بررسی دوج Challenger 2014

بررسی دوج Challenger 2014

مدل دوج Challenger 2014 یکی از محصولات پرطرفدار کمپانی دوج به حساب می‌آید که همیشه بخاطر جثه بزرگ و صدای غرشی که نشان دهنده موتور قدرتمند آن است، توانسته نظر علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند. علی‌رغم اینکه در اکثر مدل‌های دوج Challenger شاهد مواردی هستید که از اجداد خود به ارث می‌برند، اما این کمپانی همیشه برای محصولات جدید خود حرفهای زیادی دارد و انتظار علاقه‌مندان خود را بی جواب نمی‌گذارد. این مدل دارای چهار تیپ مختلف با نام‌های SXT، R/T، SRT8 392 و SRT8 Core است که در تیپ S/T از موتوری با حجم 5.7 لیتر استفاده شده است که توانایی تولید نیرویی معادل 376 اسب بخار را دارا است. در مدل SRT8 از موتور 6.4 لیتری استفاده شده است که قدرتی معادل 470 اسب بخار را تولید می‌کند. استفاده از موتورهای هشت سیلندر خورجینی و گیربکس دستی که معمولاً طرفدار بیشتری دارد، این هیولا را بیش از پیش قدرتمندتر و در عین حال دوست داشتنی‌تر می‌کند.

بررسی دوج Challenger 2014

با توجه به شناختی که از کمپانی دوج وجود دارد، موارد فوق تا حدی قابل پیش‌بینی بودند، اما نکته مهم و غیرقابل پیش‌بینی این است که این مدل تا چه حدی با تکنولوژی‌های روز دنیا همگام است و پیشرفته‌تر شده است. در مقایسه با رقبای Challenger یعنی شورولت Camaro و فورد Mustang که از فضای کمی در کابین و هندلینگ اسپرتی برخوردار هستند مدل جدید دوج از فضای کافی برای چهار سرنشین و سواری نرمی برخوردار است که در این مورد بیشتر به یک خودروی لوکس شبیه است تا یک خودروی اسپرت. تیپ‌هایی که دارای موتور هشت سیلندر هستند، در مقایسه با موتورهای شش سیلندر از لوکس بودن آنها کم شده و در عوض به نکات فنی آنها توجه بیشتری شده است. اگر درمورد طراحی داخلی Challenger 2014 خیلی سختگیر نباشید، خواهید دید که این خودروی قوی و عضلانی زیبایی‌های خاص خود را دارد.

 

موتور و عملکرد آن

بررسی دوج Challenger 2014

تمامی تیپ‌های دوج Challenger 2014 دیفرانسیل عقب هستند. مدل STX مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی با حجم 3.6 لیتر است که توانایی تولید 305 اسب بخار قدرت را دارد؛ این تیپ از گیربکس پنج دنده اتوماتیک استفاده می‌کند. شرکت EPA مصرف سوخت STX را در شهر 15 لیتر و در اتوبان 13 لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده است. تیپ R/T دارای موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم 5.7 لیتر است که قادر است قدرتی معادل 376 اسب بخار را تولید کند؛ این تیپ از گیربکس شش سرعته دستی بهره می‌برد. اگر گیربکس اتوماتیک را برای این موتور سفارش دهید، کمی از قدرت آن کاسته شده و نیرویی معادل 372 اسب بخار را تولید خواهد کرد.

بررسی دوج Challenger 2014

در تست‌های انجام شده، زمانی که طول می‌کشد تا سرعت یک Challenger R/T با گیربکس دستی از صفر به صد برسد 5.5 ثانیه و برای گیربکس اتوماتیک این مقدار 5.8 ثانیه است که در مقایسه با یک Camaro یا  Mustang با موتور هشت سیلندر، کمی کند است. برای تیپ SRT8 موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم 6.4 در نظر گرفته شده است که قابلیت تولید نیرویی معادل 470 اسب بخار را دارد. دو مدل گیربکس شش سرعته دستی و پنج سرعته اتوماتیک برای این تیپ در دسترس می‌باشد. در تست‌های انجام شده، 4.5 ثانیه طول می‌کشد تا سرعت این خودرو از صفر به صد کیلومتر برسد.

