تفاوت روغن بهران کمپرسور vdl 46 با سایر روغن‌ ها چیست؟

روغن بهران کمپرسور

روغن بهران کمپرسور vdl 46 یکی از اجزای کلیدی در عملکرد بهینه و طول عمر کمپرسورهای هوا است. این روغن به دلیل ترکیب شیمیایی پیشرفته، پایداری حرارتی بالا، کاهش سایش و اصطکاک، مقاومت در برابر تشکیل کف و تطابق با استانداردهای بین ‌المللی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در کمپرسورهای هوا است. اما این روغن چه تفاوت‌ هایی با سایر روغن ‌های کمپرسور دارد؟ در ادامه به بررسی تفاوت‌ های روغن بهران کمپرسور vdl 46 با سایر گزینه ‌های موجود در بازار می ‌پردازیم.

معرفی روغن بهران کمپرسور vdl 46

روغن بهران کمپرسور vdl 46 یک روغن کمپرسور با پایه معدنی و کیفیت بالا است که طبق استانداردهای بین‌ المللی مانند DIN 51506 VDL تولید می ‌شود. این روغن برای کمپرسورهای رفت و برگشتی، پیستونی و اسکرو که در شرایط دمایی بالا و فشار زیاد کار می ‌کنند، طراحی شده است. استفاده از این روغن باعث کاهش سایش قطعات، افزایش عمر مفید دستگاه و بهبود راندمان کمپرسور می‌ شود.

مشخصات فنی روغن بهران کمپرسور vdl 46

روغن کمپرسور vdl 46 در برابر حرارت و اکسیداسیون پایدار می باشد. این روغن یک روان کننده با ویسکوزیته مناسب است که در دماهای مختلف دچار تغییرات زیادی نمی شود. بنابراین بهران کمپرسور vdl 46 قدرت بالایی در روانکاری دارد و از قطعات کمپرسور در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت می کند. کیفیت بالا، دوام زیاد، کارکرد در دماهای زیاد و کاهش میزان اصطکاک در کمپرسور از مشخصات مهم این روغن می باشد.

از طرفی برای به حداقل رساندن دمای کمپرسور و عملکرد بهینه آن از روغن کمپرسور vdl 46 استفاده می کنند. نوع دستگاه، شرایط کاری و دمایی، تاثیر زیادی بر عملکرد کمپرسور می گذارد. در ادامه برخی از مهم ترین مشخصات فنی روغن بهران کمپرسور vdl 46 آورده شده است:

  • شاخص گرانروی: ۹۹
  • دانسیته در ۱۵ درجه سانتی گراد: ۸۷۱
  • گرانروی در ۴۰ درجه سانتی گراد: ۶.۷
  • گرانروی در ۱۰۰ درجه سانتی گراد: ۴۶
  • نقطه اشتعال: ۲۱۸ درجه سانتی گراد
  • نقطه ریزش: منفی ۹ درجه سانتی گراد

مزایای استفاده از روغن کمپرسور 46

  • بهبود کارکرد دستگاه کمپرسور پیستونی
  • کاهش میزان اصطکاک
  • کاهش دمای عملیاتی
  • افزایش طول عمر دستگاه
  • مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  • قابلیت جداسازی روغن از آب
  • شاخص گرانروی بالا

مقایسه روغن بهران کمپرسور vdl 46 با سایر روغن‌ های کمپرسور

روغن بهران کمپرسور

ترکیب شیمیایی و پایه روغن

روغن ‌های کمپرسور معمولاً بر اساس نوع پایه روغنی که دارند، به دو دسته معدنی و مصنوعی تقسیم می ‌شوند. روغن بهران vdl 46یک روغن معدنی تصفیه شده با افزودنی‌ های ضد اکسیداسیون و ضد سایش است. برخی از روغن‌ های کمپرسور دیگر دارای پایه مصنوعی (PAO پلی آلفا اولفین یا استر) هستند که در دماهای بالاتر پایداری بیشتر و هزینه بالاتری دارند.

مقاومت در برابر اکسیداسیون و تشکیل رسوبات

روغن بهران vdl 46دارای افزودنی‌ های ضد اکسیداسیون قوی است که از تشکیل لجن و رسوبات جلوگیری می‌ کند. در حالی که برخی روغن‌ های ارزان‌تر و بدون افزودنی مناسب، در اثر اکسیداسیون سریع‌تر تخریب شده و باعث ایجاد لجن و گرفتگی مسیرهای روغن ‌رسانی می ‌شوند.

