دوربین های چراغ قرمز و نجات جان انسانها!!!

دوربین های چراغ قرمز و نجات جان انسانها!!!

اعداد به ندرت دروغ می‌گویند، و اعدادی که در سال 2011 توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها (IIHS) اعلام شده اند، نشان می‌دهند که دوربین های چراغ قرمز واقعا باعث نجات جان انسان ها می‌شوند. دوربین های چراغ قرمز تصویر افرادی که از چراغ قرمز عبور می‌کنند را گرفته و ضبط می‌کنند. این تحقیق نشان می‌دهد که در تقاطع هایی که مجهز به این دوربین هستند، میزان قانون شکنی افت داشته است. نتیجتا، تعداد تصادفات نیز کاهش یافته و تعداد قربانیان نیز به همین منوال افت پیدا کرده اند. در حالیکه منطق بسیار ساده است، تخلف کمتر، تصادف کمتر و  مرگ کمتر منتقدان بر این باورند که هدف استفاده این دوربین ها از افزایش ایمنی تبدیل به تاکتیکی برای جذب بودجه بیشتر  در بیش از 500 شهری که در کل کشور این دوربین ها در آنها استفاده می‌شود گردد. این در حالی است که یک تحقیق کالج سلامت عمومی دانشگاه فلوریدای جنوبی، ادعا می‌کند که دوربین ها تحت شرایط خاصی باعث افزایش تصادفات و احتمالا تلفات نیز می‌شوند. هنوز از زمانی که اولین دوربین چراغ قرمز در بیش از یک دهه قبل نصب شده است، کمک شایانی به کاهش تصادفات در تقاطع ها همانند دیگر نقاط که در شهر ها نصب شده اند کرده اند. در حالیکه استفاده و حضور آنها همچنان قابل بحث است، نتایج IIHS نشان می‌دهد که دوربین ها موثر هستند.

 

چند نفر نجات پیدا کرده اند؟

دوربین های چراغ قرمز و نجات جان انسانها!!!

اگر بخواهیم به صورت کلی صحبت کنیم، دوربین های چراغ قرمز بخشی از یک سیستم به هم پیوسته هستند که خود از سه جزء اصلی تشکیل شده است: دوربین، فعال کننده و خود چراغ های توقف. فعال کننده، که معمولا یک کویل یا سیم پیچ القایی است، در خط توقف و زیر زمین دفن شده است، وقتی که چراغ قرمز است و یا حتی زرد، جریان برق در داخل کویل عبور می‌کند. این جریان یک میدان مغناطیسی که با بدنه فلزی خودرو واکنش می‌دهد، ایجاد می‌کند. تغییرات در این میدان مغناطیسی، مانند رد شدن از چراغ قرمز وقتی که هنوز روشن است، باعث روشن شدن یک سوییچ می‌شود، در مقابل این سوییچ 2 تا از 4 دوربینی که معمولا در هر گوشه تقاطع قرار دارند را فعال می‌کند. دوربین ها عکس پلاک خودروی متخلف و صورت راننده را می‌گیرند، تصویر گرفته شده مورد برسی قرار می‌گیرد و یک جریمه برای خاطی ارسال می‌گردد. پیشرفت های اخیر در تکنولوژی کارهایی فراتر از فعال کردن یک میدان مغناطیسی را انجام می‌دهند و امکانات بیشتری را به این سیستم افزوده اند. بعضی از دوربین ها حالا می‌توانند از تقاطع یک نظارت ویدیویی ثابت داشته باشند و می‌دانند چه زمانی یک راننده از چراغ قرمز عبور کرده است.

دوربین های چراغ قرمز و نجات جان انسانها!!!

علاوه بر این قابلیت محاسبه سرعت خودرو را نیز دارند که به مسئولان این شانس را می‌دهند که در صورتی که خودرو بیش از سرعت مجاز در حرکت باشد برای  هر دو تخلف جریمه صادر کنند. مطابق تحقیقات IIHS، دوربین های چراغ قرمز در طول زمان این تحقیق که 5 سال به طول کشیده است، باعث نجات بیش از 150 نفر شده اند، این تحقیق در 13 شهر بزرگ ایالات متحده آمریکا متمرکز بوده است. این تحقیق همچنین اضافه می‌کند، در صورتی که در 99 شهر بزرگ دیگر کشور نیز این دوربین ها نصب می‌شدند، تعداد افرادی که نجات پیدا می‌کردند به بیش از 800 نفر افزایش پیدا می‌کرد. به بیان دقیقتر، این تحقیق نشان داد که دوربین ها نرخ تلفات ناشی از گذشتن از چراغ قرمز را تا 24 درصد کاهش داده اند، و اثر ضمنی در کاهش کل تصادفات مرگبار در تقاطع های چراغدار به میزان 17 درصد داشته اند. برخی تحقیقات نتایجی مغایر با نتایج  IIHS را نشان می‌دهند. همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، یک گزارش از کالج سلامت عمومی دانشگاه فلوریدای جنوبی، که در سال 2008 در نشریه سلامت عمومی فلوریدا چاپ شد، ادعا کرده است که دوربین های چراغ قرمز، بیشتر از آنکه از تصادف جلوگیری کنند باعث بروز آن می‌شوند.

