از این پس هر هفته روزهای جمعهها با 1Car همراه باشید تا مروری بر برترین مقالات سایت داشته باشیم. امیدواریم که ارائه این مطالب باعث افزایش سطح آگاهی و دانش کاربران محترم گردد. همواره منتظر دریافت نظرات ارزشمند شما هستیم.
شرکت پورشه از هنگام معرفی مدل شاسی بلند کاین در سال 2003 تاکنون، 430,000 دستگاه از این خودرو را تولید کرده است، این تعداد برای شرکتی که تا کمتر از دو دهه پیش فقط یک مدل، یعنی 911، تولید می کرده، رقم بدی نیست. کاین یک موفقیت بزرگ محسوب می شود و دلیل آن حفظ نمودن DNA این شرکت است، چیزی که می توان به آن لذت سواری با پورشه گفت. به علاوه این شرکت با این ادعا که مدل جدید کاین GTS 2013 اسپرت ترین شاسی بلند بازار خواهد بود توجه ما را هرچه بیشتر به خود جلب نموده است. به نظر، این گفته، چیزی بیش از فقط یک تغییر کوچک را در دنیای کوچک پورشه ایجاد خواهد نمود. چگونه یک مدل شاسی بلند 420 اسب بخاری می تواند سواری بهتری نسبت به همتای سریع تر و قوی تر خود یعنی مدل کاین توربوی 500 اسب بخاری داشته باشد؟ ادامه مطلب ...
این سیستم، در واقع ابزاری برای ثابت نگه داشتن سرعت خودرو حین رانندگی در سطح جاده ها، بزرگراه ها، یا اتوبان هاست. به طور مثال، اگر راننده بخواهد سرعت را روی ۱۲۰ کیلومتربرساعت ثابت نگه دارد، با فعال سازی کروز کنترل به راحتی می تواند این کار را انجام دهد. اساس این ابزار به گونه ای است که خودرو به صورت اتوماتیک می تواند سرعت خودرو را تحت هر شرایطی از رانندگی ثابت نگه دارد. لازم به یادآوری است، زمانی که این ابزار را فعال می کنید و سرعت خودرو روی عدد خاصی ثابت شده است، این سرعت، در مسیرهای سربالایی، سراشیبی، یا هنگام وزش باد مخالف، تغییر نخواهد کرد. گفتنی است، کروز کنترل این امکان را نیز در اختیار راننده قرار می دهد تا بی آن که نیازی به فشردن پدال های ترمز و گاز باشد، سرعت خودرو را با هر بار فشردن دکمه کنار فرمان، به میزان یک کیلومتربرساعت، افزایش یا کاهش دهد. لازم به ذکر است، کروز کنترل در خودروهای با دنده اتوماتیک، با فشار دادن پدال ترمز و در خودروهای با دنده دستی، با فشار دادن پدال کلاج، از مدار خارج می شود. ادامه مطلب ...
اگر به سیستم های سرمایشی و گرمایشی در خودروهای نسل گذشته دقت کنید، خواهید دید که این سیستم ها، کاملاً ابتدایی هستند و حتی در بیش تر نمونه های قدیمی تر، چیزی به نام سیستم خنک کننده وجود ندارد. در مدل هایی که مجهز به سیستم های سرمایشی و گرمایشی هستند، بخش های سرمایشی و گرمایشی، کاملاً مجزا از یکدیگر عمل می کنند. امروزه با توجه به پیشرفت های اخیر در فناوری صنعت خودرو، از سیستم های یکپارچه سرمایشی و گرمایشی در خودروها استفاده می شود. در چنین سیستم هایی، با انتخاب حالت اتوماتیک، می توان دمای فضای داخل اتاق خودرو را به طور یکنواخت تنظیم کرد. به این سیستم ها، سیستم های کنترل آب و هوای اتوماتیک (ACC) می گویند. ACC در واقع از سرواژه های عبارت Automatic Climate Controlling گرفته شده است. با استفاده از چنین سیستم هایی، راننده می تواند به حالت دستی درجه حرارت و سرعت فن را تنظیم کند. ادامه مطلب ...
شورولت کامارو LT و هیوندای جنسیس کوپه از مدل های جدیدی هستند که علاوه بر داشتن سیستم تعلیق مستقل چندگانه، هر سیلندر آن ها، 4 سوپاپ و دو میل بادامک مجزا دارد. قدرت موتور این دو ماشین تقریباً برابر است: کامارو 304 اسب بخار و جنسیس 306 اسب بخار. ادامه مطلب ...
در دنیای اتومبیل ها، خودروهای عادی و سوپرخودرو ها و ماورای آن ها این دو خودرو وجود دارند: پاگانی زوندا و بوگاتی ویرون! این خودروها از مرز سوپرخودرو فراتر رفته و وارد قلمروی منحصر به خود شده اند. هر دو رکوردشکن هستند، هر دو بسیار سریع و گران قیمت هستند. تا حدی که حتی مدیران ارشد اجرائی شرکت های نفتی نیز ممکن است توانایی خریداری آن ها را نداشته باشند. اما برای کسانی که 2 میلیون دلار پول نقد اضافی داشته باشند، این دو گزینه هایی کاملاً ایده ال هستند. ویرون و زوندا R در دو سو در مقابل هم قرار می گیرند. مقایسه آن ها مثل مقایسه شاتل فضایی با جنگنده اف 22 است. هر سوپرخودرو روی شاخصه های کاملاً متفاوتی تمرکز می کنند، هدف اصلی ویرون سرعت است که به آن نیز دست می یابد. اخیراً ویرون آخرین رکورد سرعت را شکسته و به سرعت غیرقابل باور 429 کیلومتر در ساعت دست یافته است. از سوی دیگر زوندا R روی همه قابلیت ها تمرکز می کند. این خودرو نیز رکورد پیست نربرگ رینگ (Nurburgring) را با زمان 6 دقیقه و 47 ثانیه شکسته است. ادامه مطلب ...