تحمل دمایی و پایداری حرارتی

روغن vdl 46 توانایی کارکرد در دماهای بالا و تبخیر پایینی دارد، در نتیجه برای کمپرسورهایی که در شرایط سخت کار می ‌کنند، مناسب است. روغن ‌های معمولی کمپرسور ممکن است در دماهای بالا سریع‌تر تبخیر شده یا خاصیت روانکاری خود را از دست بدهند.

حفاظت در برابر سایش و خوردگی

روغن کمپرسور vdl 46 دارای افزودنی‌ های ضد سایش و ضد خوردگی است که باعث کاهش اصطکاک بین قطعات متحرک کمپرسور و جلوگیری از زنگ‌ زدگی آن‌ها می‌ شود. برخی از روغن‌ های معمولی، فاقد این افزودنی‌ها هستند و در نتیجه، باعث افزایش استهلاک و هزینه ‌های تعمیر و نگهداری می ‌شوند.

عمر مفید روغن و دوره تعویض

روغن vdl 46 به دلیل فرمولاسیون پیشرفته و پایداری شیمیایی بالا، دوره تعویض طولانی ‌تری نسبت به روغن‌ های معمولی دارد. روغن‌ های بی‌ کیفیت زودتر اکسید شده و نیاز به تعویض مکرر دارند که این موضوع هزینه ‌های عملیاتی را افزایش می‌ دهد.

سازگاری با انواع کمپرسورها

روغن بهران vdl با اکثر کمپرسورهای صنعتی سازگاری دارد و می‌ توان آن را در طیف وسیعی از دستگاه‌ها استفاده کرد. برخی روغن ‌های خاص فقط برای نوع مشخصی از کمپرسورها طراحی شده‌اند و امکان استفاده از آن‌ها در مدل‌ های دیگر وجود ندارد.

ویسکوزیته و پایداری در شرایط کاری مختلف

روغن بهران vdl دارای ویسکوزیته 46 است که برای بسیاری از کمپرسورها مقدار ایده ‌آلی محسوب می ‌شود و تعادل خوبی بین روانکاری و جلوگیری از نشت روغن ایجاد می ‌کند. در حالی که برخی روغن ‌های با ویسکوزیته پایین‌تر ممکن است باعث نشت و کاهش عملکرد شوند، روغن ‌های با ویسکوزیته بالاتر ممکن است جریان روغن را مختل کنند و مصرف انرژی را افزایش دهند.

روغن بهران کمپرسور vdl 46 در مقایسه با سایر روغن ‌های کمپرسور، از لحاظ پایداری حرارتی، مقاومت در برابر اکسیداسیون، کاهش سایش و افزایش عمر مفید کمپرسور عملکرد بهتری دارد.

این روغن با توجه به استانداردهای بین‌ المللی و فرمولاسیون بهینه خود، انتخابی ایده‌ آل برای بسیاری از صنایع محسوب می ‌شود. در مقابل، برخی از روغن‌ های کمپرسور ارزان‌تر و بی ‌کیفیت، به دلیل فقدان افزودنی‌ های مناسب، نمی‌ توانند همان سطح از حفاظت و کارایی را ارائه دهند. در نتیجه، انتخاب روغن مناسب مانند بهران vdl 46 می ‌تواند نقش کلیدی در بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ های نگهداری کمپرسورها داشته باشد.

برای خرید این محصول یا انواع روغن صنعتی، روغن گیربکس، گیریس نسوز، ضد یخ و ضد جوش می توانید به وب سایت فیدار اویل به نشانی fidaroil.com مراجعه نمایید. این وب سایت مرجعی تخصصی برای خرید محصولات مرتبط با صنایع با بهترین قیمت و تضمین کیفیت است.

