بررسی دوج Challenger 2014

بررسی دوج Challenger 2014

مدل دوج Challenger 2014 یکی از محصولات پرطرفدار کمپانی دوج به حساب می‌آید که همیشه بخاطر جثه بزرگ و صدای غرشی که نشان دهنده موتور قدرتمند آن است، توانسته نظر علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند. علی‌رغم اینکه در اکثر مدل‌های دوج Challenger شاهد مواردی هستید که از اجداد خود به ارث می‌برند، اما این کمپانی همیشه برای محصولات جدید خود حرفهای زیادی دارد و انتظار علاقه‌مندان خود را بی جواب نمی‌گذارد. این مدل دارای چهار تیپ مختلف با نام‌های SXT، R/T، SRT8 392 و SRT8 Core است که در تیپ S/T از موتوری با حجم 5.7 لیتر استفاده شده است که توانایی تولید نیرویی معادل 376 اسب بخار را دارا است. در مدل SRT8 از موتور 6.4 لیتری استفاده شده است که قدرتی معادل 470 اسب بخار را تولید می‌کند. استفاده از موتورهای هشت سیلندر خورجینی و گیربکس دستی که معمولاً طرفدار بیشتری دارد، این هیولا را بیش از پیش قدرتمندتر و در عین حال دوست داشتنی‌تر می‌کند.

بررسی دوج Challenger 2014

با توجه به شناختی که از کمپانی دوج وجود دارد، موارد فوق تا حدی قابل پیش‌بینی بودند، اما نکته مهم و غیرقابل پیش‌بینی این است که این مدل تا چه حدی با تکنولوژی‌های روز دنیا همگام است و پیشرفته‌تر شده است. در مقایسه با رقبای Challenger یعنی شورولت Camaro و فورد Mustang که از فضای کمی در کابین و هندلینگ اسپرتی برخوردار هستند مدل جدید دوج از فضای کافی برای چهار سرنشین و سواری نرمی برخوردار است که در این مورد بیشتر به یک خودروی لوکس شبیه است تا یک خودروی اسپرت. تیپ‌هایی که دارای موتور هشت سیلندر هستند، در مقایسه با موتورهای شش سیلندر از لوکس بودن آنها کم شده و در عوض به نکات فنی آنها توجه بیشتری شده است. اگر درمورد طراحی داخلی Challenger 2014 خیلی سختگیر نباشید، خواهید دید که این خودروی قوی و عضلانی زیبایی‌های خاص خود را دارد.

 

موتور و عملکرد آن

بررسی دوج Challenger 2014

تمامی تیپ‌های دوج Challenger 2014 دیفرانسیل عقب هستند. مدل STX مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی با حجم 3.6 لیتر است که توانایی تولید 305 اسب بخار قدرت را دارد؛ این تیپ از گیربکس پنج دنده اتوماتیک استفاده می‌کند. شرکت EPA مصرف سوخت STX را در شهر 15 لیتر و در اتوبان 13 لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده است. تیپ R/T دارای موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم 5.7 لیتر است که قادر است قدرتی معادل 376 اسب بخار را تولید کند؛ این تیپ از گیربکس شش سرعته دستی بهره می‌برد. اگر گیربکس اتوماتیک را برای این موتور سفارش دهید، کمی از قدرت آن کاسته شده و نیرویی معادل 372 اسب بخار را تولید خواهد کرد.

بررسی دوج Challenger 2014

در تست‌های انجام شده، زمانی که طول می‌کشد تا سرعت یک Challenger R/T با گیربکس دستی از صفر به صد برسد 5.5 ثانیه و برای گیربکس اتوماتیک این مقدار 5.8 ثانیه است که در مقایسه با یک Camaro یا  Mustang با موتور هشت سیلندر، کمی کند است. برای تیپ SRT8 موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم 6.4 در نظر گرفته شده است که قابلیت تولید نیرویی معادل 470 اسب بخار را دارد. دو مدل گیربکس شش سرعته دستی و پنج سرعته اتوماتیک برای این تیپ در دسترس می‌باشد. در تست‌های انجام شده، 4.5 ثانیه طول می‌کشد تا سرعت این خودرو از صفر به صد کیلومتر برسد.

 

ایمنی

بررسی دوج Challenger 2014

تمامی تیپ‌های دوج Challenger  مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل کشش، کنترل پایداری، بالشتک مخصوص پشت سر، کیسه هوای پرده‌ای جانبی و مخصوص سرنشینان جلو و سنسور دنده عقب هستند. در تست ایمنی تصادف، این خودرو توانست پنج ستاره را به خود اختصاص دهد که تنها نکته منفی در مورد تست ایمنی، باز نشدن درب سمت راننده به هنگام جمع شدن خودرو است.

