بررسی لندرور LR4 مدل 2014

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

بزرگترین تغییری که در لندرور LR4 2014 به چشم می خورد، مجهز شدن آن به یک پیشرانه جدید شامل یک موتور شش سیلندر خورجینی 3 لیتری و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته است. تولید مدل قبلی LR4 که یک موتور خورجینی هشت سیلندر داشت متوقف شده است. سیستم چهار چرخ محرک نیز مورد بازنگری قرار گرفته و سیستم ساده تر ترنسفر تک-سرعته مورد استفاده قرار گرفته است (سیستم ترنسفر سنتی دو-سرعته به صورت سفارشی قابل خریداری است). سیستم صوتی Meridian و دوربین دید عقب هم به صورت استاندارد نصب شده اند. سیستم هشدار دهنده نقطه کور هم در فهرست آپشن های قابل خریداری وجود دارد. نمای به روز شده جلو و عقب هم توجه تان را به خود جلب خواهد کرد. اگرچه لندرور LR4 به اندازه سایر شاسی بلندهای ساخت ژاپن یا آلمان شناخته شده نیست ولی بعد از ظهور دوباره اش در سال 2010 بسیار مورد توجه قرار گرفته است. لندرور LR4 با طراحی داخلی داخلی پر و پیمان، موتور قوی خورجینی و هشت سیلندر، صندلی های ردیف سوم و قابلیت ارتقا یافته حرکت آف-رود، برادر کاربردی تر ( و ارزان تر ) Range Rover است. این شاسی بلند لوکس در سال 2014 مورد بازنگری هایی کلی قرار گرفته است. این بازنگری ها بدون چشم پوشی از خصوصیات خوب و مناسب این خودرو، آن را به روز کرده است. یکی از تغییرات مهمی که صورت گرفته در مورد موتور آن است. شرکت لندرور با نیم نگاهی به مصرف سوخت، موتور هشت سیلندر و 5 لیتری قبلی را با یک موتور جدید سوپرشارژی، شش سیلندر و 3 لیتری جایگزین کرده است. این موتور شش سیلندر خورجینی به اندازه موتور هشت سیلندر قوی نیست ولی با این حال 340 اسب بخار قدرت تولید می کند و یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته جدید هم آن را همراهی می کند ( موتور هشت سیلندر با یک گیربکس شش سرعته همراه بود). این تغییرات مصرف سوخت لندرور LR4 را بسیار پایین می آورد و به شاسی بلندهای لوکس و رقیب که موتورهای مشابهی دارند نزدیک تر می کند. با در نظر گرفتن این واقعیت که صاحبان خودرو لندرور LR4 به ندرت آن را از پارکینگ بیرون می آورند، سیستم چهار چرخ محرک به یک سیستم ترنسفر ساده تر و تک- سرعته و سیستم کاربردی Terrain Response مجهز شده است. خوشبختانه برای آن دسته از مشتریانی که دوست دارند سابقه لندرور به عنوان یک خودرو همه جا رو را حفظ کنند، تیپ مناسب آف-رود با ترنسفر دو-سرعته به صورت سفارشی قابل خریداری است. سایر امکانات جدید عبارتند از: سیستم هشدار نقطه کور، دوربین دید عقب و سیستم صوتی به روز شده. خریداران مانند سابق می توانند پنج صندلی داشته باشند یا یک ردیف صندلی اضافی سفارش بدهند که تعداد سرنشینان را به هفت نفر می رساند. شاید خریدارانی که تمایل به ترک پارکینگ ندارند بخواهند نگاهی به رقبایی چون Acura MDX گرد و مدور، BMW X5 اسپرت و مرسدس بنز بزرگ GL-Class بیندازند. با این حال، لکسوس GX 460 به توانایی های آف-رود LR4 بسیار نزدیک شده است. همه این شاسی بلندها رقبایی سرسخت هستند ولی لندرور LR4 از بسیاری جهات سرتر است. این خودرو یک شاسی بلند شیک و لوکس است که گنجایش هفت سرنشین را دارد.

