ترفند جدید تاکسی‌های اینترنتی برای گران کردن کرایه ها

 

ترفند جدید تاکسی‌های اینترنتی برای گران کردن کرایه ها

 

صاحبان پلتفرم‌های حمل‌ونقل اینترنتی برخلاف وعده قبلی خود و تکذیب هرگونه افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی، اما از ترفندهای جدید برای افزایش قیمت (قیمت‌گذاری مسیر) استفاده می‌کنند و کاربران این پلتفرم‌ها از افزایش شدید نرخ خبر می‌دهند.

به گزارش ایران جیب از ایرنا، تاکسی‌های اینترنتی با این پیش‌فرض که زندگی را برای مردم راحت‌تر کنند، ایجاد شدند. مسیرهای سر راست با استفاده از نقشه، سهولت دسترسی در هر ساعت از شبانه‌روز به‌وسیله حمل‌ونقل، اطمینان به اینکه راننده از سوی نهادهای معتبر تضمین شده و البته قیمت مناسب آن بود که باعث شد، بیش از هر پلتفرم بومی دیگر در کشور مورد اقبال مردم قرار بگیرد.

با اضافه‌شدن تاکسی‌های اینترنتی به سامانه حمل‌ونقل کشور، رفته‌رفته برخی از صاحبان آژانس‌های تاکسی که به‌صورت سنتی به کار خود مشغول بودند و بدون معیار مشخصی از مسافران کرایه دریافت می‌کردند، آژانس‌های خود را تعطیل کردند و رانندگانشان مجبور شدند به این پلتفرم‌ها مهاجرت کنند.

رضایت مشتری از سامانه مسافربری و امکاناتی که حمل‌ونقل هوشمند در اختیارشان قرار می‌داد باعث شد کاربران به استفاده از این خدمت مشتاق شوند.
 

قیمت‌گذاری منصفانه

یکی از مسائلی که باعث می‌شد کاربران سامانه حمل‌ونقل هوشمند را سامانه تاکسیرانی ارجح بدانند، این بود که قیمت آن‌ها تابع تاکسیرانی نیست و نرخشان با توجه به هزینه بنزین، مسافت طی شده و ترافیک سنجیده می‌شود و بین راننده و مسافر قیمت‌گذاری منصفانه صورت می‌گیرد.  

مدتی است افزایش بدون ضابطه و اعلام نرخ تاکسی‌های اینترنتی در زمان‌های پیک یا در روزهای خاص، کاربرانی که از این بستر استفاده می‌کنند را دچار مشکل کرده است.

اکنون کاربرانی که از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند اعتقادی به منصفانه بودن قیمت‌ها ندارند و به افزایش کرایه‌ها اعتراض دارند؛ این اعتراض البته فقط شامل حال کاربران نمی‌شود.

این نارضایتی تنها شامل حال کاربران نمی‌شود و رانندگان مشغول به فعالیت در سرویس‌های حمل‌ونقل هوشمند نیز به عدم افزایش کرایه‌ها اعتراض دارند و همین مسئله باعث شده درخواست‌های سفر، کمتر از سوی رانندگان مورد قبول قرار بگیرد.   
 

ترفند جدید برای افزایش قیمت

بر اساس اعلام تاکسی‌های اینترنتی قیمت برای مسیر کاربران به‌صورت پویا تعیین می‌شود که سه عامل ورودی سفر (قیمت پایه)، مدت‌زمان و مسافت سفر در آن تعیین‌کننده است؛ اما تاکسی‌های اینترنتی برای افزایش قیمت گزینه میزان عرضه و تقاضا را جدیداً برای تعیین قیمت مسیر افزودند.

یکی از تاکسی‌های اینترنتی در این زمینه اعلام کرده که قیمت‌گذاری در تاکسی‌های اینترنتی به‌عنوان اهرمی برای متعادل کردند عرضه و تقاضا عمل می‌کند. این شرکت‌ها عنوان می‌کنند که به‌عنوان یک رابط کاربری بین مسافر و راننده وظیفه دارند که رضایت هر دو گروه را تامین کنند اما دراین‌بین نه‌تنها مسافران بلکه رانندگان هم رضایت ندارند.

