وانت پیکاپ بهمن G9 ؛ مشخصات فنی، قیمت و هرچه لازم است بدانید

 

وانت پیکاپ بهمن G9 ؛ مشخصات فنی، قیمت و هرچه لازم است بدانید

 

جدیدترین محصول بهمن موتور، یک پیکاپ پهن‌پیکر ساخت چین از شرکت ZX AUTO است. این مدل با نام ZTE G9 و ترالرد (Terralord) در کشورهای مختلف فروخته می‌شود.

طی ماه‌های اخیر، تنوع خودروهای چینی مونتاژ بهمن موتور افزایش یافته است. ون اینرودز و شاسی‌بلندهای فیدلیتی و دیگنیتی با قیمت بیش از یک میلیارد تومان توسط بهمن در ایران عرضه می‌شوند. از سویی دیگر، وانت‌های قدیمی مزدا با نام کارا همچنان روی خط مونتاژ هستند و بسیار متفاوت از دیگر تولیدات بهمن به نظر می‌رسند.

جک KMC T8 کرمان موتور، آمیکو آسنا، فوتون تونلند ایران خودرو، دایون V5 و زامیاد زاگرس، وانت‌های جدید چینی هستند که همراه با سیستم دو دیفرانسیل و طراحی مدرن به بازار کشورمان معرفی شدند. این شرایط، طبیعتا مشوق گروه بهمن است تا محصولی مشابه خودروهای مذکور، برای مونتاژ و فروش آماده کند.

بهمن G9 توسط ZX در چین عرضه می‌شود. شرکت ZX AUTO یکی از خودروسازان نسبتا کوچک چین است که صرفا وانت و شاسی بلند تولید می‌کند. این مجموعه در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده و بسیاری از محصولات خود را براساس خودروهای تولیدی گروه بایک (Baic) می‌سازد.

طراحی بدنه و نمای ظاهری بهمن G9

طراحی G9 ترکیبی الهام‌گرفته از وانت‌های مشهور امریکا، خصوصا فورد F-150 و  دوج رم است. این خودرو با طول ۵۶۹۲ میلی‌متر، عرض ۲۰۴۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۹۲۰ میلی‌متر، همراه فاصله محوری ۳۵۱۳ میلی‌متر، یکی از بزرگ‌ترین خودروهای مونتاژ ایران خواهد بود.

نمای اصلی، ترکیبی از چراغ‌های فورد و جلوپنجره‌ی دوج دارد. حالت صاف و عمودی در مجموعه ادوات روبروی خودرو، حس یک وانت قدرتمند را برای G9 تداعی می‌کند. شرکت چینی تلاش کرده است با جزئیات نارنجی‌رنگ، تفاوت‌هایی بین محصول خود و تولیدات امریکایی ایجاد کند که البته امیدواریم توسط بهمن موتور، حذف شوند.

در نمای جانبی مشابه دیگر وانت‌های چینی موجود در بازار جهانی، طراحی الهام گرفته از تویوتا هایلوکس دیده می‌شود. تصاویر منتشر شده از بهمن G9، حفاظ مخصوص قسمت بار و رینگ‌های سیاه‌رنگ را نشان می‌دهند که درصورت ارائه توسط مونتاژکار ایرانی، حس اسپرت و جوان‌پسند خودرو را تقویت می‌کنند.

در پشت G9 تفاوت خاصی با دیگر وانت‌های دنیا دیده نمی‌شود. یک دستگیره ورود به قسمت بار وجود دارد و گیره‌های مخصوص طناب‌کشی در طرفین بدنه هستند. حجم‌دهی بدنه در فضای نزدیک چراغ و درپوش صندوق، به‌خوبی انجام شده و دارای تزئینات سیاه‌رنگ است. بهمن G9 مشابه بسیاری از وانت‌های چینی، طرح خاصی برای سپر عقب ندارد.

طراحی داخلی و کابین بهمن G9

نصب نمایشگر لمسی، پنل دیجیتال و داشبورد چشم‌نواز، G9 را جذاب‌تر از رقبای حاضر در بازار ایران نشان می‌دهد. بخش میانی (کنسول)، دسته‌دنده، جالیوانی و کلیدهای مرتبط با ترمز برقی (ترمز دستی) یا کلیدپردان انتخاب مودهای رانندگی، باوجود پلاستیک ارزان‌قیمت، زیبا و هماهنگ به نظر می‌رسند.

