ترفند جدید تاکسی‌های اینترنتی برای گران کردن کرایه ها

 

ترفند جدید تاکسی‌های اینترنتی برای گران کردن کرایه ها

 

صاحبان پلتفرم‌های حمل‌ونقل اینترنتی برخلاف وعده قبلی خود و تکذیب هرگونه افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی، اما از ترفندهای جدید برای افزایش قیمت (قیمت‌گذاری مسیر) استفاده می‌کنند و کاربران این پلتفرم‌ها از افزایش شدید نرخ خبر می‌دهند.

به گزارش ایران جیب از ایرنا، تاکسی‌های اینترنتی با این پیش‌فرض که زندگی را برای مردم راحت‌تر کنند، ایجاد شدند. مسیرهای سر راست با استفاده از نقشه، سهولت دسترسی در هر ساعت از شبانه‌روز به‌وسیله حمل‌ونقل، اطمینان به اینکه راننده از سوی نهادهای معتبر تضمین شده و البته قیمت مناسب آن بود که باعث شد، بیش از هر پلتفرم بومی دیگر در کشور مورد اقبال مردم قرار بگیرد.

با اضافه‌شدن تاکسی‌های اینترنتی به سامانه حمل‌ونقل کشور، رفته‌رفته برخی از صاحبان آژانس‌های تاکسی که به‌صورت سنتی به کار خود مشغول بودند و بدون معیار مشخصی از مسافران کرایه دریافت می‌کردند، آژانس‌های خود را تعطیل کردند و رانندگانشان مجبور شدند به این پلتفرم‌ها مهاجرت کنند.

رضایت مشتری از سامانه مسافربری و امکاناتی که حمل‌ونقل هوشمند در اختیارشان قرار می‌داد باعث شد کاربران به استفاده از این خدمت مشتاق شوند.
 

قیمت‌گذاری منصفانه

یکی از مسائلی که باعث می‌شد کاربران سامانه حمل‌ونقل هوشمند را سامانه تاکسیرانی ارجح بدانند، این بود که قیمت آن‌ها تابع تاکسیرانی نیست و نرخشان با توجه به هزینه بنزین، مسافت طی شده و ترافیک سنجیده می‌شود و بین راننده و مسافر قیمت‌گذاری منصفانه صورت می‌گیرد.  

مدتی است افزایش بدون ضابطه و اعلام نرخ تاکسی‌های اینترنتی در زمان‌های پیک یا در روزهای خاص، کاربرانی که از این بستر استفاده می‌کنند را دچار مشکل کرده است.

اکنون کاربرانی که از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند اعتقادی به منصفانه بودن قیمت‌ها ندارند و به افزایش کرایه‌ها اعتراض دارند؛ این اعتراض البته فقط شامل حال کاربران نمی‌شود.

این نارضایتی تنها شامل حال کاربران نمی‌شود و رانندگان مشغول به فعالیت در سرویس‌های حمل‌ونقل هوشمند نیز به عدم افزایش کرایه‌ها اعتراض دارند و همین مسئله باعث شده درخواست‌های سفر، کمتر از سوی رانندگان مورد قبول قرار بگیرد.   
 

ترفند جدید برای افزایش قیمت

بر اساس اعلام تاکسی‌های اینترنتی قیمت برای مسیر کاربران به‌صورت پویا تعیین می‌شود که سه عامل ورودی سفر (قیمت پایه)، مدت‌زمان و مسافت سفر در آن تعیین‌کننده است؛ اما تاکسی‌های اینترنتی برای افزایش قیمت گزینه میزان عرضه و تقاضا را جدیداً برای تعیین قیمت مسیر افزودند.

یکی از تاکسی‌های اینترنتی در این زمینه اعلام کرده که قیمت‌گذاری در تاکسی‌های اینترنتی به‌عنوان اهرمی برای متعادل کردند عرضه و تقاضا عمل می‌کند. این شرکت‌ها عنوان می‌کنند که به‌عنوان یک رابط کاربری بین مسافر و راننده وظیفه دارند که رضایت هر دو گروه را تامین کنند اما دراین‌بین نه‌تنها مسافران بلکه رانندگان هم رضایت ندارند.

بر اساس این گزارش باید درآمد تاکسی‌های اینترنتی شفاف شود.
 

ترفندی برای افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی

یکی از دیگر مسائلی که این روزها مشکلاتی را برای کاربران تاکسی‌های اینترنتی رقم زده است، گزینه‌ای برای افزایش قیمت کرایه در قبال عجله کاربران است.

