ضرر میلیاردی جایگاه داران از اختلال سامانه سوخت

 

ضرر میلیاردی جایگاه داران از اختلال سامانه سوخت

 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور گفت: در نتیجه بحرانی که ناشی از اختلال در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمد، جایگاه‌های سوخت حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه و زیان متحمل شدند.
 
اسدالله قلیزاده  با بیان اینکه با بررسی گزارش‌ها از سراسر کشور و آنالیز ساعات تعطیلی جایگاه‌ها در طول روزهایی که با بحران مواجه بودیم، می‌توانیم برآوردی از میزان هزینه‌ها و زیان جایگاهداران ارائه کنیم، اظهار کرد: برخی جایگاه‌ها در چند ساعت اول به مدار توزیع به نرخ آزاد بازگشتند ولی برخی‌ها چند روز با مشکل مواجه شدند که برای آنالیز دقیق هزینه‌ها به آمار فروش بنزین و گازوئیل در طی روزهای بحران و تعداد جایگاه‌های بازگشته به مدار نرخ آزاد و هر دو نرخ به تفکیک روز و ساعت پرداختیم و برآورد ما حدود ۵۰ میلیارد تومان زیان و هزینه را نشان می‌دهد و در بخش‌هایی نظیر عدم النفع، هزینه‌های پرسنلی، تغییرات سخت افزاری و... قابل آنالیز است.
 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور درباره میزان صدمه‌های وارده به تجهیزات و هزینه‌های مربوطه گفت: فعلا به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری مشکل جدی برای دو سطح موجود سامانه هوشمند در جایگاه‌ها یعنی کارتخوان‌های منصوبه روی نازلها و تجهیزات سرور و شبکه‌ای در داخل جایگاه صدمات جدی به اکثریت جایگاه‌ها وارد نشده ولی در ۵۰ درصد نازل‌های موجود در سطح جایگاه‌های کشور برای بازگشت دیسپنسر به ارایه سوخت آزاد جایگاهداران مجبور شدند هزینه‌های متقبل شوند و تغییراتی در برنامه‌ها و سخت افزار موجود روی تلمبه ها داده شود.
 
قلیزاده با بیان اینکه البته در برخی جایگاه ها هم این تغییرات تا زمان برقراری دوباره سیستم سامانه هوشمند داده نشد و عملا جایگاه‌ها تعطیل بودند، گفت: به عبارتی روند بازگشت جایگاه‌ها به مدار توزیع با توجه به موقعیت جغرافیایی، تجهیزات آن جایگاه و مواردی دیگر متغیر بود ولی میتوان گفت همه جایگاه‌ها در این خصوص متحمل زیان و هزینه شدند و این آمار با وضعیت فعلی اعلام می شود و اگر تغییرات دیگری انجام شود طبیعتا مساله تغییر می‌کند.
 
وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰۰ مالک جایگاه و حدود ۷۰۰۰۰ نفر پرسنل در مدیریت بحران ایثارگرانه کوشیدند و در کنار متخصصان قرار گرفتند که اگر کمک آن‌ها نبود مدیریت شرایط امکانپذیر نمی‌شد و واقعا این اقدام همچون تلاشهای بی‌وقفه شبانه روزی آن‌ها جای تشکر و قدردانی دارد. ضمن اینکه باید عرض کنم در چند سال گذشته چنین همدلی در سطح مدیران نفتی و مدیران صنفی نداشتیم و این همدلی کار را سریعتر و سهل تر پیش برد.
 
ایسنا نوشت: رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده های نفتی کشور با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر جبران زیان همه ذینفعان گفت: همانطور که رییس جمهور اعلام کردند، وزیر نفت و مدیران عامل شرکت ملی پالایش و پخش دقت نظر دارند درخواست جایگاهداران نیز جبران زیانهای وارده است و ما طی مکاتبه‌ای گزارش کاملی را به مسئولین ارسال کردیم و پیشنهاد الگویی مناسب در جهت جبران زیان مطرح شده است که مرتبط با تعداد نازل‌ها، میزان فروش روزانه، میزان ساعات تعطیلی در دو بخش شهری و بین شهری قابل بحث و نتیجه گیری است.
 