بهمن موتور G9

توجه ویژه به طراحی داخلی G9 از تصاویر منتشر شده از کابین خودرو مشخص است. هرچند که چیدمان ادوات مختلف، به وضوح الهام گرفته از وانت‌های مشهور امریکایی هستند؛ اما برای جذب خریدار یک محصول اقتصادی ساخت چین، موفق عمل می‌کنند.

عرض ۲۰۴۵ میلی‌متر برای بدنه‌ی G9، منجر به فضای بسیار خوب کابین شده است. این ابعاد، امکان نصب صندلی‌های پهن و راحت را فراهم می‌کنند. در عقب هم دو سرنشین بالغ و قد بلند، جایگاه مناسب برای زانو و بالای سر دارند. افراد سوار بر وانت G9 دید بسیار خوب به اطراف خواهند داشت و خصوصا راننده برای مانور‌های خیابانی با مشکل نقاط کور، روبرو نخواهد شد.

پیشرانه و تجهیزهات فنی بهمن G9

ظاهرا غالب وانت‌های دودیفرانسیل ساخت چین، همراه با موتور ۲ لیتر توربوشارژ بنزینی تولید می‌شوند. این قاعده در بسیاری از مدل‌های مونتاژ ایران وجود دارد و البته G9 هم شرایطی مشابه خواهد داشت. هنوز اطلاعات دقیق از شرایط فنی خودروی مذکور برای بازار کشورمان منتشر نشده است اما می‌توان احتمال دارد، موتور G9 هم با عنوان محصولی از میتسوبیشی چین، تبلیغ شود.

وانت G9 بهمن

وانت G9 با موتور ۲ لیتر توربو، ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سال‌ها قبل در بازار چین، نسخه‌ی دیگری با پیشرانه‌ی ۲/۴ لیتر توربو نیز ساخته شده که قدرت ۲۱۱ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر داشته است. مدل دنده‌ دستی با گیربکس ۶ سرعته عرضه می‌شود و نسخه‌ی اتوماتیک ۸ سرعته ساخت ZF آلمان هم قابل سفارش است. این خودرو دو مدل با دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل مجهز به قفل دیفرانسیل الکترونیک دارد.

علاوه‌بر سیستم دو دیفرانسیل، اکسل‌های تقویت‌شده با فنربندی مناسب رانندگی آفرود از آلیاژ آلومینیوم منیزیم برای G9 استفاده شده است. اطلاعات تکمیلی از مصرف سوخت، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت و مقدار بار قابل حمل با این خودرو، هنوز مشخص نیست.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی بهمن G9

در کابین، مانیتور بزرگ لمسی با ناوربری ماهواره‌ای، رابط بلوتوث با کلیدهای کنترل روی فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ضبط وقایع خودرو  (CAR DVR)، استارت و ورود بدون کلید، شارژر مجزا  و دریچه تهویه هوای ردیف عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۱۰ جهت، کروز کنترل روی فرمان، آینه های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن، ترمز پارک برقی(Electric Parking Brake)  و پرده عقب وجود داد.

نسخه‌ی آپشنال ساخت چین از بهمن G9، دارای ۲ کیسه‌هوا برای سرنشینان جلو و ۲ ایربگ جانبی است. ترمز قدرتمند با کالیپر دیسکی روی چها چرخ، سیستم ترمز ضد لغزش (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)،   کنترل پایداری الکترونیک  (ESC)، سیستم ترمز کمکی  (Brake Assistance System)، سیستم هشدار برخورد از جلو  (Front Collision Warning)، سیستم کنترل حرکت  بین خطوط  (Lane Departure Warning System)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی  (Adaptive Crouse contro) با ترمز خودکار، سیستم قطع سوخت هنگام تصادف (Collision Automatic Fuel shut-off)  سیستم کنترل فشار باد تایر ها (  سیستم روشنایی اتوماتیک   و برف پاک کن خودکار هستند.

