نگاهی بر آئودی TT مدل 2015

نگاهی بر آئودی TT مدل 2015

پس از سال ها درز اطلاعات، نمونه اولیه و تیزرها، نهایتا ساخت آئودی TT جدید رسمی شد. خودروی جدید شاید نسل سوم کاملا جدیدی باشد، اما از بیرون چیزی بیش از یک طراحی دوباره است. کمپانی ائودی ید طولایی در ساخت خودروهایی با مدل قدیمی دارد. خبر بزرگ در مورد طراحی داخلی و سیستم انتقال قدرت است.

نگاهی بر آئودی TT مدل 2015

کابین TT جدید طراحی تمیز تر با آرایشی ساده تر را نشان می‌دهد که احتمالا راه خود را در خانواده آئودی در طی چندین سال آینده باز کند. موتورها در مدل TT با سیستم انتقال قدرت به روز گروه خودروسازی فولکس جایگزین شده که شامل موتور 2 لیتری TDI و موتور بنزینی 2 لیتری مجهز به توربو شارژر است. قدرت موتور تولید شده بین 184 تا 310 اسب بخار می‌باشد.

 

بهترین طراحی اولیه

نگاهی بر آئودی TT مدل 2015

با پیش بینی رونمایی نسل جدید آئودی TT در ماه آینده در نمایشگاه ژنو، چندین طراحی را آماده کرده ایم که تصور ما از ظاهر TT را نشان می‌دهد. بر اساس مشخصه های طراحی اولیه از مدل مفهومی Audi Allroad Shooting Brake، مدل  TT جدید نسبت به مدل قدیمی تر باید دارای ظاهری تیزتر و خشن تر باشد. قسمت جلویی طراحی اولیه ما از لبه های تیز افقی که در مدل های مفهومی آئودی در کنار چراغ های جلوی باریکتر در مدل مفهومی Allroad استفاده شده، بهره می‌برد. اکنون طراحی اولیه جدید شاید کمی برای مدل TT بودن تیز باشد، اما با نگاه کردن به عکس های جاسوسی، شرط بندی مطمئن می‌باشد. انتظار می رود مدل جدید دارای بدنه ای عریض تر و قسمت عقب دارای بادشکنی رو به سمت بالا باشد. بجز این، دارای انحنای کمتر با شیشه عقب مسطح تر می‌باشد.

 

طراحی بدنه

نگاهی بر آئودی TT مدل 2015

طراحی بدنه ائودی TT جدید شبیه به اجداد خود می‌باشد اما کمی براق تر و تیز تر است. بیشتر کار طراحی بر روی ایجاد تقارن و ایجاد حسی افقی متمرکز شده تا ظاهر خودرو را پایین تر و عرض تر نشان دهد. جلو پنجره بزرگ نسبت به مدل قدیمی تر، رو به بالا و مسطح تر است و خطوط تیز روی درب موتور از لبه های بیرونی جلو پنجره پیروی می‌کنند تا ظاهرا خطی پیوسته را شکل دهند. تاثیر آن باعث کشیده شدن ظاهر خودرو به سمت جلو و کشیدن چشمان شما در سراسر طول تصویر شده است. در حول تک تک ویژگیهای قسمت جلو از قبیل چراغ های جلو، جلو پنجره و ورودی های هوای جانبی، خطوط افقی برجسته ای وجود دارد. چراغ های جلویی دارای طراحی مهیج جدیدی هستند که از چراغ های مجهز به LED  به صورت استاندارد مدل های دیگر آئودی، جدیدتر و خشن تر می باشند. در نهایت در TT جدید این خشونت به وسیله ورودی های هوای بزرگتر و جزئیاتی از جنس کروم بیشتر می‌شود.