 

ایمنی

بررسی دوج Challenger 2014

تمامی تیپ‌های دوج Challenger  مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل کشش، کنترل پایداری، بالشتک مخصوص پشت سر، کیسه هوای پرده‌ای جانبی و مخصوص سرنشینان جلو و سنسور دنده عقب هستند. در تست ایمنی تصادف، این خودرو توانست پنج ستاره را به خود اختصاص دهد که تنها نکته منفی در مورد تست ایمنی، باز نشدن درب سمت راننده به هنگام جمع شدن خودرو است.

 

طراحی داخلی

بررسی دوج Challenger 2014

برخلاف ظاهر تکراری دوج Challenger 2014، طراحی داخلی این خودرو بطور عجیبی زیبا و همه پسند است؛ استفاده از داشبورد زاویه‌دار و دستگیره‌هایی که یادآور نسل‌های پیشین این خودرو هستند دلیل محکمی برای پرطرفدار بودن این نوع طراحی هستند. بخاطر وجود ستون‌های پهن، از دید عقب خودرو کمی کاسته شده است. از نکات منفی این خودرو در زمینه طراحی داخلی می‌توان به صفحه نمایش کوچکی که برای این مدل درنظر گرفته شده، اشاره کرد؛ فرمان خودرو نیز از اندازه مناسبی برخوردار است که همین مساله باعث راحتی راننده در حین رانندگی خواهد شد. علی‌رغم طراحی ساده، مواد بکار رفته در کابین آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

بررسی دوج Challenger 2014

صندلی‌های پهن و راحت این خودرو که دارای روکشی از چرم و جیر مصنوعی هستند راحتی بی‌نظیری را به خصوص در هنگام سفرهای طولانی برای راننده و سرنشینان آن به همراه می‌آورد. صندلی‌های عقب نیز به اندازه کافی برای نشستن راحت و جادار هستند و فضای جلوی پای سرنشینان از فضای کافی برخوردار است. با توجه به جثه بزرگ این خودرو، انتظار می‌رفت که صندوق عقب آن بسیار جادار باشد که انتظار بی‌جایی هم نبوده و کمپانی دوج نیز آن را عملی کرده است.

 

کیفیت سواری

بررسی دوج Challenger 2014

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های دوج Challenger 2014 کیفیت سواری بالای آن است؛ رانندگی با این کوپه عظیم‌الجثه براحتی نشستن روی مبل در خانه‌تان است. سیستم تعلیق این خودرو بسیار انعطاف‌پذیر و شناور است. سیستم هندلینگ اسپرت این خودرو باعث شده تا صرف نظر از جثه بزرگ آن، قدرت مانوور بی نظیری را برای راننده فراهم آورد؛ اما باز هم در مقایسه با رقبای خود، Mustang و Camaro توانایی بیشتری را در سر پیچ‌ها از خود نشان داده‌اند. البته تیپ‌هایی که دارای موتور هشت سیلندر هستند با هندلینگ این دو مدل رقیب برابری می‌کنند. صدای تولید شده از موتور و اگزوز تیپ‌های این مدل، بخصوص تیپ‌های هشت سیلندر بسیار دوست داشتنی است؛ گفتنی است که این مساله یکی از مهمترین دلایل انتخاب چنین خودروهایی از سوی علاقه‌مندان به قدرت و سرعت است.


