تفاوت روغن بهران کمپرسور vdl 46 با سایر روغن‌ ها چیست؟

روغن بهران کمپرسور

روغن بهران کمپرسور vdl 46 یکی از اجزای کلیدی در عملکرد بهینه و طول عمر کمپرسورهای هوا است. این روغن به دلیل ترکیب شیمیایی پیشرفته، پایداری حرارتی بالا، کاهش سایش و اصطکاک، مقاومت در برابر تشکیل کف و تطابق با استانداردهای بین ‌المللی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در کمپرسورهای هوا است. اما این روغن چه تفاوت‌ هایی با سایر روغن ‌های کمپرسور دارد؟ در ادامه به بررسی تفاوت‌ های روغن بهران کمپرسور vdl 46 با سایر گزینه ‌های موجود در بازار می ‌پردازیم.

معرفی روغن بهران کمپرسور vdl 46

روغن بهران کمپرسور vdl 46 یک روغن کمپرسور با پایه معدنی و کیفیت بالا است که طبق استانداردهای بین‌ المللی مانند DIN 51506 VDL تولید می ‌شود. این روغن برای کمپرسورهای رفت و برگشتی، پیستونی و اسکرو که در شرایط دمایی بالا و فشار زیاد کار می ‌کنند، طراحی شده است. استفاده از این روغن باعث کاهش سایش قطعات، افزایش عمر مفید دستگاه و بهبود راندمان کمپرسور می‌ شود.

مشخصات فنی روغن بهران کمپرسور vdl 46

روغن کمپرسور vdl 46 در برابر حرارت و اکسیداسیون پایدار می باشد. این روغن یک روان کننده با ویسکوزیته مناسب است که در دماهای مختلف دچار تغییرات زیادی نمی شود. بنابراین بهران کمپرسور vdl 46 قدرت بالایی در روانکاری دارد و از قطعات کمپرسور در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت می کند. کیفیت بالا، دوام زیاد، کارکرد در دماهای زیاد و کاهش میزان اصطکاک در کمپرسور از مشخصات مهم این روغن می باشد.

از طرفی برای به حداقل رساندن دمای کمپرسور و عملکرد بهینه آن از روغن کمپرسور vdl 46 استفاده می کنند. نوع دستگاه، شرایط کاری و دمایی، تاثیر زیادی بر عملکرد کمپرسور می گذارد. در ادامه برخی از مهم ترین مشخصات فنی روغن بهران کمپرسور vdl 46 آورده شده است:

  • شاخص گرانروی: ۹۹
  • دانسیته در ۱۵ درجه سانتی گراد: ۸۷۱
  • گرانروی در ۴۰ درجه سانتی گراد: ۶.۷
  • گرانروی در ۱۰۰ درجه سانتی گراد: ۴۶
  • نقطه اشتعال: ۲۱۸ درجه سانتی گراد
  • نقطه ریزش: منفی ۹ درجه سانتی گراد

مزایای استفاده از روغن کمپرسور 46

  • بهبود کارکرد دستگاه کمپرسور پیستونی
  • کاهش میزان اصطکاک
  • کاهش دمای عملیاتی
  • افزایش طول عمر دستگاه
  • مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  • قابلیت جداسازی روغن از آب
  • شاخص گرانروی بالا

مقایسه روغن بهران کمپرسور vdl 46 با سایر روغن‌ های کمپرسور

روغن بهران کمپرسور

ترکیب شیمیایی و پایه روغن

روغن ‌های کمپرسور معمولاً بر اساس نوع پایه روغنی که دارند، به دو دسته معدنی و مصنوعی تقسیم می ‌شوند. روغن بهران vdl 46یک روغن معدنی تصفیه شده با افزودنی‌ های ضد اکسیداسیون و ضد سایش است. برخی از روغن‌ های کمپرسور دیگر دارای پایه مصنوعی (PAO پلی آلفا اولفین یا استر) هستند که در دماهای بالاتر پایداری بیشتر و هزینه بالاتری دارند.

مقاومت در برابر اکسیداسیون و تشکیل رسوبات

روغن بهران vdl 46دارای افزودنی‌ های ضد اکسیداسیون قوی است که از تشکیل لجن و رسوبات جلوگیری می‌ کند. در حالی که برخی روغن‌ های ارزان‌تر و بدون افزودنی مناسب، در اثر اکسیداسیون سریع‌تر تخریب شده و باعث ایجاد لجن و گرفتگی مسیرهای روغن ‌رسانی می ‌شوند.