 

طراحی اولیه در تقابل با واقعیت

نگاهی بر آئودی TT مدل 2015

از مدل طراحی اولیه ما تا مدل واقعی، موارد بسیار کمی تغییر کرده است. طراحی اولیه ما بسیار شبیه به واقعیت است. این حس را داشتیم که شرکت آئودی به لبه های خمیده ای که در مدل های A6 و A3 جدید وجود دارد، پایبندتر باشد تا اینکه از لبه های مسطح تر مدل موجود استفاده کند. همچنین ما از دیود های نوری ضخیم تری نسبت به مدل واقعی در چراغ های جلو استفاده کرده ایم. نسبت به طراحی اولیه ما، جلو پنجره مدل تولید شده دارای لبه های میله ای باریکتری می‌باشد. با تمام اینها، از طراحی اولیه بسیار دقیق خود رضایت کامل داریم.

ابعاد آئودی TT مدل 2015
طول 4180 میلی متر
عرض 1832 میلی متر
ارتفاع 1353 میلی متر
طول محور                             2505 میلی متر

 

طراحی داخلی

نگاهی بر آئودی TT مدل 2015

در حالی که طراحی بدنه خودرو بر ایجاد خطوط تیز افقی متمرکز بوده است، در ساخت کابین از اشکال دارای انحنا و زیستی بسیاری استفاده شده است. خطوط افقی بیشتر فضا را احاطه کرده اند، اما شمارشگرهای دایره ای، مرکز غربیلک فرمان و دریچه های هوا یکنواختی را از بین برده است. پنل های درب با شکل هایی دارای قوس موقرانه و انحنایی آرام پوشیده شده است. انتخاب ترکیب رنگ دوتایی که در عکس ها دیده می‌شوند، به صورتی خوشایند حس فضای کابین را تغییر داده و حسی تجملی را به ارمغان می‌آورد. داشبورد جلویی دارای شیب و کمترین میزان تماس، باعث ایجاد حس بزرگی و خودنمایی در کابین می‌شود، که تغییری زیبا در طراحی سنتی تیره ای است که خودروهای آلمانی را احاطه می‌کند.

نگاهی بر آئودی TT مدل 2015 نگاهی بر آئودی TT مدل 2015

ترکیب پنل ابزاری و نمایشگر اصلی برای سیستم اطلاعات MMI و یکی شدن آنها یکی از راه هایی بود که شرکت آئودی را قادر به تولید چنین کابین ظریفی کرد. این مسئله نه تنها باعث حفظ فضا، وزن و پول می‌شود، بلکه با در مرکز قرار دادن سیستم اطلاعاتی–سرگرمی در مقابل راننده، در حالی که با برنامه های خاصی کار می‌کنند، قادر به تمرکز بهتری بر روی عمل رانندگی خواهند بود.

 

سیستم انتقال قدرت

نگاهی بر آئودی TT مدل 2015

آپشن های سیستم انتقال قدرت بسیار مشابه با مدل جدید گلف MK VII است. موتور 2 لیتری TDI، قدرتی معادل 184 اسب بخار به همراه گشتاوری در حدود 380نیوتن متر تولید می‌کند که بر گرفته از مدل گلف GTI است. برای رساندن TT به سرعت صد کیلومتر بر ساعت تنها 7 ثانیه زمان نیاز است. حداکثر سرعت 234 کیلومتر بر ساعت بوده، اما خبر مهم مصرف سوخت اقتصادی 5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در بزرگراه های اروپا می‌باشد. مصرف سوخت این موتور در شهرها به ازای 100 کیلومتر رانندگی 6 لیتر خواهد کرد. موتور بنزینی 2 لیتری مجهز به توربو شارژر 230 اسب بخار قدرت به همراه حدودا 370 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور نیز از گلف مدل GTI MK VII قرض گرفته شده است. با استفاده از موتور بنزینی گلف، شتاب 100 کیلومتر بر ساعت با پدال سه وضعیتی به 6 ثانیه می‌رسد. برای پیشرانه ای قوی تر، آپشن S Tronic اتومات این زمان را به 5.3 ثاینه می‌رساند. حداکثر سرعت محدود به 248 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. قوی ترین پیشرانه موتورTTS  می‌باشد که موتوری 2 لیتری بر پایه بنزین مجهز به توربو شارژر بوده ، اما قدرت موتور تا 310 اسب بخار باور نکردنی تقویت شده است. این مدل تنها موتوری است که ساخت کمپانی فولکس واگن نمی‌باشد. انتظار می‌رود که این دستگاه مدل بروز شده موتور 2.0 لیتری در S3 باشد. این مدل TT پدر بزرگ در مدت زمان 4.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. این خودرو تنها 0.5 ثانیه کندتر از خودروی کوروت مدل C6 می‌باشد. هنوز منتظر یک مدل دیگر از آئودیTT  هستیم که با آمدن آن، نسل های قبلی مورد تمسخر واقع می‌شوند. مدلی که در انتظار آن هستیم TT RS می‌باشد که دارای قدرتی بیش از 350 اسب بخار خواهد بود.

