شلوغی و ازدحام مراکز تعویض پلاک به خصوص در دوران شیوع کرونا از جمله چالش هایی بوده است که حالا قرار است از طریق فعال سازی یک سیستم نوبت دهی آنلاین برای مراکز تعویض پلاک، اندکی تسهیل شود. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر جزئیات اجرای طرح نوبتدهی اینترنتی برای دریافت خدمات تعویض پلاک و شمارهگذاری:
وکالتنامههای تعویض پلاک و شمارهگذاری خودروها سه ماه تمدید شد [به روز رسانی] - مهر ۱۴۰۰
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا اعلام کرد:
با پیگیری های پلیس راهور ناجا و به منظور تسهیل خدمات نقل و انتقال و ارتقاء رضایتمندی آحاد جامعه و باتوجه به مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا مقرر گردید اعتبار کلیه وکالت نامه های نقل و انتقال در مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودروها برای مدت ۳ ماه تمدید شود.
عدم صدور گواهی احراز سکونت نوشماره ها در مراکز تعویض پلاک [به روز رسانی] - شهریور ۱۴۰۰
رئیس مرکز شماره گذاری و تعویضپلاک پلیس راهور ناجا گفت: «از ۱۳ شهریور ماه جاری، گواهی احراز سکونت برای خودروهای نوشماره در مراکز تعویض پلاک در کل کشور صادر نخواهد شد.»
سرهنگ علی محمدی، با اعلام این خبر اظهار داشت: «تمام مالکان خودروهای نو شماره باید هنگام تحویل خودرو، مدارکی مبنی بر سکونت اعم از سند ملک یا برگه اجاره نامه را به نمایندگیهای فروش خودروسازان تحویل دهند.»
وی گفت: «کارگزاران نمایندگیها از طریق سیستمی، مدارک احراز سکونت را به مراکز تعویض پلاک پلیس راهور برای شماره گذاری خودروهای نو شماره ارسال میکنند.»
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: «این تصمیم در راستای تسهیل در امور شهروندان اندیشیده شده است چراکه با توجه به وضعیت قرمز کرونایی مراکز شماره گذاری با ۵۰ درصد ظرفیت فعال بوده و متقاضیان با معطلی چند روزه برای اخذ نوبت در کلان شهرها به خصوص تهران مواجه بودند.»