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

لندرور LR4 2014 یک شاسی بلند لوکس با اندازه متوسط است که فقط با یک تیپ به فروش می رسد. پنج صندلی برای سرنشینان به صورت استاندارد عرضه می شود ولی با سفارش دادن یک ردیف صندلی دیگر می توان ظرفیت را به هفت نفر رساند. امکانات استاندارد عبارتند از: رینگ های آلومونیومی 19 اینچی، سیستم تعلیق بادی سازگار شونده، چراغ مه شکن، برف پاک کن های حساس به باران، گرمکن آیینه های بغل، سانروف، شیشه عقب دودی، حسگرهای پارک و سیستم ورود و استارت بدون کلید. در داخل خودرو با سیستم کنترل آب وهوا، روکش های چرمی، صندلی های برقی جلو که در هشت جهت حرکت می کنند، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به چپ و راست، آیینه الکتروکرومیک، دوربین دید عقب، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، اتصال بلوتوث، سیستم پخش سی دی به همراه 11 بلندگو، پورت USB و iPod به همراه یک جک صوتی اضافی روبرو می شوید. پکیج HSE که به طور سفارشی قابل خریداری است این تجهیزات را به تجهیزات پایه اضافه می کند: رینگ های آلومونیومی 19 اینچی، چراغ های زنون، چراغ های LED حرکت در روز، حسگرهای پارک در جلو، آیینه بغل های برقی، یک ردیف صندلی اضافی با ظرفیت دو سرنشین، دریچه سیستم تهویه مطبوع برای صندلی های عقب و سیستم مسیریابی قابل کنترل با صدا. پکیج Climate Comfort که به صورت سفارشی قابل خریداری است، دارای این امکانات است: گرمکن شیشه جلو، آب پاش های آب گرم به شیشه جلو، گرمکن صندلی های جلو و صندلی های ردیف دوم و گرمکن فرمان. پکیج HSE Lux همه امکانات فوق را دارد به علاوه: تزیینات و روکش های چرمی به روز شده، صندلی راننده دسته های جانبی برقی، فرمان برقی، روشنایی فراگیر در داخل کابین، کول باکس و سیستم صوتی Meridian به همراه 17 بلندگو. سایر آپشن ها عبارتند از: پکیج Heavy-Duty که شامل ترنسفر دو سرعته، و یک لاستیک زاپاس تمام عیار است. پکیج Vision Assist که شامل چراغ های زنون، کنترل اتوماتیک نور بالا، دوربین 360 درجه، سیستم هشداردهنده نقطه کور به همراه هشداردهنده عبور از ترافیک در عقب است. پکیج Black Design که شامل تزیینات خارجی  سیاه رنگ و رینگ های آلومونیومی 18 یا 19 اینچی مشکی است. علاوه بر اینها، رینگ های آلومونیومی 20 اینچی، تزیینات داخلی انحصاری، صندلی های ردیف سوم، سیستم صوتی  Meridian به همراه 17 بلندگو، رادیوی ماهواره ای و مانیتور برای صندلی های جلو را می توان به صورت تکی سفارش داد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

نیروی محرکه لندرور LR4 را یک موتور سوپرشارژی 3 لیتری با شش سیلندر خورجینی تأمین می کند که 340 اسب بخار نیرو و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته این موتور را همراهی می کند. یک سیستم اتوماتیک stop- start هم به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده است که وقتی در ترافیک گیر می کنید به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت موتور را خاموش می کند. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 17 لیتر( 20 لیتر در شهر/ 14 لیتر در بزرگراه) است که مصرف بالایی نیست. یک LR4 میتواند 3500 کیلوگرم بار حمل کند. استاندارد تعریف شده رانندگی برای این خودرو، رانندگی تمام وقت با چهار چرخ محرک است ولی مدل بازنگری شده جدید یک ترنسفر ساده تر تک-سرعته ارائه داده است که برای رانندگی روزمره کاربردی تر است. اگر تصمیم دارید رانندگی آف-رود داشته باشید، می توانید ترنسفر سنتی دو سرعته که تعویض دنده    low-range و سیستم قفل کن دیفرانسیل عقب ارائه می کند را خریداری کنید. این ترنسفر هنوز به عنوان بخشی از پکیج Heavy Duty قابل خریداری است. سیستم مبتکرانه لندرور یعنی سیستم Terrain Response روی همه تیپ ها نصب شده است. دسته ای وسط کنسول خودرو قرار دارد که به راننده اجازه می دهد چهار تنظیم استاندارد جنرال، چمن/ماسه/برف، شن و شیار/گِل را انتخاب کند. مدل هایی که مجهز به ترنسفر دو سرعته هستند یک تنظیم اضافی دیگر( سنگ نوردی) هم دارند. هر یک از این مدل ها به یک نوع موتور، گیربکس و سیستم تعلیق مجهز هستند تا به LR4 اجازه بدهند از عهده کارهای مختلفی بر بیاید. 

