مشتریان از کدام بخش "خودروها" ناراضی هستند؟

مشتریان از کدام بخش "خودروها" ناراضی هستند؟

سه موضوع رگلاژ نبودن در خودروها، مصرف سوخت بالا و صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین شکایات مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.
بابک اسماعیلیان - مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی و استاندارد ایران اظهار کرد: میزان انتظارات مشتریان از روند افزایش کیفیت خودروها پیشی گرفته و به همین دلیل در یک سال اخیر میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروها کاهش یافته است.
وی ادامه داد: رگلاژ نبودن در خودروها و عدم سهولت در باز و بسته شدن آن‌ها، مصرف سوخت بالا و وجود صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.
مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: با تغییرات قیمتی صورت گرفته در سال 91 میزان رضایت مشتریان از شرایط فروش خودرو در کشور افت قابل توجهی داشته است به‌گونه‌ای که در شش ماهه اول 92 این شاخص به پایین‌ترین سطح خود در پنج سال اخیر رسیده است.
وی با بیان این‌که بالا بودن قیمت خودرو با 21 درصد سهم بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از شرایط فروش خودرو را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بی توجهی به خواست مشتریان و اطلاع رسانی ضعیف نیز رتبه‌های بعدی نارضایتی را به خود اختصاص داده است.
اسماعیلیان خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات پس از فروش نیز بیشترین نارضایتی مشتریان به میزان 27 درصد مربوط به نبود و کمبود قطعات بوده و پس از آن هزینه‌های بالای خدمات و بی تجربه بودن پرسنل تعمیرگاه‌ها بیشترین نارضایتی را به خود اختصاص داده است.
غلامرضا نبی بیدهندی - مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران- نیز اظهار کرد: در سال آینده طرح بازرسی ادواری از جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی اجرا خواهد شد.
وی با بیان این‌که هماهنگی‌های لازم در این زمینه با سازمان ملی استاندارد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت عرضه سوخت گاز این بازرسی‌ها هر چه زودتر باید صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در رابطه با برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر ارائه برچسب معاینه فنی خودرو بدون بازدید خودرو در برخی مراکز معاینه فنی، اظهار کرد: در تهران که این مراکز زیر نظر ما قرار دارند این موضوع فاقد اعتبار است.
وی ادامه داد: بنابراین اعلام کرده‌ایم که اگر در مراکز معاینه فنی تهران چنین موردی دیده شود به شخص گزارش کننده جایزه خواهیم داد البته نمی‌توان کتمان کرد که در مراکز معاینه فنی حومه تهران و سایر شهرها ممکن است چنین مواردی دیده شود.
سعید تاجیک - مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران - هم در این نشست اظهار کرد: متاسفانه هم‌اکنون ایراداتی در روند صدور مجوز واردات خودرو به کشور وجود دارد که باید برطرف شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال هم‌اکنون شرکت هوندا فاقد نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش از شرکت مادر است و مشکلاتی در ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات خودروهای آن وجود دارد.
به گفته وی، باید با اصلاح قوانین مربوطه اصلاحاتی در نحوه رابطه شرکت دارای نمایندگی با شرکت خودروساز خارجی و همچنین نحوه استانداردسازی ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها صورت گیرد.
تاجیک در رابطه با وجود تخلفاتی چون عرضه خودروی دسته دوم به جای خودروی صفر در نمایندگی‌ها و دفاتر فروش خودرو در کشور، اظهار کرد: متاسفانه شکل عرضه خودرو در دفاتر فروش خودرو در کشور استاندارد نیست به‌گونه‌ای که تخلفات عدیده‌ای به ویژه در عرضه خودروهای وارداتی صورت گرفته و در مواردی خودروی دسته دوم را به جای خودروی صفر عرضه کرده و حتی برای خودروی فاقد کیسه هوا، آرم کیسه هوا را بر روی قطعات مربوطه حک می‌کند.
وی ادامه داد: برخی شرکت‌های واردکننده فاقد حداقل تعداد نمایندگی‌های مجاز و پراکندگی مناسب در کشور هستند و مشکلات زیادی در زمینه تامین قطعات یدکی خودروهای آن‌ها وجود دارد.
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همچنین از الزام شرکت مزدا یدک به ارائه آمار کیفی خدمات خود به این شرکت خبر داده و اظهار کرد: مزدا یدک در مقطعی از ارائه آمار عملکرد خود خودداری می‌کرد اما در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو به این شرکت تاکید شد که آمار عملکرد خود را ارائه کند. 

منبع

باشگاه خبرنگاران

برچسب : خودرو , قیمت گذاری , سیاست , وزارت صنعت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

علی
1

جمع کنید بابا کاسه کوستونو با این ماشینای آشغالتون. ماشینای 30 و 40 پیش آمریکایی از این لگنای به اصطلاح صفر کیلومترتون سرترن. واقعا برای مسئولامون متاسفم یه ذره به فکر مردم نیستن.
00:25  1392/12/20
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

این سوال اگه جایزه اوسکار نگیره حتما سیمرغ بلورین رو شاخشه!!!
22:40  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
amin
1

من کاملا راضی هستم از ایمنی و آپشن های بی نظیر ماشین های بومی!واقعا هم بومی هستن!بی خیال بابا اینم شد سوال که می پرسین
20:02  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
m.a
7

reza خیلی جالب بود از کدام بخش خودرو راضی هستند؟!
13:04  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
امیر
9