تحمل دمایی و پایداری حرارتی

روغن vdl 46 توانایی کارکرد در دماهای بالا و تبخیر پایینی دارد، در نتیجه برای کمپرسورهایی که در شرایط سخت کار می ‌کنند، مناسب است. روغن ‌های معمولی کمپرسور ممکن است در دماهای بالا سریع‌تر تبخیر شده یا خاصیت روانکاری خود را از دست بدهند.

حفاظت در برابر سایش و خوردگی

روغن کمپرسور vdl 46 دارای افزودنی‌ های ضد سایش و ضد خوردگی است که باعث کاهش اصطکاک بین قطعات متحرک کمپرسور و جلوگیری از زنگ‌ زدگی آن‌ها می‌ شود. برخی از روغن‌ های معمولی، فاقد این افزودنی‌ها هستند و در نتیجه، باعث افزایش استهلاک و هزینه ‌های تعمیر و نگهداری می ‌شوند.

عمر مفید روغن و دوره تعویض

روغن vdl 46 به دلیل فرمولاسیون پیشرفته و پایداری شیمیایی بالا، دوره تعویض طولانی ‌تری نسبت به روغن‌ های معمولی دارد. روغن‌ های بی‌ کیفیت زودتر اکسید شده و نیاز به تعویض مکرر دارند که این موضوع هزینه ‌های عملیاتی را افزایش می‌ دهد.

سازگاری با انواع کمپرسورها

روغن بهران vdl با اکثر کمپرسورهای صنعتی سازگاری دارد و می‌ توان آن را در طیف وسیعی از دستگاه‌ها استفاده کرد. برخی روغن ‌های خاص فقط برای نوع مشخصی از کمپرسورها طراحی شده‌اند و امکان استفاده از آن‌ها در مدل‌ های دیگر وجود ندارد.

ویسکوزیته و پایداری در شرایط کاری مختلف

روغن بهران vdl دارای ویسکوزیته 46 است که برای بسیاری از کمپرسورها مقدار ایده ‌آلی محسوب می ‌شود و تعادل خوبی بین روانکاری و جلوگیری از نشت روغن ایجاد می ‌کند. در حالی که برخی روغن ‌های با ویسکوزیته پایین‌تر ممکن است باعث نشت و کاهش عملکرد شوند، روغن ‌های با ویسکوزیته بالاتر ممکن است جریان روغن را مختل کنند و مصرف انرژی را افزایش دهند.

روغن بهران کمپرسور vdl 46 در مقایسه با سایر روغن ‌های کمپرسور، از لحاظ پایداری حرارتی، مقاومت در برابر اکسیداسیون، کاهش سایش و افزایش عمر مفید کمپرسور عملکرد بهتری دارد.

این روغن با توجه به استانداردهای بین‌ المللی و فرمولاسیون بهینه خود، انتخابی ایده‌ آل برای بسیاری از صنایع محسوب می ‌شود. در مقابل، برخی از روغن‌ های کمپرسور ارزان‌تر و بی ‌کیفیت، به دلیل فقدان افزودنی‌ های مناسب، نمی‌ توانند همان سطح از حفاظت و کارایی را ارائه دهند. در نتیجه، انتخاب روغن مناسب مانند بهران vdl 46 می ‌تواند نقش کلیدی در بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ های نگهداری کمپرسورها داشته باشد.

برای خرید این محصول یا انواع روغن صنعتی، روغن گیربکس، گیریس نسوز، ضد یخ و ضد جوش می توانید به وب سایت فیدار اویل به نشانی fidaroil.com مراجعه نمایید. این وب سایت مرجعی تخصصی برای خرید محصولات مرتبط با صنایع با بهترین قیمت و تضمین کیفیت است.

 

برچسب : خودرو , روغن بهران , روغن کمپرسور , روغن بهران کمپرسور , کمپرسور , روغن vdl46






