تفاوت روغن بهران کمپرسور vdl 46 با سایر روغن‌ ها چیست؟

روغن بهران کمپرسور

روغن بهران کمپرسور vdl 46 یکی از اجزای کلیدی در عملکرد بهینه و طول عمر کمپرسورهای هوا است. این روغن به دلیل ترکیب شیمیایی پیشرفته، پایداری حرارتی بالا، کاهش سایش و اصطکاک، مقاومت در برابر تشکیل کف و تطابق با استانداردهای بین ‌المللی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در کمپرسورهای هوا است. اما این روغن چه تفاوت‌ هایی با سایر روغن ‌های کمپرسور دارد؟ در ادامه به بررسی تفاوت‌ های روغن بهران کمپرسور vdl 46 با سایر گزینه ‌های موجود در بازار می ‌پردازیم.

معرفی روغن بهران کمپرسور vdl 46

روغن بهران کمپرسور vdl 46 یک روغن کمپرسور با پایه معدنی و کیفیت بالا است که طبق استانداردهای بین‌ المللی مانند DIN 51506 VDL تولید می ‌شود. این روغن برای کمپرسورهای رفت و برگشتی، پیستونی و اسکرو که در شرایط دمایی بالا و فشار زیاد کار می ‌کنند، طراحی شده است. استفاده از این روغن باعث کاهش سایش قطعات، افزایش عمر مفید دستگاه و بهبود راندمان کمپرسور می‌ شود.

مشخصات فنی روغن بهران کمپرسور vdl 46

روغن کمپرسور vdl 46 در برابر حرارت و اکسیداسیون پایدار می باشد. این روغن یک روان کننده با ویسکوزیته مناسب است که در دماهای مختلف دچار تغییرات زیادی نمی شود. بنابراین بهران کمپرسور vdl 46 قدرت بالایی در روانکاری دارد و از قطعات کمپرسور در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت می کند. کیفیت بالا، دوام زیاد، کارکرد در دماهای زیاد و کاهش میزان اصطکاک در کمپرسور از مشخصات مهم این روغن می باشد.

از طرفی برای به حداقل رساندن دمای کمپرسور و عملکرد بهینه آن از روغن کمپرسور vdl 46 استفاده می کنند. نوع دستگاه، شرایط کاری و دمایی، تاثیر زیادی بر عملکرد کمپرسور می گذارد. در ادامه برخی از مهم ترین مشخصات فنی روغن بهران کمپرسور vdl 46 آورده شده است:

  • شاخص گرانروی: ۹۹
  • دانسیته در ۱۵ درجه سانتی گراد: ۸۷۱
  • گرانروی در ۴۰ درجه سانتی گراد: ۶.۷
  • گرانروی در ۱۰۰ درجه سانتی گراد: ۴۶
  • نقطه اشتعال: ۲۱۸ درجه سانتی گراد
  • نقطه ریزش: منفی ۹ درجه سانتی گراد

مزایای استفاده از روغن کمپرسور 46

  • بهبود کارکرد دستگاه کمپرسور پیستونی
  • کاهش میزان اصطکاک
  • کاهش دمای عملیاتی
  • افزایش طول عمر دستگاه
  • مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  • قابلیت جداسازی روغن از آب
  • شاخص گرانروی بالا

مقایسه روغن بهران کمپرسور vdl 46 با سایر روغن‌ های کمپرسور

روغن بهران کمپرسور

ترکیب شیمیایی و پایه روغن

روغن ‌های کمپرسور معمولاً بر اساس نوع پایه روغنی که دارند، به دو دسته معدنی و مصنوعی تقسیم می ‌شوند. روغن بهران vdl 46یک روغن معدنی تصفیه شده با افزودنی‌ های ضد اکسیداسیون و ضد سایش است. برخی از روغن‌ های کمپرسور دیگر دارای پایه مصنوعی (PAO پلی آلفا اولفین یا استر) هستند که در دماهای بالاتر پایداری بیشتر و هزینه بالاتری دارند.