 

طراحی داخلی

بررسی دوج Challenger 2014

برخلاف ظاهر تکراری دوج Challenger 2014، طراحی داخلی این خودرو بطور عجیبی زیبا و همه پسند است؛ استفاده از داشبورد زاویه‌دار و دستگیره‌هایی که یادآور نسل‌های پیشین این خودرو هستند دلیل محکمی برای پرطرفدار بودن این نوع طراحی هستند. بخاطر وجود ستون‌های پهن، از دید عقب خودرو کمی کاسته شده است. از نکات منفی این خودرو در زمینه طراحی داخلی می‌توان به صفحه نمایش کوچکی که برای این مدل درنظر گرفته شده، اشاره کرد؛ فرمان خودرو نیز از اندازه مناسبی برخوردار است که همین مساله باعث راحتی راننده در حین رانندگی خواهد شد. علی‌رغم طراحی ساده، مواد بکار رفته در کابین آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

بررسی دوج Challenger 2014

صندلی‌های پهن و راحت این خودرو که دارای روکشی از چرم و جیر مصنوعی هستند راحتی بی‌نظیری را به خصوص در هنگام سفرهای طولانی برای راننده و سرنشینان آن به همراه می‌آورد. صندلی‌های عقب نیز به اندازه کافی برای نشستن راحت و جادار هستند و فضای جلوی پای سرنشینان از فضای کافی برخوردار است. با توجه به جثه بزرگ این خودرو، انتظار می‌رفت که صندوق عقب آن بسیار جادار باشد که انتظار بی‌جایی هم نبوده و کمپانی دوج نیز آن را عملی کرده است.

 

کیفیت سواری

بررسی دوج Challenger 2014

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های دوج Challenger 2014 کیفیت سواری بالای آن است؛ رانندگی با این کوپه عظیم‌الجثه براحتی نشستن روی مبل در خانه‌تان است. سیستم تعلیق این خودرو بسیار انعطاف‌پذیر و شناور است. سیستم هندلینگ اسپرت این خودرو باعث شده تا صرف نظر از جثه بزرگ آن، قدرت مانوور بی نظیری را برای راننده فراهم آورد؛ اما باز هم در مقایسه با رقبای خود، Mustang و Camaro توانایی بیشتری را در سر پیچ‌ها از خود نشان داده‌اند. البته تیپ‌هایی که دارای موتور هشت سیلندر هستند با هندلینگ این دو مدل رقیب برابری می‌کنند. صدای تولید شده از موتور و اگزوز تیپ‌های این مدل، بخصوص تیپ‌های هشت سیلندر بسیار دوست داشتنی است؛ گفتنی است که این مساله یکی از مهمترین دلایل انتخاب چنین خودروهایی از سوی علاقه‌مندان به قدرت و سرعت است.


منبع

Edmunds

برچسب : دوج , چلنجر , کامارو , موستانگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

9 نظر

آرش
3

واقعا وقتی از خیابونا رد میشه، نگاه آدمو مجذوب خودش میکنه. وقتی که صدای غرش اگزوزش بلند میشه، هر پسری جوونی رو دیوانه میکنه. واقعا شیفته این ماشینم. کمپانی داج واقعا ترکونده با این محصول.
14:29  1394/07/20
گزارش
پاسخ دادن
danny
1

به درد عمه اش میخوره!!!!!!!
18:24  1393/07/09
گزارش
پاسخ دادن
h_f2016
0

نه بابا اگه دوج چلنجر رو دوست نداری پس برو اسم ماشینی که دوست داری رو serchکن
افتاد😤😤😤
15:00  1395/01/06

گزارش
h_f_2016
4

این ماشین ادمو دیوونه میکنه من نمیدونم چرا از وقتی که ماشین باز شدم عاشقشم😅😅😅
15:05  1395/01/06

گزارش
سهند
3

ماشین امریکایی میمونه واسه ی ما نه ماشین های دیگه.
12:33  1393/01/25
گزارش
پاسخ دادن
پیمان
2

زندگیه این
09:36  1393/01/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: .::Behrooz::.
9

داشبورد فوق العاده زیبایی داره !
قسمت سمت شاگردش خیلی دلنشینه !
22:44  1392/11/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: hm_hitcher
24

صدایی که از اگزوز این ماشین درمیاد به هزارتا آزرا و جنسیس و اپتیما و ... می ارزه. زیبایی، وقار، اصالت، عضله، قدرت، امنیت، غرش، نرمی و هرچی که بگی ازش میباره، عاشششششقششم...
ولی حیف که به پراید نمیرسه
22:03  1392/11/10
گزارش
پاسخ دادن
میلاد س
7