منبع

Edmunds

برچسب : دوج , چلنجر , کامارو , موستانگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

شقایق
0

خیلی باحاله مخصوصا دور میدون که یه هو پشت ماشین تکون
میخوره انگار کنترل از دستت خارج میشه دوست داری جیغ بکشی و وقتی گاز
میدی دیوونه میشی از بس صدای قووم قوووووم میده
به به چقدر لذت بخشه رانندگی با این وحشی باحال
17:03  1400/07/11
پاسخ دادن
یونس
0

شده بمیرم یکی میخرم
03:29  1399/01/29
پاسخ دادن
Hosein
0

بالاخره یه روز ماله من میشی
15:54  1396/12/11
پاسخ دادن
آرش
3

واقعا وقتی از خیابونا رد میشه، نگاه آدمو مجذوب خودش میکنه. وقتی که صدای غرش اگزوزش بلند میشه، هر پسری جوونی رو دیوانه میکنه. واقعا شیفته این ماشینم. کمپانی داج واقعا ترکونده با این محصول.
14:29  1394/07/20
پاسخ دادن
danny
1

به درد عمه اش میخوره!!!!!!!
18:24  1393/07/09
پاسخ دادن
h_f2016
0

نه بابا اگه دوج چلنجر رو دوست نداری پس برو اسم ماشینی که دوست داری رو serchکن
افتاد😤😤😤
15:00  1395/01/06

h_f_2016
4

این ماشین ادمو دیوونه میکنه من نمیدونم چرا از وقتی که ماشین باز شدم عاشقشم😅😅😅
15:05  1395/01/06

سهند
3

ماشین امریکایی میمونه واسه ی ما نه ماشین های دیگه.
12:33  1393/01/25
پاسخ دادن
پیمان
2

زندگیه این
09:36  1393/01/06
پاسخ دادن
کاربر: .::Behrooz::.
9

داشبورد فوق العاده زیبایی داره !
قسمت سمت شاگردش خیلی دلنشینه !
22:44  1392/11/10
پاسخ دادن
کاربر: hm_hitcher
24

صدایی که از اگزوز این ماشین درمیاد به هزارتا آزرا و جنسیس و اپتیما و ... می ارزه. زیبایی، وقار، اصالت، عضله، قدرت، امنیت، غرش، نرمی و هرچی که بگی ازش میباره، عاشششششقششم...
ولی حیف که به پراید نمیرسه
22:03  1392/11/10
پاسخ دادن
میلاد س
7