به گفته قلیزاده همانطور که قبلا هم هشدارهای رسمی داده بودیم، باید جبران هشت سال بی توجهی به سامانه هوشمند سوخت شود چرا که بازهم ممکن است حمله سایبری یا اختلال های دیگر اتفاق بیفتند و هم اکنون نیز در حوزه سخت افزاری و کارتخوان‌های هوشمند سوخت نیز با مشکل مواجهیم و عمر مفید این دستگاهها به اتمام رسیده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اختلال سامانه سوخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
t9 : سلام منم 11/3نقدی پراخت کردم تحویل فوری تازه پلاک صادر شده مرحله پلاک ومدارک زرده نمیدونم کی تحویل بدن بهمون
بهی : آقای شاهین من بابت پیام‌قبلیم و پیام قبل تر از شما معذرت میخوام.. حق با شما‌بود عزیز. یاحق
ناشناس : من ۱۸ خرداد تبدیل زدم هنوز تا مرحله تخصیص پیش رفته فاکتور نشده
بهی : درجواب شاهین من کو.... باید بگم. چشم... حق با شماست
ناشناس : سلام خدمت علیرضا اول مری تو سایت وضعیت خودرو مشتری مشخصات میاد بالا اول شماره پذیرش دوم شماره درخواست بعد کد ملی بعد ش شناسنامه بعد کد رنگی داخل کادر را وارد میکنی آخر میزنی رو وضعیت خودرو مشتری
بهی : شما دهان مبارکت را ببند.... سایپا برات سیب قرمز نفرستاده. همین الان حوالتو بفروش.. یا دوشنبه برو نمایندگی انصرافتو اعلام کن پولتو بگیر.... لات مجازی..... همین شماها اگه‌ثبت نام نکنید این آشغالا رو وضعیت مملکت این‌نمیشه... خداروشکر من حواله رو جا کردم... الانم با پولش +ی مبلغ جزئی مزدا۳ ۸۹ سفید گرفتم. سگش به شاهین ماهین می ارزه...... شما منتظر باش اینجا دنبال شاهین‌بگرد😂😂😂
صدرا : کاپوت رو بده بالا کنار باتری چراغ بنداز رو پوسته گیربکس مشخص میشه!
,شاهین زمستان : من ۱۷ خرداد جی ال تکمیل وجه کردم.‌‌‌هنوز یه ماه نشده. فاکتورم نشده. منم بیام ینی؟؟؟
ایگل کرمان : سلام من ثبت نام بهمن هستم هنوز شاسی نشده
t9 : سلام منم 11/3نقدی پراخت کردم تحویل فوری تازه پلاک صادر شده مرحله پلاک ومدارک زرده نمیدونم کی تحویل بدن بهمون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا پلاس 31 خرداد : شما معلومه خیلی دیگه تحت فشاری...🌹 خدا صبرت بده مرد. دوام بیار انشاالله تموم میشه.
دنا آپشنال : مشکی؟
تیگو 8 : دوست عزیز اگه اینهایی که میگی صحت داشته باشه من اگه شخصا خودم بود، کارم رو ول میکردم ار روز میرفتم دمه نمایندگی شده هر روز کتک بخورم، اونهارو دونه به دونه به عزای... میرسونم، خودت رو آماده کتک کن شده یه دونه نزنی، بمیری از این موضوع بهتر، اگه برای من این اتفاق میوفتاد شخصا سربع اسنپ میگرفتم خانومم و بچه ها میرفت، الان باید سعی کنی خودت رو آروم کنی، باید اونجا رو بهم بریزی، اگه بتونی با شکایت اگه نه خودت وارد عمل شو، اگه نری مطمئن باش آینده خود خوری میکنی
