صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 

صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 
چالش های صنعت خودرو که همزمان با تحریم های دوباره و تشدید آن ها به ابرچالش تبدیل شده این روزها زنجیر دست و پاگیری برای این صنعت بوده و هرچند محدودیت ها تا اندازه ای توانست خودکفایی را پررنگ کند اما از سوی دیگر رکورد زیاندهی را در صنعت خودرو رقم زد. حال اهداف جدید پیش بینی شده برای این صنعت پیشران که تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده و همچنین توسعه محصول است نیز در گرو رفع این بحران ها خواهد بود.
 
بدهی خودروسازان به زنجیره تامین و سیستم بانکی و به دنبال آن عدم توان نقدینگی جدید به این صنعت از اصلی ترین چالش های موجود به شمار می رود تا جایی که کارشناسان این حوزه معتقدند در کنار تنفس و یا امهال بدهی ها لازم است نهادهایی همچون صندوق توسعه ملی به کمک صنعت خودرو بیایند.
 
سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر ضرورت اجرای ۸ دستور رییس جمهور در صنعت خودرو می گوید: بخشی از راهکارهای تحقق اجرای این دستورات در اختیار خودروساز بوده و بخشی به همکاری نهادها مرتبط است و باید وزارت صمت و سازمان گسترش به کمک خودروسازان بیایند.
 
وی با بیان این که در صورت ادامه روند فعلی عملکرد خودروسازان،تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو با چالش هایی روبرو خواهد شد،می افزاید: خودروسازان همواره به دنبال افزایش تولید بوده اند اما در این میان با چالش هایی دست به گریبان هستند و تنها راهکار اینست که به صورت موقت نسبت به افزایش تولید اقدام شود چرا که حتی در صورت اصلاح قیمت ها، بعدها شاهد اثرات این زیاندهی در تولید خواهیم بود.
 
این کارشناس صنعت خودرو بر ضرورت تزریق نقدینگی مناسب به قطعه سازی از طریق خودروسازان تاکید و تصریح می کند: پیش بینی تنفس یک تا دوساله برای خودروسازان برای بازپرداخت تسهیلات و دریافت کمک نقدی از صندوق توسعه ملی با هدف سفارش گذاری قطعات از اکنون از اقدامات و راهکارهای ضروری افزایش تولید است.
 
مدنی ادامه می دهد: تعطیلی دو هفته ای خودروسازان بدون انجام هیچ اقدامی تنها از دست دادن زمان است و تا به امروز اتفاق خاصی برای خودروسازان و قطعه سازان رخ نداده است بنابراین در صورت ادامه این رویه حتی با دستور هم تولید افزایش نخواهد یافت.
 
وی با اشاره به ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و سابقه تولید این میزان اظهار می کند: ظرفیت دو خودروساز حتی بیشتر از این میزان است اما تحقق این اهداف و رفع بحران های صنعت خودرو در گرو رفع چالش هایی این حوزه است ضمن آن که توسعه محصول نیز از دیگر دستورات رییس جمهوری است که این امر هم نیاز به نقدینگی دارد.
 
