تفاوت روغن بهران کمپرسور vdl 46 با سایر روغن‌ ها چیست؟

روغن بهران کمپرسور

روغن بهران کمپرسور vdl 46 یکی از اجزای کلیدی در عملکرد بهینه و طول عمر کمپرسورهای هوا است. این روغن به دلیل ترکیب شیمیایی پیشرفته، پایداری حرارتی بالا، کاهش سایش و اصطکاک، مقاومت در برابر تشکیل کف و تطابق با استانداردهای بین ‌المللی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در کمپرسورهای هوا است. اما این روغن چه تفاوت‌ هایی با سایر روغن ‌های کمپرسور دارد؟ در ادامه به بررسی تفاوت‌ های روغن بهران کمپرسور vdl 46 با سایر گزینه ‌های موجود در بازار می ‌پردازیم.

معرفی روغن بهران کمپرسور vdl 46

روغن بهران کمپرسور vdl 46 یک روغن کمپرسور با پایه معدنی و کیفیت بالا است که طبق استانداردهای بین‌ المللی مانند DIN 51506 VDL تولید می ‌شود. این روغن برای کمپرسورهای رفت و برگشتی، پیستونی و اسکرو که در شرایط دمایی بالا و فشار زیاد کار می ‌کنند، طراحی شده است. استفاده از این روغن باعث کاهش سایش قطعات، افزایش عمر مفید دستگاه و بهبود راندمان کمپرسور می‌ شود.

مشخصات فنی روغن بهران کمپرسور vdl 46

روغن کمپرسور vdl 46 در برابر حرارت و اکسیداسیون پایدار می باشد. این روغن یک روان کننده با ویسکوزیته مناسب است که در دماهای مختلف دچار تغییرات زیادی نمی شود. بنابراین بهران کمپرسور vdl 46 قدرت بالایی در روانکاری دارد و از قطعات کمپرسور در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت می کند. کیفیت بالا، دوام زیاد، کارکرد در دماهای زیاد و کاهش میزان اصطکاک در کمپرسور از مشخصات مهم این روغن می باشد.

از طرفی برای به حداقل رساندن دمای کمپرسور و عملکرد بهینه آن از روغن کمپرسور vdl 46 استفاده می کنند. نوع دستگاه، شرایط کاری و دمایی، تاثیر زیادی بر عملکرد کمپرسور می گذارد. در ادامه برخی از مهم ترین مشخصات فنی روغن بهران کمپرسور vdl 46 آورده شده است:

  • شاخص گرانروی: ۹۹
  • دانسیته در ۱۵ درجه سانتی گراد: ۸۷۱
  • گرانروی در ۴۰ درجه سانتی گراد: ۶.۷
  • گرانروی در ۱۰۰ درجه سانتی گراد: ۴۶
  • نقطه اشتعال: ۲۱۸ درجه سانتی گراد
  • نقطه ریزش: منفی ۹ درجه سانتی گراد

مزایای استفاده از روغن کمپرسور 46

  • بهبود کارکرد دستگاه کمپرسور پیستونی
  • کاهش میزان اصطکاک
  • کاهش دمای عملیاتی
  • افزایش طول عمر دستگاه
  • مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  • قابلیت جداسازی روغن از آب
  • شاخص گرانروی بالا

مقایسه روغن بهران کمپرسور vdl 46 با سایر روغن‌ های کمپرسور

روغن بهران کمپرسور

ترکیب شیمیایی و پایه روغن

روغن ‌های کمپرسور معمولاً بر اساس نوع پایه روغنی که دارند، به دو دسته معدنی و مصنوعی تقسیم می ‌شوند. روغن بهران vdl 46یک روغن معدنی تصفیه شده با افزودنی‌ های ضد اکسیداسیون و ضد سایش است. برخی از روغن‌ های کمپرسور دیگر دارای پایه مصنوعی (PAO پلی آلفا اولفین یا استر) هستند که در دماهای بالاتر پایداری بیشتر و هزینه بالاتری دارند.

مقاومت در برابر اکسیداسیون و تشکیل رسوبات

روغن بهران vdl 46دارای افزودنی‌ های ضد اکسیداسیون قوی است که از تشکیل لجن و رسوبات جلوگیری می‌ کند. در حالی که برخی روغن‌ های ارزان‌تر و بدون افزودنی مناسب، در اثر اکسیداسیون سریع‌تر تخریب شده و باعث ایجاد لجن و گرفتگی مسیرهای روغن ‌رسانی می ‌شوند.

تحمل دمایی و پایداری حرارتی

روغن vdl 46 توانایی کارکرد در دماهای بالا و تبخیر پایینی دارد، در نتیجه برای کمپرسورهایی که در شرایط سخت کار می ‌کنند، مناسب است. روغن ‌های معمولی کمپرسور ممکن است در دماهای بالا سریع‌تر تبخیر شده یا خاصیت روانکاری خود را از دست بدهند.

حفاظت در برابر سایش و خوردگی

روغن کمپرسور vdl 46 دارای افزودنی‌ های ضد سایش و ضد خوردگی است که باعث کاهش اصطکاک بین قطعات متحرک کمپرسور و جلوگیری از زنگ‌ زدگی آن‌ها می‌ شود. برخی از روغن‌ های معمولی، فاقد این افزودنی‌ها هستند و در نتیجه، باعث افزایش استهلاک و هزینه ‌های تعمیر و نگهداری می ‌شوند.

عمر مفید روغن و دوره تعویض

روغن vdl 46 به دلیل فرمولاسیون پیشرفته و پایداری شیمیایی بالا، دوره تعویض طولانی ‌تری نسبت به روغن‌ های معمولی دارد. روغن‌ های بی‌ کیفیت زودتر اکسید شده و نیاز به تعویض مکرر دارند که این موضوع هزینه ‌های عملیاتی را افزایش می‌ دهد.