اطلس 26 مهر : سلام 4 تیر فاکتور 10 تیر پلاک هنوز خبری از ماشین نیست رفت تو تعطیلات اینا یه مشت بی وجود هستن . آدمی که خونخوار باشه هیچی براش تفاوت نمیکنه این ماشین به دست منم برسه بهش دل خوش نیستیم این دفعه باید بریم دنبال دیرکرد سفارش من به تمام دوستان تبدیل اومد بزنید ماشین شاخی هم نیست ما گول خوردیم هرچند برای من اصلا تبدیل نیومد. این دوران ظلم ستیزی هم می گذره
پیش فروش 9 اسفند : واقعا نمیدونید چقدر خوشحال شدم دیدم که قراره دوشنبه ساعت 10 صبح بریم و اعتراض کنیم من دوشنبه میام چند تا از دوستامم میارم که تعداد به چشم بیاد خیلی زور داره واقعا بهمون میاد صد در صد هر کس که واقعا الان توی فشاره خودشو میرسونه حق زن و بچه من نیست که الان اذیت بشن برای اینکه دزدای سایپا هر روز جیبشون پر تر کنن به ریشمون بخندن
مهدی m : 🚗🎭 ما مادران خردادیم، با قلبی پر از امید ثبت نام کردیم با عشق، تو گرمای تیر و جدید! گفتن: رانا پلاس میاد، با رنگی از بهار سفید اگه قبل محرم، مشکی اگه تو غبار! یه روز گفتن قبل عزا، یه روزم بعد عاشورا ما موندیم و قول و وعده، و این دل بی صدا... نوک مدادی؟! باشه قبوله، فقط فاکتور بدید ما ماشین نمی خوایم، فقط یه «وعده ی دقیق» بدید! رانا اگر بیاد، می‌زنیم بوق عشق و صفا ولی فعلا داریم می ریم با خط واحد، تا صفا! 🚌😅
مهدی m : ما: طرح مادران رانا پلاس، ثبت نامی 14 خرداد، منتظر فاکتور ایران خودرو: بعد محرم، بعد تاسوعا، بعد چی؟ بعد ظهور؟ 😑 الان دیگه نه رنگ معلومه، نه زمان فاکتور، نه اعتماد! یکی نیست بگه "چرا وقتی آمادگی تحویل ندارید، ثبت نام می کنید؟" ما با نذر و نیت اومدیم، شما با وعده و وعید... 😅
8888888 : خدایی راست می گی، یعنی فاکتور کردن جی ایکس ال برای تکمیل وجه اردیبهشت شروع شده؟؟؟
مهدی m : سلام، درسته سورن EF7 ماشین خوبیه، ولی بی انصافی نکنیم! رانا پلاس فقط اسمش به ظاهر ساده س، ولی واقعا از خیلی جهات برتری داره: طراحی ظاهریش به روزتره، مخصوصا با چراغ های جدید و جلوپنجره اسپرت تر. مصرف سوخت پایین تر داره، تو این گرونی بنزین خیلی مهمه! به لطف وزن کمتر، چابک تر و مناسب تر برای رانندگی شهریه. سیستم ترمز و فرمان پذیری بهتری داره، مخصوصا تو مدل های جدید. در مورد موتور EF7 هم بله، قویه، ولی دردسر تعمیرات و حساسیتش به کیفیت روغن و بنزین هم کم نیست! رانا پلاس TU5 امتحان خودشو پس داده؛ کم مصرف، کم استهلاک، و قطعاتش راحت پیدا می شه. و راستی! زیبایی ظاهری و طراحی کابین هم که بحثش جداست 😎 سورن شاید جادار باشه، ولی طراحی داخلی رانا قطعا دلنشین تره. در آخر هم بگم: سلیقه اس، ولی هر کی یه بار پشت رانا پلاس نشسته، می دونه چی می گم 😉
وحید : داداش ایران خودرو با تو لج کرده ، فکر نکنم مال تورو دیگه فاکتور کنه، الان شش تیر هم فاکتور شده، حداقل انصراف بده بزار ماشین مارو فاکتور کنن