رقابت های نسکار (قسمت دوم)

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در قسمت اول از مجموعه مقالات رقابت های نسکار، تاریخچه کوتاهی از این رقابت ها ارائه دادیم. در این قسمت با معرفی نامداران این عرصه و چگونگی تاسیس انجمن نسکار در خدمت شما هستیم.

 

نامداران عرصه نسکار

 

سر. ویلیام فرانس

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

سر. ویلیام فرانس سال 1935 برای فرار از رکود اقتصادی از واشینگتن به فلوریدا نقل مکان کرد و به دلیل آشنایی با مسابقات رکورد سرعت، سال 1936 در رقابت های Daytona شرکت کرد و مقام پنجم را به دست آورد. وی تا پیش از جنگ جهانی دوم در چندین رقابت شرکت کرد. در این مسابقات فرانس متوجه علاقه مردم به رقابت خودروهای کهنه شد. در آن سال ها رانندگان اغلب قربانی طمع و خودخواهی برگزارکنندگان مسابقات می‌شدند؛ چرا که بسیاری از آن ها بدون پرداخت حق الزحمه و جوایز رانندگان، با پول ها فرار می‌کردند. در سال 1947، فرانس تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از اینگونه حوادث، سازمانی را تاسیس و به صورت قانونی بر روند برگزاری مسابقات نظارت کند. سرانجام پس از مدت ها مذاکره وی موفق شد در 21 فوریه 1948 انجمن نسکار را تاسیس کند. 

 

اروین کنون بال بیکر

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

اروین کنون بال بیکر نخستین عضو هیئت مدیره انجمن نسکار بود که پیش از این در مسابقات خودروهای کهنه، موتور سواری، و خودروهای چرخ-باز شرکت کرده و بیش از یک صد رکورد سرعت را به نام خود ثبت کرده بود. بیکر قسمت اعظم شهرت خود را مدیون مسابقات اتومبیل رانی قاره ای بود. پس از مرگ بیکر، مسابقات Cannonball Run به منظور قدردانی از زحمات او برگزار شد و فیلمی نیز با همین نام ساخته شد. شایان ذکر است، نام بیکر در میان مشاهیر اتومبیلرانی، موتورسیکلت سواری، و مسابقات Indianapolis به چشم می‌خورد. به دلیل کسب تمامی افتخارات و موفقیت های ذکر شده، بیکر عنوان "سلطان جاده ها" را از آن خود کرد.

 

باب بارکی بارکهیمر

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

اوایل دهه 1950 میلادی، نیروی دریایی آمریکا بیل فرانس، جی آر. را در فرودگاه نظامی مافت واقع در شمال کالیفرنیا مستقر کرد. بیل فرانس پدر، از پسرش درخواست کرد تا با باب بارکهیمر که در سن‌خوزه کالیفرنیا سکونت داشت، ملاقاتی داشته باشد. بارکهیمر، ستاره مسابقات اتومبیلرانی خودروهای کوچک در دوران جنگ جهانی دوم، در سمت رئیس انجمن مسابقات اتومبیل رانی خودروهای کهنه کالیفرنیا حدود 22 مسابقه مختلف را تحت نظارت این انجمن برگزار کرده بود. بیل جوان روابط دوستانه ای با بارکهیمر و شریکش، مارگو بورک، برقرار کرد و این روابط، سرآغاز مسافرت بارکی به Daytona Beach و ملاقات وی با بیل فرانس پدر شد. 

 

تاسیس انجمن

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در تاریخ 8 مارس 1936، گروهی از رانندگان با خودروهای متفاوتی در مدل های کوپه، کروک، اسپرت، و غیره، به منظور تعیین سریع‌ترین خودروها و بهترین رانندگان در Daytona Beach فلوریدا گرد هم آمدند. در طول مسابقه، خودروهای سنگین تر در شن و ماسه گیر کردند و نتوانستند به خط پایان برسند؛ به طوری که از 27 خودروی شرکت کننده، تنها 10 خودرو مسیر مسابقه را به طور کامل طی کردند.

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در پایان مسابقه، میلت ماریون به عنوان برنده معرفی شد و بیل فرانس جوان جایگاه پنجم را کسب کرد. اوایل سال 1947، بیل فرانس درصدد تاسیس "مسابقات ملی قهرمانی خودروهای فرسوده (National Championship Stock Car Circuit)" یا همان NCSCC برآمد و با امید کسب حمایت های مالی، راهی انجمن اتومبیل رانی آمریکا شد. هنگامی که فرانس از حمایت انجمن اتومبیل رانی مایوس شد، تصمیم گرفت مجموعه قوانین و جوایزی برای NCSCC تعیین کند. وی اعلام کرد که به برنده آن فصل از مسابقات مبلغ 1,000 دلار جایزه نقدی و یک نشان افتخار داده می‌شود.

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

آن فصل از مسابقات NCSCC در ژانویه 1947 در پیست Daytona Beach شروع شد و پس از برگزاری حدود 40 مسابقه، دسامبر سال بعد در جکسون ویل به پایان رسید. در پایان فصل، فونتی فلاک به عنوان قهرمان فصل معرفی شد و 1,000 دلار جایزه نقدی و نشان افتخار را از آن خود ساخت. شایان ذکر است، مبلغ 3,000 دلار نیز در مجموع به دیگر شرکت کنندگان پرداخت شد. در مراسم اختتامیه آن فصل، فرانس اعلام کرد به منظور تبیین دیدگاه های خود در خصوص ایجاد یک انجمن متحد و مستقل برای رانندگان، قصد دارد در تاریخ 14 دسامبر همان سال همایشی در هتل Streamline فلوریدا برگزار کند.

