صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 

صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 
چالش های صنعت خودرو که همزمان با تحریم های دوباره و تشدید آن ها به ابرچالش تبدیل شده این روزها زنجیر دست و پاگیری برای این صنعت بوده و هرچند محدودیت ها تا اندازه ای توانست خودکفایی را پررنگ کند اما از سوی دیگر رکورد زیاندهی را در صنعت خودرو رقم زد. حال اهداف جدید پیش بینی شده برای این صنعت پیشران که تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده و همچنین توسعه محصول است نیز در گرو رفع این بحران ها خواهد بود.
 
بدهی خودروسازان به زنجیره تامین و سیستم بانکی و به دنبال آن عدم توان نقدینگی جدید به این صنعت از اصلی ترین چالش های موجود به شمار می رود تا جایی که کارشناسان این حوزه معتقدند در کنار تنفس و یا امهال بدهی ها لازم است نهادهایی همچون صندوق توسعه ملی به کمک صنعت خودرو بیایند.
 
سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر ضرورت اجرای ۸ دستور رییس جمهور در صنعت خودرو می گوید: بخشی از راهکارهای تحقق اجرای این دستورات در اختیار خودروساز بوده و بخشی به همکاری نهادها مرتبط است و باید وزارت صمت و سازمان گسترش به کمک خودروسازان بیایند.
 
وی با بیان این که در صورت ادامه روند فعلی عملکرد خودروسازان،تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو با چالش هایی روبرو خواهد شد،می افزاید: خودروسازان همواره به دنبال افزایش تولید بوده اند اما در این میان با چالش هایی دست به گریبان هستند و تنها راهکار اینست که به صورت موقت نسبت به افزایش تولید اقدام شود چرا که حتی در صورت اصلاح قیمت ها، بعدها شاهد اثرات این زیاندهی در تولید خواهیم بود.
 
این کارشناس صنعت خودرو بر ضرورت تزریق نقدینگی مناسب به قطعه سازی از طریق خودروسازان تاکید و تصریح می کند: پیش بینی تنفس یک تا دوساله برای خودروسازان برای بازپرداخت تسهیلات و دریافت کمک نقدی از صندوق توسعه ملی با هدف سفارش گذاری قطعات از اکنون از اقدامات و راهکارهای ضروری افزایش تولید است.
 
مدنی ادامه می دهد: تعطیلی دو هفته ای خودروسازان بدون انجام هیچ اقدامی تنها از دست دادن زمان است و تا به امروز اتفاق خاصی برای خودروسازان و قطعه سازان رخ نداده است بنابراین در صورت ادامه این رویه حتی با دستور هم تولید افزایش نخواهد یافت.
 
وی با اشاره به ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و سابقه تولید این میزان اظهار می کند: ظرفیت دو خودروساز حتی بیشتر از این میزان است اما تحقق این اهداف و رفع بحران های صنعت خودرو در گرو رفع چالش هایی این حوزه است ضمن آن که توسعه محصول نیز از دیگر دستورات رییس جمهوری است که این امر هم نیاز به نقدینگی دارد.
 