سازگاری با انواع کمپرسورها

روغن بهران vdl با اکثر کمپرسورهای صنعتی سازگاری دارد و می‌ توان آن را در طیف وسیعی از دستگاه‌ها استفاده کرد. برخی روغن ‌های خاص فقط برای نوع مشخصی از کمپرسورها طراحی شده‌اند و امکان استفاده از آن‌ها در مدل‌ های دیگر وجود ندارد.

ویسکوزیته و پایداری در شرایط کاری مختلف

روغن بهران vdl دارای ویسکوزیته 46 است که برای بسیاری از کمپرسورها مقدار ایده ‌آلی محسوب می ‌شود و تعادل خوبی بین روانکاری و جلوگیری از نشت روغن ایجاد می ‌کند. در حالی که برخی روغن ‌های با ویسکوزیته پایین‌تر ممکن است باعث نشت و کاهش عملکرد شوند، روغن ‌های با ویسکوزیته بالاتر ممکن است جریان روغن را مختل کنند و مصرف انرژی را افزایش دهند.

روغن بهران کمپرسور vdl 46 در مقایسه با سایر روغن ‌های کمپرسور، از لحاظ پایداری حرارتی، مقاومت در برابر اکسیداسیون، کاهش سایش و افزایش عمر مفید کمپرسور عملکرد بهتری دارد.

این روغن با توجه به استانداردهای بین‌ المللی و فرمولاسیون بهینه خود، انتخابی ایده‌ آل برای بسیاری از صنایع محسوب می ‌شود. در مقابل، برخی از روغن‌ های کمپرسور ارزان‌تر و بی ‌کیفیت، به دلیل فقدان افزودنی‌ های مناسب، نمی‌ توانند همان سطح از حفاظت و کارایی را ارائه دهند. در نتیجه، انتخاب روغن مناسب مانند بهران vdl 46 می ‌تواند نقش کلیدی در بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ های نگهداری کمپرسورها داشته باشد.

برای خرید این محصول یا انواع روغن صنعتی، روغن گیربکس، گیریس نسوز، ضد یخ و ضد جوش می توانید به وب سایت فیدار اویل به نشانی fidaroil.com مراجعه نمایید. این وب سایت مرجعی تخصصی برای خرید محصولات مرتبط با صنایع با بهترین قیمت و تضمین کیفیت است.

 

برچسب : خودرو , روغن بهران , روغن کمپرسور , روغن بهران کمپرسور , کمپرسور , روغن vdl46






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
Ali14796 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Mina : سلام ثبت نام x5 ابان هستم. به نظر می رسه تقریبا اردیبهشت و شهریور x5 در حال تحویل گرفتن هستند انشاله هر چه سریع تر تمام بشه تا نوبت آبان ماهی ها برسه و در ادامه ثبت نامی های ماه های بعد
شقایق : عزیزا کسی پرداختی ۶ شهریور اسمس تکمیل وجعش نیومده اخرین تکمیل وجه واس چندم شهریور اومده یکی لطفا اطلاع بده
با فرهنگ : ایشون با فرهنگمونه
tara v1plus : سلام پیش فروش طرح عادی واریز اول 6/20 واریز دوم 9/17 رنگ سفید فاکتور 12/6 پلاک 12/15 امروز صبح تحویل گرفتم، ماشین خوبیه صداش کمه، در حالت در جا خیلی کمه، جاداره من خودم قدم بلنده و جای پای خوبی داره، بدنش و هم یه سریا میان میگن حلبیه این حرفا شرف ندارن، مثلا میگن با دست میره تو اصلا اینطوری نیس همش دروغه. من اینجا زیاد نبودم فقط در حدی که بلد بودم جواب دادم. امیدوارم همتون تحویل بگیرین و به دل خوش و شادی استفاده کنین. خدانگهدار
توحید ارومیه : اقا مهیار برای دوست شما از اطلس به کوییک اس تبدیل کردن.اما برای این دوستان کوییک gxrl تبدیل گذاشتن که بازار فقط این مدل کوییک رو میکشه نه کوییک اس
عقیل : سلام مشکل چی بود دیر پلاک شدن من الان ۱۰ روز پلاک نشدم؟
نگار : میشه لطفاردیف قراردادتون روبگید؟؟
حسام 2 : داداش از بعد نوبت تحویلت سود تعلق میگیره مگه قبل تحویل سود تاخیر میدن
تارا : سلام من واریزی 27بودم تحویل 30بهمن .کسی میدونه چرا فاکتور نمیشه
Sasan : لطف کردی داداش چرخش بخوشی برات بچرخه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل 30 بهمن : سلام داداش سقف پانا یا فلز بودید؟
حسین : سلام مطمئن هستی اینطوری هست
سورن30اسفند : سلام دوستان کسی از تکمیل 12 دی فاکتور نشد
حمید207پانا اسفند : داداش پانا یا فلز بودی و چه رنگ
احمد : سلام داداش اشتباه گفتی به منم زنگ زد گفت تبدیل بزنی قبل عید . تبدیل نزنی بعد از عید تحویل می گیری. در هر 2 حال هم مدل 404 شده
33حسین : سلام واسه ما یک ماه داره چشمک میزند قسمت تحویل خودرو تحویل سیستمی هم 1/24است
امیر : فروش فوری بودید یا پیش فروش
علیرضا : سلام 207 اتو تحویل 30 آذر تکمیل وجه 29 آذر فاکتور 14 اسفند امروز تحویل گرفتم
207 پانا : ممنون از راهنمایی
یاسمن : امروز 20 اسفند پلاک شدم ،کسی می‌دونه خودرو چند روزه به دستم میرسه شیراز هستم