رقابت های نسکار (قسمت دوم)

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در قسمت اول از مجموعه مقالات رقابت های نسکار، تاریخچه کوتاهی از این رقابت ها ارائه دادیم. در این قسمت با معرفی نامداران این عرصه و چگونگی تاسیس انجمن نسکار در خدمت شما هستیم.

 

نامداران عرصه نسکار

 

سر. ویلیام فرانس

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

سر. ویلیام فرانس سال 1935 برای فرار از رکود اقتصادی از واشینگتن به فلوریدا نقل مکان کرد و به دلیل آشنایی با مسابقات رکورد سرعت، سال 1936 در رقابت های Daytona شرکت کرد و مقام پنجم را به دست آورد. وی تا پیش از جنگ جهانی دوم در چندین رقابت شرکت کرد. در این مسابقات فرانس متوجه علاقه مردم به رقابت خودروهای کهنه شد. در آن سال ها رانندگان اغلب قربانی طمع و خودخواهی برگزارکنندگان مسابقات می‌شدند؛ چرا که بسیاری از آن ها بدون پرداخت حق الزحمه و جوایز رانندگان، با پول ها فرار می‌کردند. در سال 1947، فرانس تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از اینگونه حوادث، سازمانی را تاسیس و به صورت قانونی بر روند برگزاری مسابقات نظارت کند. سرانجام پس از مدت ها مذاکره وی موفق شد در 21 فوریه 1948 انجمن نسکار را تاسیس کند. 

 

اروین کنون بال بیکر

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

اروین کنون بال بیکر نخستین عضو هیئت مدیره انجمن نسکار بود که پیش از این در مسابقات خودروهای کهنه، موتور سواری، و خودروهای چرخ-باز شرکت کرده و بیش از یک صد رکورد سرعت را به نام خود ثبت کرده بود. بیکر قسمت اعظم شهرت خود را مدیون مسابقات اتومبیل رانی قاره ای بود. پس از مرگ بیکر، مسابقات Cannonball Run به منظور قدردانی از زحمات او برگزار شد و فیلمی نیز با همین نام ساخته شد. شایان ذکر است، نام بیکر در میان مشاهیر اتومبیلرانی، موتورسیکلت سواری، و مسابقات Indianapolis به چشم می‌خورد. به دلیل کسب تمامی افتخارات و موفقیت های ذکر شده، بیکر عنوان "سلطان جاده ها" را از آن خود کرد.

 

باب بارکی بارکهیمر

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

اوایل دهه 1950 میلادی، نیروی دریایی آمریکا بیل فرانس، جی آر. را در فرودگاه نظامی مافت واقع در شمال کالیفرنیا مستقر کرد. بیل فرانس پدر، از پسرش درخواست کرد تا با باب بارکهیمر که در سن‌خوزه کالیفرنیا سکونت داشت، ملاقاتی داشته باشد. بارکهیمر، ستاره مسابقات اتومبیلرانی خودروهای کوچک در دوران جنگ جهانی دوم، در سمت رئیس انجمن مسابقات اتومبیل رانی خودروهای کهنه کالیفرنیا حدود 22 مسابقه مختلف را تحت نظارت این انجمن برگزار کرده بود. بیل جوان روابط دوستانه ای با بارکهیمر و شریکش، مارگو بورک، برقرار کرد و این روابط، سرآغاز مسافرت بارکی به Daytona Beach و ملاقات وی با بیل فرانس پدر شد. 

 

تاسیس انجمن

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در تاریخ 8 مارس 1936، گروهی از رانندگان با خودروهای متفاوتی در مدل های کوپه، کروک، اسپرت، و غیره، به منظور تعیین سریع‌ترین خودروها و بهترین رانندگان در Daytona Beach فلوریدا گرد هم آمدند. در طول مسابقه، خودروهای سنگین تر در شن و ماسه گیر کردند و نتوانستند به خط پایان برسند؛ به طوری که از 27 خودروی شرکت کننده، تنها 10 خودرو مسیر مسابقه را به طور کامل طی کردند.