 

ایمنی

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

تجهزات ایمنی لندرور LR4 2014 به صورت استاندارد عبارتند از: ترمز دیسکی ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کنترل در سربالایی و سراشیبی، حسگرهای پارک عقب و دوربین دید عقب. تجهیزات ایمنی قابل سفارش عبارتند از: کیسه های هوای جانبی برای صندلی های جلو و یک کیسه هوای پرده ای که هنگام باز شدن صندلی های ردیف سوم ( در مدل های که صندلی ردیف سوم دارند) را هم می پوشاند. سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار عبور از ترافیک در عقب و دوربین پارک 360 درجه ای را هم می توان سفارش داد.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

لندرور LR4 2014 یک کابین کلاسیک و در عین حال کاربردی ارائه می دهد که از مواد با کیفیت از جمله چرم نرم و تزییناتی از چوب گردوی اصل ساخته شده است. پنجره های بزرگ در کنار سانروف و پنجره های skylight در عقب، فضای داخلی جاداری به سرنشینان القا می کنند. پنجره های بزرگ باعث می شوند راننده دیدی عالی از خارج داشته باشد. سرنشینان هم به لطف صندلی های بلند عقب(stadium-style) از مناظر لذت می برند. صندلی های عقب جا پای زیاد و پشتی های خوبی دارند و به لطف سقف بلند برای سرنشینان بلند قد نیز مناسبند.

بررسی لندرور LR4 مدل 2014 بررسی لندرور LR4 مدل 2014
بررسی لندرور LR4 مدل 2014

مدل های پنج نفره پشت صندلی های ردیف دوم فضای زیادی برای بار دارند که حجم آن به 1.20متر مکعب می رسد. اگر هم صندلی ها خم بشوند 2.55 متر مکعب فضا ایجاد می شود. پشت صندلی های ردیف سوم(برای مدل هاای که سه ردیف صندلی دارند)  نیز 0.28 متر مکعب جا برای بار وجود دارد. صفحه لمسی و سیستم مسیریابی به خوبی کار می کنند ولی در مقایسه با ابزارهای الکترونیکی جدیدتری که در خودروهای رقیب به چشم می خورند کمی قدیمی هستند چون عکس العملی کندتر و منوهایی پیچیده تر دارند.

 

تجربه رانندگی

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

خریداران علاقه مند لندرور LR4 2014 را از دست نخواهند داد، علت آن این است که ترکیب موتور جدید 3 لیتری با شش سیلندر خورجینی و سوپرشارژر با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به اندازه کافی نیرو تولید می کنند تا از پس همه کارها بر بیاید. سیستم تعلیق بادی در جاده یک سواری نرم ارائه می دهد و سر پیچ ها به رغم وزن قابل ملاحظه خودرو و مرکز ثقل نسبتاً بالایش، فشار را کاهش می دهد. همانطور که انتظار دارید این خودرو به لطف چهار چرخ محرک پیچیده اش، در خارج از شهر بهتر خودش را نشان می دهد. این شاسی بلند لوکس که مجهز به سیستم ترنسفر low-range و قفل کننده دیفرانسیل عقب است، پستی بلندی ها را هم به راحتی خیابان های صاف می پیماید.


