موج ورشکستگی واحدهای قطعه‌سازی کشور

موج ورشکستگی واحدهای قطعه‌سازی کشور

عضو سابق هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از موج ورشکستگی واحدهای قطعه‌سازی خبر داد. محسن رزم‌خواه اظهار کرد: به دلیل سیاست‌های غلط گذشته تعداد زیادی از شرکتهای قطعه‌سازی در طول دو سال اخیر ورشکست شده‌اند. وی با بیان اینکه دولت جدید باید سیاست‌های حمایتی را برای نجات صنعت قطعه تدوین و اجرا کند، خاطرنشان کرد: البته دولت نیز به دلیل شرایط و کمبود منابع مالی با محدودیت‌هایی مواجه بوده و نباید چندان از آن انتظار داشت.

موج ورشکستگی واحدهای قطعه‌سازی کشور

 عضو سابق هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: در طول دو سال اخیر حداقل 30 تا 40 درصد واحدهای قطعه‌سازی تعطیل شده و بقیه واحدها نیز تنها با 20 تا 30 درصد ظرفیت فعال هستند. وی افزود: در صورت ادامه این وضعیت صنعت خودرو دوباره به شرایط مونتاژکاری صرف بازگشته و تمام دستاوردهای دو دهه اخیر در توسعه صنعت قطعه از بین خواهد رفت. رزم‌خواه با بیان اینکه با ادامه شرایط فعلی موج ورشکستگی واحدهای قطعه‌سازی ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: بخشی از رشد تیراژ تولید خودرو در یک ماه اخیر به دلیل واردات قطعات از خارج از کشور است که این روند نیز به ضرر صنعت قطعه خواهد بود.


منبع

ایسنا

برچسب : خودروسازان , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

میلاد س
2

تو هم که رفتی تو جرگه ی اونا "یک خودرو" چرا نظرو سانسور میکنی؟
19:18  1392/10/28
گزارش
پاسخ دادن
میلاد س
6

درد اینا فقط وارداته، هم خودرو سازها هم قطعه سازا، مشخصه که وقتی اسم واردات میاد مو به تن همشون سیخ میشه از ترس، اما هیچ وقت فکر اینکه چرا مردم سمت اتومبیل یا قطعه ی خارجی میرن تو مخیلشون نمیگنجه، خوب تو اگه جنس قطعه ی تولیدیت خوبه و قیمتشم مناسبه پس چرا مصرف کننده میره سراغ قطعه ی خارجی، کاری کردیم که خودرو سازها و قطعه سازی به لاشخوری عادت کردن، تا تقی به توقی میخوره فقط میگن واردات نباید انجام بشه، هیچ وقت به فکر رقابت نیستن، مقصر هم فقط دولته با حمایت های پدرانش از این صنعت، تاوانشم فقط باید مردم پس بدن.
17:50  1392/10/28
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
6

قطعه سازان چوب بی لیاقتی و بی تدبیری خودروسازان را میخورند. همیشه تر و خشک با هم میسوزن.
15:21  1392/10/28
گزارش
پاسخ دادن
حسین
1