 

برچسب : خودرو , روغن بهران , روغن کمپرسور , روغن بهران کمپرسور , کمپرسور , روغن vdl46






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
لعنت 3 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جی۴ : 8مرداد ثبتنام کرده بودم
جی۴ : ج۴ قسطی برداشتم ۶۰روزه ۵۶۰نقد دادم بقیش چک رنگ مشکی متالیک امروز پیام شاسی برام اومد
شاهین کویک : سلام اقا رضا سود مشارکت نزده چقدر حساب شده ولی تحویل g آبان ماه هستم
رضا : ببخشید چه ماهی بودی و چقدر سود مشارکت دادن
شاهین کویک : کویک s تکمیل 6 آبان فاکتور شد
شاهین G : این چه مسخره بازیه مگه اسباب بازی میفروشین شاهین G= شاهین GL=کویک s احتمالا بعدش هم میشه کویک GL اخر سر هم پراید انصافا اگه پولم رو ی هفته ای میدادن پولم در می اوردم از ازاد میخردم ولی حالا که ضررم کردم می مونم تا همی G بدن ارزش تبدیل نداره
سوم بهمن : تارا اتومات طرح فرسوده موعد تحویل ۳۰ مهر رنگ تیتانیوم دقیقا ۳۰ مهر تحویل دادن همین رنگ تیتانیوم
شاهین GL در تاخیر : اقای مشهد g من برا خودش گفتم من ۲۵ خرداد پول کامل دادم هنوز فاکتور نشده بعدشم من نظرمو دادم ایشون هرکاری که خودشون بخواد می تونن انجام بدن شما چرا انقدر جبهه میگیری
شاهین g پذیرش ۱۷اذر مشهد : در جواب شاهین جی ای .. راست میگی انکاری عباس آقا انگاری بچه که بازم گول بوخوره بعدم عباس اقایی که شاهین جی فروش فوق‌العاده بوده و برج ۹ پارسال کل مبلغ شاهین جی رو پرداخت کرده همین طوری ام داره ضرر میکنه از جی به جی ال بعدم ما فروش فوق‌العاده ها هم تبدیل به جی ال بزنیم ۱روزه فاکتور میشه مثل پیش فروش ها تحویل برج ۲و۳و۴و۵و۶و۷و۸ نیست که باز بره تو صف جی ال برا منم ۲۱ماه قبل هم تبدیل زدم صبح فاکتور شد ولی هنوز پلاک نشده بعضی ها شانسی ۱هفته از فاکتور تا تحویل گرفتن زمان برد براشون ولی کلی نهایتن ۲۵تا ۱ماهه تحویل میدن عباس آقا هم خوب کاری کردی خداوکیلی یه سانروف ارزش این همه معطلی نداره انشالله خیر باشه برات
عسکری : سلام واسه ما شاهین اتومات موعد تحویل اسفند ۱۴۰۳بوده هنوز دعوت نامه نیومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیسان تکسوز : اول ثبت نامی های مونده رو دستشون برا تابستون رو میدن بعدش،شما نهایت 10 روز دگ دستته ماشین
نگین : کسانی که برج 7نوشتن پلاک شدن کی بهشون تخویل میدن خواهش میکنم جواب منو بدید متشکرتون میشم
مسعود : سلام دوستان اینجا دیدم که هنوز عشق و محبت بین آدما هست عاشق همتونم انشاالله که به همه آرزوهای خوبتون برسید
مسعود : مرسی علیرضا جان داداش عزیز خوشحالم از این همه محبت دوستان که میبینم عاشقتونم فداتبشم زحمت نمیدم
طرح فرسوده اردیبهشت : خیلی ممنون بابت اطلاع رسانی خواهشا فرسوده هر کی فاکتور شد بگه
علی : داداش بنظرت قیمت دوگانه خشک نیسان ابی چن میشه تا اخر ماه ؟ بالا میره یا پایین
قباد : برای بار اخر میگم اگر دوستدار نیسان ابی معمولی هستید فقط 2000 دستگاه تو شرکت مانده که از هفته اینده ثبت نامش شروع میشه . دیگه تولید نمیشه فقط اکسنت
قباد : ولی نیسان اکسنت چیز دیگری هست . بچها مقصر شرکت نیست که گران میشه دولت از هر دستگاه نیسان که زامیاد میفروشه 150 میلیون را دولت میبره متاسفانه . این قبلا کمتر بوده چون گفتن نیسان تناژش زیاده باید به اندازه یه ماشین سنگین تعرفه به دولت بدهد یعنی اینو گذاشتن تو رده سنگین 9 تن و 6 تن . همونقدر که دولت از هر دستگاه ماشین سنگین میگیره از نیسان هم میگیره . این از پارسال شروع شده
بهنام مشهد : انشاالله فاکتور میشم یارب نظر تو برنگردد 🤲
بهنام مشهد : انشاالله فاکتور با قدرت شروع بشه هفته بعد نوبت 31شهریور برسه