قیمت احتمالی بهمن G9 در ایران و مقایسه با رقبا

مدل جدید ZTE G9 در بازاز چین، ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار یوآن، معادل ۲۱ هزار تا ۲۹ هزار دلار قیمت دارد. اگر نسخه‌ی مونتاژ ایران را معادل نمونه‌ی ۲۵ هزار دلاری  با گیربکس اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل در نظر بگیریم؛ قیمت نهایی G9 بهمن موتور حدود ۱/۲ تا ۱/۵ میلیارد تومان خواهد بود. فروش مدل دنده دستی دو دیفرانسیل، با قیمت کمتر از ۱/۲ میلیارد تومان هم بعید به نظر می‌رسد.

جک KMC T8 کرمان موتور

هم‌اکنون جک T8 و آمیکو آسنا مهم‌ترین رقبای G9 هستند. محصول کرمان موتور به نام KMC T8 کوچک‌تر از G9 است اما قیمت مناسب‌تر و امکانات قابل قبولی ارائه می‌کند.  موتور ۲ لیتر توربو برای  T8، قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر دارد. این وانت با طول ۵۳۲۵ و ارتفاع سقف ۱۸۳۰ میلی‌متر، وزن خالص ۱۹۶۰ کیلوگرم، در زمان ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۵۰ کیلومتر برساعت دارد. پیکاپ دوکابین کرمان موتور، یک وانت دو دیفرانسیل محسوب می‌شود که فعلا با گیربکس دستی ارائه می‌شود و در بازار آزاد یک تا ۱/۱ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.آمیکو آسنا

