انواع مسابقات نسکار

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

در قسمت‌های اول و دوم از مجموعه مقالات مسابقات نسکار به معرفی تاریخچه، چگونگی تاسیس، و نامداران عرصه نسکار پرداختیم. در این قسمت قصد داریم رقابت های سه گانه ملی نسکار را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

رقابت های Sprint Cup

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

رقابت های Sprint Cup که از سال 2001 با برگزاری 36 مسابقه در طول 10 ماه در جریان می‌باشد، به عنوان مهم ترین و حرفه‌ای ترین سطح مسابقات نسکار، از شهرت و اهمیت بسیاری نزد طرفداران و شرکت کنندگان برخوردار است. نخستین اسپانسر این رقابت ها، کمپانی سیگارسازی R. J. Reynolds بود که در سال 1972 و پس از محرومیت از تبلیغات تلویزیونی، با حضور در میان طرفداران و شرکت کنندگان مسابقات نسکار، میزان فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش داد. در نتیجه این امر، مسابقات Grand National به Winston Cup تغییر نام داد و هم‌چنین تعداد مسابقات از 48 به 31 رقابت کاهش یافت. به دلیل وقوع اتفاقات مختلف در سال 1972، در تاریخ نسکار از این سال به عنوان "دوره مدرن نسکار" یاد می‌شود.

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

کمپانی NEXTEL در سال 2004 گوی رقابت را از R. J. Reynolds ربود و با معرفی خود به عنوان اسپانسر مسابقات، عنوان رقابت ها را به NEXTEL Cup تغییر داد. روش جدیدی نیز با نام The Chase for the NEXTEL Cup برای امتیازدهی و مشخص کردن 10 نفر اول که 400 امتیاز کسب کرده‌اند، طراحی شد. بدین ترتیب جدول امتیازات پس از برگزاری هر 10 دور از مسابقات بازبینی و اصلاح می‌شد. در سال 2007، انجمن نسکار با حذف سقف امتیاز 400 و افزایش تعداد شرکت کنندگان در رقابت نهایی از 10 به 12 راننده، اعلام کرد به برندگان 26 رقابت نخست، 10 امتیاز اضافی و در پایان فصل نیز، به هریک از برندگان 5 امتیاز اضافی تعلق می‌گیرد. در سال 2008، با ادغام دو کمپانی NEXTEL و Sprint، عنوان مسابقات از NEXTEL Cup به Sprint Cup تغییر یافت.

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

در سال 2011، انجمن نسکار از تغییر برخی قوانین خبر داد. تغییر سیستم امتیاز دهی و تبدیل آن به شیوه‌ای مشابه مسابقات Nationwide و Truck Series، مهمترین تغییر ایجاد شده بود. در این شیوه، 43 امتیاز به قهرمان مسابقات تعلق می‌گیرد و نفرات بعدی با یک امتیاز کمتر در جایگاه های بعدی قرار می‌گیرند (42 امتیاز برای نفر دوم، 41 امتیاز برای نفر سوم، و به همین ترتیب). 3 امتیاز برای قهرمان مسابقات، یک امتیاز برای هریک از برندگان دورها، و یک امتیاز برای راننده‌ای که بیشترین برد را دارد، در نظر گرفته می‌شود.

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

از دیگر تغییرات ایجاد شده در شیوه برگزاری مسابقات، نحوه انتخاب 12 راننده شرکت کننده در دور قهرمانی بود. در شیوه جدید، 10 راننده اول بر اساس امتیازات کسب شده در فصل و 2 راننده بعدی، با توجه به تعداد بردهای به دست آمده در فصل انتخاب می‌شوند. جیمی جانسون، با پنج قهرمانی پیاپی در سال های 2006 تا 2010، در سال 2013 نیز به عنوان قهرمان مسابقات Sprint Cup انتخاب شد. 

