سوپراسپرت بریتانیایی لوتوس تایپ 2-62 با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی شد

 

سوپراسپرت بریتانیایی لوتوس تایپ 2-62 با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی شد

 
رادفورد با الگوبرداری از طراحی لوتوس تایپ 62، سوپراسپرت تایپ 2-62 را با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی کرد.
 
کاملا طبیعی است که تاکنون نام رادفورد را نشنیده‌ باشید؛ چون فعالیت این شرکت بریتانیایی در اواخر دهه ۱۹۶۰ متوقف شد. باوجوداین، اکنون مارک استابز، طراح، اِنت انستید، متخصص موتور و و جنسون باتن، قهرمان فرمول یک جهان دوباره آن را احیا کرده‌اند و اولین پروژه رادفورد با هم‌فکری سه استعداد و با نام لوتوس تایپ  62-2 معرفی شده است.
 
برای ساخت تایپ 2-62، از نمونه مسابقه‌ای لوتوس تایپ 62 در دهه ۱۹۶۰ الگوبرداری شد و ظاهر کهنه آن را با شاسی مدرن و جدید لوتوس اِوُرا (Evora) ترکیب کرده و در بخش میانی بدنه بهترین نسخه آن، پیشرانه‌ای ۳/۵ لیتری V6 با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار قرار داده‌اند.
 
رادفورد برای نام‌گذاری نمونه استاندارد تایپ 2-62 از واژه کلاسیک و از پیشرانه ۳/۵ لیتری سوپرشارژ مدل اِوُرا با قدرت ۴۳۰ اسب‌بخار بهره می‌برد. نسخه دیگری از تایپ 2-62 با پیشرانه‌ای همانند نسخه کلاسیک وجود دارد. نمونه یادشده را «برگ طلایی» می‌نامند و به‌لطف ارتقای پیستون و میل‌بادامک‌ها، قدرتش به ۵۰۰ اسب‌بخار می‌رسد. مدل قوی‌تر تایپ 2-62 به نام JPS شناخته می‌شود و رادفورد در آن از سوپرشارژی جدید استفاده کرده‌ و با بهبود تیونینگ نرم‌افزاری قدرتش را به ۶۰۰ اسب‌بخار رسانده است.
 
در نمونه استاندارد مدل کلاسیک، از جعبه‌دنده دستی شش‌سرعته استفاده شده است و در‌صورت نیاز، امکان سفارش جعبه‌دنده هفت‌سرعته دو‌کلاچه وجود دارد. مدل‌های برگ طلایی و JPS به جعبه‌دنده DCT و محدود‌کننده الکترونیکی لغزش مجهز شده‌اند. درمقابل، نسخه‌های کلاسیک و برگ طلایی از ترمزهای چهار‌پیستونی مسابقه‌ای AP و نسخه JPS از ترمزهای قدرتمند و دیسک‌های کربن سرامیکی برخوردار‌‌ند.
 
تمام تایپ‌های 2-62 بدون در‌نظر‌گرفتن نسخه انتخابی، روی شاسی یکپارچه لوتوس ساخته شده‌اند و رادفورد قاب فرعی عقب آن را برای افزایش مقاومت و سختی و بهبود هندلینگ طراحی کرده است. این اقدام موجب سبک‌ نگه‌داشتن وزن 2-62 شده است؛ به‌گونه‌ای که این خودرو یک تُن وزن دارد. رادفورد تأکید می‌کند به‌منظور دستیابی به تجربه رانندگی بی‌نظیر، کالیبراسیون تایپ  2-62 را جنسون باتن شخصا انجام می‌دهد.
 