با عرض سلام تشکر میکنم از سایت خیلی خوبتون
اگه میشه سیر تکامل شاسی بلند های لند روور هم قرار بدید
11:15  1392/10/28
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهریور : عزیز؛ تعصب را کنار بگذارید. من نه طرفذار A5 هستم و نه X5! , و قرار نیست ما به خاطر دو نوع خودرو چینی که هر دو تفاوت آن ها را با خودروهایی مانند هیوندا، بی ام، و............... میدانیم جدل کنیم؛ اما توصیه می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کنید.
شاهین جی : سلام تمام گروه‌ها دوشنبه ۱۶تیر میرن تجمع بهتره باهم هماهنگ باشیم
X5 : X5 و A5 هردو موتور ۱۵۰۰ توربو دارن منتهی موتور جک موتور سگ جون و باسابقه در ایران و امتحان پس داده هستش و قویتر هم هستش ۱۷۲ در مقابل ۱۳۷ اسب a5 رو توربو کردن که یکم راه بره اگه توربو نبود میشد ۱۰۰ اسب و معادل کوییک
ساسان : خدایا قسمت میدم به حق محمد وآل محمد..به دستان بریده حضرت ابوالفضل عباس.به گلوی بریده حسین.به این روز عزیز..از مسئولین وبانیان این برنامه تحویل خودرو نگذر وانشاالله به دردی گرفتارشون کن حقی که ازماپایمال کردن رو بیارجلوی چشاشون وبه شام شب محتاجشون کن....آمین یارب ال عالمین
شهریور : ببخشید قربان متن قبلی را بدین شرح اصلاح می کنم: این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیداند. بهتر است با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کند. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیدانید. پیشنهاد می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت نمایید. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : باید عرض کنم که نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
حمزه : بخداوندگی خدا هنوز بدی هیچ کسیو نخواستم ولی این شرکت سایپا خیلی ازیت کرد مارو خدا لعنت کنه امشب شام غریبانه شمع روشن میکنم ک همی دوستان هاجت روا بشن و انشاالله زود تر فاکتور بشه
شاهین : خدا لغنت کنه سایپا بهت واقعا این روز هارو بدون ماشین موندیم من دیگه اول و آخرم بود ای سایپای لغنتی ثبت نام کردم
شاهین مهر1402 : آقا من راهم دور دوهزار کیلومتر راه دارم خواهشا تجمع کنید و تا جواب درست ندن وعمل نکن دست نکشید بزارید به رسانه برسه که اینا چقدر دروغ گو هستن با جانو مالو اعصاب مردم بازی میکنن مثل زالو فقط پول میمکن و جواب سربالا میدن تلبکارم هستند شمارو بخدا جمع بشید من از مهر402پول دادم هنوز دعوت نامه هم نفرستادن توو این اوضاع جنگ هم بش تعلیق میکنم دیگه نمی دن ماشینو ککشونم نمیگزه که مشتری چه ضربه ای میخوره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آذربایجان : سلام دوستان پانا تحویلی 31 خرداد هستم تبدیل به رینگ زده بودم که دیروز فاکتور شدم تو وضعیت نوشته فاکتور شده ولی اون فرفره هنوز داره رو فاکتور شده مچرخه یعنی اون تیک سبز رو نخورده
فوقالعاده : دقیقا پر دیواره با ساینا تحویل از یه هفته تا ده روز قبل بعد میپرسی چه طرحی بوده که تحویل گرفتی اصلا جواب نمیدن از این طرفم دو ماه زنگ میزنی 096550 فوق العاده 7 بهمن پیش فروش ام 6 اسفند....ولی این ماشینا با چه ظرحی داره فروش میره اونم تاریخ روز مشخص نیست چیه
حمزه : دوستان 17تیر تهران شرکت سایپا بیایید ببینیم چرا فاکتور نمیکنن7ماه تکمیل وجع کردم فاکتور نمیکنن زنگ میزنم فقط میگن صبوری بفرمایید 14اذر تکمیل وجع کردم خدا لعنت کنه باعث و بانیشو
فوق العاده : کدام گروه
پانا 207 : منظورتان همان تاریخ مندرج در قرارداد (31 تیر) هست دیگه؟ یعنی اگر تا 31 تیر فاکتور نشه از اول مرداد جریمه تاخیر محاسبه خواهد شد؟
پانا 207 : یعنی همان تاریخ مندرج در قرارداد هست دیگه؟
حسن پیش مرداد پانا فولادی : سلام همون که تو کاستومر نوشته شده
امیر : سلام ما را تا پلاک کردن دو روز بعد تحویل دادن تکمیل وجه 27مهر بودیم
سورنن : سلام تیر هم تموم شد فعلا خرداد فاکتور نشد
#عدم تعهد تحویل خودرو سایناs : دوستان دوگانه با تبدیل زدن کار سایپا رو راحت میکنن که تو بازار آزاد با خیال راحت بفروشه اینجور دوگانه من مصرف کننده باید با قیمت بالا بخرم گول شرکت پدرسوخته نخورید ماشین دیر تحویل مشتری میده وقتیم اعتراضی نباشه کشش میده بعد واسه خودش پر بازار کرده الان تهران واکثر شهرها شرکت هایی هستن چه نقدی چه قسطی ماشین میفروشن حتی تحویل به روز از کارخانه که معلومه مال دست منو تو نیست امتیازش مال خود مافیای کارخانس 😔😔😔