مقاومت در برابر اکسیداسیون و تشکیل رسوبات

روغن بهران vdl 46دارای افزودنی‌ های ضد اکسیداسیون قوی است که از تشکیل لجن و رسوبات جلوگیری می‌ کند. در حالی که برخی روغن‌ های ارزان‌تر و بدون افزودنی مناسب، در اثر اکسیداسیون سریع‌تر تخریب شده و باعث ایجاد لجن و گرفتگی مسیرهای روغن ‌رسانی می ‌شوند.

تحمل دمایی و پایداری حرارتی

روغن vdl 46 توانایی کارکرد در دماهای بالا و تبخیر پایینی دارد، در نتیجه برای کمپرسورهایی که در شرایط سخت کار می ‌کنند، مناسب است. روغن ‌های معمولی کمپرسور ممکن است در دماهای بالا سریع‌تر تبخیر شده یا خاصیت روانکاری خود را از دست بدهند.

حفاظت در برابر سایش و خوردگی

روغن کمپرسور vdl 46 دارای افزودنی‌ های ضد سایش و ضد خوردگی است که باعث کاهش اصطکاک بین قطعات متحرک کمپرسور و جلوگیری از زنگ‌ زدگی آن‌ها می‌ شود. برخی از روغن‌ های معمولی، فاقد این افزودنی‌ها هستند و در نتیجه، باعث افزایش استهلاک و هزینه ‌های تعمیر و نگهداری می ‌شوند.

عمر مفید روغن و دوره تعویض

روغن vdl 46 به دلیل فرمولاسیون پیشرفته و پایداری شیمیایی بالا، دوره تعویض طولانی ‌تری نسبت به روغن‌ های معمولی دارد. روغن‌ های بی‌ کیفیت زودتر اکسید شده و نیاز به تعویض مکرر دارند که این موضوع هزینه ‌های عملیاتی را افزایش می‌ دهد.

سازگاری با انواع کمپرسورها

روغن بهران vdl با اکثر کمپرسورهای صنعتی سازگاری دارد و می‌ توان آن را در طیف وسیعی از دستگاه‌ها استفاده کرد. برخی روغن ‌های خاص فقط برای نوع مشخصی از کمپرسورها طراحی شده‌اند و امکان استفاده از آن‌ها در مدل‌ های دیگر وجود ندارد.

ویسکوزیته و پایداری در شرایط کاری مختلف

روغن بهران vdl دارای ویسکوزیته 46 است که برای بسیاری از کمپرسورها مقدار ایده ‌آلی محسوب می ‌شود و تعادل خوبی بین روانکاری و جلوگیری از نشت روغن ایجاد می ‌کند. در حالی که برخی روغن ‌های با ویسکوزیته پایین‌تر ممکن است باعث نشت و کاهش عملکرد شوند، روغن ‌های با ویسکوزیته بالاتر ممکن است جریان روغن را مختل کنند و مصرف انرژی را افزایش دهند.

روغن بهران کمپرسور vdl 46 در مقایسه با سایر روغن ‌های کمپرسور، از لحاظ پایداری حرارتی، مقاومت در برابر اکسیداسیون، کاهش سایش و افزایش عمر مفید کمپرسور عملکرد بهتری دارد.

این روغن با توجه به استانداردهای بین‌ المللی و فرمولاسیون بهینه خود، انتخابی ایده‌ آل برای بسیاری از صنایع محسوب می ‌شود. در مقابل، برخی از روغن‌ های کمپرسور ارزان‌تر و بی ‌کیفیت، به دلیل فقدان افزودنی‌ های مناسب، نمی‌ توانند همان سطح از حفاظت و کارایی را ارائه دهند. در نتیجه، انتخاب روغن مناسب مانند بهران vdl 46 می ‌تواند نقش کلیدی در بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ های نگهداری کمپرسورها داشته باشد.

برای خرید این محصول یا انواع روغن صنعتی، روغن گیربکس، گیریس نسوز، ضد یخ و ضد جوش می توانید به وب سایت فیدار اویل به نشانی fidaroil.com مراجعه نمایید. این وب سایت مرجعی تخصصی برای خرید محصولات مرتبط با صنایع با بهترین قیمت و تضمین کیفیت است.

