ترفند جدید تاکسی‌های اینترنتی برای گران کردن کرایه ها

 

ترفند جدید تاکسی‌های اینترنتی برای گران کردن کرایه ها

 

صاحبان پلتفرم‌های حمل‌ونقل اینترنتی برخلاف وعده قبلی خود و تکذیب هرگونه افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی، اما از ترفندهای جدید برای افزایش قیمت (قیمت‌گذاری مسیر) استفاده می‌کنند و کاربران این پلتفرم‌ها از افزایش شدید نرخ خبر می‌دهند.

به گزارش ایران جیب از ایرنا، تاکسی‌های اینترنتی با این پیش‌فرض که زندگی را برای مردم راحت‌تر کنند، ایجاد شدند. مسیرهای سر راست با استفاده از نقشه، سهولت دسترسی در هر ساعت از شبانه‌روز به‌وسیله حمل‌ونقل، اطمینان به اینکه راننده از سوی نهادهای معتبر تضمین شده و البته قیمت مناسب آن بود که باعث شد، بیش از هر پلتفرم بومی دیگر در کشور مورد اقبال مردم قرار بگیرد.

با اضافه‌شدن تاکسی‌های اینترنتی به سامانه حمل‌ونقل کشور، رفته‌رفته برخی از صاحبان آژانس‌های تاکسی که به‌صورت سنتی به کار خود مشغول بودند و بدون معیار مشخصی از مسافران کرایه دریافت می‌کردند، آژانس‌های خود را تعطیل کردند و رانندگانشان مجبور شدند به این پلتفرم‌ها مهاجرت کنند.

رضایت مشتری از سامانه مسافربری و امکاناتی که حمل‌ونقل هوشمند در اختیارشان قرار می‌داد باعث شد کاربران به استفاده از این خدمت مشتاق شوند.
 

قیمت‌گذاری منصفانه

یکی از مسائلی که باعث می‌شد کاربران سامانه حمل‌ونقل هوشمند را سامانه تاکسیرانی ارجح بدانند، این بود که قیمت آن‌ها تابع تاکسیرانی نیست و نرخشان با توجه به هزینه بنزین، مسافت طی شده و ترافیک سنجیده می‌شود و بین راننده و مسافر قیمت‌گذاری منصفانه صورت می‌گیرد.  

مدتی است افزایش بدون ضابطه و اعلام نرخ تاکسی‌های اینترنتی در زمان‌های پیک یا در روزهای خاص، کاربرانی که از این بستر استفاده می‌کنند را دچار مشکل کرده است.

اکنون کاربرانی که از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند اعتقادی به منصفانه بودن قیمت‌ها ندارند و به افزایش کرایه‌ها اعتراض دارند؛ این اعتراض البته فقط شامل حال کاربران نمی‌شود.

این نارضایتی تنها شامل حال کاربران نمی‌شود و رانندگان مشغول به فعالیت در سرویس‌های حمل‌ونقل هوشمند نیز به عدم افزایش کرایه‌ها اعتراض دارند و همین مسئله باعث شده درخواست‌های سفر، کمتر از سوی رانندگان مورد قبول قرار بگیرد.   
 

ترفند جدید برای افزایش قیمت

بر اساس اعلام تاکسی‌های اینترنتی قیمت برای مسیر کاربران به‌صورت پویا تعیین می‌شود که سه عامل ورودی سفر (قیمت پایه)، مدت‌زمان و مسافت سفر در آن تعیین‌کننده است؛ اما تاکسی‌های اینترنتی برای افزایش قیمت گزینه میزان عرضه و تقاضا را جدیداً برای تعیین قیمت مسیر افزودند.

یکی از تاکسی‌های اینترنتی در این زمینه اعلام کرده که قیمت‌گذاری در تاکسی‌های اینترنتی به‌عنوان اهرمی برای متعادل کردند عرضه و تقاضا عمل می‌کند. این شرکت‌ها عنوان می‌کنند که به‌عنوان یک رابط کاربری بین مسافر و راننده وظیفه دارند که رضایت هر دو گروه را تامین کنند اما دراین‌بین نه‌تنها مسافران بلکه رانندگان هم رضایت ندارند.

بر اساس این گزارش باید درآمد تاکسی‌های اینترنتی شفاف شود.
 