 

رقبا

نگاهی بر آئودی TT مدل 2015

جدیدترین مدل کوپه در رقبا بی ام و سری 2 است. شاید سری 2 به زیبایی ائودی نباشد، اما دیفرانسیل عقب می‌باشد که آن را به خودرویی پرطرفدار تر نسبت به آئودی TT با ئیفرانسیلی در جلو تبدیل کرده است. بسیاری از مردم زمانی که مالکیت یکی از خودروهای اسپرت آلمانی را داختیار دارند به نیسان فکر نمی‌کنند، اما نیسان 370 بسیار شبیه به آئودی است که با قیمتی مشابه قدرت و فرمان پذیری بهتری را ارائه می کند. اگر به گرایش آرم توجه نداشته باشید، مدل Z370 رقیبی سرسخت برای شکست دادن در این گروه است.

 

نتیجه گیری

نگاهی بر آئودی TT مدل 2015

در سبک واقعی آئودی، مدل های TT و TTS جدید اصلاحی در نسل خود بوده است. نقاط قوت مدل قبلی را بکار گرفته در حالی که نقاط ضعف آن را کنار گذاشته شده است. این موضوع مسئله ی مهیج و جالبی نیست، اما چیزی که بد باشد وجود ندارد. شاید هیجان انگیز نباشد، اما بسیار عالی خواهد بود.