مدنی می افزاید: تویعه محصول از جمله برنامه بلندمدت است و خودروسازان همواره این برنامه ها را در دستور کار خود داشته اند و آن چه تحقق این هدف را به تاخیر انداخته بود، مشکل تامین نقدینگی بود اما برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه باید تزریق نقدینگی به خودروسازان صورت گیرد و اگر این نقدینگی به صورت تسهیلات باشد که تنها خودروسازان را بدهکارتر خواهد کرد و دوباره جریان زیاندهی بر سر جای خود باقی خواهد ماند مگر آن که تنفسی به آن ها داده شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو توسعه محصول را در گرو تامین نقدینگی از محل صندوق توسعه ملی عنوان و اظهار می کند: اختصاص بودجه جدا به این امر و عدم استفاده از بودجه های جاری می تواند کمک کننده باشد به هرحال خودروسازان باید نسبت به دریافت مطالبات اقدام کنند در غیر این صورت روز به روز بر مشکلات نقدینگی آن ها افزوده خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صندوق توسعه ملی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : با سلام خدمت دوستان عزیز و بالاخص شاهین سواران محترم لطفا تجربه رانندگی با خودروی مذکور ومعایب و مزایا ونقاط ضعف ماشین رو بفرمایید و اگر برای حل مشکل پیش آمده راه حل دارید عنوان نمایید .دوم اینکه آیا آمپر آب ماشین بالا میاد توضیح مختصر و راه حل باچگونگی رفع مشکل با تشکر
میرزاده مشفقی : دوستان جان سلامی دیگر تجربه رانندگی شاهین پلاس بعد از ده هزار کیلومتر... چندروز پیش بردم سرویس دوم بعد از 9000 کیلومتر رانندگی روغن هیوندای 5 دابلیو 30 میریزن و روغن خوبیه کیفیتش قبل تعویض خوب بود خود شرکت برای پلاس میگه هر ده هزار کیلومتر بیار عوض کن ولی توصیه میکنم هر پنج هزار کیلومتر خودتون بیرون یا اگه وقت اضافه دارید داخل نمایندگی عوض کنید ، ماشین تا الان خداراشکر ایرادی نداشته و سواری و کیفیت رانندگی خوبی داره ، اگر لاستیک پهن بندازید یکم نرمی خودرو کم میشه من کمهو 205 انداختم نسبت به 185 بارز کوبش بیشتر شده ولی کنترل و فرمان پذیری و طبیعتا ریسک سرعت و مخاطرات جاده پایین میاد ... امیدوارم همه چشم انتظاران بزودی خودروشون رو تحویل بگیرن و لذت ببرن موید باشید
ali s3 : سلام انصراف بهترین گزینه هست، پارسال تیر s3 نوشتیم که تحویل ابان بود، دی ماه بهمون گفتن توقف تولید شده، طرح جایگزین بردارید یا sr3 تبدیل کنید تمامی طرح های جایگزین باید پول بیشتری میدادیم و تحویل تا همین اردیبهشت طول میکشید تبدیل به sr3 کردیم. تازه توی این یک هفته پلاک و بیمه شده هنوز بعد از یکسال دستمون نرسیده ماشین یادمه با خبر توقف تولید s3 میگفتن یک قطعه از x5 هم نیست و اونم چندین ماه عقب افتاد اگه میتونید از بازار بخرید، ثبت نام توی این وضعیت لشتباهه
Shahin G : کلا اونایی ک نزدیکندهمراه خودتون چنتا دیگم بیارید کی میدونه اونا حواله دارن یا نه والابلا اینا اگ نریم تجمع ماشین نمیدن البته تجمع درست حسابی ن مثل قبلی
علی : معراج عزیز ببخشید A5 شما چه رنگی و ثبت نام کی هستید؟
تارا دستی سفید فروش فوری : رنگ سفید تحویل ۶ تیر نهم فاکتور ۱۲ ام تخصیص پلاک انشاله هرچه زودتر فاکتور باشین واقعا بی ماشینی سخته
میرزاده مشفقی : دوستان جان سلامی دیگر تجربه رانندگی شاهین پلاس بعد از ده هزار کیلومتر... چندروز پیش بردم سرویس دوم بعد از 9000 کیلومتر رانندگی روغن هیوندای 5 دابلیو 30 میریزن و روغن خوبیه کیفیتش قبل تعویض خوب بود خود شرکت برای پلاس میگه هر ده هزار کیلومتر بیار عوض کن ولی توصیه میکنم هر پنج هزار کیلومتر خودتون بیرون یا اگه وقت اضافه دارید داخل نمایندگی عوض کنید ، ماشین تا الان خداراشکر ایرادی نداشته و سواری و کیفیت رانندگی خوبی داره ، اگر لاستیک پهن بندازید یکم نرمی خودرو کم میشه من کمهو 205 انداختم نسبت به 185 بارز کوبش بیشتر شده ولی کنترل و فرمان پذیری و طبیعتا ریسک سرعت و مخاطرات جاده پایین میاد ... امیدوارم همه چشم انتظاران بزودی خودروشون رو تحویل بگیرن و لذت ببرن موید باشید
تجمع تجمع تجمع : تاریخ تجمع سه شنبه 17 تیر ماه صبح ساعت 9 صبح جلو شرکت
حسن اقا : برو انصراف بده 10 ماهه ماشین مارو ندادن هزار تا استرس داری بعدش جنگ بشه تشه راننده اعتصاب بکنه مدل ماشین 404بزنن 405 بزنن نمی خوای
حمزه : خیلی خوشمزه هستی اگر ترامپ بفهمه میاد ........ خیلی خودتو خار نکون بچه بشین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خطاب به کوییک اس تحویل تیر : دروغ نمیگم برادر من چه دلیلی داره دروغ بگم تو این ماه عزیز من تبدیلی از اطلس به کوییک اس هستم و تاریخی که گفتم یعنی 24 ام مبلغ رو تکمیل کردم و دیشب دیدم فاکتور شدم
دوگانه تیر : سلام وقتتون بخیر.... آقا من طرح مادران ساینا دوگانه تیرماه بودم پیش فروش ، تبدیل اومد به ساینا تک، همون لحظه واریز کردم یعنی 13 خرداد... واقعا خداوکیلی ، اطلاع دارید که ما داریم فاکتور میشیم؟یا درحد شایعه و حرفه؟؟؟ و اینکه اگه صحت داره ، کی فاکتور میشم؟؟
پانا 18 مشکی : دوستان 18 خرداد هنوز فاکتور نشدم سود تاخیر 17 ملیون
علی 1 تیر : سلام دوستان موتور جدید تحویل 1 تیر بودم پیش فروش بودم ک امروز صبح نگاه کردم خبری نبود .لی آخر شب دیدم فاکتور شده پلاکم شده
ساینا اس بهمن : گوه زیاد میخوری دلال
فوق العاده بهمن 6بهمن : دوستان به گفته نمایندگی سایپا غفوریان مشهد فقط تمجع جواب میده پس دوشنبه ساعت 10
فوق العاده بهمن 6بهمن : دنبال اینم بفهمم مدل گوشیت چیه بعد کارت دارم سایبری مواجب بگیر ...از پول ما میدن یه مشت انسان نما مثل تو دنبالت هستیم
فوق العاده بهمن 6بهمن : غفوریان مشهد لطفا ببند در دهنت از تهدید رسیدی به قطعه ..بذار دوشنبه تجمع انجام بشه بعد برات دارم
اطلس اذر : واگذارشده به این ماه محرم
31 خردا : عجب ماهنوز موندیم تیر فاکتور کردن اینا دیگه چه ادمین