مدنی می افزاید: تویعه محصول از جمله برنامه بلندمدت است و خودروسازان همواره این برنامه ها را در دستور کار خود داشته اند و آن چه تحقق این هدف را به تاخیر انداخته بود، مشکل تامین نقدینگی بود اما برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه باید تزریق نقدینگی به خودروسازان صورت گیرد و اگر این نقدینگی به صورت تسهیلات باشد که تنها خودروسازان را بدهکارتر خواهد کرد و دوباره جریان زیاندهی بر سر جای خود باقی خواهد ماند مگر آن که تنفسی به آن ها داده شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو توسعه محصول را در گرو تامین نقدینگی از محل صندوق توسعه ملی عنوان و اظهار می کند: اختصاص بودجه جدا به این امر و عدم استفاده از بودجه های جاری می تواند کمک کننده باشد به هرحال خودروسازان باید نسبت به دریافت مطالبات اقدام کنند در غیر این صورت روز به روز بر مشکلات نقدینگی آن ها افزوده خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صندوق توسعه ملی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد x5 : سلام وقت بخیر. کسانی که فاکتور نشدن از x5 اردیبهشت .کسی هست یا همه فاکتور شدن ؟؟؟؟؟
X5 اسفندی : واقعا چرا ماشین من ۳ شهریور فاکتور شده همه مدارکش اومده ولی تحویل نمیده این شرکت لعنتی
میلاد : سلام افا محسن تو کاستومر میزنی اطلاعت خودرو نمیاره شماره بدنه رو؟؟
bantam x5 : سلام دوستان من x5 ثبت نام کردم ۲۰ اسفند ۱۴۰۲. ماشینم ۳۰ مرداد شاسی خورد و هفته قبل هم کارت ماشین و برگ سبزش اومد. به من هم میگن در حال بارگیری هست. ولی من از جایی تو اینتساگرام دیدم گفتن اینا ظاهرا تازه مجوز حمل گرفتن و دارن ارسال میکنند. ولی کی نوبت ما برسه خدا میدونه. فقط در خصوص جریمه تاخیر کسی میدونه مدت فقط تا موقع شاسی خودرن هست یا تحویل خود ماشين؟ در ضمن دوستانی که x5 ثبت نام کردن یا دارن به نظرم یه روه بزنیم تو تلگرام
مشکی x5 : منکه ۲ اردیبهشت تکمیل وجه کردم هنوز تو مرحله تکمیل وجه زرد مونده
Amir s3 : سلام دوستان من تیر ۱۴۰۳ ثبت نام کردم تا ابان ماشین میاد به نظرتون کسی هست ماشین تحویلش شد باشه؟ رنگ سفید
جی فور سفید : ۳۰ فروردین ثبتنام کردم ۶۰ روزه ۲۶ شهریور فاکتور و بیمه شد امروز هم پلاک شد
هادی : آقا محسن. سایت کدال تولید ماهانه شاهین رو خیلی کمتر از آمار شما نشون میده. امسال هیچ ماهی تولید شاهین حتی به ۶۰۰۰ هم نرسیده . آخرین آمار شاهین هم که شهریور ماه میشه تولیدش افت شدید داشته .حدود ۲۰۰۰ خرده ای. ایشالله که مهرماه تولیدش افزایش پیدا کنه
علی : با سلام و احترام واریزی اردیبهشت و تحویل آبان ، دعوتنامه ۱۴ مهر و مهلت پرداخت ۲۹ مهر ماه و مبلغ پرداختی حدود ۲۰۵ میلیون تومان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن : خدایی راست میگی حرف حق میشه گل گفت منم هم در شرایط شما هستم
پراید وانت مرداد میانه : والا نه عرض الیم خدمتووه کارشناس کارشناس دییب دولاندیریلار
مسعود : خیلی خیلی ممنونم جناب، همچنین شما🙏🌸
ساینا 85 گانه : سلام دوستانی که ساینا تک تحویل گرفتن نظر بدن که چطور ماشینی هست؟ شتاب و نرمی خوبی داره؟
207خرداد : فقط 207 وسایلش گیر نمیداد
پیش فروش : آخه باشووا دولانم ، آقای محمدی نه بیلیر. یالانان آدن گویوپ کارشناس!!!
حامد : تاریخ پذیرش هاتون رو بگید تو رو خدا
میترا : کد پذیرش و درخواست بی زحمت
مهر : سلام واقعا دیگ نوبتی هم باشه نوبت مهر از 15 فاکتور ها شروع میشه اول پیش فروش ها بعد فروش فوری این حرفی بود که نمایندگی زد
پیش فروش : سلام آقا کارشناس شما اطلاع دارید این وانت پراید فن دارد یا نه یا اگه کسی تجربه داره بگه سنسوردنده عقب ممنون که وقت میزارید