منبع

TopSpeed

برچسب : TT , سری 2 , 370Z , آئودی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : دعوتنامه نامه آذر خبر ندارید چه موقع می آیید نگاه کنیم چقدر است
مهران : درود دوستان جوابیه شکایت به ۱۳۶برای من امروز آمد که شکایت شما رد شده یه سری ماده و قانون نوشته که با استناد به آنها شکایت شما رد شده من دوباره اعتراض روی جوابیه زدم
تارا : سلام دوستان من واریزی مرداد هستم بعد از انتخاب نمایندگی ،مراجعه کردم بهشون و دررابطه با نقص پرونده گفتن که مربوط به تکمیل پرونده هست کپی کارت ملی و شناسنامه و سخا مالک رو میخواد تا نقص برطرف بشه و فرستاد برای تهران و اینکه گفت ماشین رو کمتر از یک ماه دیگه تحویل میدن ، دیگه راست یا دروغشو خدا میدونه…
ایمان : مردانه اگه کسی میاد. اعلام کنه منم میام چراالاندردش چیه که نه دعوت نامه می‌فرسته نه فاکتور میکنه من برای سه شنبه پایه ام خواهشا جمع شیم دیگع اینقدر هم ملت رو هالو فرض نکنن
شایان : من ۲۶ ابان بیمه شد امروز ک سه اذر پلاک شد و مدارک فرستادن تی ۸ بود حالا تو صف بارگیری
وحید : به محمد داداش ، موضوع دیر و زودش نیست، الان ماشین فرسودم، از وقتی که برنده شدم، دیگه خرجش نکردم، الان ، جلوی در افتاده، حتی باد لاستیک‌ها هم رفته ، همسایه های کوچه شاکی شدن، نمی دونم چیکار کنم، ی اس ام اس می زدن که اقا ی ماه دیگه دوماه دیگه پیامک میاد ، ما هم تکلیفمون روشن می شد، بلاتکلیف بودن خیلی بده متاسفانه انقدر بدون برنامه کار می کنن که حد نداره ، با بی برنامگی اونا ما هم بلاتکلیف موندیم و داریم اذیت میشیم
اذر : مثل نقی معمولی گفتی ، کتکش بزنم آروم شم
J4 : ما همچنان منتظریم ۱۴ آبان شاسی شده الان نزدیکه ده روزه رو صدور پلاک مونده و زرده امروز زنگ زدم نمایندگی میگه صدور پلاک شاید سه هفتم طول بکشه دیگه واقعا کلافم
J4مشکی گیلان : اقا اینایی ک میگن شاسی شده من فک کنم تعدادی نیروهای خودشونن ک امید بدن مردم اسم بنویسن چون کرمان موتور داره افزایش قیمت میزنه مردم دوبباره بیان اسم بنویسن و یسال بعد تحویل بدن. والی من ۳۱ خرداد j4 مشکی اسم نوشتم تو مرحله تکمیل وجه مونده. مردم گول نخورین. خیلیا اینجا حتی شاسی نشدن و در مرحله تکمیل وجه با اینکه خرید نقدی هست موندن. و بلاتکلیفن ک حتی ماشین بهشون بدن. گول نخورید مردم اسم ننویسین. ما شکار شدیم شما حواستون باشه.
علی : عزیزان اینجا کسی نیست که طرح پیش فروش جایگزینی ایران خودرو برنده شده باشه؟ اگه هست و پیگیری کرده که قراره کی پیامک تحویل ماشین بیاد ی خبری خیر امواتش به ما هم بده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اریزو 6 : تا این حد بگم،تاریخ تحویل سیستمی من 11 شهریوره،هنوز تحویل نگرفتم،دلتون خوشه ها،سال پیش ثبت نامم بوده
امیر عباس : سلام مال بنده دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال تحویل 30 مهر 1403 تکمیل وجه 3/ 6/ 1403 ولی هنوز فاکتور نشد . کی فاکتور میشه این هفته فاکتور میشه ؟؟
علی : دوستان عزیزتحویل 30 بهمن راامسال تحویل میدن یامیشه سال بعد
علیرضا : X22 Pro
امیر عباس : سلام مال بنده هم دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال سفید موعد تحویل 30 مهر 1403 هست و لی هنوز خبری نیست . احتمال زیاد در هفته آینده یا همین هفته باشه . دلیل تاخیر در فاکتور عدم شمار گزاری خودرو بوده که این مشکل رفع شد به زودی . فاکتور میشه
مهران : منم با شماره 124 تماس گرفتم ،گفتم تمام ماشینا رو حتی هایما رو تا تحویل مهر و آبان رو تحویل دادن و میدن،ولی این 207 اتومات رو با اینکه میگن گریبکس نداریم ولی دنا اتو و تارا اتو رو تحویل میدن،207 رو نمیدن ،شما هم حتما زنگ بزنید
آریزو 5 همدان : منم تحویلم 3 مهره . مدارک اومده قسط هم داریم پرداخت میکنیم ثبت نام 20 اسفند
امیر : آقای ویسی مگه دی ماه فاکتور شده یا تحویل دادن که اضافه گرفتن
آریزو 5 همدان : دوستان آریزو5 که تحویلشون 20 شهریور به بعد هست حتما فردا زنگ بزنند نمایندگی ببیند مجوز خوردن یا نه بعد بیاید اینجا خبرش رو بدید. مرسی
آریزو 6 پرو : سلام دوستان کسی میدونه آریزو 6 پرو تا می مجوز خورده