کاهش شدید قیمت دسته دوم ها با آزادسازی واردات خودرو

 

کاهش شدید قیمت دسته دوم ها با آزادسازی واردات خودرو

 
در طرح آزادسازی واردات هر شخص حقیقی و حقوقی که بخواهد می تواند واردات را انجام دهد اما به شرطی که ارزی از کشور خارج  نشود  یعنی واردات خودرو باید در قالب واردات «در ازای صادرات کالا» یا «واردات بدون انتقال ارز» باشد.
 
با چنین شرطی دیگر ارزی به واردات خودرو اختصاص داده نمی شود و به نوعی این کار با تهاتر انجام می گیرد.
 
آزادسازی واردات خودرو علاوه بر متعادل سازی بازار به افزایش توان قدرت صنعت خودروسازی کشور نیز کمک خواهد.
 
آزاد سازی واردات بر رقابتی شدن بازار خودرو اث گذار خواهد بود و می تواند کیفیت محصولات تولیدی در صنایع خودروسازی داخلی را افزایش دهد.
 
فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با « خودروکار» با اشاره به تاثیر آزادسازی واردات خودرو بر بازار، اظهار کرد: بدون شک با تصویب این طرح اتفاقی در بازار رخ نمی دهد، زیرا طرح باید به شورای نگهبان رفته و ممکن است دولت از اجرای آن امتناع کند. همانطور که در حال حاضر واردات خودرو ممنوع نیست بلکه دولت از اجرای آن امتناع کرده است. یعنی براساس تصمیمات خود ثبت سفارش را انجام نمی دهد.
 
وی تصریح کرد: اما طرح فعلی به غیر از بخشی از آن که به شورای رقابت در بحث واردات اشاره دارد، در مابقی به شکل عجیبی از بازارهای آزاد جهان آزاد تر است.
 
زاوه بیان کرد: به طور کلی طرح آزاد سازی واردات طرح خوبی است و در صورت اجرا قیمت های در سطح بازار و در دسته خودروهای دسته دوم به شدت کاهش پیدا می کند. اما در مورد خودروهای صفر مسئله تورم موضوع جدی است، یعنی با عرضه مسئله حل نشده و قیمت بازاربه کمتر از قیمت تمام شده می رسد که معضلی جدید خواهد بود و باید سیاست های پولی اصلاح تا بازار دچار تورم نشود.
 
وی ادامه داد: تصور من بر آن است مونتاژ کاران چینی چندان تمایلی به اجرایی شدن این طرح نداشته و برای اجرایی شدن آن کارشکنی خواهند کرد.
 
این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به تاثیر واردات بر صنعت خودروی کشور نیز اظهار کرد: بدون شک با اجرای این طرح صنعت خودرو از افراد غیر متخصص خالی و صنعت به مسیر عادی خود باز می گردد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , آزادسازی واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
قم : من ۲۵اردیبهشت جی ال تکمیل وجه کردم هفته آخرتیرتحویلم هست آیا تیرماه شاهین سوارمیشم برم مشهد
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : سلام من واریزی تکمیل وجه برای 22 مهر هستش ولی هیچ خبری نیست و فاکتور نشده باید چیکار کنیم دیگه خسته شدم رنگ ماشین هم نقره ای مشکی هستش خواهشا راهنمایی کنید کجا باید شکایت کرد یا پیگیر شد
آریزو 5 FL : ماشینتون چی بود آقا میلاد؟
ساینا دوگانه gx : سلام پیش فروش مرداد برام تبدیل اومده 205 تومن ساینا تک اگه نزنم چقدر باید واسه دوگانه واریز کنم ؟
اطلس دی : خواهشمند یکی جواب من و بده بعد از تکمیل وجه مهر نوبت کدوم ماه ها میشه برای تحویل ماشین مثلامن تکمیل وجه دی ماه بودم اما پیامک تکمیل وجه برج 3 اومده میخواستم ببینم بعداز مهر نوبت ما میشه ؟
واریزی 9 فروردین1404 : احتمالا سوالی بوده، چون هنوز خبری از فاکتور نیست ، شنبه یک شنبه هم تعطیله، فعلا باید منتظر باشیم
تیگو 8 پرومکس ie : سلام....تاریخ تحویل سیستمی شما کی بوده؟؟ مبارکت باشه داداش
کوییک rs هفته آخر اردیبهشت : سلام ثبت نام 10 دی و تکمیل 8 اردیبهشت، هنوز فاکتور نشدم، نمی‌فهمم چطور تحویل بقیه ماه ها فاکتور شده ولی ما هنوز نشدیم!
شایان 7 اسفند : شما سها رو چندم تحویل دادین؟
7 تیر فروش فوق العاده : سوالی بود یا خبری؟
آذربایحان : سلام عزیزان ..پانا رینگ تحویلی 31 خرداد هستم ..رنگ سفید تازه صدور فاکتور بروز شده تاریخش کی فاکتور میشه