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در پایان مسابقه، میلت ماریون به عنوان برنده معرفی شد و بیل فرانس جوان جایگاه پنجم را کسب کرد. اوایل سال 1947، بیل فرانس درصدد تاسیس "مسابقات ملی قهرمانی خودروهای فرسوده (National Championship Stock Car Circuit)" یا همان NCSCC برآمد و با امید کسب حمایت های مالی، راهی انجمن اتومبیل رانی آمریکا شد. هنگامی که فرانس از حمایت انجمن اتومبیل رانی مایوس شد، تصمیم گرفت مجموعه قوانین و جوایزی برای NCSCC تعیین کند. وی اعلام کرد که به برنده آن فصل از مسابقات مبلغ 1,000 دلار جایزه نقدی و یک نشان افتخار داده می‌شود.

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

آن فصل از مسابقات NCSCC در ژانویه 1947 در پیست Daytona Beach شروع شد و پس از برگزاری حدود 40 مسابقه، دسامبر سال بعد در جکسون ویل به پایان رسید. در پایان فصل، فونتی فلاک به عنوان قهرمان فصل معرفی شد و 1,000 دلار جایزه نقدی و نشان افتخار را از آن خود ساخت. شایان ذکر است، مبلغ 3,000 دلار نیز در مجموع به دیگر شرکت کنندگان پرداخت شد. در مراسم اختتامیه آن فصل، فرانس اعلام کرد به منظور تبیین دیدگاه های خود در خصوص ایجاد یک انجمن متحد و مستقل برای رانندگان، قصد دارد در تاریخ 14 دسامبر همان سال همایشی در هتل Streamline فلوریدا برگزار کند.

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در این همایش ها بود که نام "انجمن ملی مسابقات اتومبیل رانی خودروهای کهنه (National Association for Stock Car Auto Racing)" یا نسکار برای این گروه برگزیده شد. سرانجام در 21 فوریه 1948 و پس از مدت ها تلاش و انتظار، انجمن نسکار به همت فرانس و جمعی از رانندگان وقت،  به صورت رسمی تاسیس شد. نخستین مسابقه نیز در 15 فوریه همان سال در Daytona Beach برگزار و رد بایرون (Red Byron) پس از شکست مارشال تیگ (Marshall Teague) به عنوان قهرمان رقابت ها معرفی شد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم در دیگر قسمت های این مقالات نیز، ما را همراهی کنید. 


منبع

WikiPedia

 

برچسب : نسکار , اتومبیل رانی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: IBO
1

ممنون، فوق العاده بود. منتظريم...
15:15  1392/10/11
پاسخ دادن
ehsan
2

اتوموبیل های کهنه...
واسه همینه هیچ کدوم از ماشینا چراغ ندارن؟!
22:33  1392/10/10
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
0

