انتخاب موتور گیربکس مناسب و بادوام برای وینچ سیم بکسلی

 

انتخاب موتور گیربکس مناسب و بادوام برای وینچ سیم بکسلی

 

رپورتاژ - جرثقیل سیم بکسلی یکی از مهم‌ترین بالابرهایی است که کاربرد بسیار زیادی دارد. اجزای تشکیل‌دهنده این تجهیزات هر یک نقش بسیار مهمی در کارایی بهتر ایفا می‌کنند. وینچ سیم بکسلی و موتور گیربکس مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده جرثقیل بکسلی هستند. موتور گیربکس که با نام الکترو گیربکس هم شناخته می‌شود، جهت ایجاد گشتاوری بالا در سرعت کم مورداستفاده قرار می‌گیرد. وینچ‌های سیم بکسلی در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند، همچنین در شرایط کاری سخت قابل‌استفاده هستند.

وینچ سیم بکسلی

وینچ سیم بکسلی چیست؟

وینچ‌های سیم بکسلی تجهیزاتی هستند که برای بلندکردن و جابه‌جایی اجسام سنگین استفاده می‌شوند. وینچ‌ها با استفاده از گیربکس، درام و سیم‌بکسل تولید می‌شوند. گیربکس یکی از مهم‌ترین بخش‌های وینچ‌ها است که در سایزها و مدل‌های مختلفی وجود دارد. این بخش از وینچ برای انتقال گشتاور گیربکس استفاده می‌شود.

 به‌طورکلی گیربکس‌های وینچ دور خروجی را کم کرده و امکان بلندکردن بارها را فراهم می‌کنند. علاوه بر این درام که با نام دوک و قرقره هم شناخته می‌شود یکی از اجزای وینچ است که امکان حمل بار را در وزن‌های متفاوت فراهم می‌کند.

آشنایی با موتور گیربکس

موتور گیربکس پودم تجهیزاتی هستند که در جرثقیل برای کاربرد زیادی دارند که شامل داشتن پوسته چدنی باکیفیت، دوام ماندگاری بالا، قدرت زیاد و استحکام بالا می‌شود. موتور گیربکس با استفاده از چرخ‌دنده‌های فولادی سخت‌کاری شده تولید شده است. به همین جهت بازدهی بسیار بالا دارد. همچنین در حین کارکردن صدای بسیار کمی دارد. شفت خروجی این محصولات استحکام و مقاومت زیادی دارد؛ بنابراین تحمل بار سنگین را دارا است.

موتور گیربکس پودم

نکات انتخاب موتور گیربکس برای وینچ‌های سیم بکسلی

برای انتخاب موتور گیربکس برای وینچ‌های سیم بکسلی باید نکات بسیار مهمی را مدنظر قرار دهید. این نکات شامل موارد زیر هستند.

  • اولین نکته توجه به توان ورودی دستگاه است. توان و قدرت الکتروموتور که با اسب بخار یا کیلووات سنجیده می‌شود اهمیت بسیار بالایی در کارکرد این وسایل دارد.
  • دومین نکته برای انتخاب وینچ سیم بکسلی اندازه گشتاور خروجی دستگاه است. این محصولات باید قدرت و توان بالایی داشته باشند تا در زمان استفاده بهترین عملکرد را داشته باشند.
  • سومین نکته توجه به میزان دقیق دور چرخش شافت الکتروموتور و خروجی گیربکس در دقیقه است که با نام دور خروجی و دور ورودی شناخته می‌شود.

انواع مختلف وینچ را بشناسید

یکی از انواع مختلف وینچ با نام وینچ چهارکاره شناخته می‌شود. همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است دارای چهار حرکت بالا و پایین و حرکت عرضی یعنی چپ و راست است. از این وسیله در جرثقیل‌های بازویی، دروازه‌ای و جرثقیل‌های سقفی استفاده می‌کنند. در واقع وینچ چهارکاره تا 16 تن ظرفیت دارد و دارای سیم‌بکسل‌هایی با ضریب اطمینان بالا است.