دوربین های چراغ قرمز و نجات جان انسانها!!!

با توجه به نتایج حاصل از تحقیقات IIHS در سال 2002، نویسندگان مقاله چنین نتیجه گرفتند که رانندگان سالمند اغلب به اندازه کافی برای توقف سریع واکنش نشان نمی‌دهند و این زمان کاهش یافته برای واکنش، به علاوه سرعت بالای واکنش دوربین، باعث بروز تصادفات بیشتری می‌شود برای اینکه رانندگان تلاش می‌کنند تا سریع تر متوقف شوند. در مطالعات دانشگاه فلوریدای جنوبی پیشنهاد شده است که تقاطع ها مجددا مهندسی و طراحی شوند، زمان روشن ماندن چراغ زرد افزایش یابد و موارد دیگری که منجر به کاهش تصادفات در تقاطع های چراغ دار می‌گردد، اعمال شود. نامه هایی که بر اساس مطالعات دانشگاه فلوریدای جنوبی و تحقیقات  IIHS به این دو ارگان ارسال شده اند، هر دو گزارش  را هم پشتیبانی کرده و هم مورد انتقاد قرار داده اند. ایده اینکه دوربین های چراغ قرمز باعث نجات جان انسان ها می‌شود جای هیچ شک و تردیدی ندارد. مهم نیست که اعداد و آمار چگونه و با چه دیدگاهی تفسیر می‌شوند، واقعیت این است که مردمی هستند که در خیابان ها راه میروند یا رانندگی می‌کنند و ادامه حضورشان در خیابان وابسته به این دوربین ها است.


منبع

HowStuffWorks

  

برچسب : چراغ راهنمایی , تصادف , دوربین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اردیبهشت : سلام شما فروش فوری بودید یا پیش فروش چه تاریخی تشکر
تارا اتومات 30 روزه : تعزیرات ثبت شکایت میکنید در بارگزاری مدارک حکم تعزیرات مبنی بر گران فروش و فاکتور فروش رو بارگزاری کنید
ایگل کرمان : سلام دوستان تاریخ 25 تیر فاکتور شدم تا الان یک ماه گذشته ماشین تحویل ندادن کسی اطلاع داره چقدر طول میکشه تا تحویل بدن؟
مهدی 25 اسفند : شوخی کردن من 25 اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم
شاهین پلاس تکمیل وجه 2 اردیبهشت : با تکمیل خودروهای کف و فروش خودروهای تکمیل شده ، بستر پرداخت به زنجیره تامین و جبران کاهش تیراژ تولید، در ماه های پیش رو فراهم می شود تعطیلات تابستانه سایپا، فرصتی راهبردی برای نوسازی خطوط و ارتقای کیفیت محصولات فراهم کرده است. این وقفه چندروزه، علاوه بر استراحت نیروی کار، به تکمیل خودروهای کف، انجام تعمیرات اساسی و نصب تجهیزات جدید اختصاص یافته است. سایپا با این برنامه ریزی سالانه، ضمن جبران بخشی از وقفه های تولید ناشی از عوامل غیرمترقبه، شرایط را برای آغاز نیمه دوم سال با حداکثر ظرفیت مهیا می کند و تحویل خودروها به مشتریان را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. علاوه بر این، با تکمیل هرچه بیشتر خودروهای کف و فروش آن ها، نقدینگی کافی برای پرداخت مطالبات زنجیره تامین این خودروسازی نیز فراهم می شود. فرصتی طلایی برای تعمیرات و نوسازی خطوط سیدرضا حسینی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی این گروه، در گفت وگو با خبرنگار «دنیای خودرو» بیان داشت: «تعطیلات تابستانی در گروه خودروسازی سایپا یک رویه ثابت و برنامه ریزی شده است که هرساله در ا
خانم افشار : ببخشید واریزی اولیه تون کدوم ماه بود؟
ناصر : منم تبدیل به کوییک 19 تیر زدم 21 تیر هم سخا فرستادم هنوز خبری نیست
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صالح : من31مردادم برام21خرداد دعوت نامه تکمیل وجه اومد دقیق چهل روز قبلش
حامد : دی ماه منتظر نحویل ماشینت باش
جمشیدی : دوستان برای من 5 روزه داره روی صدور اسناد میچرخه البته برای من سورن چقد طول میکشه دستن برسه
مهدی : تقریبا چهل روز قبل موعدتحویل
جمشیدی : سلام دوست عزیز برای من تقریبا 5 روز داره روی صدور اسناد میچرخه کی میرسه دستم
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : چند روز پیش بعضی ها پیام دادن اونا هم حمل با قطار بودن
اس : کوییک اس خالی رو میگم نه آر اس
اطلس دی : سید رضا حسینی مدیر ارتباطات سایبا جنگ دوازده روزه رو بهانه نکن شما قبل از جنگ به تعهدات عمل نکردید از حلقومت میکشم بیرون حروم خورا
الیاس بلوچ : کویک S تکمیل وجه 2 مرداد دیروز فاکتور شدم
کوییک آر اس : دوست عزیز مشخص نمی کنه گاهی اوقات با یک ماه تاخیر و گاهی اوقات با سه چهار ماه تاخیر