شورولت کامارو LT و هیوندای جنسیس کوپه از مدل های جدیدی هستند که علاوه بر داشتن سیستم تعلیق مستقل چندگانه، هر سیلندر آن ها، 4 سوپاپ و دو میل بادامک مجزا دارد. قدرت موتور این دو ماشین تقریباً برابر است: کامارو 304 اسب بخار و جنسیس 306 اسب بخار.
پلت فرم هیوندای کوپه تقریباً مشابه پلت فرم اصلی جنسیس سدانِ دیفرانسیل عقب است. البته با این تفاوت که فاصله چرخ های آن 12 سانتی متر کاهش یافته است. این هیوندای کوپه در واقع یک خودروی عضلانی است. از نمای جلو، ظاهر آن خیلی خشن است و با داشتن اعتماد به نفسی بالاتر و ظاهری ستیزه جویانه تر، عملکرد بسیار خوبی در حالت اسپرت از خود نشان می دهد. از جمله امکانات این خودروی اسپرت می توان به تایرهای بریجستون 19 اینچی، ترمزهای برمبوی سرامیکی (Brembo Ceramic Brakes)، ضربه گیرها، سیستم تعلیق اسپرت، دیفرانسیل ضد لغزش و نیز بال عقب اشاره کرد.
حرکت های بدنه این هیوندای خوب است و ترمزهای آن عملکرد بسیار خوبی دارند که در مجموع به کنترل و پایداری خودرو در مسیر کمک زیادی می کنند. همانند کامارو، شتاب بالا در این هیوندای به ویژه سرپیچ ها با اشکال در فرمان پذیری مواجه است. اما افزایش ناگهانی قدرت موتور باعث می شود تا خودرو، به راحتی تمام پیچ را رد کند. گفتنی است، در این وضعیت، زمانی که سیستم کنترل پایداری خاموش باشد، ترمزهای سرامیکی وارد عمل می شوند و اوضاع را آرام تر می کنند. اگرچه پدال ترمز این خودرو عملکرد ایده آلی ندارد، اما می تواند خودروی در حال حرکت، با سرعت 112 کیلومتر را پس از طی 4.5 متر متوقف کند. لازم به ذکر است که علاوه بر سبک بودن این جنسیس به اندازه 143 کیلوگرم نسبت به کامارو، شتاب 0 تا 100 آن 0.3 ثانیه بیش تر از کامارو است. به طوری که در دنده 1 می توان به صورت درجا شروع به چرخاندن لاستیک ها کرد و دور موتور را به حداکثر رساند و با ورود به دنده 2، صدای تایرها را درآورد.
با وجود این که فرمان جنسیس کمی سنگین است، ولی تیزی آن به قوت خود باقی است و در ورود به پیچ ها، از کامارو سریع تر عمل می کند. از معایب این خودروی اسپرت باید به صدای اگزوز آن به ویژه در سرعت های شهری اشاره کرد که اندکی موجب آزار گوش می شود. با افزایش سرعت، صدای موتور به صورت متناوب قطع و وصل می شود و توجه راننده را بیش تر جلب می کند. صندلی های جلو، محکم و زیبا هستند و زمانی که راننده بر روی آن می نشیند، حس تسلط کامل در پشت فرمان دارد. اگر شما خیلی قد بلند باشید، فضا کمی تنگ خواهد بود و برای بستن کمربند ایمنی کمی با مشکل مواجه می شوید.
با وجود دکمه ها و کلیدهای متعدد روی داشبورد و نیز نمایان بودن علامت های سفید در زمینه سیاه، آن ها کاملاً خوانا و قابل فهم هستند. چیدمان پدال ها به طورکامل مناسب است و سطح داخلی آن به شکلی زیباتر، البته همانند کامارو سفت و پلاستیکی است. تقریباً اکثر خودروهای عضلانی، مشکل دیدعقب دارند اما جنسیس این مشکل را ندارد. صندوق عقب جنسیس کوپه، شبیه یک چمدان فلزی بزرگ است که 0.28 مترمکعب جا دارد، در حالی که این حجم برای کامارو 0.31 مترمکعب است.