 

رقابت های Nationwide 

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

رقابت های Nationwide به عنوان دومین سطح حرفه ای از مسابقات نسکار، در سال 1982 و با حمایت کمپانی آبجوسازی Anheuser-Busch فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1984 به Busch Grand National Series تغییر نام داد. اواخر سال 2007 و با پایان یافتن حمایت کمپانی Anheuser-Busch، موسسه بیمه Nationwide به عنوان اسپانسر این رقابت ها و بیمه گذار اصلی نسکار معرفی شد. حمایت این موسسه بیمه از رقابت های Nationwide تا پایان فصل 2014 ادامه خواهد داشت و پس از آن، این موسسه تنها به عنوان یکی از اسپانسرهای اصلی نسکار در این زمینه شناخته می‌شود. در حال حاضر رقابت های Nationwide، تنها مسابقه‌ای است که خارج از آمریکا برگزار می‌شود. اگرچه این رقابت تنها چند دور کمتر از رقابت های Sprint Cup می‌باشد، اما جایزه آن به مقدار قابل توجهی کمتر می‌باشد. جالب است بدانید که طی سال های گذشته، برخی از شرکت کنندگان رقابت های Sprint Cup با شرکت در رقابت های Nationwide خود را برای رقابت های اصلی آماده می‌کنند.

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

منتقدان بر این باورند که این امر، نه تنها نتایج ناعادلانه ای برای تیم های شرکت کننده در رقابت های Sprint Cup به همراه می‌آورد، بلکه حضور رانندگان حرفه ای در مسابقات Nationwide، دیگر رانندگان را تحت فشار قرار می‌دهد و شانس موفقیت و پیروزی را از آنها می‌گیرد؛ به این رانندگان در اصطلاح "Buschwhackers" گفته می‌شود. در می 2007، جو بالاش (Joe Balash)، مدیر برگزاری رقابت های Nationwide، از تصمیمات جدید نسکار در خصوص رانندگان Buschwhacker خبر داد. یکی از مهمترین تصمیمات اخذ شده این بود که هیچ امتیاز اضافی به رانندگان Sprint Cup که در رقابت های Nationwide شرکت کنند، تعلق نمی‌گیرد. در 11 ژانویه 2011، گزارشی در وب سایت رسمی نسکار به نشانی NASCAR.com منتشر شد مبنی بر اینکه رانندگان حرفه ای مسابقات نسکار، در طول یک فصل تنها حق شرکت در یکی از سه رقابت ملی نسکار را دارند. سال 2010، طراحی و شکل ظاهری خودروهای شرکت کننده در رقابت های Nationwide تغییر کرد؛ به اعتقاد منتقدان، این تفاوت ظاهری مشکلات ناشی از Buschwhacker ها را نیز تا حدودی کاهش می‌دهد. گفتنی است، آستین دیلون به عنوان قهرمان فصل 2013 انتخاب شده است. 

 

رقابت های Camping World Truck Series 

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

رقابت های Camping World Truck Series که مخصوص وانت های پیکاپ تقویت شده می‌باشد، در کنار رقابت های Nationwide و Sprint Cup، مثلث رقابت های ملی نسکار را تشکیل می‌دهند. در سال 1994، انجمن نسکار از برگزاری رقابت های NASCAR SuperTruck توسط کرفتسمن خبر داد.

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

نخستین دوره از این رقابت ها در سال 1995 برگزار شد. به منظور تاکید بر اهمیت کرفتسمن، در سال 1996 عنوان این رقابت ها به NASCAR Craftsman Truck Series تغییر یافت.  از سال 2009 این رقابت ها با عنوان فعلی یعنی Camping World Truck Series شناخته می‌شوند.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم در دیگر قسمت های این مقالات نیز، ما را همراهی کنید. 