بسیار زیباست.
20:11  1392/11/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : سلام تبریک. خیلی زمان نمیبره. اگه استانهای نزدیک به تهران هستید حداکثر یک هفته. ولی اگر خیلی دور باشه ممکنه ۱۰ روزی طول بکشه. معمولا تا دو روز بعد از فاکتور شدن پلاک میشه و کارخونه رو ماشین نصبش میکنه و میره جهت حمل. بستگی به باربری داره
فرید : به نظرم اشتباه کردی.فروختن حواله معقول نیست چون مالیات درآمد بر عایدی داره و بعدا داستان میشه.مثلا اگر طرف مقابلی که حواله رو خریده بعد تحویل خودرو قبل یک سال بفروشه و حدود بگیم با 100 تومن بیشتر از قیمت کارخونه معامله کنه.30 میلیون مالیاتش میشه
محمد : برای من ۷ملیون مابه تفاوت اومده
مهدی زمانلو : برای من امروز کارت سوختمم اومد ولی از ماشین خبری نیست
ساینا : سلام دوستان ببخشید اگه سهند رو نگیریم آیا سهمیه مون میسوزه یا بازهم تبدیل یا چیزی دیگه برامون میاد لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه ممنون
ایرج : *_انتقاد حواله داران شاهین دنده ای زمستان ۱۴۰۳ سایپا* از صحبت های اپراتور و نمایندگی سایپا به حذذف و نامعلوم بودن نوبت در سامانه یکپارچه و عدم تعیین تکلیف_ اینم *کارزاره* https://www.karzar.net/110333
تیمور قاسمی ساینا sدوگانه : ایا امکان داره پیامک واريز ارسال بشه برام
تیمور قاسمی ساینا sدوگانه : آیا شانسی وجور دارد که پیامک واريز ارسال گردد
عزیزی شاهین اتومات : با سلام میخام تجربه یک هفته رانندگی با شاهین اتومات را بگم کیلومتر فعلی ۷۰۰ تا سواری نرم و پر شتاب صدای موتور زیاد ولی آزاری نیست دنده اتومات مکس یکی دو ثانیه ایی در شروع حرکت دارد یکسری از ایرادها قابل حل شدن هست و در کل میخام بگم ماشین خوبیه و از سمند و پرشیا و تارا و ۲۰۷ خیلی سرتره
تیمور قاسمی : من در سال ۱۴۰۲ پیام واریز برام اومد نتونستم واریز کنم آیا امکان دارد امسال پیامک واریز ارسال گردد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سیددوگانه : سلام دوستان این هفته هم داره تمام میشه هنوز خبری نیست زنگ میزنی درست حسابی جواب نمیده تکمیلی وجه هم 1402/9/21 تحویل سی دی دوماه از سال جدید داره میری هر روزیه چیزی میگن دورغ خسته شدیم
سورن پلاس : سلام دوستان از سورن پلاس xu7p کسی هست تحویلش 11 فروردین بوده و تا حالا پلاک نشده؟ 5 روزه فاکتور شده اما پلاک نمیشه
جواد : سلام دوستان خب شخص خودم سالهاس رانندگی میکنم قبلا خاور 608داشتم بخاطر اینکه سریعتر بتونم برسم به مقصد و بعضی بارها مثل تره بار رو بتونم بزنم فروختم فوتن 6تن مدل 88خریدم خودتون میدونین تره بار برای خاور کم بار میدن بخاطر سرعتش خلاصه بعد خرید فوتن در عرض 2سال 3بار گیربوکس باز کردم یک بار موتور و بعد فروختم الان یک ماهی هست میخوام خاور 612بخرم چون واقعا دیگه برام تجربه شد خاور مدل 60بهتر از این چینی های مدل بالاس پشیمانم بخاطر خاور 608عروسکم اگر کسی از شما دوستان خاور 612داره یا کار کرده باهاش یه راهنمایی بکنین سرعتش با بار 3تنی راضی کننده هست یا مثل 608باید 60تا بری😂
زمستان 402 : اینم سوال داره؟ چون 5 ماه پارس تولید و دپو کردن الان همون ها رو دارن تحویل میدن مصداق کم فروشی گران فروشی حرام خواری لعنت به اون روزی که حاکم شدید
اکبر : پدرام جان از طرف من از تولید کنندت تشکر کن
سجاد انزلی : علت دونوع بود پشت آمپر ساینا دوگانه سوز برا چیه کسی میدونه داستان چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سوگل ک : سلام من 30 آذر تکمیل کردم. این روزا روزی 100 مرتبه میام اینجا ببینم هموطنان فاکتور شدن یا نه. به خدا وقتی میبینم یکی فاکتور شده از خوشحالی اشک تو چشام جمع میشه. خواهش میکنم یه چیزی بگین یه کم امیدوار بشم‌ روزی 10 بار زنگ میزنم ایرانخودرو، میگم خدا کنه این‌یکی حتی شده به دروغ بگه اما بگه ماشین شما دو هفته دیگه فاکتور میشه، نه خدا نکنه اینو بگه اگه اینو بگه از خوشحالی قلبم وایمیسه.خواهش میکنم هر کسی فاکتور میشه اینجا بنویسه بقیه هم لطفا امیدواری بدین
رضا 207 اتو اسفند : سلام برا 207 دنده ای رو تا تکمیل وجه 16 دی فاکتور کردن فکر کنم براشون گیربکس اومده و دیگه میخان پشت هم اتومات رو فاکتور کنن
راضیه کوییک اتومات R : نه بمیرم هم دنده نمیگیرم فقط اتومات قبول میکنم
ماهان : ی شماره کارشناس از این نمایندگی حیدری به من بدید خواهشن.کارشناس فروش ما که دروغگویی بیش نیست