به‌طورکلی بالابرهایی که دارای اجزای باکیفیت هستند از گارانتی و خدمات‌پس‌ازفروش برخوردارند. این تجهیزات که برای جابه‌جایی اجسام سنگین استفاده می‌شوند؛ مانند جرثقیل سیم بکسلی چهارکاره در شرایط مختلف توانایی کار دارد. علاوه بر این بازدهی و کارایی بالا و قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه ازجمله ویژگی‌های بسیار مهم این تجهیزات است. بعضی از انواع جرثقیل‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در شرایط کاری دشوار قابل‌استفاده هستند و از عمر طولانی و تعمیر و نگهداری آسان برخوردارند.

یکی دیگر از انواع وینچ، وینچ‌های دوکاره هستند که در جرثقیل‌های سقفی و دروازه‌ای دوپل استفاده می‌شوند. این وینچ‌ها حرکت بالا و پایین دارند و برعکس وینچ چهارکاره حرکت عرضی راست و چپ ندارند. در این وینچ‌ها از موتورهای دوسرعته استفاده می‌کنند. وینچ بلغاری مانند وینچ سیم بکسلی هم یکی دیگر از انواع وینچ‌ها به‌حساب می‌آید. این محصول به دو صورت تک سرعت و دو سرعت است.

وینچ بلغاری

نحوه عملکرد اجزای وینچ

دانستن این که اجزای وینچ بکسلی چگونه کار می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا با دانستن این موضوع می‌توانید در حین خرید عملکرد بهتری داشته باشید. سیم‌بکسل، درام و گیربکس اجزایی هستند که ساختار اصلی وینچ‌های سیم بکسلی را تشکیل می‌دهند. این سه جزء از وینچ‌های سیم بکسلی در کنار یکدیگر عملکرد بسیار خوبی دارند؛ بنابراین اگر یکی از این اجزاء خراب شود کارکرد دیگر اجزای تشکیل‌دهنده وینچ‌های سیم بکسلی را با مشکل مواجه می‌کند.

درام که جزو اصلی‌ترین قطعات بکار رفته در وینچ‌های سیم بکسلی است، وظیفه انتقال نیرو را انجام می‌دهد. در واقع بهتر است ساده‌تر بیان کنیم؛ درام‌ها به سیم‌بکسل و در ادامه به بار موردنظر یعنی باری که بالابرآن را جابه‌جا می‌کند، نیرو انتقال می‌دهند. این اجزای بالابر که کار انتقال نیرو را دارد برای جمع‌کردن سیم‌بکسل هم استفاده می‌شود.

درام‌ها قطر و طول مختلفی دارند و باتوجه‌به استانداردها تولید می‌شوند؛ به همین جهت از کیفیت و راندمان کاری بالایی برخوردار هستند. نیروی درام را وسیله‌ای به نام گیربکس تامین می‌کند. این وسیله که یک واسطه بین درام و موتور است، برای انتقال نیرو به درام نیرو را از موتور می‌گیرد و به درام انتقال می‌دهد.

جمع‌بندی

وینچ‌ها نوعی تجهیزات هستند که جهت بلندکردن اجسام سنگین مورداستفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات از سه جزء اصلی تشکیل شده‌اند که شامل گیربکس، درام و سیم‌بکسل هستند. از انواع وینچ‌ها در جرثقیل‌های سقفی، دروازه‌ای و بازویی استفاده می‌کنند. جهت انتخاب موتور گیربکس مناسب و بادوام برای وینچ‌های سیم بکسلی باید به نکات مهم توجه داشته باشید. این نکات شامل توجه به توان ورودی دستگاه، دور چرخش شافت الکتروموتور و دور خروجی گیربکس و گشتاور خروجی دستگاه است.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , وینچ سیم بکسلی , وینچ بلغاری , موتور گیربکس پودم