آسنا از معدود وانت پیکاپ‌های دو دیفرانسیل چینی در بازار ایران است که همراه ۲ نوع گیربکس دستی و اتوماتیک، مونتاژ می‌شود. این خودروها حدود ۳۰۰ میلیون تومان اختلاف قیمت دارند. هم‌اکنون در بازار آزاد، آسنا دنده‌ای به قیمت یک میلیارد تومان فروخته می‌شود درحالی‌که نسخه‌ی اتوماتیک، به دلیل کمبود موجودی، ۱/۵ میلیارد تومان هستند. آسنا از موتور ۲/۴ لیتر توربوشارژ بنزینی با قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰  نیوتن‌متر استفاده می‌کند. آسنا اتوماتیک، ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد و در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این وانت، ۱۱ لیتر در صد کیلومتر است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , وانت پیکاپ بهمن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محیا : دوستان من دوماهه پلاک شدم از مدارک هم فقط کارت خودرو دستم رسیده سند ها هنوز تو مبدان و ماشین هم مرحله ی حمل هست این طبیعیه؟بی خواب شدم خدالعنتشون کنه
وحید : به محسن خدارو شکر که جور شد، اون موقع ها آنقدر نگران بودی، منم هی دعا می کردم مال تو زودتر فاکتور بشه
وحید : ایشالا به موقع می دن، چون خیلی تولید و انبار کردن، فعلا بیرون ندادن که یهو چند هزار تا با هم بیرون بدن که قیمت بازار رو مدیریت کنن، چون اگه یکی دو تا می دادن بیرون، هر کی هر قیمت می خواست می فروخت
وحید : شما عادی بودی یا فرسوده؟فوری یا پیش فروش؟ من پیش فروش، جایگزینی فرسوده هستم، برای فروش فوری ها انجام شده، برای ما پیش فروش ها فعلا پیامک هم نفرستادن
J4مشکی گیلان : پس اینایی ک ثبت نامی اردیبهشت رنگ سفید و طوسی بودن چرا میگن شاسی شده و مرحله صدور پلاکه؟؟؟ اونام اردیبهشتی بودن دیگ. من ک ۳۱ خرداد هستم هنوز شاسی نشده. ولی بچه های اردیبهشت میگن شاسی شدیم چطور برای شما نشده؟؟
J4مشکی گیلان : من ۳۱ خرداد تو مرحله تکمیل وجه مونده و حتی شاسی هم نشده
نسرین قاسمیان : سلام میشه زحمت بکشید زمان دقیق تحویل خودرو ، رو به بفرمایید ممنون.
T8 : فک کنم این بنده خدا سنش بالاست بلد نیست با گوشی کارکنه ، هرچی پیام داده به اینو اون کپی کرده اینجا 😂😂 ، حالا شانس اوردیم عکس نمیشه فرستاد وگرنه گالری گوهربار حاج اقا رو مشاهده مینمودیم 😂
امیر حسین : سلام دوست عزیز منم ایکس ۵ مشکی صمصامی ثبت نام کردم ولی هنوز رو تکمیل وجه هست چند روز تهران زنگ زدم کسی جواب نداد آخر رفتم نمایندگی گفت داریم ماشینای اردیبهشت ماه رو تحویل میدیم نمیدونم دیگه کی می خوان بهمون بدن
X5 : 🟢افزایش قیمت ۹۰ میلیونی کرمان موتور فقط در یک روز! کی‌ام‌سی X5 ۱,۷۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ (‎۴.۲۶%‌)‎۷۰,۰۰۰,۰۰۰‌ قیمت کارخانه x5 افزایش خورد بالاخره الان ثبت نامی جدید با افزایش کارخانه لحاظ میشه ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا پلاس پنج 5 دنده : بله عزیز من 15 آبان‌ماه تکمیل وجه برای دنا پلاس پنج دنده با پرداخت تمام وجه را داشتم تحویلی نود روزه هنوز روی فاکتور میچره انشاالله برای همه دوستان عزیز فاکتور بشه🚖🚖🚖🚖🚖🚖🚖🥀
کوییکGxl : 30روزه فروش فوری
سورن طرح مادران : سلام دیگه نمیشه تغییر ش داد ولی خوبیش اینه که خیلی زود فاکتور میشه. وقتی سیاست تغییر رنگ میاد و تو تغییر میدی رنگ ماشینت و خیلی زودتر از بقیه ماشین ها فاکتور میشه. شاید دو سه روز دیگه فاکتور بشه. مال منم اومده ولی من همون رنگ سفید و میخوام متطقه ی جنوب رنگ دیگه ای غیر سفید جواب نمیده
مهسا fx : والا منم نمیدونم مثل اینکه طبق الویت مجوز هاست.مثلا ایکس 33 از اف ایکس تحویلش عقب تر هست شاید.احتمالا برای شمارو تا هفته دیگه میریزن
ایران خودرو : حدود 350 میلیون
تبدیل پارس به سورن : انشالله خدا برسونه پولتون جور بشه ما هم شرایط شمارو داریم حتی بدتر از شما بخاطر ندیدن دوتا پیامک که قیمت تمام شده بود و بار سوم شرایط فروش رو عوض کردن و دوقسطی کردن 150 میلیون افتاد گردنموت باید بپردازیم فقط داریم خودخوری میکنیم
حمید33 : سلام 33اتومات قرارداد 2/29 وام و ریختن مدارک اومده.تاریخ تحویل سیستمی 16 مهر بود.که فعلا خبری نیست
کریم استیشن : من فقط میگم خدا لعنت کنه اول تا آخر مسئولین ایرانخودرو خدا ازشون نگذزه اینشالله
وحید : آقا یعقوب، این اعتراض ها بعد گرونی الان چند ساله که هست، هیچکدومم به نتیجه نرسیده، متاسفانه تنها صدایی که تو این کشور شنیده نمیشه صدای مردمه
کوییک اتوماتیک مشهد : جواب به علی آقا سلام پذیرش سایپا ؛30خرداد1402- تکمیل وجه 24 خرداد 1403 موعد تحویل سایپا؛بهمن 1402-فاکتور 28مهر-پلاک یکم یا دوم آبان- اما بعد از 9،8 ماه انتظار بلاخره امروز صبح نمایندگی برای تحویل دادن تماس گرفت الحمدلله.. ولی جالب بدونید تاریخ تولید را شهریور1403 نوشته بود در صورتیکه بهمن پارسال باید تحویل مدادن.. البته بعد چندین تماسی که با سایپا داشتم و اعتراضی که برای تاخیر تحویل کرده بودم و پیگیریهای مکرر..ولی بلاخره مجبور به تولید شدند البته بعد 6بار فرستادن پیامک، تحویل حضوری بلاخره امروز آماده تحویل شد خدا رو هزار مرتبه شکر