موتورهای استفاده شده در مسابقات فرمول 1 در چند سال گذشته دستخوش تغییرات بسیار جزئی شده بودند. برای مثال موتور رنو R27 پیشرانهای بود که سباستین فتل را فصل گذشته به قهرمانی رساند و سه سال قبل از آن نیز پیشرانهای با طراحی یکسان از سال 2007 در سه قهرمانی دیگر او تاثیر گذار بود. اما فدراسیون جهانی اتومبیلرانی قوانین مسابقات فرمول 1 فصل 2014 را حسابی تغییر داده است. بر طبق قانون جدید موتورهای 2.4 لیتری هشت سیلندر و سیستم بازیابی و ذخیره انرژی (KERS) پیشین کنار گذاشته خواهند شد و جای آنها را موتورهای هیبریدی شش سیلندر مجهز به توربو شارژر و سیستم جدید بازیابی و ذخیره انرژی خواهند گرفت. عکسهایی که در این پست مشاهده میکنید متعلق به یکی از همین موتورهای جدید است که ساخت کمپانی رنو میباشد و برای مسابقات رسمی فصل 2014 طراحی شده است.
پیشرانه رنو که با نام Energy F1-2014 Power Unit معرفی شد از یک موتور شش سیلندر 1.6 لیتری تزریق مستقیم مجهز به توربوشارژر بهرهمند است که دور موتور آن به 15,000 دور در دقیقه محدود شده است. این پیشرانه در کنار یک سیستم جدید بازیابی و ذخیره انرژی کار میکند که باتریهای خود را از طریق بازیابی انرژی از ترمزها و اگزوز خودروی مسابقهای پر میکند. این دو در مجموع 760 اسببخار انرژی تولید میکنند که سهم موتور درون سوز و سیستم کمکی هیبریدی به ترتیب تولید 600 و 160 اسببخار نیرو است.
مجموع نیروی تولیدی پیشرانههای جدید تقریباً معادل نیروی تولیدی موتورهای هشت سیلندر قبلی است اما بر اساس قوانین جدید این موتورها میبایست بادوامتر و کممصرفتر باشند. در فصلهای قبلی میزان مصرف سوخت خودروها اصلاً موضوع مهمی نبود اما خودروهای فصل آینده در هر گرندپری میبایست نهایتاً 100 کیلوگرم (100 لیتر) سوخت مصرف کنند؛ در واقع این محدودیت، مصرف سوخت خودروهای فرمول 1 را 35 درصد نسبت به فصل گذشته کاهش خواهد داد.