صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 

صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 
چالش های صنعت خودرو که همزمان با تحریم های دوباره و تشدید آن ها به ابرچالش تبدیل شده این روزها زنجیر دست و پاگیری برای این صنعت بوده و هرچند محدودیت ها تا اندازه ای توانست خودکفایی را پررنگ کند اما از سوی دیگر رکورد زیاندهی را در صنعت خودرو رقم زد. حال اهداف جدید پیش بینی شده برای این صنعت پیشران که تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده و همچنین توسعه محصول است نیز در گرو رفع این بحران ها خواهد بود.
 
بدهی خودروسازان به زنجیره تامین و سیستم بانکی و به دنبال آن عدم توان نقدینگی جدید به این صنعت از اصلی ترین چالش های موجود به شمار می رود تا جایی که کارشناسان این حوزه معتقدند در کنار تنفس و یا امهال بدهی ها لازم است نهادهایی همچون صندوق توسعه ملی به کمک صنعت خودرو بیایند.
 
سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر ضرورت اجرای ۸ دستور رییس جمهور در صنعت خودرو می گوید: بخشی از راهکارهای تحقق اجرای این دستورات در اختیار خودروساز بوده و بخشی به همکاری نهادها مرتبط است و باید وزارت صمت و سازمان گسترش به کمک خودروسازان بیایند.
 
وی با بیان این که در صورت ادامه روند فعلی عملکرد خودروسازان،تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو با چالش هایی روبرو خواهد شد،می افزاید: خودروسازان همواره به دنبال افزایش تولید بوده اند اما در این میان با چالش هایی دست به گریبان هستند و تنها راهکار اینست که به صورت موقت نسبت به افزایش تولید اقدام شود چرا که حتی در صورت اصلاح قیمت ها، بعدها شاهد اثرات این زیاندهی در تولید خواهیم بود.
 
این کارشناس صنعت خودرو بر ضرورت تزریق نقدینگی مناسب به قطعه سازی از طریق خودروسازان تاکید و تصریح می کند: پیش بینی تنفس یک تا دوساله برای خودروسازان برای بازپرداخت تسهیلات و دریافت کمک نقدی از صندوق توسعه ملی با هدف سفارش گذاری قطعات از اکنون از اقدامات و راهکارهای ضروری افزایش تولید است.
 
مدنی ادامه می دهد: تعطیلی دو هفته ای خودروسازان بدون انجام هیچ اقدامی تنها از دست دادن زمان است و تا به امروز اتفاق خاصی برای خودروسازان و قطعه سازان رخ نداده است بنابراین در صورت ادامه این رویه حتی با دستور هم تولید افزایش نخواهد یافت.
 
وی با اشاره به ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و سابقه تولید این میزان اظهار می کند: ظرفیت دو خودروساز حتی بیشتر از این میزان است اما تحقق این اهداف و رفع بحران های صنعت خودرو در گرو رفع چالش هایی این حوزه است ضمن آن که توسعه محصول نیز از دیگر دستورات رییس جمهوری است که این امر هم نیاز به نقدینگی دارد.
 
مدنی می افزاید: تویعه محصول از جمله برنامه بلندمدت است و خودروسازان همواره این برنامه ها را در دستور کار خود داشته اند و آن چه تحقق این هدف را به تاخیر انداخته بود، مشکل تامین نقدینگی بود اما برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه باید تزریق نقدینگی به خودروسازان صورت گیرد و اگر این نقدینگی به صورت تسهیلات باشد که تنها خودروسازان را بدهکارتر خواهد کرد و دوباره جریان زیاندهی بر سر جای خود باقی خواهد ماند مگر آن که تنفسی به آن ها داده شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو توسعه محصول را در گرو تامین نقدینگی از محل صندوق توسعه ملی عنوان و اظهار می کند: اختصاص بودجه جدا به این امر و عدم استفاده از بودجه های جاری می تواند کمک کننده باشد به هرحال خودروسازان باید نسبت به دریافت مطالبات اقدام کنند در غیر این صورت روز به روز بر مشکلات نقدینگی آن ها افزوده خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صندوق توسعه ملی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
Soshyan 4 نظر
Hamta 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین زمستان : سهند که به نظرم خیلی ضایست اتاقش خیلی کوچیکه انگار عقب افتادست ولی رو اطلس فک کن چون اون به نظرم قشنگه سانروفم داره موتور m15 هم به نظرم بی دردسر و خوبه
تارا سفید : سلام تارا دستی تا چه تاریخی فاکتور شده دوستان
تارا سفیددستی : سلام فاکتور شدین
علی : اگر کسی شاهین اتومات فاکتور شد لطفا اعلام کنه من تکمیل وجه اخر ابان تحویل اذر هستم فعلا خبری نیست
سعید x5 : سلام منم ثبت نام تیر ماه هستم هنوز هیچ تغییر نکرده
وحید : خدا لعنتشون کنه، من پیش فروش جایگزینی خودرو فرسوده هستم، هنوز پیامک تحویل خودرو فرسوده هم نیومده ، بخدا بدبختی گیر افتادیم
تارا دستی سفید : برلی منو امروز تحویل دادن تحویل ۱۵ مهر بودم
محمد : کرمان موتوربه قرارداد که با مشتری نوشته پایبند نیست و جواب گو مشتری نیست خودرو را با تاخیر میده سود تاخیر را پرداخت نمیکنه از پرداخت ان سر باز میزنه و خودرو که گارانتی کرده در زمان گارانتی قطعه را تامین نمیکنه در کل اصلا جواب گو مشتری نیست فقط خوب مدیر این خودرو ساز حرف و وعده تو خالی میده در عمل صفر و فقط کاری که خوب بلده مدیر این خودرو ساز عوض کردن کت شلوار است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Sina J4 : سلام دوستانی که ماشینشون رو تحویل گرفتن، از صدور بیمه تا تحویل ماشین حدودا چقدر زمان میبره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر ساینا85گانه 90 روزه : پذیرش 8 مهر 11964800 فاکتور نشدم هنوز، تا اینجاش 3میلیون و خورده ای جریمه تاخیر باید بده سایپا بمن.واقعا یاغی شده سایپا،لامصب بیا فاکتور کن دیگه
دنا 5دنده مشکی : سلام، دنده 5دنده مشکی ، واریزی 22 آبان امروز صبح فاکتور شدم
تیگو 8 پرومکس : پاسخ به بهروز تیگو 8 پرومکس: شما خریدتون‌نقدی بوده ؟ چه تاریخی قرار داد شدید؟ الان‌چه مراحلی سبز شده واستون؟
اپشنال سفید فوری تحویل 11ابان : سلام دوستان. اپشنال تحویل 11آبان فروش فوری رنگ سفید امروز فاکتور شد سود تاخیر 46میلیون
31شهریور : هر کی اینجاست که قصد دلالی نداره.ماشینا رو تحویل بدن،زیاد مدلش فرقی نمیکنه.اسفند403با فروردین404 چه فرقی می‌کنه.موقع فروش هر جوری هست میزنن تو سر مال.
8مهر : پذیرش 11964562 فاکتور نشده.
10مهر : آقای باسوادتوکه سواد داری برو سوال کن اگه تواولین ماشین هست من بالای 20تاماشین ازسایپا خریدم
بهروز : اگ قراره رینگ حذف بشه پس چرا باید پول بیشتر نسبت ب gx بدیم....
سورن لنده : لطفا اگر کسی خبر داره منو هم اطلاع بده
امیر : از کجا می شه فهمید چند تا فاکتور شده