با وجود کسب نمرات عالی، جنسیس به دلایل متعدد به کامارو خواهد باخت. در وهله اول باید گفت که با وجود سواری سرکش و غیرقابل کنترل، صدای تکان و ضربه در داخل کابین کاملاً محسوس است. سواری آن بیش از حد محکم است و حتی در ترمزهای آرام، احساس می شود که چرخ ها با سطح زمین تماس ندارند. هم چنین، گیربکس 6 دنده دستی هیوندای، تعویض های کوتاه و مستقیمی دارد، کلاچ زیادی سنگین است و موتور و گیربکس به طورکلی باهم سازگار نیستند. گیربکس خودرو، حرکات ناگهانی از خود بروز می دهد و این که با هر بار تعویض دنده، سر شما به عقب پرتاب می شود که این مسئله، بسیار آزار کننده است. در اصل، هیچ خودرویی نباید در مقابل تلاش راننده برای حرکت نرم و آرام مقاومت کند.
با همه ویژگی های مثبتی که در مورد جنسیس کوپه عنوان شد، نشستن در کامارو، حال و هوای دیگری دارد. همان طورکه گفته شد، وزن کامارو سنگین تر از جنسیس است که این به دلیل 21 سانتی متر بلندتر و 5 سانتی متر عریض تر بودن کامارو نسبت به جنسیس است. البته به یاد داشته باشید که این مدل در مقایسه با کامارو SS اندکی بلندتر است. کامارو LT ماشینی است با تودوزی چرم و تایرهای 19 اینچی. اگرچه مدل کامارو LS به اندازه 1,635 دلار ارزان تر تمام می شد، اما صندلی های آن پس از چند روز استفاده، زیبایی و حالت خود را از دست می دادند.
1Carگفتنی است، تایرهای 18 اینچی مدل LS نیز زیاد کارامد نبودند، زیرا اصطکاک خودرو با جاده را کاهش می دادند و در تست عبور از پیچ ها، نتایج منفی زیادی را از خود نشان دادند. در هر حال، مدل مجهز LT، نشانگرهای چهارگانه زیبایی روی کنسول میانی دارد از این طریق یکنواختی را در فضای داخلی کامارو از بین می برد. برای مثال، داشبورد در سمت سرنشین، بسیار تخت است و به راحتی می توان روی آن یک تابلوی رومیزی قرار داد.
همان قدر که نسبت به موتور V6 کادیلاک CTS علاقه وجود دارد، این موتور در کامارو بیش تر مورد اقبال قرار گرفته است؛ زیرا در این خودرو، موتور با گیربکس دستی، ترکیب عالی تری را می سازد. کلاچ کامارو از جنسیس سبک تر است و دسته دنده به راحتی در جای خود حرکت می کند و کاهش دنده با تکان های کم تری همراه است. اما در مقابل، این که پدال ها از یکدیگر فاصله دارند، خیلی خوشایند نیست. از نظر هدایت و سواری، کامارو اصطکاک کافی را دارد و رانندگی با آن بسیار هیجان انگیز است و به ندرت از خط اصلی خود منحرف می شود. در این سوپراسپرت، با فشار دکمه ای به مدت 5 ثانیه می توان سیستم کنترل کشش را فعال کرد.
گذشته از همه این ها، کامارو با توجه به این که یک خودروی عضلانی به شمار می رود، بسیار آرام و راحت است و آن را به آسانی می توان کنترل کرد. این خودرو در همان مسیر ناهمواری که هیوندای را دچار ناپایداری می کرد، واکنش نرم تری نشان داد و با سواری نرم تر، تکان های کم تری را در ستون فرمان از خود بروز داد.
گفتنی است، صدای باد در داخل کابین کم تر به گوش می رسد. صندلی های عقب در کامارو کمی بهتر از جنسیس هستند و سر افرادی که بر روی این صندلی های می نشینند، به جای تماس با شیشه عقب، با تکیه گاه سر در تماس است. فرمان تلسکوپی این کامارو بسیار خوب است؛ چیزی که از دید جنسیس پنهان مانده است. با همه این اوصاف، شما چه نظری دارید؟ آیا فکر می کنید هیوندای کوپه ویژگی های برتر دیگری داشته است که آن را از دور رقابت با شورولت کامارو خارج نکند؟ دیدگاه های خود را با 1Car در میان بگذارید.