 

برچسب : خودرو , روغن بهران , روغن کمپرسور , روغن بهران کمپرسور , کمپرسور , روغن vdl46






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
لعنت 3 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عباس : واقعا برای خودم متاسفم که پولمو دادم به سایپا.بار اخرم باشه ماشین از کارخونه بخوام بگیرم.اگه عرضه شو نداری ماشین تولید کنی چرا پول میگیری.اگه سانروف نداری چرا پارس نوا رو میاری ت خط تولیدت
یوسف : شما میگید شهریور تکمیل وجه کردم مگه تا ۲۱ مرداد محلت نداشته شما چطور شهریور تکمیل وجه هستید؟
مریم : دوستان تو سایت نیسان واطلس نوشته بودن قراره همه شون صبح ساعت 9 صبح درب سایپا تجمع کنن. و گزارشگر صداسیما هم میاد. کاش خودمونم میرفتیم لااقل جمعیت به چشم بیاد. من خودم از هرمزگان برای کاری آمدم تهران. اما صبح طرف صبح حتما میام درب این خراب شده
محمد j7 اردیبهشت : سلام زحمت کشیدن 30 تومن 260 تومن بالا بردن این ماه 30 تومن کم کردن خداقوت
V4 سفید : سلام پیش فروش بودین؟ دو مرحله واریز داشتین؟
مهتاب : آقا حمید زنگ بزنید به 162 صدا سیما تا رسانه ای بشه
عادل j7 : سلام بر دوستان دعوتنامه های j7 چقدر کاهش قیمت داشته؟
مهتاب : فقط به 162 زنگ بزنید و اطلاع بدید تا رسانه ای بشه
شاهد : سلام به همه دوستان.. همگی یه زحمت بکشید با هر شماره ای که تو خونه موجود دارید به شماره 162 روابط عمومی صدا و سیما زنگ بزنید و بگید یه گزارش از نحوه تحویل شاهین به مردم و تاخیرهای زیاد سایپا انجام بدند اگه رسانه ای بشه مدیران بی لیاقت سایپا باید جوابگو باشند ایشالا که فرجی بشه
چشم انتظاران شاهین G : سلام این که دوستان میگن سامانه املاک و اسکان حتما تایید کدپستی و ادرس انجام بدین برای چی هست ؟ چه موقعه باید انجام بدیم قبل از آمدن دعوت نامه برای تکمیل وجه ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 پانا فرسوده آذرماه : سلام دوستان خبری از دعوتنامه ها نیست؟
ساینا پیش فروش : فعلا که چهارماه از واریزی دوم گذشته خبری نیس فکر نکنم حالا حالا ها فاکتور کنن
30 آبان : سلام دوستان. کسانی که پیش فروش تحویل 30 آبان هستن آیا تبدیل رینگ براشون فعال شده یا خیر؟
زامیاد بی پلاک : آقا کسی تک امروز پلاک نشده اعلام کنه
زامیاد : منم هستم تحویل نکردم شنبه هفته پیش پلاک شدم ولی امروز شنبه نمایندگی قره چماقلو 3تا نیسان اومده من برم گفت اینا ثبت نامی قبل شما هستن گفت احتمال داره مال منم فردا بیاد نیسان رو رفتم دیدم کیفیت به شدت پایینی داره فرمانش انگار از پلاستیک باز یافتی هست
پارسا : دوستان رنگ خودرو رو چطور میتونیم تغییر بدیم
پارسا : سلام جناب تحویل دی ماه هستی الان فاکتورشدی?واریزی تکمیل وجه کی بوده
کوییک gxrl20اسفند : سلام خدمت همه..ثبت نامی 20اسفند 1403،پذیرش27اسفند تحویل 90روزه بالاخره همین الان فاکتور شد،صبر برای ادامه ی ماجرا،انشاالله به زودی همه فاکتور میشن..من 3روز پیش سامانه 136ثبت شکایت کردم واسم کد رهگیری اومد همگی شکایت کنید ده دیقه هم وقت نمیبره
علی : اکستند پلاک نمیشه تا اخر آذر وقتتونو تلف نکنید ایشالله دی میگیرید
محدثه : سلام الان تاخیر تحویل ساینا اس تک حدودا چقدره؟