بسیار زیباست.
20:11  1392/11/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد x5 : سلام دوستان من خرداد x5 ثبتنام کردم برای تحویل آذر پرداخت ۲ مرحله چندتا سوال داشتم اگه دوستان کسی اطلاعی داشته باشه ممنون میشم اول اینکه کسی میدونه تحویل آذر برا من زده پرداخت مرحله دومش حدودا کی میشه و دوم اینکه جدیدا کسی انصراف داده و میدونه چند روز بعد پولتو میدن
اکبری : بله انروز از نمایندگی زنگ زدن گفتند روز دوشنبه بریم تحویل بگیریم . انشالله قسمت همه دوستان بشه
محمد x5 : سلام دوستان من خرداد x5 ثبتنام کردم برای تحویل آذر پرداخت ۲ مرحله چندتا سوال داشتم اگه دوستان کسی اطلاعی داشته باشه ممنون میشم اول اینکه کسی میدونه تحویل آذر برا من زده پرداخت مرحله دومش حدودا کی میشه و دوم اینکه جدیدا کسی انصراف داده و میدونه چند روز بعد پولتو میدن
محمد x5 : سلام دوستان من خرداد x5 ثبتنام کردم برای تحویل آذر پرداخت ۲ مرحله چندتا سوال داشتم اگه دوستان کسی اطلاعی داشته باشه ممنون میشم اول اینکه کسی میدونه تحویل آذر برا من زده پرداخت مرحله دومش حدودا کی میشه و دوم اینکه جدیدا کسی انصراف داده و میدونه چند روز بعد پولتو میدن
سبحان : شاهین پلاس همچی دون ماشین صفرو میفروشی همچیش واریز شدس شما چیزی پرداخت نمیکنی ولی اگ یکبار سند بخوره باید همرو پرداخت کنی اون بخاطر اینه ک مالیات نقل و انتقال و پلاک و اینارو شرکت داده بعدشم شمایی ک تحویل بهمن بودی ۱۲ درصد هستش تحویل اسفند ۱۶ هستش بعدشم‌ من ۱۶ درصد حساب کردم میشد سیصدو خورده ای شما ک میگفتی ۲۶ درصد هستش چطوری بعد ۱۲ در۱د حساب میکنی میشه شیشصدو خورده ای😂
رضا : با سلام ظاهرا پول کم داشتن از من و شما گرفتن به گرفتاریها شون برسن وگرنه دلیلی نداره که خودرو ندن مگه میشه سایپا پول بگیره بگه قطعه ندارم یعنی از انبار خودت خبر نداری حالا بعد شش ماه یادت افتاده پولی که ما دادیم الان تو بازار میشد یک میلیاردو دویست
شاهین زمستان : من از دوستان خواهش میکنم چنانچه فاکتور میشن،لطفا اطلاع رسانی کنن
فیروز x5 : سلام تا اونجایی که میدونم در این مرحله شماره شاسی و شماره موتور در بیمه نامه نوشته میشه چون شرط صادر شدن پلاک داشتن بیمه شخص ثالثه
نانا : باسلام به نظرمن حتما تجمع کنیم اونایی که تهرانن و نزدیک تهران هرچندادم میتونن باخودشون ببرن الان بخاطر شرایط جنگ بهرحال دوس ندارن تجمع و اعتراض جایی رخ بده شاید اینکار جواب بده
شاهین زمستان۴۰۳ : حتما کسی تحویل نگرفته که اطلاع رسانی نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
x33 cross mt??? : بله من تحویلم 30 اردیبهشت بوده، نمایندگی دهقان پور تهران، 7 تیر مجوز خروج خوردم ولی دفتر مرکزی گفت یکی دو هفته دیگه بارگیری میشه
فروش فوری 7 بهمن : سایپا ب ما فروش فوریا ظلم بزرگی کرد ک فاکتور نمیکنه
سورن 2 تیر : من ک میرم تو سایت نوشته دهه سوم خرداد در حال فاکتور
اطلس آذر : دوشنبه 10صبح جلوسایپاباپلاکارت خراسان جنوبیم
احمد : منم 31 ام تبدیل زدم ولی خبری نیس فک نکنم حقیقت باشه
پوریا : سلام الی ایکس33 یعنی شما نمایندگی بهت میگفت معلوم نیست بعد یهو گفت بیا ماشین امده؟
gxl : بله منم 28 اسفند تکمیل وجه کردم و هنوز زده در حال تخصیص زنگم که زدم میگن تا 27 اسفند فاکتور شده و در حال فاکتوره
پیش فروش 7اسفند✈️ : من هم در تجمع اعتراضی هستم امیدوارم دوستان همه بیان بهترین موقع هست صدامون رو برسونیم ب مدیران سایپا
مجید : سلام من 16خردادهستم امروز فاکتور شد رنگ مشکی سقف شیشه
احمد : بله منم هرچقد نگاه پیاما میکنم خبری نیست GXLفاکنور نشده سال جدید نکنه تولید متوقف شده باشه