بعضی از خودروها برای ادامه حیاتشان به سختی در حال تقلا کردن هستند، اما فولکس واگن گلف 2014 همچنان با قدمهای بلند و استوار به راه خود ادامه میدهد. با وجود اینکه در سال آینده گلف هاچ بک کاملا جدید در معرض عموم قرار خواهد گرفت، گلف فعلی همچنان جزء بهترین های کلاس خودش میباشد. گلف، خودرویی بسیار خاص در این کلاس است، و متوقف کردنش در راه پیشروی تقریبا محال به نظر میرسد، همچنانکه بی ام و سری 3 چنین وضعیتی دارد، اما به سختی میتوان مثال دیگری یافت که این موقعیت را داشته باشد. مهمتر از همه اینکه، فولکس واگن آنچه که از دستش برآمده برای گلف 2014 انجام داده، و ما از اینکه از سال آینده دیگر با آن ملاقات نخواهیم کرد دلگیریم. خوب، حداقل یک چیز است که ما دلمان برایش تنگ نخواهد شد: موتور استاندارد 5 سیلندر 2.5 لیتری گلف.
با مصرف سوخت حدود 11 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی و ترکیب اجباری آن با گیربکس اتوماتیک، موتور 2.5 لیتری از نظر مصرف اقتصادی سوخت در برابر موتور های رقبای اصلی فولکس واگن رنگ میبازد. اما با داشتن امکان انتخاب تیپ تقریبا گران TDI، شما صاحب یک موتور 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر نه چندان قدرتمند و با مصرف سوخت اقتصادی قابل توجه 8 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی ( 6.5 لیتر در بزرگراه ) خواهید شد. اما در تمام جنبه های عملی، گلف 2014 یک برنده است. رانندگی محکم و استوار با احساس ویژه خودروهای اروپایی که برای خودرویی کوچک در این حد و اندازه غیر معمول است. شما همچنین از کیفیت بالای کابین کاملا راضی خواهید بود.
صندلی عقب کاملا برای بزرگسالان مناسب است، نشستن سرنشینان بلند قد با راحتی غیر قابل انتظار، به همین ترتیب، با تا کردن صندلی های عقب و فرم تقریبا جعبه ای شکل، گلف کاملا برای حمل بار های حجیم مناسب است. هرچقدر هم گلف موفق باشد، برخی از رقبای ویژه آن نیز لیاقت توجه خاص را دارند. اصلی ترین آنها مدل جدید مزدا 3 مدل 2014 است، که از نظر کیفیت کابین بسیار نزدیک به گلف میباشد، البته با صندلی های عقب تنگ تر و هندلینگی با پاسخ های تند و تیز به فرامین راننده! فورد فوکوس 2014 اکثرا همان نقاط قوت و ضعف مزدا را دارد، و هیوندای الانترای GT مدل 2014 رقیبی شیک، خوش ساخت با پیشنهاد قیمتی قابل توجه به شمار میرود.
طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی
فولکس واگن گلف 2014، یک هاچ بک، به ظرفیت 5 سرنشین میباشد که امسال فقط به صورت 4 درب عرضه میشود. امسال گلف در دو تیپ به بازار میآید، 2.5L و TDI، که نشانگر موتور انتخاب شده هستند. تجهیزات استاندارد در مدل 2.5L شامل رینگ های 15 اینچی فولادی، آینه های مجهز به گرمکن، تجهیزات تمام برقی (شامل: شیشه ها، آینه های جانبی و قفل مرکزی)، کروز کنترل، تهویه مطبوع، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت رو به بالا و پایین، صندلی های جلو با پشتی برقی، صندلی ها تاشو عقب که با نسبت 40/60 جمع میشوند و سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو و پخش CD، و ورودی های اضافی صوتی.
پکیج Convenience & Sunroof برای مدل 2.5L، تجهیزاتی مثل سانروف، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، فرمان دورچرم، بلوتوث برای تلفن و سیستم صوتی، ورودی برای iPod/USB، صفحه نمایش لمسی و رادیو ماهواره ای را شامل میشود. تیپ مجهز تر گلف TDI، شامل تجهیزات 2.5L و رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، سیستم تعلیق اسپرت با ارتفاع کاهش یافته، چراغ های مه شکن و تجهیزات موجود در پکیج Convenience & Sunroof به جز سانروف میگردد. پکیج Sunroof & Navigation برای تیپ TDI، امکاناتی مثل Yessiree Bob، سانروف و سیستم مسیریابی را شامل میشود. برای تمامی گلف ها یک کیت بدنه اسپرت که شامل اسپویلر عقب نیز میشود( که به طور مجزا نیز قابل خرید است) قابل سفارش است.