منبع

WikiPedia

برچسب : نسکار , اتومبیلرانی , وانت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: IBO
0

مثل هميشه عالي......
14:22  1392/10/24
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
0

ممنون ادامه بدید....
08:25  1392/10/24
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین GL : احتمالا تا اخر ابان تحویل میدن
لرستان جی ال : سلام دوستان یکی به این مدیران بی شرافت سایپا بفهمونه که مایی که تیر تکمیل وجه جی ال کردیم نباید کلا نادیده گرفته بشیم بخدا کلی داریم هزینه کرایه ماشین میدیم وسیله نداریم. تعداد تولید رو یه مقدارش رو تخصیص بدید به جی هایی که مثل خر گیر کردید تو گل و نمی‌تونید بدید یه مقدارش رو هم بدید به جی ال هایی که از اول جی ال بودن چه گناهی کردیم ما خیر و خوشی نبینید مدیران سایپا خدا ازتون نگذره
یاسرشاهین جی : پذیرش ۱۷ اذر شاهین جی ۷ تبدیل زدم به GL چهرشنبه فاکتور شد .امروز پلاک شد میدونم ظلم بزرگی بهمون شد ولی هر وقت جلو ضرر بگیرید سوده با این اوضاع کشور و بی قانونی توصیه من اینه تبدیل بزنید روان خودتون رو راحت کنید
Cvt : خبر موثق اینه که فعلا خط تولید cvtتعطیله و مشتریان باید صبر داشته باشن.
آرمان X5 : من یک اسفند نقدی ثبت نام کردم امروز زنگ زدن که بیا ماشین آماده تحویل
احمد : سلام من تبدیل به جی ال زدم ۲۹ شهریور فاکتور شد . در قسمت وضعیت خودرو مشتری چک کردم . از روز ۹ مهر دوباره برگشته روی مرحله صدور دعوت نامه علت رو نمی دونم کسی اطلاع داره ؟؟؟
سعید : 5/5ماهه واسه شاهین G تکمیل وجه کردم اما هنوز تحویل ندادن چرااین همه دیر تحویل دادید
شاهین جی ال تیر ماه : سلام شاهین جی ال ۵ تیرماه تکمیل وجه هنوزم خبری نیس نمیدونم تا کی باید صبر کرد
شاهین : سلام کسی خبر داره بعد فاکتور شدن چند روز پلاک میشه و تحویل داده میشه
حسین : با سلام من هم 26 ام خرداد ماه تبدیل زدم هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک طلب : دلت خوشه هااا دوتا فاکتور کردن که فکر کنی تو هم فاکتور میشی تموم شد رفت تا ماه آینده 24 تیر فاکتور میشه
ساینا : شماره پذیرش هیچ ربطی به هیچی نداری. بعد از تکمیل وجه. تاریخ ثبت سخا حسابه
عرفانخان تبدیل به تک گانه : 17شهریور تبدیل زدم تحویل آبان ولی آخه تبدیلی ها اصلا فاکتور نمیشه که
اتحاد رمز پیروزی : تجمع کوییک خواهان پنجشنبه ساعت 11 صبح همه تشریف بیارید 🙏🏻
ساینا اس تک : خدارو شکر انشاالله تا آخر هفته همه مون فاکتور میشیم
15 بهمن : داداش کدوم حواله کدوم دلال؟حالت خوبه من نه دلالم نه حواله واسه فروش دارم پیش فروش بهمنم تکمیل وجه اردیبهشت.چند ماه تو تاخیرم؟ تمام
حسن : من22اسفندم الان زنگ زدم میگه فعلا سانروف نداریم تاسرج برج نمیاد بهم گفت فعلا تو وایسا تبدیل نزن ولی گفت اگر تبدیل بزنی دوروزه فاکتورمیشه
کویبک ار اس : این کوییک ار اس کی میخاد فاکتور بشه تکمیل وجه24تیر ماه الان 80روز گذشت از تکمیل وجه؟
ساینا اس فوق العاده : دوستانی که فاکتور میشن بی زحمت تاریخ و شماره پذیرشو بزارن ببینیم به کجا رسیده
اطلس دی ماه : سلام برگ سبز کی میرسه دستمون؟ خبر دارید بفرمایید ما هم مطلع بشیم