بر اساس این گزارش باید درآمد تاکسی‌های اینترنتی شفاف شود.
 

ترفندی برای افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی

یکی از دیگر مسائلی که این روزها مشکلاتی را برای کاربران تاکسی‌های اینترنتی رقم زده است، گزینه‌ای برای افزایش قیمت کرایه در قبال عجله کاربران است.

این ترفند، بستری را فراهم کرده که برخی از رانندگان تنها سفرهایی را بپذیرند که کاربر در آن اعلام کرده عجله دارد. این گزینه بیش از ۲۰ درصد به کرایه اصلی اضافه می‌کند. البته ماجرا به همین گزینه ختم نمی‌شود و گاهی اوقات نیاز است برای قبول کردن سفر از سوی راننده، گزینه‌های دیگری مانند توقف در مسیر را استفاده کرد تا با افزایش قیمت، سفر از نظر راننده به‌صرفه بیاید و آن را بپذیرد.

منبع

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تعرفه تاکسی اینترنتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
t9 : سلام منم 11/3نقدی پراخت کردم تحویل فوری تازه پلاک صادر شده مرحله پلاک ومدارک زرده نمیدونم کی تحویل بدن بهمون
بهی : آقای شاهین من بابت پیام‌قبلیم و پیام قبل تر از شما معذرت میخوام.. حق با شما‌بود عزیز. یاحق
ناشناس : من ۱۸ خرداد تبدیل زدم هنوز تا مرحله تخصیص پیش رفته فاکتور نشده
بهی : درجواب شاهین من کو.... باید بگم. چشم... حق با شماست
ناشناس : سلام خدمت علیرضا اول مری تو سایت وضعیت خودرو مشتری مشخصات میاد بالا اول شماره پذیرش دوم شماره درخواست بعد کد ملی بعد ش شناسنامه بعد کد رنگی داخل کادر را وارد میکنی آخر میزنی رو وضعیت خودرو مشتری
بهی : شما دهان مبارکت را ببند.... سایپا برات سیب قرمز نفرستاده. همین الان حوالتو بفروش.. یا دوشنبه برو نمایندگی انصرافتو اعلام کن پولتو بگیر.... لات مجازی..... همین شماها اگه‌ثبت نام نکنید این آشغالا رو وضعیت مملکت این‌نمیشه... خداروشکر من حواله رو جا کردم... الانم با پولش +ی مبلغ جزئی مزدا۳ ۸۹ سفید گرفتم. سگش به شاهین ماهین می ارزه...... شما منتظر باش اینجا دنبال شاهین‌بگرد😂😂😂
صدرا : کاپوت رو بده بالا کنار باتری چراغ بنداز رو پوسته گیربکس مشخص میشه!
,شاهین زمستان : من ۱۷ خرداد جی ال تکمیل وجه کردم.‌‌‌هنوز یه ماه نشده. فاکتورم نشده. منم بیام ینی؟؟؟
ایگل کرمان : سلام من ثبت نام بهمن هستم هنوز شاسی نشده
t9 : سلام منم 11/3نقدی پراخت کردم تحویل فوری تازه پلاک صادر شده مرحله پلاک ومدارک زرده نمیدونم کی تحویل بدن بهمون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا پلاس 31 خرداد : شما معلومه خیلی دیگه تحت فشاری...🌹 خدا صبرت بده مرد. دوام بیار انشاالله تموم میشه.
دنا آپشنال : مشکی؟
تیگو 8 : دوست عزیز اگه اینهایی که میگی صحت داشته باشه من اگه شخصا خودم بود، کارم رو ول میکردم ار روز میرفتم دمه نمایندگی شده هر روز کتک بخورم، اونهارو دونه به دونه به عزای... میرسونم، خودت رو آماده کتک کن شده یه دونه نزنی، بمیری از این موضوع بهتر، اگه برای من این اتفاق میوفتاد شخصا سربع اسنپ میگرفتم خانومم و بچه ها میرفت، الان باید سعی کنی خودت رو آروم کنی، باید اونجا رو بهم بریزی، اگه بتونی با شکایت اگه نه خودت وارد عمل شو، اگه نری مطمئن باش آینده خود خوری میکنی