ترفندی برای افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی

یکی از دیگر مسائلی که این روزها مشکلاتی را برای کاربران تاکسی‌های اینترنتی رقم زده است، گزینه‌ای برای افزایش قیمت کرایه در قبال عجله کاربران است.

این ترفند، بستری را فراهم کرده که برخی از رانندگان تنها سفرهایی را بپذیرند که کاربر در آن اعلام کرده عجله دارد. این گزینه بیش از ۲۰ درصد به کرایه اصلی اضافه می‌کند. البته ماجرا به همین گزینه ختم نمی‌شود و گاهی اوقات نیاز است برای قبول کردن سفر از سوی راننده، گزینه‌های دیگری مانند توقف در مسیر را استفاده کرد تا با افزایش قیمت، سفر از نظر راننده به‌صرفه بیاید و آن را بپذیرد.

منبع

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تعرفه تاکسی اینترنتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام ،کسی اطلاعی از کیفیت j7 داره؟ و اینکه آیا ارزش خرید داره ؟
Sadegh : شکاره درخواست 19144381 شماره پذیرش 11945784 تاریخ تکمیل وجه 22 اردیبهشت
شاهین جی هفته چهارم شهریور : دوستان کسی شاهین برای تیر ماه هست اینجا؟؟
محمدرضا تهرانی : بچه ها اینجور که من آمار گرفتم از نمایندگی مرکزی ،تنها فقط خودروی j7 از همه زودتر بدون تاخیر تحویل میدن ،
شاهین 9 اردیبهشت : شماره درخواست تکمیل وجه رو بفرستید، اونی که در تاریخ اردیبهشت پرداخت کردید، برا من 19721250 وجه اول 6 شهریور تکمیل وجه 9 اردیبهشت
x5 : تحویلش قانونن کی بوده که الان میخوان تحویل بدن ؟
X5 : من ۴ اسفند ثبت نام کردم اول مهر تکمیل وجه کردم ۶ مهر تخصیص شاسی خورده
Cvt : اتفاقا من هم یک آشنا دارم میگه فعلا خط تولید cvt تعطیله
Cvt : خیر خبری از سانروف و تولید cvt نیست حتی یک عدد
تاراv4 پیش فروش تحویل 30آبان : تنها راه نخریدنه هیچ راه دیگه ای نیس.ای کاش میشد صدای امثال شما بگوش بقیه مردم برسه تااین شرکتارو تحریم کنن وخودرو صفر نخرن.ماهم که بدون اطلاع ازوضع موجود خرید کردیم هم مقصریم باید قبلش تحقیق میکردیم.ندونستنمون خیانتمونو پوشش نمیده واقها من بار اول واخرم شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اسقاطی اردیبهشت : الان با کاشان صحبت کردم گفت یه مقدار پلاک امروز اومده برای تهران فردا بار گیری میکنن
207 سقف فلز : سلام دوستان بنظرتون سقف فلزدنده هیدرولیک با این پلاس شدنش قیمتش چند میشه؟؟؟
میثم : تهران که نیومدید، حداقل به شماره 136 زنگ بزنید شکایت ثبت کنید، کلا 3 دقیقه وقت می گیره
H : سلام . کوئیک اس تحویل شهریور تاریخ تکمیل وجه بیست و چهارم تیرماه. طرح عادی هنوز فاکتور نشده
ساینا 24 بهمن : نه همه انلاینه فیزیکی نیس
ار اس : من 21 تیر تکمیل وجه کردم 5 مهر فاکتور 6 مهر شماره گذاری انلاین ولی هم چنان مونده همونجا
اسقاطی اردیبهشت : پلاک فیزیکی براتون اومده؟
گروه ضربتی ضد دروغ : دروغ میگن اینا از بچه های سایپا هستن از وقتی فراخوان تجمع دادیم اینا پیداشون شد سوپاپ سایپا هستن مواظب باشید
دنا رینگ مهر : رینگ مهر کسی فاکتور شده تا الان؟!
کوییک آر اس : باید صبر کنید تا چراغ تحویل روشن بشه هر وقت چراغ تحویل روشن شد 4 5 روز الی دو هفته حدودا طول می کشه تا ماشین به دستتون برسه