عالی بود ، ادامه بدید!
18:32  1392/10/09
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فرهاد x5 آبان : سلام،از آقا مسعود بابت راهنمایی و پاسخ های مودبانه و دوستانه اش ممنونم😍🙏
مقدم : میخواست بگی غیر صبوری کاری دیگه هم میتونیم بکنیم! الان یعنی ثبت نامی های بهمن ها دیگه تموم شدن ؟؟
میرزاده مشفقی : سلام بر دوستان گرامی روز خوش ، چه اتفاقی برای گروه افتاده بود مدتی پیام ها تایید نمیشد! من همچنان در کیلومتر ۷۲۰۰ از شاهین پلاس راضی هستم و خداراشکر ایرادی نداشته ، امیدوارم هرجه زودتر خودروهاتونو تحویل بگیربد لذت ببرید
نادیا : بله شماره پلاک زده
میلاد : نمیدونم چرا ولی برای من هم در کارت ماشین و برگ سبز و حتی بیمه نامه نوشته نقره ای متالیک در سند ایرانخودرو نوشته نقره ای تیتایوم خب چرا اینجوریه
Shayan : سلام لطفا اگر کسی میدونه بهم بگه سود تاخیر از تاریخ ثبت مدارک تا شاسی شدن ؟؟؟؟؟ یا نه من تاریخ ثبت مدارک ۱۴۰۳/۵/۶ بود صدور فاکتورم ۱۴۰۳/۰۸/۱۴ این محاسبه میشه یا نه ممنون میشم بهم بگید چون برای شکایت دفترقضایی نیازه
تارا دستی 30 اسفند : سلام تارا دستی تیتانیوم امروز فاکتور شد انشالله قسمت همه واریزی 4 اسفند
Shayan : سلام لطفا اگر کسی میدونه بهم بگه سود تاخیر از تاریخ ثبت مدارک تا شاسی شدن ؟؟؟؟؟ یا نه من تاریخ ثبت مدارک ۱۴۰۳/۵/۶ بود صدور فاکتورم ۱۴۰۳/۰۸/۱۴ این محاسبه میشه یا نه ممنون میشم بهم بگید چون برای شکایت دفترقضایی نیازه
حسام پارسایی : سلام روز بخیر من تاریخ قرادادم 10 دی هست خودرو x5 که کارهای چک و پیش پرداختم انجام شده و مبلغ مابه التفاوت تقریبا 16 میلیون تومن هم درهمین ماه اردیبهشت پرداخت کردم میخواستم بدونم بازم افزایش قیمت کارخانه به من میخوره ؟
حسام پارسایی : سلام روز بخیر من تاریخ قرادادم 10 دی هست خودرو x5 که کارهای چک و پیش پرداختم انجام شده و مبلغ مابه التفاوت تقریبا 16 میلیون تومن هم درهمین ماه اردیبهشت پرداخت کردم میخواستم بدونم بازم افزایش قیمت کارخانه به من میخوره ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خان : باشه تو فکر کن دروغه وقتی ازت گرفتن حالتو میپرسم
محمد موتور جدید : با سلام شانسی در میاد، سیمی یا برقی
سورن پلاس،31 خرداد : سلام،31 خردادی هایی که امروز فاکتور شدن،تاریخ تکمیل وجهتون چه روزی بود؟
Fx فونیکس پریمیوم : عزیزان لطفاً برید به سایت samt.124.ir و شکایت ثبت کنین چون هیچ بخشنامه ای برای افزایش دیون دولتی نیومدن و سرخود دارن از مردم پول میگیرن. اگرم انصراف بدید پولی بهتون نمیده وکارت اعتباری خرید میده که فقط روزانه 5 میلیون قابلیت خرید داره. دیگه خود دانید
رسول : همه ی این اظهار نظرات نمیدونم دیون دولتی و موتور پارس همه دروغه فقط میخوان جو بدن
سعید : سلام دوستان تبدیل اختیاری به سمندef7 فعال شد برید یه نگاه بندازید
سورن دوگانه حسین : تبدیل کپسول 9 اردیبهشت تکمیل وجه 23 دی تحویل 30 اسفند امروز تحول گرفتم درچه گاز از شانس بد ما برقی هستش برقی رگلاتور گاز مارک بوش هستش
دنا 5سرعته فروش فوری 17اردیبهشت : سلام دوست عزیز خب یه تماسی با صاحب حواله بگیر کد ملی ورمزش وارد کن یه پیام میره براش بخونه همین.یا برو نمایندگی
مهرداد تحویل 31 خرداد : تحویل منم 31 خرداد بود امروز فاکتور شد و پلاکم تخصیص پیدا کرد،انشالله واسه شماها هم بزودی انجام بشه
دنا 5سرعته فروش فوری 17اردیبهشت : سلام داخل میز کار ببین که پولی نمونده نداده باشی مثل کمربند و تفاوت بیمه ومالیات.تا 10روز دیگه باید فاکتور بشه انشالله