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در این همایش ها بود که نام "انجمن ملی مسابقات اتومبیل رانی خودروهای کهنه (National Association for Stock Car Auto Racing)" یا نسکار برای این گروه برگزیده شد. سرانجام در 21 فوریه 1948 و پس از مدت ها تلاش و انتظار، انجمن نسکار به همت فرانس و جمعی از رانندگان وقت،  به صورت رسمی تاسیس شد. نخستین مسابقه نیز در 15 فوریه همان سال در Daytona Beach برگزار و رد بایرون (Red Byron) پس از شکست مارشال تیگ (Marshall Teague) به عنوان قهرمان رقابت ها معرفی شد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم در دیگر قسمت های این مقالات نیز، ما را همراهی کنید. 


منبع

WikiPedia

 

برچسب : نسکار , اتومبیل رانی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: IBO
1

ممنون، فوق العاده بود. منتظريم...
15:15  1392/10/11
پاسخ دادن
ehsan
2

اتوموبیل های کهنه...
واسه همینه هیچ کدوم از ماشینا چراغ ندارن؟!
22:33  1392/10/10
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
0

عالی بود ، ادامه بدید!
18:32  1392/10/09
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمید : شما نگران سود مردم نباش، اینجا همه مصرف کنندن
j7 مشکی : اینکه پرسیدن نداره همینجوری برات یک شماره شاسی زدن دیگه اگر بدنه و موتور و متعلقات داشت که بیمه شده بود بجای اینجا پرسیدن برو نمایندگی که ماشینو به هممون انداخته داد و فریاد کن شاید کاری از پیش ببری
s3 black : اگر شاسی اختصاص بدن ولی بیمه نشه یعنی موتور نداشتن بزارن رو ماشینت فقط همینجوری شاسی شده که دلت خوش باشه و خودشونم طبق قراردادشون جریمه نخواهند پرداخت کنند خلاصه باید بری سر و صدا کنی یک موتور ببندن روی شاسی ماشینت وگرنه تحویلت موکول میشه به اسفند امسال
s3 سفید : دیروز عصر رفتم نمایندگی برای اعتراض که چرا خودرو پلاک شده رو نگه داشتند گفت فعلا توی خرداد ماه برنامه ارسال خودرو برای j4,j7,s5 هست داریم تماس میگیریم به مشتری ها بترتیب حمل بیان ببرن گفتم آخه مشکل با s3 چیه که نمیفرستن ؟ نمیدونم بشوخی گفت یا جدی باخنده گفت شاید باندازه کافی رشد قیمت نداشته !!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی بغیر اینکه دستمون انداختن رسما میگن باید بازار رو با عدم تحویل داغ نگه داریم خیلی نامرد هستند.
S3 : من ثبت نام ارگانی هستم از مهرماه تا الان هنوز تحویل نگرفتم، آخر مهرماه تکمیل وجه کردم
j7 : احتمالا از ماشین فقط شاسیش موجود بوده ،هنوز بدنه ای برای پلاک نداره
j7 : سلام تا زمانی که به شما شاسی تعلق نگیره تکمیل وجهتون سبز نمیشه
علی : داداش توصیه می کنم یه عکس از فاکتور شدنت بفرست برای پیج هایی مثل havale.yab تا بقیه هم بفهمن که شاهین اتوماتیک شروع کرده فاکتور شدن و یه ذره امیدوار بشن.
محسن : . .... سلام ✋✋✋ . . ... .دوست عزیز ، ما که ثبت نامی زمستان ۱۴۰۱ برای سورن دوگانه با تکمیل وجه ۹ بهمن ۱۴۰۲ با مبلغ ۳۷۶ میلیون تومان و موعد تحویل اسفند ماه هستیم هنوز هیچ خبری نیست ، نه پیامکی اومده و نه تبدیل ... . . . ... دوگانه سوز ها رو تا آخرای آذر ماه فاکتور کردن . . ... برای ما هم احتمالاً در تبر ماه تحویل دهند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بابک : مبارک باشه آقای شیرزادی تحویل حضوری زده بودی
مهدی دی : دوستان تکمیل وجه26فروردین همی الان فاکتور شدم.قسمت همه دی ماهی
احمد : در پاسخ به پژو ببخشید 22 فاکتور شدید ؟ نقدی پرداخت کردید ؟ اگر فاکتور بشیم برامون پیامک میاد ؟
علی : کسانی که با111 تماس مییرید از قیمت بگید مثا اینکه افزایش قیمت یادتون رفته
رضا کارگر ایران‌خودرو مشهد : دوستان من خودم. تو کار خونه بودم دیدم که ماشین هارا نگه داشتن برا بعد عید گرون کنن ناراحتم واقعا
آپشنال مشکی اتومات : سلام به همه دوستان عزیز تاریخ تحویل 21فروردین هنوز فاکتور نشدم بیش از چهار ماه از واریز وجه گذشته هنوز منتظر هستم هر چه زمان میگذره مثل اینکه گذشت زمان سخت‌تر میشه الان فکر میکنم که سالهاست منتظر هستم به امید تحویل خودرو همه دوستان عزیز
6دنده : سلام دوستان فک کنم 6,دنده رفت تو تاخیر در حال حاظر هرروز فقط اپشنال اتومات فاکتور مکنن
حسین : عزیزی اطلاع داره چطوری کارت سوخت باید گرفت؟
روح الله : سلام من هم تحویلی 12 فروردین هستم میشه لطف کنی ردیف قرارداد بگی