1Carدر گذشته در مسابقات فرمول یک، پیت استاپ فقط مربوط به سوخت گیری خودرو ها بوده است. ولی طبق دستور فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در سال 2010 سوخت گیری در طول مسابقه ممنوع گردید و تمامی خودرو های شرکت کننده باید به میزان مصرف خود، سوخت کافی داشته باشند. این به این معنی می باشد که امروزه مدت زمان پیت استاپ فقط بستگی به تیم حدود چهارده نفری دارد که با چه سرعتی چهار چرخ را تعویض کنند. مدت زمان معمول این عمل، زیر 3 ثانیه است. نمودار رنگی زیر مدت زمانی که هر شخص برای انجام وظیفه خود صرف می کند را نمایش می دهد:
آبی: 4 تکنسین مسئول باز کردن چرخ های خودرو، قبل از این که حتی اتومبیل کاملاً متوقف شود، شروع به باز کردن پیچ مرکز چرخ می کنند.
قرمز: گروه قرمز خودرو را توسط جک بالا می برند.
سبز: به محض این که گروه آبی پیچ چرخ ها را باز کردند، گروه سبز چرخ های مستعمل را از جای خود خارج می کنند.
نارنجی: بعد از کار گروه سبز، گروه نارنجی بلافاصله چرخ های جدید را سر جای خود قرار می دهند.
آبی: گروه آبی سریعاً پیچ چرخ ها را سر جای خود می بندند.
قرمز: جک ها را پایین می آورند.
زرد: در طول این عملیات، گروه زرد بالچه ها را تنظیم می کنند و گاهاً غربیلک را نیز تعویض می کنند.
سورمه ای: که مکانیک ارشد نیز می باشد، به راننده دستور می دهد ترمز را نگه داشته و خودرو را در دنده 1 قرار دهد و با علامت وی شروع به حرکت نماید. البته برخی تیم ها از چراغ راهنمایی به جای این شخص استفاده می کنند. حال کدامیک ارزشمند تر است؟ وقت یا طلا؟
آشنایی با مسابقات فرمول یک
معرفی پیست های فصل 2012 فرمول یک (قسمت 1)
معرفی پیست های فصل 2012 فرمول یک (قسمت 2)