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
منتظرالشاهین : معلوم نیست گیر کارشان کجاست؟ راستش را هم نمی گویند.انتظار بود بعد از گران کردن اخیر،روند فاکتور کردن سریعتر بشود،نه تنها سریع نشد،بلکه متوقف شد ! شاید قطعه ندارند،شاید خط تولید دچار نقض فنی شده، شاید مثل همه جای مملکت،اینجا هم، اوضاعش بهم ریخته....مشخص نیست.
شاهین سیاه : احتمالا منظورتان اسفند است...
اردی پلاس : کاملا صحیح است.من ۲۴ و رفیقم ۲۵ اردیبهشت تکمیل وجه( همانروز هم سخا) انجام دادیم.خبری نیست.
شاهین جی : فقط بریم جلو شرکت تمام. ۸ ماهه پول نقد ۶۰۰ میلون گرفتن. جواب. نمی‌دن. نه شکایت هم رفتم فایده ندارد ۲ سال مارو سرکار گزاشتن به ریشمون میخندن. تا نریم جلو شرکت هیچ فایده‌ای ندارد. با خودشون الان مگن هروقت دادیم دادیم. پول که گرفتیم کاری هم نمیتونن بکنند باید بهاشون مثل خودشون رفتاار کنیم.
شاهین. : سلام. بچها من تمام شکایتهارو رفتم فایده ندارد حتی قوه قضاییه و صنعت معدن هیچ راهی ندارع باید بریم ججلو شرکت ۸ ماهه ۶۰۰ میلیون نقد دادم ۱۰۰ میلیون دوسال پیش بلوکه کردن. هرچه زنگ میزنم. بخدا همه مارو سرکار گزاشتن به ریشمون میخندن باور کنید
محمد : تجمع نکنید..... گرون میکنن
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
تجمع : سلام دوشنبه 16 آذر تجمع هست هرکی میتونه بیاد ساعت 9 صبح
Sadegh : منم ۱۶ اردیبهشت تکمیل وجه کردم
مصطفی : سلام ردیف قرارداد 72**1538 تحویل ۱۴ خرداد هشتم تیر فاکتور دهم پلاک یازدهم حمل به نمایندگی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جواب میس میس : حال مال خودته و بس که سواری الان
اطلس مشکی22 مهر تکمیل وجه : سلام من امروز فاکتور شدم مشکی 22 مهر تکمیل وجه و 26 مهر سخا انشالله به زودی قسمت خودت
میس میس : خیلی دلم خنک شد اون موقع که میگفتم کوییک بگیرین و اطلس ندارن به من میگفتن دلالی میخوای صف خلوت کنی میگفتم همسر من اونجا کار میکنه بابا ماشین ندارن هی مسخره کردین حالا برین حالش ببرین
اطلس بهمن : سلام از بهمن ماهیا کسی تکمیل وجه کرده لطفا بگید چقد واریز کردین.بی زحمت جواب بدین.باتشکر
فوق العاده تکمیل وجه 11 بهمن : زنگ زدم به پشتیبانی میگم درسته میگن سایپا ورشکسته شده؟ تکلیف ما چی میشه با این وضع؟ میگه فعلا در این باره هیچ چیزی به ما اعلام نکرده ان....😳😳😳🫤🫤🫤🫤
ایکس 55پزو : سلام به همه دوستان بنده برج8 ثبت نام کردم وبرج 11تحویل گرفتم خیلی ماشین خوبی خیلی بهتر از ماشین ایرانی وخدمات خوبی داره خواستم به اشتراک بذارم انشالله برای دوستانوهم زودتر بدن یاعلی
ساینا اس 7بهمن : من زنگزدم سایپا از اپراتور تشکر کردم که ممنونم که ماشنمو فاکتور نمیکنی طرف هنگ کرد گفتم اسمم کردم صبوری خوبه راضی هستی 😂😂میخوای انصراف بزنم خنک شی
سورن پلاس : مبلغ سود تاخیر فروش فوری با پیش فروش فرق داره. کسانی که فروش فوری هستن روزی 600 هست،پیش فروش ها 200.
ساینا فروش فوق العاده 13 بهمن : ببخشید که قصد داریم حقمونو بگیریم شما هیچ میدونی برای این پول چقدر زحمت کشیده شده تو ایران هرجا بخوای حقتو بگیری میشه اقدام علیه امنیت ملی :/
ساینا فروش فوق العاده 13 بهمن : منم حتما سعیمو میکنم بیام