 
از نظر سبک‌شناسی، نسخه کلاسیک تایپ 2-62 به‌دلیل فقدان طراحی بال عقب و به‌کارگیری رینگ ۱۷ و ۱۸ اینچی در چرخ‌های جلو و عقب، چندان جلب توجه نمی‌کند. نسخه برگ طلایی نمادی از نمونه مسابقه‌ای و قدیمی لوتوس 62 در دهه ۱۹۶۰ است؛ به‌همین‌دلیل، از آیرودینامیکی با تمرکز بر مسابقه‌، دو اسپویلر مخصوص لوتوس به‌شکل دُم ارک برای افزایش نیروی رو‌به‌پایین و رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی در جلو و عقب بهره می‌برد.
 
در لوتوس تایپ 2-62، از دو دوربین به‌جای آینه‌های جانبی استفاده می‌شود و تصاویرشان برای به‌کارگیری راننده و سرنشین از‌طریق نمایشگرهای نصب‌شده بر ستون A پخش خواهد شد. همچنین با‌‌توجه‌‌‌به نصب قابی مستحکم به‌جای شیشه عقب، دوربینی به‌عنوان جایگزین آینه‌عقب در نظر گرفته شده است و تصاویرش بر نمایشگری ۶ اینچی و درست در پشت فرمان پخش می‌شود. کیلومترشمار دیجیتالی لوتوس 2-62 امکان اتصال به وای‌فای و بلوتوث دارد؛ ازاین‌رو با اتصال تلفن‌همراه به آن، صدای دلخواه خود را از‌طریق پنج بلندگو می‌توانید پخش کنید.
 
رادفورد قیمت لوتوس تایپ 2-62 را اعلام نکرده است و نباید تصور کرد که خودرو ارزان‌قیمتی است؛ چون تنها ۶۲ دستگاه از آن تولید خواهد شد. این خودرو از اواخر امسال در کارخانه رادفورد کالیفرنیا تولید و بر‌‌اساس پیش‌بینی‌ها، اولین نمونه‌‌اش اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , محصولات کیا , لوتوس تایپ 2 , 62