شخصا خودروهای دهه نود میلادی خودروسازهای ژاپنی و حتی کره ای را به
خودروی صفر کیلومتر داخلی ترجیح میدهم. اخر تا کی خودروهای سی سال
پیش را با افت کیفیت سال به سال بدتر به مردم بی نوا تحویل می دهید؟
کمی به شعور مردم احترام بگذارید. ما نمیخواهیم شما مانند ژاپن و کره خودرو
بسازید ولی از خودروسازهای مالزی و هندی یاد بگیرید که خودروهای روز را
تحت لیسانس و با قیمت مناسب دست مصرف کننده میدهند و حتی به
استرالیا و اروپا هم صادرات دارند.
12:29  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
reza
6

بهتره بپرسیم مشتریان از کدام بخش خودروها راضی هستند؟ :|
11:12  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهرام : کلاهبرداری شرکت سایپا محرز هست از فضای موجود نهایت استفاده کرد جهت نادیده گرفتن حق مشتری
شهرام : متاسفانه شرکت سایپا از اعتماد مردم سو استفاده کرد و دست به کلاهبرداری زد چون‌مطمئمن بود مشتری شکایت هم مطرح کنه دستش بجای بند نیست امیدوارم اطلاع رسانی شود تا مابقی مردم تو دام این شرکت کلاهبردار نیوفتن
شاهین جی ال ۲۱ خرداد : جناب حرفت با منطق جور در نمیاد من ۲۱ خرداد تبدیل به جی ال زدم هنوز فاکتور نشدم. کلا تا ۱۹ خرداد فاکتور جلو رفته اونوقت شما ۲۲ مرداد تکمیل وجه کردی و فاکتور شدی مگه میشه؟
تارا دستی تحویل آبان : اگه پولمونو داده بودیم طلا الان هر کدوممون 300 الی 400 میلیون سود کرده بودیم ....
شاهین جی ال مهر هستم : اونا جی بودن تبدیل زدن چندبارم براشون تبدیل رفته دیر تبدیل زدن که دیر گرفتن ولی ما از همون اول جی ال بودیم تبدیلی نبودیم که بخوایم ۹ماه صبر کنیم
اردیبهشت : یعنی تا سال دیگه خبری نیست ؟
تارا وی۴ : علت از نمایندگی بپرسید.
محمدx5 : سلام دوستانی که x5 دو مرحله ای در فروردین ثبت نام کردید با احتساب سود مشارکت و تحفیف نقدی تو مهر ماه چه مبلغی تکمیل وجه کردید؟
محمدx5 : سلام دوست عزیز تکمیل وجه چقدر واریز کردید
علی : سلام به همه من پیش فروش شاهین g خرداد ۱۴۰۴ بود ثبت نامم ،مبلغ ۲۹۷ تومن بیستم برج ۹ پارسال ریختم ۳ بار برام تبدیل gl اومد اخر سر ۲۲ مرداد مابقی رو ۲۵۲ تومن واریز کردم تاریخ ۳ مهر ماه فاکتور و پلاک شد ولی هنوز تحویل نگرفتم احتمالا تو هفته دوم مهر تحویل میدن بهم .انشالله همه دوستان برسن به ماشینشون.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
GXRL 20 اسفند : من رفتم ساختمان فروش سایپا اما گفتند باید برای مدل gxrl بری پارس خودرو که آخر مرداد مراجعه کردم فروش پارس خودرو که یبار گفتن تا 20 شهریور میدیم که خبری نشد و دوباره رفتم گفتند نهایت تا 10 مهر تحویل میدیم.... که حتی فاکتور هم نشده که یه کلام متوجه شدم ورشکست شدن پول قطعه ساز ندارن بدن و ماشین ها همه تو پارکینگ هست یکی باتری نداره یکی کوفت نداره..... با این وضعیت خدا بخیر کنه
مجید : آقا ز زدم سایپا بابت شکایت میگه مشکل ما نیست ماشینت فاکتور شده باید راهور پلاک صادر کنه هیچ سود تاخیری هم به شما نمیخوره چون ماشینت فاکتور شده و آمادس چکهایی که دادی هم فکر کن از بانک وام گرفتی باید پاس کنی
کوییک gx تیر : دعوتنامه gxl تیر ماهی ها برای عادی ها از بیستم خرداد اومده و هرچی تا الان فاکتور شده واس مادران یا فرسوده بوده... عادی ها از بیستم شروع میشن...
رانا 31 شهریور : سود تاخیر میدن یا الکیه؟
مهدی : رانا چنده الان قیمتش
جی اکس فوق العاده فروردین : واقعا هرکسی ک امکانشو داره ب برن جلوی در این خراب شده. ادرسش کجاس
نیسان گرفتار : سلام دوستان بلند شین نشین بی خیال. والا قسم هیچ خبری از پلاک شدن نیست. به خدا. حرف از جنگ هست. اگر کم زیادی شد دیگه فاتحه ماشین بخونید. بلند بشیم همه با هم شاید خدا خواست ماشینمون دادن اگر. پیگیر نباشیم هیچ خبری از ماشین نیست. یا علی بگین.
پاناقالپاق فرسوده 13مردادتبدیل هفدهم : من دقیقامثل خودتم.24تومن جریمه تاخیرازم صفرشده دقیق همون مبلغ دوباره برام اومده پرداخت کنم هیچکسم نیست جواب بده میگن بایدپرداخت کنی.شما توصفحه کاستومربراتون چی نوشته؟
6 دنده آلمینیوم تحویل 31شهریور : امروزکسی فاکتورنشد...
ار اس : من ار اس تکمیل وجه 21 تیر 5 مهر فاکتور6 مهر شماره گذاری انلاین شدم ولی هنوز تحویل ندادن