این ترفند، بستری را فراهم کرده که برخی از رانندگان تنها سفرهایی را بپذیرند که کاربر در آن اعلام کرده عجله دارد. این گزینه بیش از ۲۰ درصد به کرایه اصلی اضافه می‌کند. البته ماجرا به همین گزینه ختم نمی‌شود و گاهی اوقات نیاز است برای قبول کردن سفر از سوی راننده، گزینه‌های دیگری مانند توقف در مسیر را استفاده کرد تا با افزایش قیمت، سفر از نظر راننده به‌صرفه بیاید و آن را بپذیرد.

منبع

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تعرفه تاکسی اینترنتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : تقریبا بیشتر ۲ ماه از مهلت ۳ماهه ای که سایپا خواسته بود برای تحویل ماشین ها گذشته ولی حتی خرداد هم کامل فاکتور نشده
تارا وی۴ : سلام. به این تاریخها توجه نکن.لااقل با ۱۵ روز تاخیر تحویل میدن
شاهین cvt : من امروز سایپا بودم ، یک آشنایی توی اداره فروش داشتم.گفت روزی ۴ ~۵ تا بیشتر تولید ندارن.اصلا روی cvt نمیشه حساب کرد. به من گفت اگه عجله نداری صبر کن وگرنه به دنده ای تبدیل بزن. من ۲۱ اسفند تکمیل وجه کردم.گفت حداقل ۳ الی ۴ ماه دیگه باید صبر کنی.
پلاس پوشالی 8 اردیبهشت : جای اپراتورهای سایپا خر بزارن کاراییشون بیشتره هر سوالی میپرسی میگن نمیدونم نمیدونم پس حقوق واسه چی میگیری اینکه مردم رو دست به سر کنی فقط با 4 تا دروغ که از قبل هماهنگ شده بزرگترین اشتباه زندگیم بود اینکه به این طویله اعتماد کردم
spr : بچها داستان این spr چیه؟
معین : سلام لطفا دوستانی که خرداد تکمیل وجه کردن و تبدیل زدن به اس بی آر لطفا اعلام کنین تا چندم فاکتور شدین من خودم ۲۶خردادم یک هفته م هست تبدیل کردم اما فعلا فاکتور خبری نیست
cvt : آقا کجا کنده تعطیله الان بیش 30 روز شد یک عدد cvt فاکتور نشده. نفرات 18 و 19 اسفند زیاد هستن
شاهین cvt اتومات : برای من تبدیل به cvt بدون سانروف gl باز نیست. برای شما توی پنل کاربری الان امکان تبدیل هست؟
یونس : اگه تبدیل بزنیم سود تاخیر بهمون میدن
خدایا ببین : الهی بچه های مسئولین سایپا جلوشون پر پر بزنن خون به جیگرمون کردن هم پول دادیم هم روحو جسممون مریض شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زارع : من پانا دنده ای تحویل 31 مرداد بوده هنوز فاکتور نشده
رضا : داداش خبر چی دیگه همه فهمیدن چخبره گذاشتنت سرکار فعلا خبری از پلاک ماشین تک و دوگانه مدل قدیمی نیست علتش هم استاندارد بوده و احتمال زیاد باید چند ماهی منتظر باشیم تا ببینیم چه خوابی میبینن برامون و فقط در حال حاظر اکستنت پلاک میشه و تحویل میدن خدا کنه برا ما هم تغیر بدن
پاناقالپاق فرسوده 13مردادتبدیل هفدهم وتبدیل 7مهر : برامنم امروزپلاک شد
207 : الان پلاک شدم
پانا فولادی شهریور : من تحویل 31 شهریور، تبدیل زدم به پلاس
اسفند ماهی : دوستانی که پذیرش اسفند هستند یه لایک بدن
رانا تحویل 30مهر فرحان : آقا وحید ممنون بابت راهنمایی شما.
ساینا دوگانه : سلام ساینا دوگانه پیش فروش دعوتنامه برا کسی اومده؟
شهریور را : من تبدیل زدم نهم فاکتور شدم ولی تاریخ صور فاکتور هر روز اپدیت میشه امروزم تاریخ پرونده اپدیت شد اما خبری نیست از فاکتور تا الان
ارش : سلام من 20 مهر هستم فاکتور نشدم البته نوع طرح مهمه من فوق العاده تیرماه بودم