر چه نقشی بر عهده خواهد گرفت؛ اما تصور می‌شود در ساخت شاسی Apple Car نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.
 
به‌طور کلی مشخص نیست که چند مدیر در پروژه‌ی Apple Car حضور دارند؛ اما بارها گزارش شده است که صدها نفر از پرسنل اپل روی آن کار می‌کنند. به نظر می‌رسد غول دنیای فناوری حداقل از سال ۲۰۱۴ در حال کار روی پروژه اتومبیل بوده و اخیرا در حال مذاکره با شرکت‌های دیگر برای برون‌سپاری یک وسیله نقلیه است. این گزارش‌ها توسط هیوندای و بخش کیا آن در اوایل سال ۲۰۲۱ تأیید شده؛ اما گفته می‌شود این گفت‌وگوها بی‌نتیجه مانده است.
 
هنوز مشخص نیست اپل چگونه خودروی خودران را به‌صورت فیزیکی تولید خواهد کرد؛ ولی با استاد به گزارش‌های اخیر، احتمال دارد کوپرتینویی‌ها برای ساخت وسایل نقلیه از بازوی تولیدی شرکای خودروساز استفاده کنند. گفته می‌شود اپل به‌صورت سنتی و مانند آنچه در آیفون‌ و سایر محصولاتش انجام می‌دهد، قطعات خاصی از جمله حسگرهای لایدار (LiDAR) برای استفاده در Apple Car را از شرکت‌های شخص ثالث تهیه خواهد کرد.
 
در سالیان اخیر، پروژه‌ی تیتان با تغییر جهت و کاهش کارکنان رو‌به‌رو شده است؛ اما به نظر می‌رسد توسعه سیستم‌های خودران همچنان ادامه دارد و منابع متعددی عرضه‌ی خودرو خودران اپل را در سال‌های آینده قطعی می‌دانند. خبرگزاری دیجی‌تایمز بر این باور است که اپل خودروی خودران را تا سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار خواهد کرد و مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، معتقد است این شرکت در نهایت Apple Car را در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ رونمایی و عرضه خواهد کرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اپل کار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمزه : خیلی خوشمزه هستی اگر ترامپ بفهمه میاد ........ خیلی خودتو خار نکون بچه بشین
شاهین : سلام ما دوریم نمیتونیم بیام
محسن : جسارتا کدوم شهر هستین؟؟
شاهین جی : خواهشا شما فضولی نکنید برید پی زندگی خودتون
محمد : دوستان من قبلاهم‌گفتم. تجمع نکنید.... تجمع نکنید..😁😆
سهند دی ماه : سلام دوشنبه ۱۶تیرماه ۱۴۰۴ ساعت ۹ صبح جاده مخصوص خواهشا کوتاهی نکنید حتما بیایید
شاهین پلاس اتوماتیک : سلام و عرض ادب خدمت همگی دوستان. من امروز ماشین رو به صورت حضوری از سایت CNG تحویل گرفتم و نزدیک 700 کیلومتر تا شهرستان باهاش رانندگی کردم. واقعا لذت بخشه رانندگی با شاهین پلاس، البته خالی از ایرادم نیست مثل صدای موتور که در شتاب گیری های بالا اذیت می کنه و یک سری نکاتی که همه جا گفته شده (در استفاده مدام از کولر در سربالایی ها دمای آب بالا می ره ولی با یه کم کنترل و خاموش کردن موقتی کولر سریع برطرف می شه) ولی واقعا می خوام اینو بگم اگر با این یکی دوتا ایراد کنار بیای، شاهین پلاس با این قیمت به نظر من انتخاب خوبیه و من که ازش راضیم. من 22 اسفند تکمیل وجه و سخا رو انجام دادم، 27 یا 28 خرداد فاکتور شد و امروز یعنی 12 به صورت حضوری تحویل گرفتم اینم بگم پیامک تحویل همین دیروز برام ارسال شد. ایشالله همه دوستان به زودی ماشینشون تحویل بگیرن
رضا مرادی : حق خودمونه باید بگیریم خواهشن بیاین
امیر : 13ابان ثبت نام 10خردادپلاک هنوز خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی 1 تیر : سلام دوستان بالاخره امروز ماشین فاکتور شده امروزم پلاک شده انشالله واسه شما هم ب زودی فاکتور میشه
رانا : روز تعطیل ؟
رانا پیش فروش 14 خرداد : سلام ایرانخودرو از 29 خرداد تا 6 تیر تعطیلات تابستانی بوده و تولید نداشته دوستان پیش فروش تا چه تاریخی فاکتور شده؟
پانا 18 : شماره قراردادم 153976بودم امروز صبح فاکتور شدم سود تاخیر 16/300
فوق العاده بهمن 6بهمن : احمق روبه روی کرزو دفتر بازاریابی هست اونجا مدیریت فروش هست تجمع همه حواله دارها اونجا بوده مثل شاهین اطلس سهند
کوییک اس : سلام دوستان واریزی و سخا 24 اردیبهشت که الان فاکتور شدم
اکبر اکبری : یعنی با 45 روز تاخیر تحویل میدن؟ای وااااای جریمه تاخیر نمیخوام ماشین را بدن
محمدرضا تحویل 11 خرداد : سلام ماشین من باید 11 خردا تحویل می شد 20 حرداد فاکتور شد در حالی که پلاک هم شد و کارت خودرو و برگ سبز هم ارسال شده و بدستم رسیده خودرو تحویلم نشده و تازه امروز وضعیت خودرو در سایت به قبل از فاکتور شدن برگشته و دکمه تبدیل که هیچ خودروی جایگزینی هم در آن پیشنهاد نمی شود فعال شده است ماجرااااا چیست ؟ کسی می دونه ؟
ساینا مرداد : سلام دوستان ساینا دوگانه مردادم الان دعوتنامه پیشنهادی اومده به نظرتون کی دعوتنامه دوگانه میاد
آدرس صحیح : مرد حسابی چرا ادرس غلط به مردم میدی هی رو به رو کروز رو به روکروز، اونجا ساختمان اداری سایپا هستش، باید رفت جلو در خود شرکت سایپا که مدیران حضور دارن