منبع

Edmunds

برچسب : لندرور , بررسی , LR4 , امکانات , 2014






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

میلاد
0

سلام
من دیسک وصفحه پرایدو عوض کردم ولی الان هر کاری میکنم گیربکس جا نمیره دلیلش چیه
21:24  1396/09/11
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهینg🍂 : سلام من هم هفته چهارم خرداد هستم یک بار برام پیام تبدیلی اومد نزدم همچنان منتظر جی هستم رفتم ثبت شکایت انجام دادم
تارا : سلام برای همه همین جوری هستش.زودتر میاد وجه زودتر واریز کنید اوایل بهمن ماشین تحویل میگره.به سلامتی
شیرازی : سلام دوستان کسی امار از اخرین تحویل داره؟ شاهین جی یا جی ال
جمال : سلام بعد اردیبهشت .خرداد هم تکمیل وجه بوده یانه لطفا من. مرداد ش پ ۱۲۱۴۲۰۱۱
رضا : سلام دوستان من شاهین پلاس ثبت نام کردم بهمن ۴۰۳ حدود ۴۲۳ تومن پول واریز کردم قرار بوده مهر پیامکش بیاد ولی هنوز خبری نشده و پیامک تکمیل وجه نیومده ،کسی هست این شرایط و داشته باشه
میثم : خب مریم خانم شما قبلا چقدر پرداخت کرده بودی؟ جی ال تیر ۶۵۱ بوده اگه ۴۱۳ باز پرداخت کردی که شامل افزایش آبان هم شدی می‌بایست ۳۲۰ پرداخت میکردی و سود هم ازت کسر میشد بی زحمت پرداخت اولیه و سود مشارکت هم توضیح بدی ببخشید
پاسخ به مریم خانم : ببخشید خواهرم شما چند بار براتون پیامک اومد آخر بار چه تاریخی بود؟ حواله من خرداد بوده یه بار تو اردیبهشت یه بار خرداد آخر بار هم 20مرداد تبدیل اومد الان کارشناس میگه مال مرداد اجبار بوده من افزایش تیر هم شاملم نشد و به قیمت خرداد حساب کردن الان بخدا گرفتار شدم به حرف زنم گوش دادم پرداخت نکردم اون موقع با قیمت 573 برام حساب کردن و سود مشارکت هم کم کردن ولی الان میگن سود هم حذف میشه و قیمت جدید آبان ببخشید برای شما پیام اومد اواخر مهر افزایش شاملتون نمیشه آخه واسه من همچین پیامی نیومد ممنون میشم جواب بدی بخدا زندگیم بهم ریخته
امیر حسین : سلام دوست عزیز سود تاخیر چقدر پرداخت کردند
مريم : من مثل شما بودم ٣١٤ شد
مريم : شما كه خردادي يعني دو ماه هم از من جلوتري، من مرداد جي بودم كه ٢٠ آبان تبديل به جي ال زدم و فقط افزايش قيمت تير شامل من شد، ٤١٣ واريز كردم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مبینا : پانا ها تاخیر دارن پس دروغی درکار نیست
محمد : منطقه 19داداش
امیر آریانژاد : مردم تا اعتراض با تعداد افراد زیاد نکنید هیچ تغییری در روند سایپا و پارس خودرو ایجاد نمیشه. خریداران اطلس و شاهین یک سال منتظر هستند. ترس برادر مرگ هست مرده های متحرک نباشید
اکستند : دوستان. این روزها کسی پلاک شده نیسان. اکستند یا همون نیسان آبی میگن پلاک گزاری متوقف شده آیا صحت داره
ساینا تک : کاری جز صبر کردن نیست باید صبر کنی تا دعوتنامه بیاد هیچ راهی هم نداره امکان داره 10روز دیگ بیاد انکان داره چندماه دیگ بیاد
19 اسفند : قبلا گفتند که تا 18 اسفند فاکتور شده. 14 اسفند هنوز مونده🤦؟
صقف شیشه اذر هست با رینگ اصپرت اصلی : سلام عرز ادب دارم چتوره دی ماهی ها میگن فاکتر شدن در حالیکه هنوز من که اذر هستم فاکتر نشدم یک جای این کار میلنگد یا شرکت دارد پارطی بازی میکند یا آن دوست دروغ میگه که فاکتر شده چون بعد از آبان اذر است نوبت به اذر میرسد نه دی البته اگر واقعا فاکتر شده نوش جانشان باشه ما حصود نیستیم اما جای سوال برام عجیب است که چرا اول دی بعد اذر ما که نوبتمان جلوتر است
دی : 14 کجا بود نگفتند تا 16 دهم
مهرداد : خدا قوت پهلوان
سجاد بختیاری : اینایی که میگین گرون بشه و خوشحالین چه اکستند و چه آبی گرون بشه لوازم یدکیش هم گرون میشه فردا بخوایم قطعه بخریم براش 2برابر باید بخریم