اطلس 26 مهر : سلام 4 تیر فاکتور 10 تیر پلاک هنوز خبری از ماشین نیست رفت تو تعطیلات اینا یه مشت بی وجود هستن . آدمی که خونخوار باشه هیچی براش تفاوت نمیکنه این ماشین به دست منم برسه بهش دل خوش نیستیم این دفعه باید بریم دنبال دیرکرد سفارش من به تمام دوستان تبدیل اومد بزنید ماشین شاخی هم نیست ما گول خوردیم هرچند برای من اصلا تبدیل نیومد. این دوران ظلم ستیزی هم می گذره
پیش فروش 9 اسفند : واقعا نمیدونید چقدر خوشحال شدم دیدم که قراره دوشنبه ساعت 10 صبح بریم و اعتراض کنیم من دوشنبه میام چند تا از دوستامم میارم که تعداد به چشم بیاد خیلی زور داره واقعا بهمون میاد صد در صد هر کس که واقعا الان توی فشاره خودشو میرسونه حق زن و بچه من نیست که الان اذیت بشن برای اینکه دزدای سایپا هر روز جیبشون پر تر کنن به ریشمون بخندن
مهدی m : 🚗🎭 ما مادران خردادیم، با قلبی پر از امید ثبت نام کردیم با عشق، تو گرمای تیر و جدید! گفتن: رانا پلاس میاد، با رنگی از بهار سفید اگه قبل محرم، مشکی اگه تو غبار! یه روز گفتن قبل عزا، یه روزم بعد عاشورا ما موندیم و قول و وعده، و این دل بی صدا... نوک مدادی؟! باشه قبوله، فقط فاکتور بدید ما ماشین نمی خوایم، فقط یه «وعده ی دقیق» بدید! رانا اگر بیاد، می‌زنیم بوق عشق و صفا ولی فعلا داریم می ریم با خط واحد، تا صفا! 🚌😅
مهدی m : ما: طرح مادران رانا پلاس، ثبت نامی 14 خرداد، منتظر فاکتور ایران خودرو: بعد محرم، بعد تاسوعا، بعد چی؟ بعد ظهور؟ 😑 الان دیگه نه رنگ معلومه، نه زمان فاکتور، نه اعتماد! یکی نیست بگه "چرا وقتی آمادگی تحویل ندارید، ثبت نام می کنید؟" ما با نذر و نیت اومدیم، شما با وعده و وعید... 😅
8888888 : خدایی راست می گی، یعنی فاکتور کردن جی ایکس ال برای تکمیل وجه اردیبهشت شروع شده؟؟؟
مهدی m : سلام، درسته سورن EF7 ماشین خوبیه، ولی بی انصافی نکنیم! رانا پلاس فقط اسمش به ظاهر ساده س، ولی واقعا از خیلی جهات برتری داره: طراحی ظاهریش به روزتره، مخصوصا با چراغ های جدید و جلوپنجره اسپرت تر. مصرف سوخت پایین تر داره، تو این گرونی بنزین خیلی مهمه! به لطف وزن کمتر، چابک تر و مناسب تر برای رانندگی شهریه. سیستم ترمز و فرمان پذیری بهتری داره، مخصوصا تو مدل های جدید. در مورد موتور EF7 هم بله، قویه، ولی دردسر تعمیرات و حساسیتش به کیفیت روغن و بنزین هم کم نیست! رانا پلاس TU5 امتحان خودشو پس داده؛ کم مصرف، کم استهلاک، و قطعاتش راحت پیدا می شه. و راستی! زیبایی ظاهری و طراحی کابین هم که بحثش جداست 😎 سورن شاید جادار باشه، ولی طراحی داخلی رانا قطعا دلنشین تره. در آخر هم بگم: سلیقه اس، ولی هر کی یه بار پشت رانا پلاس نشسته، می دونه چی می گم 😉
وحید : داداش ایران خودرو با تو لج کرده ، فکر نکنم مال تورو دیگه فاکتور کنه، الان شش تیر هم فاکتور شده، حداقل انصراف بده بزار ماشین مارو فاکتور کنن