دلیل غیبت خودروهای پرتیراژ در آمار کیفی

دلیل غیبت خودروهای پرتیراژ در آمار کیفی

نشست خبری مسوولان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، دیروز در حالی برگزار شد که مسوولان این شرکت به تشریح عدم‌حضور برخی خودروها در جدول کیفی ماهانه پرداختند.
به گفته مسوولان شرکت بازرسی، برای بررسی سطح کیفی باید آمار تولید خودروها در اختیار این شرکت قرار گیرد، حال آنکه برخی خودروسازان از دادن آمار کیفی محصولات خود  به شرکت مذکور اجتناب می‌کنند. این موضوع به‌خصوص در مورد خودروهایی که در دوران تحریم با کمبود قطعه مواجه بودند و مجبور به داخلی‌سازی شدند، بیشتر صدق می‌کند. اما در نشست دیروز، همچنین  اشكان گلپایگانی معاون مهندسی شرکت بازرسی، توضیحی کوتاه نیز در مورد ماجرای آتش‌سوزی‌های اتوبوس اسکانیا ارائه و تاکید کرد که این خودرو از نظر سازمان ملی استاندارد و شرکت بازرسی کیفیت، از استانداردهای لازم برخوردار است. وی در عین حال با بیان اینکه آتش‌سوزی‌های اسکانیا به پرسشی بزرگ تبدیل شده، گفت که گروه‌های کارشناسی از وزارت صنعت در حال بررسی موضوع هستند. در ادامه، اما بابک اسماعیلیان مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی نیز تاکید کرد که رگلاژ نبودن در خودروها و عدم سهولت در باز و بسته شدن آنها، مصرف سوخت بالا و وجود صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده‌‌اند. به گفته وی، میزان رضایت مشتریان از شرایط فروش خودرو نیز افت قابل‌توجهی داشته و در 6 ماهه اول 92، به پایین‌ترین سطح خود در پنج سال اخیر رسیده است. اسماعیلیان با بیان اینکه بالا بودن قیمت خودرو بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از شرایط فروش خودرو را به خود اختصاص داده است، گفت که بی‌توجهی به خواست مشتریان و اطلاع‌رسانی ضعیف نیز رتبه‌های بعدی نارضایتی مشتریان را در اختیار دارند. به گفته وی، در حوزه خدمات پس از فروش، نیز بیشترین نارضایتی مشتریان به نبود و کمبود قطعات و پس از آن، هزینه‌های بالای خدمات و بی‌تجربه بودن پرسنل تعمیرگاه‌ها مربوط می‌شود. اما در نشست دیروز، غلامرضا نبی بیدهندی مدیرعامل شرکت بازرسی نیز بر اجرای  طرح بازرسی ادواری از جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی طی سال آینده تاکید کرد. وی در رابطه با برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر ارائه برچسب معاینه فنی بدون بازدید خودرو نیز گفت که این مراکز در تهران زیر نظر ما قرار دارند و اگر چنین موردی دیده شود، به شخص گزارش‌کننده جایزه خواهیم داد.  در ادامه نشست دیروز، سعید تاجیک مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی نیز به ایرادهای موجود در  روند صدور مجوز واردات خودرو به کشور اشاره کرد و گفت که برخی شرکت‌ها که اقدام به واردات می‌کنند  فاقد نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش از شرکت مادر هستند و از همین رو مشکلاتی در ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات محصولات وارداتی آنها وجود دارد. به گفته وی، باید با اصلاح قوانین مربوطه اصلاحاتی در نحوه رابطه شرکت دارای نمایندگی با شرکت خودروساز خارجی و همچنین نحوه استانداردسازی ارائه خدمات پس از فروش آنها صورت گیرد. 

منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودرو , غیبت , پرتیراژ , آمار کیفی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عباسنژاد : منم‌مث شما. ۱۷ خرداد. خبری نیست
پورعیدی : سلام . بنده برج ۲ سال قبل وجه اول برا شاهبن اتومات پرداخت کردم و ۱۲ اسفند پارسال تکمیل وجه نمودم و ثبت سخا هم انجام دادم قرار بود یک ماه بعد خودرو شاهین اتومات رو تحویل بگیرم ولی بعد گدشت ۴ ماه هنوز خبری نیست بخدا هر چه داشتم گداشتم .وام گرفتم که تونستم تکمیل وجه کنم چرا هنوز تحویل نشده .. چرا واقعا شرکت سایپا ایقدر بدقوله .. چرا خودرویی که تکمیل وجه شده رو تحویل نمیده .ما چه بدی کردیم که از سایپا خودرو خواستیم ..لطفا جواب بدید ..
پورعیدی : سلام . بنده برج ۲ سال قبل وجه اول برا شاهبن اتومات پرداخت کردم و ۱۲ اسفند پارسال تکمیل وجه نمودم و ثبت سخا هم انجام دادم قرار بود یک ماه بعد خودرو شاهین اتومات رو تحویل بگیرم ولی بعد گدشت ۴ ماه هنوز خبری نیست بخدا هر چه داشتم گداشتم .وام گرفتم که تونستم تکمیل وجه کنم چرا هنوز تحویل نشده .. چرا واقعا شرکت سایپا ایقدر بدقوله .. چرا خودرویی که تکمیل وجه شده رو تحویل نمیده .ما چه بدی کردیم که از سایپا خودرو خواستیم ..لطفا جواب بدید ..
سبیل : یعنی خداروخوش میادبا۲تابچه کوجک توگرماسوارموتوربشم...الان ۴ماه هم پول دادم...همون پرایدکه داشتم فروختم تکمیل وجه کردم..گفتن ی ماه میدن...گفتم ی ماه طوری نیس...
شهابx5 آبان : مثلا برخلاف کاتالوگ فرمان دی کات نداره،گرمکن صندلی نداره،کول باکسش یه چیز مسخره اس و موارد دیگه
شاهینg : فک کنم به جز شما کسی فاکتور نشده
شهابx5 آبان : دوستان گول تبلیغات نخورید چه A5 و چه X5 موقع تحویل خیلی از این آپشن هارو نداره،من دیروز تحویل گرفتیم چند تا از این اپشنا که توی کاتالوگ هست رو نداره و حذف شده پس فرقی نمیکنه چی ثبت نام کردین اینکه چی تحویلتون میدن مهمه
حسینی : سلام تاریخ سخا کی بود تکمیل وجه کی بود
سیدی : سلام خدالعنت کنه شیخ زاده ی بیشرف را،باماشین دادنش یک مترسک مدیرعامل میکردن ازاین بهتربود،ماشین های شاهین جی رابه قیمت روزبه دفاتراقماری شان درستارخان میدهند میفروشند ان وقت من وشما باهم دعوامی کنیم
ایگل : تحویل چند روز کاری بودین؟ و نقدی یا اقساطی؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فوق العاده بهمن 6بهمن : فوق العاده قبل از 6 بهمن نیست ...آخرین مرحله قبل از بهمن مهرماه بود که اسفند تحویل دادن ..منم 6 بهمن هستم فاکنور نشدم
مجید RS : داداش ماهم صبرمون تموم شده چکار کنیم بازجای شورش باقیه بقیه فاکتور میشن
سورن 2تیر : ینی خودکار رف رو 31 تیر؟
Gxl : کوییک چی?لطفا مدل تاریخ تکمیل وجه رو بگید
سولدوز دنا اتوماتیک اپشنال فرسوده : سلام. اپشنال تحویل 4مرداد رنگ سفید با این شرایطی که دوستان دارند به نظرتون ما تا کی باید انتظار فاکتور شدن رو بکشیم؟دوستان هر کی اطلاعاتی داره ممنون میشم راهنمایی کنه
ساینا7 بهمن فوق العاده : هیچ تاریخی هنوز فاکتور نشده متاسفانه
فروش فوق العاده : فروش فوق العاده تا چه تاریخی فاکتور شدن ممنون میشم بگید
کوئیک جی ایکس ال تحویل خزداد : چرا فقط کوئیک اس فاکتور می شه، عجب گیری کردیم
mehdi : من فاکتور شدم اما خودم چک کردم پیامی نیومد
محمد gxl : Gxl فاکتور شرکت سایپا، gxrl فاکتور شرکت پارس خودرو