قدرت و عملکرد موتور
فولکس واگن گلف 2014 مدل 2.5L از یک موتور 5 سیلندر به حجم 2.5 لیتر که قدرتی برابر 170 اسب بخار و گشتاوری به میزان 240 نیوتن متر قدرت میگیرد. با استاندارد های انتشار گازهای مضر، در ایالت هایی مثل کالیفرنیا، این موتور در رده موتور های تقریبا پاک از لحاظ استاندارد گاز های خروجی از اگزوز به حساب میآید. تنها گیربکس موجود برای گلف 2014، از نوع اتوماتیک میباشد. از نظر مصرف سوخت، گلف در سیکل ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر مسافت 11 لیتر بنزین مصرف میکند، که این مقدار برای تردد های شهری برابر 12 لیتر در 100 کیلومتر، و برای بزرگراه 9 لیتر در 100 کیلومتر میباشد. که به میزان قابل توجهی از لحاظ مصرف اقتصادی سوخت در برابر رقبای اصلیش در رتبه ای پایین تر قرار میگیرد. گلف TDI باموتور 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربو شارژر، قدرت متوسطی برابر 140 اسب بخار تولید میکند ولی میزان گشتاور تولیدی آن قابل توجه است و برابر 320 نیوتن متر میباشد. در این مدل گیربکس 6 سرعته دستی استاندارد است و نوع اتوماتیک 6 سرعته (DSG) سفارشی میباشد. در آزمون های انجام شده، شتاب 0 تا 100 کیلومتر مدل TDI با گیربکس دستی 8.7 ثانیه ثبت شده است. تخمین زده میشوذد که مصرف سوخت، با هر 2 نوع گیربکس در سیکل ترکیبی برابر 8 لیتر در 100 کیلومتر باشد که عددی تحسین برانگیز است ( مصرف سوخت در رانندگی شهری برابر 9 و برای بزرگراه 6.5 لیتر در 100کیلومتر میباشد).
ایمنی
تجهیزات ایمنی برای گلف 2014 شامل سیستم کنترل پایداری و کشش، ترمزهای ضد قفل دیسکی، کیسه های هوای جانبی برای ردیف جلو و کیسه های هوای پرده ای میباشد. در آزمون ترمز گلف برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیاز به مسافتی در حدود 37 متر میباشد، که عملکردی قابل توجه در سطح این کلاس است. در تست های تصادف که توسط مراجع ذی صلاح انجام شده، گلف بالاترین رتبه ممکن یعنی "خوب" را برای آزمون برخورد روبه رو، جانبی و آزمون مقاومت سقف را دریافت کرده است. طراحی صندلی/ مهار سر و گردن در برابر حرکت های ناگهانی حاصل از ضربه به عقب نیز رتبه "خوب" را دریافت کرده است.
طراحی داخلی و تجهیزات خاص
خودروهای کوچک زیادی نیستند که احساس یک رانندگی و سواری عالی و اصیل را در پشت فرمان برای شما به ارمغان بیاورند، اما گلف برای سالها در حال انجام این کار بوده است. مواد باکیفیت بالا و با براقیت پایین، داشبورد و پانل های درب ها را آراسته اند، در همین حال ترکیب خطوط ملایم و رنگ های عالی و جذاب، فضای کابین را از آنچه که هست پخته تر به نظر میرساند.
در این حال تعدادی نکات منفی نیز وجود دارند، که شامل کمبود فضا در داخل برای اشیا، صفحه نمایش کوچک سیستم مسیریابی، که دیدن نقشه را مشکل کرده و در کل کارایی کلی آن را محدود کرده است. صندلی های گلف 2014 یکی از نکات برجسته آن است، حمایت خوب و با ثبات از راننده و سرنشین در کنار قابلیت تنظیم ارتفاع، که چیزی نادر و با ارزش در این کلاس میباشد. و اگر فضای صندلی عقب برایتان یک اولویت است، گول ظاهر جمع و جور خارجی آن را نخورید.
حتی زمانی که دو سرنشین بلند قد در صندلی های جلو نشسته اند، همچنان فضای کافی در عقب برای سرنشینان بزرگسال وجود دارد، که این موضوع گلف را از لحاظ کارایی فضای داخلی، تبدیل به جایگزینی برای سدان های خانوادگی سنگین و بزرگ میکند. فضای بار در پشت صندلی های عقب 430 لیتر میباشد، و در صورت تاکردن آنها این حجم به میزان قابل توجه 1300 لیتر میرسد.
تجربه رانندگی
ابعاد جمع و جور و سواری نرم و تحت کنترل گلف 2014، آن را تبدبل به خودروی شهری کوچک و عالی کرده است، اما در اتوبان شخصیتش کاملا عوض میشود! چنین کنترل عالی از یک هاچ بک کوچک در جاده ما فوق انتظارات شما خواهد بود. پایداری در سرعت های بالا بی نقص است، ولو اینکه صدای تایر ها همراه همیشگی شما است، و سطح صدا در حد متوسط میباشد. در جاده های پیچ در پیچ، گلف آن اعتماد به نفس کافی را ندارد (در حالی که مزدا 3 و فورد فوکوس بهتر عمل میکنند). اما همچنان، اگر به دنبال حس اسپرتی بودن هستید، به میزان کافی از آن خواهید یافت. موتور 2.5 لیتری پایه، باقدرت و شاداب به شتاب گیری خود تازمانی که شما میخواهید ادامه میدهد، اما مصرف سوخت اقتصادی و کاستی در بهبود های فنی از نقاط ضعف قابل توجه این موتور هستند. اما از سوی دیگر موتور TDI برگ برنده خود یعنی مصرف سوخت عالی به همراه سواری پرقدرت به لطف گشتاور فوق العاده اش را رو میکند. این موتور به خوبی با هر دو نوع گیربکس، دستی که به نرمی و راحتی تعویض دنده ها را انجام میدهد، و اتوماتیک DSG با تعویض های سریعش جفت شده است. گیربکس DSG تاخیر مشهودی میان رمان فشردن پدال گاز و واکنش موتور در تعویض ها نشان میدهد، اما رانندگان به مرور زمان به این مورد عادت میکنند. داستان مشابهی در مورد ترمزهای گلف نیز وجود دارد، زمانی که یک فشار شدید بر پدال ترمز اطمینان بیشتری را نسبت به یک عکس العمل معمولی ایجاد میکند.