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام. A5 که ثبت نامی وجود ندارد دیگر . نگران نباش از بهمن دیگه ثبت نام این خودرو نیست و فقط x5 هست
سایپای دزد : ما که ۱۴ آذر سخا خبری نیست!!
وحید پلاس : نه داداش ،دقیقا 20 روزه در همان تاریخ 23 اسفند گیر کرده،فاکتور جلو نرفته،همچنان پلاسیم.راستش هم نمیگن.تماس میگیری فقط وعده سرخرمن.کاش صادقانه بگن: بدلیل نداشتن قطعه یا ...مثلا از ابتدای ماه آینده شروع میکنیم.آدم تکلیف خودش رو میدونه،دیگه هر روز سایت رو چک نمیکنه.همش میگن از فردا یا پس فردا....بی بی همه جا،حتی زندان و تجریش رو زد،اما سایپا و ایرانخودرو را نزد،بمب ها براش ارزش داره،حتما گفته :این دو تا خودش پوکیدس، دیگه زدن نداره.
Masoud x5 : من خودم موقع ثبت نام در انتخاب سه گزینه x5 وa5 و j7 مردد بودم نظر خودم j7 بود ولی خوب ما ایرانیها عاشق شاسی هستیم به همین دلیل x5 را انتخاب کردم دلیل عذم انتخاب a5 علاوه براینکه موتورش تنفس طبیعی هستش و کمتر به بنزین حساس هستش و اینکه چند اپشن اضافی داره این بود اولا a5پروژه شکست خورده سیف خودرو بود که کرمان خودرو خریدش و مطمئنا تا سال دیگه از خط تولید کنار میره و مهمترین مورد این بود که موتور a5 توان خیلی کمتری داره و برای بدنه سنگین این ماشین جوابگونیست و این باعث استهلاک بیشتر موتور و خ ابی و عدم کشش خودرو در مکانهای سربالایی میشه و مطمئنا اگه از خط تولید کنار بره دیگه این خودرو مفت نمیارزه .ولی x5 ادامه تولید s5 هستش و در بسیاری از قطعات حتی بدنه یکی هستش و دارندگان این ماشین درتامین 3طعه دچار مشکل نمیشوند بسیاری از اپشن ها را مثل جک برقی ووورا میتوانید به هنگام تحویل خودرو ث با هزینه کمتر به خودرو اضافه کرد
محمد-:::::::: : 28اردیبهشت تبدیل زدم هنوز خبری نشده
شاهین جی : دوستان فقط تجمع تجمع ۱۷ خرداد یادتون نره این بی صاحاب باز از ۱۹ خرداد فروش محصولاتشو داره میزاره لطفاااااا فقط تجمععععععع خواهش می‌کنم ازتون مگه قرار نبود اول ماشینای مردمو بده پس این فروش محصول شده
تارا : سلام نرگس خانم ماشین شما به دستتون رسید
شاهین پلاس اتوماتیک : من ارومیه هستم، 1 2 ماه پیش تو سایت تحویل حضوری رو ثبت کرده بودم
خانعلی اچن گان : کمک کنید داداشم رو دارن اع دام می کنن بخاطر اینکه به مردم ایران تو هین کرده ، خودم رفتم لو دادمش، من خیلی عوض ی هستم
خانعلی اچن گان : خانعلیم خانعلی ماشینم فاکتور شد بعدش نشد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس بهمن : سلام، از مشهد کسی نیست ک برای دوشنبه یا سه شنبه باهم بریم تجمع؟
پژو207 tu3 : سلام کسی اطلاع نداره پژو 207tu3 تا کی فاکتور شده؟؟ تشکر
محمد751 : نه بابا شاهین و کوییک هرروز دارن فاکتور می کند.
جواد : سلام دوستان من مشابعه همبن مشکل سال 99باسمندef7دوگانه داشتیم تحویل برج 2برج هفت شدع بودخبری ازدعوت نامه نبوداخریه سری دوستان یه گروه زدیم تلگرام راحت 500نفربودیم هی زبادترمیشدیم تایه روزقرارگزاشتیم تجمع جلوشرکت بابنروجواب دادسری طرح تبدیل گزاشتن به پارس Tu5همه تبدیل زدیم الان حق نیست ساینادوگانه ثپت نام کردیم بیاین باتک خرمون کنن حداقل بایدخوروپشنهادیشون اطلس باشه
محمدی : من پکنیکم میارم سیخ و سنجاق یادت نره
پیام : مهمان محرمانه چطور واست کاری نمیکنه که نامه دیده آدم مهمیه بدبخت بگو ماشینتون بیاره واست اگه راست میگی 😂😂😂
سهراب : محرمانه غینت کم عن بخور با مهمانت
مژگان ساینا اس : باسلام ،عزیزان دعوتنامه شهریور برکسی آمده تک سوز؟
پیام : 🚀 نمایش ویژه پس از امضای هزار نفر، این مطالبه برای 24 ساعت در صفحه اصلی کارزار با برچسب ویژه نمایش داده می شود. 🏛️ ثبت رسمی مطالبه در صورت رسیدن به 2 هزار امضا، مطالبه شما در دبیرخانه سازمان مورد نظر ثبت رسمی می شود. 📰 بازتاب در رسانه ها با رسیدن به 5 هزار امضا، خبر مربوط به کارزار به رسانه ها ارسال و از مسئولین پیگیری می شود. 📣 تشکیل کارگروه ویژه با همراهی بیشتر از 30 هزار امضاکننده کارگروهی ویژه تشکیل می شود تا علاوه بر پیگیری مستمر، رویدادی اختصاصی برای همفکری و هم افزایی برگزار شود. ✌️ منفعل نباشیم! تا کنون کارزارهای زیادی موفق شده اند. اما در صورت عدم موفقیت، حداقل منفعل نبوده ایم! https://www.karzar.net/211558
شادمهر : https://www.karzar.net/211558 دوستان تا میتونید امضاء کارزارو زیاد کنید که رسانه ای شه