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 : میگن 72 ساعت طول میکشه بریه تهران 3 ,4روزم کنترل کیفی طول میکسه بعد زنگ میزنن برای تحویل
تارا تیتانیومv4 : با این حادثه اخیر بندر عباس قطعا به دلیل مشکل عدم تامین قطعات وارداتی علی الخصوص قطعات خودروهای اتوماتیک ،روند صدور فاکتور در ایرانخودرو قطره چکانی خواهد شد
علی تارا 30 بهمن : سلام ، از دوستان کسی خبر نداره سود تاخیر در حمل چطوری محاسبه میشه ؟
تارا : سلام دوستان من دیروز رفتم نمایندگی اونحا با داد و بیداد با دعوا بلاخره امروز ماشینم فاکتور شد سی بهمن تکمیل وجه ۲۹اذر انشالله قسمت شما 😂
احمد123 : سلام تارا اتومات من یک هفته است که فاکتور شده ولی هنوز پلاک نشده چه کار باید انجام بدهم
شاهین اتومات : در مهر 1402 مبلغ 290 تومان بابت پیش خرید یک دستگاه شاهین اتومات از سایپا پرداخت کردیم مطابق قرارداد پیوست با سود مشارکت 19.5 درصد در اسفند 1403 دعوتنامه پرداخت ودیعه دوم صادر گردید که متاسفانه سود مشارکت که 85 میلیون تومان شده بود در نظر گرفته نشده و مبلغ 390 میلیون تومان دعوت نامه صادر گردید پس از پیگیری از شرکت سایپا اعلام کردند که شورای رقابت تبصره ای به خودرو ساز ها داده که خلاف قرارداد منعقده با مشتری می توانند سود مشارکت پرداخت نکنند و فقط نرخ تورم را در نظر بگیرند به همین منظور سایپا 40 میلیون تومان بابت نرخ تورم مطابق پرداخت ودیعه اول برای شما در نظر گرفته و 85 میلیون تومان سود مشارکت را در نظر نگرفته است . لذا مشتری که دو سال در تولید سایپا مشارکت کرده است باید 45 میلیون تومان بیشتر پرداخت نماید .
مهراد : اره خودشه برا هیچ کس فاکتور نشده خیلی دروغ میگه فک کنم اصلا شاهین پلاس ثبت نام نکرده یا پول نداره
تارامارا : بعد سه روز، همچنان منتظر حمل خودرو
میثم : مچکرم انشاالله قسمت شما و همه دوستان بشه در جواب سوال بعضی از دوستان اینه ها برقی نیستن ولی نسبت به مدلی های قبلی مثل ۵ دنده ها خییییلی بهتر شده مخصوصا دنده کشی عالی شده من ۵ دنده سوار شدم انگار گیربکس دنده کشی مشکل داشت دنده جا نمیخورد این عالی عالی شده دنده عقب هم مانیتور داره خطر عقب هم جدید گزاشتن دکمه ها شیشه بالابر هم از کنسول وسط گزاشتن رو تو دری ها که هم عالی شده
مهدی شاهین پلاس اسفندی : آقا منم تکمیل وجه کردم دیروز سخا ثبت شده ولی تکمیل وجه چراغش روشن نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6دنده : پاسخ به صبح میگفتن شهر باید ویرایش بشه ما دوباره از طریق اداره پست انجام دادیم ولی باز همون شهر خورد اصلا مشکل نداشت به تهران زنگ زدم رسیدگی به پرونده رو درخواست دادم 72 ساعته جواب اومد شما هم شکایت کنید وباید به شما پیام بیاد که پرونده درحال رسیدگی هست وگرنه اینجوری خیلی دیر میشه حتی یه کارشناس بمن گفت ماشینت تحویل گرفتی پیگیری کن سود تاخیرش بگیر
علی 10 خرداد : سلام. سورن موتور جدید 10 خردادم هنوز فاکتور نشدم.
مریم : من 20 مهر تکمیل وجه و آبان 1403 تکمیل وجه شدم ولی هنوز فاکتور نشدم اینقدر دروغ تحویل مردم ندید
صبح : به دنا 6 دنده پلاکتون که دیر ارسال شده دلیلشو سامانه سخا میگفتن یا کسری پلاک؟
ع : مغزتو
توحید ارومیه : جود.فک کنم اسمت اقا جواد باشه الفش افتاده.شما سعی کن از 20اردیبهشت پولت اماده باشه چون از 20اردیبهشت تا 25خرداد احتمال داره دعوتنامه ات بیاد.دعوتنامه ات هم بیاد حدودا 14روز فرصت تکمیل وجه داری
توحید ارومیه : امین اگه روند فاکتور کردن روند طبیعی و عادی خودش رو طی کنه و فاکتور متوقف نشه حدودا 10.12روزی طول میکشه تا نوبت فاکتور به شما برسه
نازنین : قبلا اره میدادن
توحید ارومیه : شمس بعضی از شهرها پلاک ازاد دارن و هنوز پلاکشون تموم نشده.اون شهر ها یه سری پلاک چاپ میکنن میفرستن به کارخونه تا بعد از تخصیص پلاک نصب بشن.مشکلی نیست.حدودا یک هفته تا10روز برگ سبز کارت ماشینت با پست میاد .حدودا 1ماه دیگه هم برگ کمپانی و بیمه نامه میاد نمایندگی میری از اونجا میگیری
اشکان : سقف فلز هستید؟ منم فلز تحویل 6 خرداد هستم هنوز فاکتور نشدم فوری سفیدtu5